Qantas začal po třech letech s přebíráním nových dreamlinerů
Boeing 787-9 společnosti Qantas. Foto: Qantas
Qantas stojí na prahu velké modernizace flotily, každé tři týdny dorazí nové letadlo.
Qantas stojí na prahu velké modernizace flotily, každé tři týdny dorazí nové letadlo.
U nás se SW zmůžou jen na konstrukčně nespolehlivé 737 MAX.
Posíláme pohled a děkujeme za komentář 🙂
K cemu by SW byli dreamlinery? Nehlede tedy na fakt, ze Dreamliner ma za sebou taky celou radu kauz 🙂
Netvrdím, že si mají pořizovat 787, ale mít ve flotile jen jeden typ letadla po nedávných zkušenostech není žádná výhra. Chce to určitou diverzirzifikaci, mít třeba A319, A320, 737 a 757.
Víte, jak funguje lowcost? Je mj. založený na tom, že má posádky vycvičené na jeden typ letadla a šetří tím nemalé peníze když nemusí udržovat v pohotovosti posádky na X typů letadel. Nemusí tedy zaměstnávat tolik lidí. Vámi jmenované typy mají kapacitu, kterou má i 737, takže stačí mít posádky školené na jeden typ.
Nehledě na to, že čím více letadel od jednoho typu si dopravce koupí, tím větší má množstevní slevy.
Smartwings se ale nechtějí navenek prezentovat jako lowcost. To co popisujete praktikuje ve velkém snad jen Ryan, ale tam je to o tom, že O’Leary je z principu škrt. Různorodou flotilu má např. Vueling, WizzAir, Eurowings nebo EasyJet a nevypadá to, že by by jim hrozil krach.
Ehm … prosím vás, pokud se snažíte něco vymýšlet, tak si o tom alespoň něco najděte.
– Vueling má jednotypovou flotilu – má A319,320 a 321 – toto se považuje jako jednotypová flotila (common license)
– WizzAir – má 320 a 321 – platí totéž, co jsem psal o Vuelingu
– EasyJet – má 319, 320, 321 – takže totéž co vueling
– Eurowings totéž – Airbus flotila (+ pár reliktů z minulosti – asi deset 737)
To, co popisujeme (unifikovaná flotila) je prakticka používaná široce, a není jen „ryanair – only“
To je jenom slovíčkaření. Jako cestující chci mít možnost volby typu letadla a to mi kromě jiných věcí u Smartwings chybí. Pochopte, že letět pokaždé v 737 je docela nuda.
To není žádné slovíčkaření. To je konstatování faktu.
Někdo vám snad bráni při koupi letenek si vybrat let s typem, na který máte zrovna chuť?
Nevím o žadném vyhledavači letenek, ktery by ve výsledcích nezobrazoval informaci o typu letadla, který na daném letu poletí.
Volbu máte, zvolíte si leteckou společnost. Ale jak byste si představoval možnost volby typu letadla u konkrétní letecké společnosti, to mi opravdu není jasné… I když ma společnost ve flotile různé typy, tak kterým poletíte, to si opravdu nezvolíte…
Nehledě na to, že i když sikoupíte letenku na let, u kterého se po nákupu zobrazí typ letadla (někde se to fakt děje), nic nebrání ho letecké společnosti klidně na poslední chvíli změnit.
Jistě, dopravci budou kupovat několik typů letadel, jen aby pár cestujících a ultrafans mohli vesele honit a vybrat si.
Jinak ano, s různorodými flotilami se setkat můžeme, zejména u velkých aerolinek, které maji stovku/stovky letadel – pokud mám 200 letadel, z toho stovku A319/320/321 a stovku 737-7/8/9, tak to je již prakticky bez ekonomického dopadu.
