Qantas prodělal v přepočtu přes 30 miliard, stroje A380 nechá v poušti nejméně tři roky
Boeing 787-9 přistává v Sydney po 19 hodinách a 19 minutách letu z Londýna. Foto: Qantas
Největší australská letecká společnost Qantas prodělala vlivem pandemie za letošní fiskální rok, který skončil v červnu, bezmála dvě miliardy australských
Rad bych se zeptal, pokud je nekdo ze ctenaru pilotem. Bude s tim mit vubec kdo pak letat, az se to rozhodnou zprovoznit? Jak se udrzuje kvalifikace na uzemneny typ letadla? U B38/9M predpokladam, ze naprosta vetsina mela zaroven kvalifikaci na NGcko respejtive zrejme automaticky take, ale A388 asi nema zamenny typ. Predpokladam, ze vsechny posadky A388 Qantasu jsou ted bez prace…nebo si drzi jednu, ktera je obcas proleti a zaroven si tim udrzi kvalifikaci nejen papirove, ale radne navyky atd? Dekuji predem, jestli nekdo vite.
3x přistání a vzlet během 90 dní. Stačí to na simulátoru. Nedávno psali, že Asiana díky tomu, že nemá simulátor, tak musí posílat A380 do vzduchu s piloty.
To je blbost.
Kazdý rok musi byt obnova typu a to na simulatoru, na letadle nenatrénuješ, požár atp. On toho každej v běhu napíše…..
Hlavně nechápu, proč odpovídáš hned jako první když o tom víš starou bačkoru.
Formality stranou
Není to pravda. To je nejkratší omezení pro nelétající osobu a nemá vliv na platnost licence. Pro platnost licence je tuším potřeba:
Licence proficiency check (LPC) = 12 měsíců (sim)
Operator proficiency check (OPC) = 6 měsíců (sim)
Line check = 12 měsíců (let s cestujícími)
Jo jo, ale jen pokud jsi nékde zaměstanej.
Pokud ne, tak stačí obnova jednou ročně na simu.
Chápu, udržení ratingu, ostatní věci vlastně neběží.
3 vzlety a přistání nejsou vůbec směrodatné, to někdo ze SW pustil do éteru a neználkové se toho chytli jako hovno košile.
Jo kluci chodili na to na sim, ale není to potřeba když bys letěl s CPT který je i TRI nebo TRE.
Ale to by bylo složitý při plánování tak si to dali kluci na simu no.
Tak ono jim to neuškodilo jít na sim.
Po té bezletové době (která ještě trvá a trvat bude) se toho kniplu drží stejně každej jak vožralej zábradlí 🙂
Nesmysl. …pokud nějaká společnost nemá simulátor typu letadla, který provozuje, tak se létá udělat si lety namsimulátoru někam, kde ho mají. normální business. Do Prahy létají na simulátor A319 pilotirůzných společností z východu.není tu simulátor na ATR, piloti létají tedy do AMS, HEL apod. Dle volných kapacit