Letecká společnost Qatar Airways ještě před plným nástupem pandemie koronaviru vykázala další rok ztrátového hospodaření. Vyplývá to ze zveřejněných výsledků za finanční rok, který skončil letos v březnu. Firmě výrazně pomohla k přežití katarská vláda, která je stoprocentním akcionářem společnosti: aerolinkám poslala 2 miliardy dolarů (zhruba 46,6 miliard korun) na další přežití.
Z velké ztráty viní vedení firmy především trvající blokádu vzdušného prostoru okolních zemí, kvůli které musí do řady destinací létat katarský dopravce velkou oklikou. Kvůli blokádě žádají od okolních zemí náhradu škody ve výši 5 miliard dolarů. V posledním čtvrtletí se pak do hospodaření začaly promítat i vlivy nastupující pandemie koronaviru.
Za finanční rok 2019/20 firma prodělala 1,92 miliardy dolarů, o rok dříve měla ztrátu 1,2 miliardy dolarů. Na propadu se podílely ale i manažerské chyby vedení dopravce, především pak odpis investice do Air Italy.
Firma se v tiskové zprávě k výsledkům hospodaření přesto pochválila, že provozní výsledky jsou lepší než o rok dříve a ukazují postupné zlepšování hospodaření. Jako důkaz uvádí růst tržeb o 6,4 % či nárůst počtu cestujících o 9,8 % na 32,4 milionu cestujících.
Dopravce ve zprávě oznámil, že Katar proměnil úvěr v hodnotě dvou miliard dolarů z března letošního roku v navýšení základního kapitálu. Firma aktuálně kvůli omezení provozu létá jen s Boeingy 787 a Airbusy A350, zcela uzemněny jsou Airbusy A380.
Coze?
Vzdyt QR letaji narrow body letadly, 777 a samozrejme i freightery…
The airline’s fleet of 49 Airbus A350 and 30 Boeing 787 are the ideal choice for the most strategically important long-haul routes to Africa, the Americas, Europe and Asia-Pacific regions
Samozrejme, nicmene nahrazenim “jen” v posledni vete necim jako “predevsim” by bylo blize realite, jelikoz treba na PRG letaji s A320.
jak kdy, prahu točí i s B787, v neděli jsem u ní stál. Nasazují dle poptávky a potřebné kapacity
Due to COVID-19’s impact on travel demand, the airline has taken the decision to ground its fleet of Airbus A380s as it is not commercially or environmentally justifiable to operate such a large aircraft in the current market. The airline’s fleet of 49 Airbus A350 and 30 Boeing 787 are the ideal choice for the most strategically important long-haul routes to Africa, the Americas, Europe and Asia-Pacific regions.
Ono to chce překládat v kontextu
Rozsoudil by nás FR24, zda se létá nyní s A320 nebo ne. Nicméně ten je nyní pod útokem:-)
Momentálně opravdu jen B777, B787 a A350
Uz funguje a mate pravdu, do PRG ted letaji s Dreamlinerem, moje chyba. Nicmene treba takova registrace A7-AHQ je ve vzduchu porad, ale asi se nepocita…
a já si říkal, že ráno nic nevidím, jen prázdnou mapu 😀