Pokid ale mám aerolinku velikosti TVS (cili kolem 30-40 kousků), a měl bych to rozmělněné do deseti airbusu, deseti boeingu , deseti 757, tak jento ekonomicky nesmysl.
jenže QS je tak extra lowcost, že raději letí vědomě pouze na jeden motor až do Prahy, aby nemuseli platit za přistání jinde a náhradní dopravu pasažérů. prasárna par excellance, tak velká, že ani FR si to nedovolí…
Tohle bylo extremne hloupe a nebezpecne rozhodnuti jednoho konkretniho kapitana. Jina vec je, ze pak i zbytek firmy delal vse pro to, aby vec byla ututlana, nemohla byt vysetrena atd. To uz velmi zavazne systemove selhani zcela jiste bylo.
PS: Tim samozrejme neobhajuji naprosto stupidni napad porizovat dnes 757.
To je ovšem ten nejhloupější napad, ktery lze na toto tema vymyslet
To je ovšem ten nejhloupější napad, ktery lze na toto tema vymyslet.
PS: 757? COŽE?
Velmi perspektivní letadlo, nejmladším kusům je 19 let. Pojďme se bavit o emisích a spotřebě, o hluku a s tím spojených poplatcích a omezeních.
Myslím, že LuftJarda by měl skvělého nástupce.
to letadlo bylo/je krásné .. mělo v sobě zajímavý kus estetiky 🙂
díky tomu, že se jedná tak trošku o vylehčenou 767, tak vypadá trošku jako letadlo, který přišlo o „panděro“ (nebo třeba „podbradek“ – dle vkusu každého … 🙂
Vubec nejde o (subjektivni) krasu. Jde o nektere i z dnesniho pohledu zajimave provozni vlastnosti a schopnosti. Ne nadarmo je prave absence nastupce 757 jednou z veci, ktera je vedeni Boeingu tak casto vycitana.
Myslíte ten 757, který se už řadu let nevyrábí?
Odkdy u nás lítá AirNamibia?
Chápu tu poznámku, ale pro širší publikum je jen třeba dodat, že Air Namibia už nelétá nikde :-))
Rozšiřování flotily je sice fajn, ale kam se hrabou na ČSA, tam letos flotilu zdvojnásobili a vypadá to, že se jim to povede i příští rok.
Už je to trapný
ČSA dobře zvládly přechod na tržní hospodářství po roce 89. je škoda, že se pak politiky dosazený management zasadil o postupny pád. Zpet to půjde hodně těžko. Češi cestují hodně a regionální aerolinie se spojením do většiny evropských zemí plus pár středních či dálkových tratí (Kanada, USA, Vietnam) by se tu uživily. Ale asi už je pozdě.
Přesně tak …. když se uživí Air Portugal a další, tak proč by to nemohlo s dobrým managementem fungovat u nas… Ale to je prostě jen kdyby, s lidmi jako Tvrdík nebo Kupka se nějakého dobrého konceptu letecké a potažmo dopravy u nás obecně jen těžko dočkáme :/
Co je na přeživání TAPu tak mimořádného?
Cože? Ministr má aerolinkám diktovat jak a s čím amjí létat? Soukromé akciovce?
Já si myslím, že dálkové linky se od české aerolinky se neuživí.
Smartwings prodávají evropské destinace kolem 8k RT bez zavazadel. Podobná cenová politika by jim u dálkových linek neprošla.
Však to by musela být samostatná ČSA s nějakým částečným státním vlivem, a ne zloději Vik, Šimáne a já nevím kdo všechno v tom SW je a vydělává na často nulové konkurenci z českých letišť.. V takové Vídni by současné Smartwings skončily do měsíce pro totální nezájem. Služby naprosto otřesné, daleko horší než takový Ryan a ceny často vyšší, než plnotučné aerolinky . .něco neskutečného, ne nadarmo jsou pravidelně vyhlašování jako jedna z nejhorších světových aerolinek
Prosím, už to nehulte. Ale uznávám, slušný matroš.
Co konkrétně pánové ukradli a kdy byli odsouzeni? Trošku si pletete dojmy a pojmy.
