cargo

Konec italské dvojky. Finanční injekce od Qatar Airways Air Italy nepomohly, firma vstupuje do likvidace

Boeing 737 MAX v barvách Air Italy. Foto: Air ItalyBoeing 737 MAX v barvách Air Italy. Foto: Air Italy

Končí další letecká společnost. Akcionáři druhé největší italské letecké společnosti Air Italy dnes rozhodli o jejím vstupu do likvidace. Firma

Končí další letecká společnost. Akcionáři druhé největší italské letecké společnosti Air Italy dnes rozhodli o jejím vstupu do likvidace.

Firma oznámila konec na svých webových stránkách po dnešním jednání valné hromady. Provoz zcela ustane 25. května. Od dnešního dne mohou cestující s letenkami do 25. února využít letadla jiných dopravců.

Air Italy vznikly přejmenováním ztrátové společnosti Meridiana poté, co do firmy přes společnost AQA Holding vstoupily Qatar Airways. Ani kapitálově silný investor nepřinesl návrat do zisku a firma dál prodělávala. Za ztrátami může být z velké části i uzemnění letadel 737 MAX 8. Jen loni podle odhadů firma prodělala 136 milionů eur, předloni 164 milionů eur. Akcionáři (majoritním akcionářem je Alisarda, původně jediný majitel) dnes rozhodli, že už do firmy nevloží žádný další kapitál a nechají ji vstoupit do likvidace.

Akcionáři dospěli k rozhodnutí dva a půl roku poté, co Qatar Airways do letecké společnosti vstoupily. Qatar Airways se přitom netajily velkými plány, chtěly z aerolinek vybudovat největšího italského dopravce. I přes velmi složitou situaci na trhu jsme opakovaně deklarovali náš zájem do firmy dál investovat. To by ale bylo možné, pokud by tak chtěli všichni akcionáři,“ uvedly Qatar Airways v prohlášení, v kterém naráží na spory s většinovým majitelem.

Firma létá jak po Evropě, tak i na dálkových linkách s pronajatým Airbusem A330 od Qatar Airways. Hlavní základnou je milánské letiště Malpensa, velkou část byznysu má na Sardinii. Celkem měla v letovém řádu 34 linek. Ve flotile kromě tří uzemněných 737 MAX měla 4 boeingy 737 NG a 3 airbusy A330-200.

Tagy Air Italy krachy leteckých dopravců
26 komentářů