Letecké společnosti Letectví

Qantas pošle do pouště většinu dreamlinerů, dálkové lety obnoví až příští rok

Boeing 787-9 Dreamliner ve speciálním nátěru ke 100. výročí od založení letecké společnosti Qantas. Foto: Qantas
Boeing 787-9 Dreamliner ve speciálním nátěru ke 100. výročí od založení letecké společnosti Qantas. Foto: Qantas
Qantas obnoví dálkové mezinárodní lety nejdříve na jaře příštího roku, letadla posílá do suchého prostředí pouště na jihu Kalifornie.

Australská letecká společnost Qantas chystá po přesunu všech svých letadel Airbus A380 do Mohavské pouště v USA podobný krok i u dalšího typu dálkové flotily. Od září postupně přesune většinu letadel Boeing 787-9 Dreamliner na stejné místo k dlouhodobému uskladnění.

Informoval o tom australský server Executive Traveller. Důvodem je nedostatečná poptávka po dálkových letech, Qantas očekává restart své sítě dálkových linek až na jaře příštího roku.

Podle serveru je ale možné, že nakonec letouny zůstanou odstavené i nejméně rok. Na letišti ve Victorville na jihu Kalifornie je aktuálně odstaveno přes 200 letadel, u kterých jejich provozovatelé ještě doufají, že je vrátí do provozu. Mohavská poušť je oblíbeným místem pro dlouhodobé skladování letounů kvůli suchu, dlouhodobé stání ve vlhčím prostředí letadlům neprospívá.

Qantas neupřesnil, kolik letadel celkem do USA pošle, má jít o většinu flotily. Celkem provozuje Qantas 11 dreamlinerů. Část flotily zůstane v Austrálii.

Dreamlinery se postupně staly jedním ze základů dálkové flotily Qantas. Firma s nimi létá z Austrálie do USA i na lince z Perthu do Londýna. Kvůli překonání krize část dreamlinerů použil jako zástavu pro překlenovací úvěry.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GPGP

Koukám trochu díra na trhu, stačilo by tam přivést schody, startovací agregát a nějakou boudu pro lidi s WC a sprchou a bylo by…. snad jsem na nic nezapomněl 🙂

MPE

Karty jsou v tomhle byznysu uz davno rozdane a kapacita zejmena tech americkych ulozist v zasade nevycerpatelna.
Na druhou stranu, bohuzel, srotace letadel bude v pristich letech zrejme dost zadanym a lukrativnim oborem podnikani, takze to muzete zkusit – sup sup, uz jdete shanet boudu…:-)

kakov

spíš se divím, že se v austrálii nenajde vhodné pouštní letiště

Viki

Jde o vlhkost. Tak nenajde…

MPE

Centralni oblast Australie je jeste sussi nez stredozapad a zapad USA, kde se vetsina odkladist nachazi. Ale jde o prislusnou infrastsrukturu. Pokud by to byla letadla na definitivni vyrazeni, pak si dovedu predstavit, ze treba takove Alice Springs by bylo idealni. Ale tady jde o to udrzet v podstate nova letadla za desitky milionu dolaru v provozuschopnem stavu – cili pravidelna udrzba, obcasne „vyhnani brouku“ z motoru atd. A (nejen) na to jsou ve Victorville zarizeni.

Antonin

Alice Springs má poměrně slušné letiště s potřebným zázemím ale v zimě tam občas prší a taky mrzne. Zžil jsem tam v červenci i -5C.

Vnější pozorovatel

Kvůli chřipce