Nic neukradli, to berte jako nadsázku 😀 Chtít za low cost služby peníze jako za plnotucnou aerolinku a de facto tak trochu zneužívat neexistující konkurenci v PRG je prostě v nadnesem smyslu (pochopitelně ne v tom právním, znovu zdůrazňuji 🙂 tak trochu zlodějna. Mám toho nalitano docela dost a opravdu, za me jsou se suverénně nejhorší aerolinka v poměru cena/výkon na světě. A přesto s nimi lidé lítají. To je důkaz toho, že u nás je velmi silná poptávka, a kvalitní národní společnost na lety po Evropě a vybrane long Haul určitě uživila. Jen by musela být na úrovni a… Číst vice »
V PRG není konkurence? A tuto, s prominutím kravinu, jste vzal kde?
A,co třeba Kanary z PRG? Tam mají SW monopol už dlouho
Ani v letech na kanáry žádný monopol nemají. To, že z daného letiště létá na jiné letiště přímo jediný dopravce nemá nic společného s monopolem.
Nebo vám něco brání koupit si letenku s přestupem?
Nepotrebuju vaše knížecí rady, lorde:-(
Vypada to, ze ano, kdyz si ani neumite koupit letenku .
Hlavně že vy umíte všechno, všude jste byl a každému jste zpusobilej radit:-(
A to má být čí chyba? Zjevně konkurence soudí, že to není destinace, kde by mělo smysl soutěžit o klienta… Rozhodně to není vina QS.
(Přiliš rychlý enter) Dívám se ma odletovou tabuli v PRG a ty desítky a desítky a desítky letů dalších společností, to jsou jen nějaké fiktivní aerolinky?
To, že by se z Prahy uživilo hned několim lomg haulů, je zcela snová představa. Z říše sci-fi.
Dovolilm si jěstě protiozázku – kolikrát jste tím smartwingsem letěl? Letěl
jste jimi vůbec někdy? Jinak by jste ten blábol o nejhorší aerolince nemohl vypustit z úst.
Letěl jsem s nimi nesčetnekrat 😀 Spíš mi řekněte, v čem nejste nejhorší 😀 Nabídka občerstvení absolutní katastrofa a výsměch, z toho na loňském letu z DXB byla jediná poživatelnost instantní polévka a pochybný slaný quiche …naprosto nehorázné za 6 hodinovém letu. V čem jste lepší než třeba Ryanair, který je všeobecně považován za dopravce s nejhoršími službami ? Za mě jasně vede RY, stejně jako Wizz, a další low Costy. Nebo nedávný let s rodinou do Tuniska. Přiletěl polsky šrot s rozpadlou a izolepou!! poslepovanou polední opěrkou, ulepene stolky, můj byl taky na rozpadnutí, prostor na nohy ještě menší… Číst vice »
Mám stejnou zkušenost, nabídka občerstvení u Smartwings je rok od roku horší a horší. Poslední poživatelné jídlo jsem měl ještě doby ČSA.
A to buďte rád že jste neokusil večeři v Premium economy LOT z PUJ do PRG.mj.3 plátky okurky,pocity,kečupem
To si ale spíše vyřidtě s čedokem, než s LOTem.
Co si objedná cestovka ve smlouvě s leteckou společností, to tam dostanete.
Kdy už to konečně pochopíte? .)
Já jsem to pochopil o mě obavy nemějte, Čedok se z toho vykroutil že v další sezóně musí ten catering vylepsit
A ještě doplním, že ten pocit o nejhorší aerolince není jen můj, ale pravidelně se takto sw umísťují v žebříčku 😀 Jak by řekl klasik, to nebude náhoda 🙂
a poslední … kdyby v Praze byla poptávka, už tu někdo dslší líta . Ale nějak skutek utek. Že by jiné aerolinky neviděly skvělou šanci jít proti těm vašim “zlodějům”?
(a jednu radu vám dám – zlodějina to není a nemůze být a i trochu – nikdo vás proboha nenutí od SW letenky kupovat. takže nechápu ten záchvat).
Nemám úplně pochopení pro tento styl nadsázky.
A víte, že z Rakouska (i z té Vídně) létají chartery pro rakouské cestovky a nedávno si je najala rakouská vláda na cestu jejich kancléře po Africe?
