Qatar Airways zařadily do provozu první MAX, původně měl létat u ruských S7 Airlines

Boeing 737 MAX 8 v barvách Qatar Airways. Zdroj: Qatar AirwaysBoeing 737 MAX 8 v barvách Qatar Airways. Zdroj: Qatar Airways

Aerolinka postupně převezme celkem devět strojů 737 MAX 8.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Já jsem hlavně spokojený, že už je nemohou dostat rusaci. Nikde nečekají uložené až se něco stane apod.

Ondrej

To je asi tak jediné co nedostanou, zbytek funguje naprosto normálně bohužel .

Y.K.

Normálně? No to ne. Trhliny a okliky jsou, bohužel, ale že by jim to fungovalo normálně, to se zrovna říct nedá.

Traveller

Ale létají bez údržby. Zázrak že jim ještě za ten rok žádný to letadlo nespadlo, nebude to dlouho trvat a budou tady vycházet články, že Aeroflotu spadl první Airbus A350, první A320neo a tak.

Apex

Nechame-li politiku stranou, tak údržba tam nepochybně funguje, přece jen tam je dost vyškoleného personálu, který je schopný a nejspíš i dodržuje, co se dodržovat má. Nemyslím, že by třeba posádky byly ochotné létat s něčím, co nezaručuje možnost bezpečného provozu. Co se týče povinných výměn dílů, tak zatím mají odkud kanibalizovat, přece jen rok není tak dlouhá doba, ale nepochybně tohle bude čím dál větší problém. Ostatně, vzhledem k provozu minimálně části flotily mimo území RF, a to i do zemí mimo bývalý SSSR, tak nějaký i v zahraničí uznávaný Airworthy Certificate mají. Větší problém je, že taková údržba… Číst vice »

David

Nechápu, mají flotilu, kterou by jim mohl kdekdo závidět a oni se dají na charitu a vezmou si od Boeingu tyhle plečky, které bez SW kurvítka neuletí ani kilometr. Možná to vyměnil Biden za levnou ropu, ale v tom případě to byl spíš danajský dar.

Gajda

Plečka už jim lítá do Kuwaitu a je ekonomičtější jak ten poklad co lítá do Prahy. Na super duper vzdušnej autobus by si ještě pár let počkali. A k úspěchu je potřeba nečekat. Ani katarci nedokáží naplnit všude 777 nebo 350.

Mysel

Mozna to bude tim, ze tem letadlum na rozdil od Vas opravdu rozumeji. Nebo proste jen nejsou tak moudri. Kdo vi..

Ondrej

Názor hodný experta 🙈

L. T.

Navstivte stranku careers.qatarairways.com, kde treba najdete nejakou pozici, odkud budete moci teto firme vysvetlit, ze B737MAX byl spatna volba.

Y.K.

Mě vždycky fascinuje, jak tihle rozumbradi raději poctivým Airbusem, že Boeingem se „softwarovým kurvítkem“. Oh wait. Není Airbus to Airbus kde počítače řídí úplně vše? 😀

Jinak ne. Je to (ehm, po opravě) dobré letadlo které se dá koupit v podstatě hned. Na A32x by čekali dlouho (teď je fronta k desetiletí).

Jknotek

Ono ten backlog 737 MAX tiez uz neni zrovna maly. Tu sa jednalo o tie bloknute MAXy do ruska, preto taka expresna dodavka. Ak by mali dostat production sloty na konci queue, tak by si tiez solidne pockali.
Kazdopadne sa ukazuje, ze aj taky rockefeller ako QATAR, ide aplikovat rightsizing a upustit trochu z ambicii mat co najmladsiu letku.

Y.K.

Není no a bude se natahovat. Jednak snad z obnovení důvěry k modernizovanému bulíkovi a druhak z důvodu nesnesitelně dlouhého backlogu Airbusu, který je pro plánování aerolinek už trochu v říši divů.

Mysel

On je takovy nazor o to pikantnejsi, ze se stale vedou debaty o pricinach „ukonceni provozu“ F-GFKC.

Lord Pitzbudka

Vy jste ukázka toho, jak ze sebe udělat osla rychle a veřejně.

… a ještě ani nevíte, k čemu to SW kurvítko je.