Jiste, ale já se nebavím o charterech. Já se bavím o běžných linkách SW. Jako sorry, ale aby na mě vyskakovala reklama, že „Sevilla od 4200“, já si říkám tyjo, to je i tak dost drahý na to, že se tím chlubí, pak to rozkliknu a zjistím, že to je za 1 směr!! 😀 Už jen to je unikát jak prase, snad i žádné jiné aerolinky jsem neviděl, že by do reklam dávala cenu za 1 směr. Hrůza děs 😀 Ano, chartery z Vídně možná létají, tam to cenově vychází pro ty cestovky v pohodě, to je taky jediný moment,… Číst vice »
Milej zlatej – jednosměrné letenky imhujr prakticky každý lowcost. Začínam mít pocit, ze jste (v kontrastu s tvrzeními výše) vvživotě neletěl.
Ad DXB – servis SW na DXB je na velmi vysoké úrovni. Skvělá líčka v jednom směru, skvělé (tuším) kuře na druhém letu. Zrovma za tyhle dlouhé lety si SE zaslouží pochvalu.
Jiste, ale sw nejsou low cost(teda jako cenově, službami samozřejmě ) 😀 Určitě se neprofiluji jako ULC, což tyhle jednorázové ceny, když už, tak jsou právě jejich doménou. Milej zlatej, nabízet cenu 4200 za jednosměrný let a chlubit se tím, že to je dobrá cena ? Wtf ? 😀 Reklama na RY mi nikde v banneru neskáče, tzn to mi fakt nevnucuji tyto své posahane nabídky 😀 A když už nabízí jednosměrný let v reklamy tak je to řádech stokoruny ne nehorázných 4200, to je na ultra low cost drahé i jako zpátečka proboha ziveho.Na rozdíl od Shit Wings mají… Číst vice »
a proč by proboha nemeli inzerovat jednosmerny let za 4000? neni to malinko jejich vec? nebo je to nekde zakazano?
zjevne jim to funguje dobre – krome covidu v zisku, rostou, co vic si prat?
ach tohle nase ceske prizdi**acstvi umkazde uspesne ceske firm, kdy cesi pod vlivem neprejicnosti, zavisti a zapsklosti jen nadavaji a preji to nejhorsi.
Zakázáno inzerovat let za 4000 zakázáno pochopitelně není, jen to ukazuje na úroveň dané aerolinky a to, proč je(mimo jiné) mezi lidmi tolik nenáviděná. Přečtěte si recenze, přečtěte si nezávislá hodnocení, pusťte si tripreporty, poslouchejte cestující, koukejte kolem sebe a vytahnete hlavu z písku(nebo odjinud). Smartwings jsou suverénně nejhůře hodnocena aerolinka, jsou drazí, služby a letadla(až na nově Maxy) mají naprosto priserne, přidaná hodnota nulová. To nejnižší hodnocení, a to zcela pravidelně, prostě není náhoda, není 😀 Ano, mohou si, jak sám píšete, nabizet zcela dobrovolně co chtějí, ale my jako cestující sono nich za to můžeme myslet co chceme… Číst vice »
Ano, je vidět, že smart wings opravdu nenávídíte 🙂
Nenávidět nevím…Nemám je rád, stejně jako je nemá ráda drtivá většina cestujících. To je holý fakt 🙂 A důvody jsou zcela zřejmé, to, že vy je nechápete, je váš problém 🙂
Nemá je ráda většina cestujících …
… ale i přes to mají plná letadla, vydělávají, generují zisk…
Holt remcalů je výrazná menšina.
Plná letadla mají k vůli charterum cestovek, a těmi letaji Lojzové s rodinami a báby, co vůbec netuší, že může být neco lepšího a levnějšího a mnohdy vůbec netuší, že letí s nejakymi smartwings a žijí v domnění, ze let operuje Exim Tours 🤦😂
Ano, chartery pro tyhle lidi SW dělat umí, o tom žádná, ale jinak je to aerolinka veskrze zoufala.
Kromě toho, že jste jen další, kdo má potřebu kopnout si do lidí, co využívají chartery a ukázat svoji světovost=nelétám s CK, tak v čem je špatné, že QS jede business plán, který jim funguje? A zjevně to funguje i u CK, jinak by ty chartery nepochybně létal někdo jiný. A že někdo žije v domnění, že let operuje Exim (nebo jiná CK)? No, ač jste to nepochybně nezamýšlel, tak vlastně má ta „bába“ pravdu… Pokud si CK koupí celý charter, tak vlastně ten let provozuje a na jeho provedení si pronajímá letadlo nějaké letecké společnosti. I proto mají třeba… Číst vice »
kapls na to, chlapce. a o tom to je 😉
kapls na to, chlapce. a o tom to je 😉
Budete to psat 10×?
Jinak ta baba, co leti s Eximem a QS ma celkem dost v hlave.
Ona totiz takova primorska dovolena s cestovkou vyjde casto levneji, nez kdyby si to kupovali separatne.
Uz chapeme?
A přesně v tom je ten kartel a monopol 😀 Jak je možné, že samostatná letenka se se stojí mnohdy víc, než celý zájezd do Egypta s AI ? Jak by řekl slovenský policejní hovorca, „to mi nevychadza“ 🙂 Ok, mají byznys model postavený na tom, že cestovkam prodají ultra levně kapacitu, a zbytek lidí, co náhodou potřebují někametet natahnou. To je to, co tu celou dobu kritizuji 😀 Prostě mimo jiné totálně dehonestuji úroveň českého letectví, přesně tady tímto způsobem a byznysem.
Je načase, abyste si otevřel vlastní leteckou společnost a ukázal, jak se podniká v tomto oboru.
Jezis, ty jsi takymkartel a monopol.
Postradas znalost zakladnich obchodnich znalosti.
S pojmem “mnozstevni sleva” ses jeste nesetkal?
– cestovka, kdyz si zabookuje na sezonu pulku hotelu, dostane podstatne lepsi cenu, nez enduser pri individualni rezervaci
– cestovka, ktera si vybookuje celé letadlo pak prirozene dostane nizsi cenu na sedacku, nez koncovy zakaznik
Jediny, kdo tady nekoho necim dehonestuje, jses ty se svym myslenim.
Mají plná letadla, protože není na výběr. Kdy už to konečně pochopíte. Když bych chtěl letět cestovkou na Kanáry (což není můj připad), tak musím přetrpět mizivý servis QS v omšelé 737. Jinou volbu nemám, leda letět na vlastní pěst s přestupem, ale takových bláznivých vychytrálků je snad nula nula nic.
Ale vy musíte pochopit, že pokud není na výběr, tak to má své důvody. Na Kanáry přece může létat každý, nikomu nikdo nebrání. Ale pokud se tak neděje a jsou tam provozovány jen QS chartery, tak to zřejmě má nějaký logický důvod – nedostatečná poptávka. Takže buď tam chci letět a přetrpím QS i s jeho ne úplně super službami nebo holt poletím s přestupem. Ale nedává mi úplně smysl si stěžovat jak na jedno, tak na druhé.
Tak bože, točíte se na službě,kde sice jí neznám, neletěl, nemohou posoudit. Ale pořád sem dáváte tvrzení,a samozřejmě máte na to právo a když vidím jak někdo jako vy s tím má problém, tak se snažím objektivně zhodnotit. Tím neříkám, že nemáte pravdu. Ale chlape,tak pořád říkáte, že máte srovnání…. Už je sem dejte,to pak nemusíte zdůvodnit nic víc. Dejte sem fakta, statistku. Točíte se na tom, a nechápete, proč druhý naopak nemůže být třeba spokojen? Paradoxně to naopak vypadá,tak jak píše váš oponent, i z mého pohledu,kdy říkáte špatná služba a on že dobrá,…. Upřímně….., že ztrácíte kredit. A… Číst vice »
Jaká líčka ? 😀 To leda při objednávce předem , za krásných 400 Kč ? 😀 Nebo kde jste si tohle vycucal ? Loni v březnu, když jsme jeli na expo, tak byl v nabídce pre order jen obligátní platonrizku a jiné pochybnosti za předraženou cenu, líčka určitě ne.Mozna něco inovovali, ale po zkušenosti, kdy mým jediným jídlem na 6 hodinovém letu byla akorát odporná instantní polévka bych do nich na tak dlouhý let už v životě nesedl….A ten příjemný stevard k tomu, že co se sakra divím, když to letí z Prahy, že je to naprosto běžné, že catering… Číst vice »
ale to je vas problem, ze jste sest hodin nic nejedl, protoze si neumite objednat. ne problem aerolinky.
Není to muj problém. Pokud aerolinka nabizi buy on board servis a není ho pak schopna na letu nabídnout, bez jakéhokoli ohlášení předem, což se mi nestalo u žádné jiné aerolinky, není to ani v žádném případě můj problém ,ale problém diletantství daně aerolinky 🙂
Opět, poslal jste určitě stížnost a dostal odpověď. Jaké byla? To by mi zajímalo Pokud nejste spokojen, můžete postoupit k dalšímu kroku, udělal jste to a jaký ten krok byl? Děkuji za odpověď a jasná fakta, která zatím nedodal, takže se divím, nechápete,že vám pak lidé nevěří. Moje děti věří na Ježíška,a to mi dává, zkusím říci asi být Vámi… . prostě Ježíšek existuje. 😎Takže vodníci také? Jako děti věří ve vodníky, jako tak vy musíte všichni také, pokud dával jak píšete vy,tak prostě opravdu jsou vodníci, píše se v tom v pohádce, každý mi dá za pravdu, že o… Číst vice »
A vy jste s nimi letěl proč? Asi cena, ne? Mohl jste přece zvolit EK, TK nebo někoho jiného.
Hlavně čas – Letěli ráno a EK odpoledne a FlyDubai večer, a TK ? Vazne mám letět do DXB s přestupem v Istanbulu ? 😀 To už asi raději vydržím i ty příšerne SW. A cena za letenku taky nic moc, podle mě by taková Fly Dubai vyšla i lépe, jen měli zoufalý čas odletu, který se použít pro nás tehdy nedal.
Takže vy jste tím smartem letěl dobrovolně, a stejně tady remcáte? 😀
neuvěřitelný. Malinko mi připomínáte lidi, co si stěžujou, ve hypáči jsou párky, který si o mase nechaly jenom zdát…
… a zcela ignorovali fakt, že v regálu o metr vedle byly i párky, který toho masa měly požehnaně.
Ano, letěl jsem s nimi dobrovolně (zcela pochopitelně mě nikdo nenutil s kudlou :o) To ale neznamená, že nemůžu kritizovat úroveň služeb, ne ? 😀 Co je to za dementní logiku ? 😀 Když si něco koupím a nejsem s tím spokojen, nemám právo to kritizovat ? Podle vašeho vyjadřování je nám už asi všem jasné ,pro koho pracujete, jasný u sw vedete přístup k lidem „drž hubu a buď rád že letis“ ale já prostě toto neuznávání a když služba, kterou si koupím stojí za vyliz prdel, tak nebudu tvrdit opak 😀 A sorry, když jsem letenku kupoval, tak… Číst vice »
Mohl bych požádat o odkazy na vámi zmiňovaná hodnocení? Jakkoliv si nemyslím, ze QS je vrchol kvality, tak nějak ta hodnocení, že jsou ze všech stran nejhorší, nemohu najít. Ale prosím o nějaké relevantní zdroje, pokud možno.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/smartwings-patri-mezi-nejhorsi-aerolinky-sveta-upozornil-bri/r~aa5d8dd2c76511e6b7770025900fea04/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/vime-ktere-aerolinky-nabizeji-cestujicim-nejlepsi-sluzby-csa/r~2028045e731f11e9b6a9ac1f6b220ee8/
Jen namátkou vyhledáno za 30 sekund ….Víc se mi hledat nechce, jako důkaz to snad stačí. Kdyžtak koukněte přímo na statistiky Skytrax.
Ano, přesně tohle jsem čekal…. první článek z roku 2016 a druhý o ČSA… Takže opravdu ne, tohle za důkaz považovat nemohu. A na Skytrax jsem koukal, ale ani tam nejsou uváděni jako nejhorší aerolinka v Evropě a ani nejsou uváděni pravidelně.
Články jsou i z jiných let, ale fakt se mi nechce to všechno vyhledávat a kopírovat 😀 A na Skytraxu a dalších společnostech, které se hodnocením zabývají, si to může najít každý. Víc fakt nevím,co chcete.
No, třeba, když už se odvoláváte na Skytrax, abyste mi tam našel hodnocení QS, na které se odvoláváte… protože já ho tam zkrátka nevidím. A chtěl jsem jen vědět, z čeho vycházejí vaše tvrzení o tom, že jsou nejhorší aerolinka v Evropě. Ale jak vidím, jde jen o dojmologii…
Tak to je zatím to čemu vy říkáte jasná data o tom že ta společnost je jasně statistická data, že o tom máte důkaz… Jako zkuste přijít k soudu a říkat, že vaším důkazem je tvrzení,kde dáte píše něco v novinách. To jsou jasná a neprůstřelné data, Tak chápu, že s tím by se obhájoval, hlavní důkaz že máš pravdu? No,tak teď už můžu jasně říci, že vážně si ukázal, že tomu asi věřit,jak dětem ze školy. To celou dobu čekám na to,co si přečetl dávno sám. Celou dobu chtěl tu statistku, tvůj důkaz se zakládá na článku, který našel… Číst vice »
To, ze to napises velkyma pismenama, tomu duveryhodnost nedodas 🙂 spis naopak.
Sice u SW nedelam, ale odpovim ti jako bych tam delal – tvl, je nam uplne u pozadi, co nekde nekdo vyplodil za hodnoceni. Dokud mame plny letadla, je to asi to posledni, co nas zajima.
“Dobrou” recenzi se letadlo nezaplati. Jeho naplnenim vetsinou ano.
Přesně to je ten posrany přístup, proč vás lidí nenávidí 😀 Žádná konkurence, tak drž hubu a buď rád že letis 🙂 Přesně takto se chovaly svého času cd, dokud jim neutnul tipec příchod Jančury. „Je nám u prdele, že jsou naše služby na vylizprdel, dokud máme v PRG monopol, tak máte smůlu 😀 Krásné jste se vybarvil a podtrhl celou úroveň vašeho zaměstnavatele. To by měli tesat do kamene 🙂 Ano, pochop konecne, že máte plná letadla jen díky cestovkam, kdybyste neměli dlouhodobe smlouvy s cestovkami, tak pro vašem ceníku a úrovní služeb koncite do půl roku. Používat obsazenost… Číst vice »
Tak vy jste sám příkladem,nemelte zde a plnou pusu řeči a zatím co jste udělal. … nic víc než nadávat a ještě paradoxně se ohanite tím, že to přece stačí nic nedělat a jen obviňovat, že taková společnost zde je. Díky vám take
Pokud chci mít kvalitní služby, tak se buď přizpůsobím nebo mám jinou motivci a pak musím vzít, co je a s vědomím, že si třeba kupuji určitý, tj. v timto případě nižší standard služeb… A jinak byste se divil, ale TK s přestupem je dost běžná volba cestujících z Prahy.
Tak to jste mi uzemnil, vybral si to nakonec sám. Přišlo mi, že už v životě bych služeb, to co se stalo Vám,tak to už opět ani za nic nešel k takové společnosti… A vy jste zvolil z dvou možností,to kde už jasně měl špatné zkušenosti, ač logika věci přesně by dával na zvážení, že to paradoxně cokoliv jiného by bylo lepším řešením. Logika uvažování, máte dvě neznámé,jednu už zvolil a prostě píšete, že snad ani přes smrt neletěl a pak opět máte logiku kde víte co vás čeká v jednom případě. Vážně mi pak zde uvádíte, že to udělal.… Číst vice »
Smartwings má většinu svých linek (a to ty k moři) za 8K z jednoduchého důvodu – letadla má vyprodaná od cestovek, a na volném trhu prodává poslední volná místa.
Nic vám nebráni kupovat letenky jinde.
Dalkovky se na českém trhu (od české aerolinky) moc neohřejou z jiného důvodu – relativně malá a navilc ne moc bonutní poptávka.
Já také nakupuji letenky jinde, vy bláhový.
Děkuji za vskutku zásadní informaci. I když nějak nevím, proč bych to měl vědět 🤷♂️
Vaši informaci, že mi nic nebrání kupovat letenky jinde považuji za úplně zbytečnou.
Když pominu to, že dneska si zájezdy v cestovce kupují jen troubové, kteří si neumí koupit letenku na internetu, protože neumí anglicky a bojí si zabookovat hotel, protože na ně vyskočí platba v EUR, tak není náhodou to spojení cestovek a jedné jediné aerolinky něco jako kartelová dohoda? Pokud ne a je to pouze náhoda, pak nerozumím tomu, proč klienti cestovek musí přetrpět tento „monopol“ v podobě katastrofální nabídky občerstvení, mizerné údržbě letadla a zpoždění v řádu desítek minut až hodin.
Jaká kartelová dohoda? To se tu dnes sešel celej semestr právní vysoké životní, katedra Václavák? Máte aspoň sebemenší tušení, co je to kartel?
Jakej monopol?
O žádný monopol přirozeně nejde. smartwings vyhrál soutěže cestovek. Nikdo nebránil jakekoli jiné aerolince se k této dopravě dostat. Ohledně jídla – Úrověn občerstvení na charterech (a nejen na nich, pokud cestovka kupuje místa i na linkových letech Smartwingsu) určuje cestovka, nikoli aerolinka.
To víte, nemůže být každý takový světaznalec, který se o sebe za všech okolností postará…. je ale zajímavé, že těch podle vás „troubů“, co kupují u cestovek je pořád dost. Prostě nechápu, proč musíte někoho, komu vyhovuje si servis u CK zaplatit, hned takto dehonestovat. Každý má na výběr a každému vyhovuje něco jiného. Já zase za „trouby“ považuji třeba ty, co si sice koupí letenku přes web, ale mnohdy ani nemají ponětí, kde se daná firma nachází a komu vlastně zaplatili a následně, když je problém, tak brečí, že s nimi nikdo nekomunikuje, nechce ji vrátit peníze, nepostará se… Číst vice »
Letenku kupuju přes net často a standardně přes booking hotely taky a hen proto, že si koupím párkrát do roka týden na Kanarech s CK jsem trouba? Běžte urážet lidi někam jinam:-(
Protože si to klient vybírá,pokud je po takové službě poptávka,tak proč se divíte. Asi moc neřešíte jednání a podnikání. To, že je taková poptávka,tak pokud nabídku za co nejlepší cenu vůči zisku k poptávce nabídku a je všemi akceptována, tak pořád je to o tom jak píšete, nemůže být kartel. Neboť vy sám jste příkladem, že jde to i jinak, takže nemůže být monopol. Snažíte se dávat jasnou nabídku,kdy lidé si zaplatí a počítají s tím,co bude,a pokud dokonce se jim nedostává té služby,tak jak sám říkáte,reklama, stížnosti a bojkot dané společnosti. Takže nabídka tak v podnikání razantně ukazuje, že… Číst vice »
Linka do Soulu byla výdělečná, jen prostě nějak už v té době chybělo spojení do zbytku Evropy, resp. propojit i ne hlavní destinace, které si propojil Korean napřímo. ČSA dlouhodobě lítaly jen do Ruska a Skyteam destinací (Amsterdam, Paříž). Výjimku tvořily Helsinky, ale ty má zas pokryté Finnair.
Tak ona ta linka CSA do Soulu byla “jen” další frekvence Koreanu, na kterou jinak Korean nemohl dosáhnout, neb existující omezení počtu letů mezi Koreou a ČR pro aerolinky z každého státu.