Putovní výstavka TGV míří do Jihlavy a Ústí nad Labem
Průjezd soupravy s TGV v Kralupech nad Vltavou. Foto: Michal Chrást
Veřejnost bude mít možnost prohlédnout si jednotku ještě v Jihlavě a Ústí nad Labem. Na rozdíl od soukromé akce v Brně zdarma.
stejně to zusstane jen u prazentace, slubů a snů. Existoval pěkný dokument na toto téma již kdysi, jmenovalo se to „sen o rychlovlaku“ a dodnes je to jen sen a nejpíš to snem zůstane, bude se jen o tom stale mluvít, a ukazovat ale nikdy nebudeme mít vrt s rychlovlaky.
https://www.youtube.com/watch?v=auPMrVMTTBE
To byla strašná naivita z devadesátek. „Ve Francii mají TGV, tak to budeme mít taky“. Vůbec se nebere do úvahy ekonomika, velikost země i těch aglomerací, které VRT propojuje… I ta Francie byla díky těmto třem faktorům vlastně výjimka v Evropě.
Neví někdo, proč je mezi TGV a lokomotivou ten vagonek? Zásobu propagačních materiálů asi neveze:-)
Aby ta celá souprava alespoň trochu brzdila. A taky aby to automatické spřáhlo (co je na TGV) nemuselo být přímo na lokomotivě.
To bude spíš deformacni zona pri narazu
Nebo taky sklad náhradních dílů kdyby se na tak starém stroji něco porouchalo a aby nebylo nutné to dovážet z Francie :-).
Dle mne to plní účel, ať lidi vidí, co může na kolejích jezdit. Že to někomu vadí, to je jeho mindrák.
Jistě, po kolejích může jezdit leccos, ale to jak to po nich jezdí je závislé na parametrech tratě. Je to stejné jako se silnicemi. I po rozmlácené polňačce můžete jest s Ferrari, ale s největší pravděpodobností ani z poloviny nevyužijete jeho vlastností a jeho přednosti na asfaltu se stanou handikepem. A pokud se o to budete snažit, tak více než cokoliv jiného budete řešit poškození a závady.
Vadit a mindrak jsou dve naprosto odlisne veci, to Vam teda tezce nevyslo ted… 🙂
Proč tolik jedu? Jako že to jsou zbytečně vyhozené peníze? No jako jo, jsou. Osobně mi to taky tak trochu vadí. Ale zase beru to jako propagaci VRT. Vždyť zpráva o téhle akci byla i jako hlavní zpráva na nejnavštěvovanější stránce českého internetu – na Seznamu, stejně tak se o tom mluvilo i v televizi. Většina lidí co to četla nebo viděla se poprvé dozvěděla že se u nás uvažuje o stavbě VRT. A ta cena zas není tak vysoká. 700 km VRT má stát 700 miliard korun (s tím že tahle částka jistě naroste). To vychází miliarda korun za… Číst vice »
No některým to prostě vadí. 10 mega, rozpočítáno mezi cca 2,4 daňových poplatníků (i když to zaokrouhlíme dolů na rovné 2) to vychází na celých PĚT korun na hlavu. Jo, strašná pálka. Asi rozbiju prasátko a za pana Sůru a další bojovníky za veřejné blaho to zatáhnu. Ano jistě by se ty peníze daly investovat jinam a smysluplněji, ale pokud jde o vyhazování peněz oknem, jsou tohle jen drobné proti tomu, co jsou státní instituce kolikrát schopné vymyslet a utratit.
Pan Sůra mi přijde až moc zaujatý proti této akci, ta pachuť je znát z každého jeho článku na toto téma. Chápu, že se se autorovi článku akce s TGV nelíbí, ale to neznamená, že každý článek na toto téma musí mít negativistický či ironický podtón..
Souhlasím. Také se mi ta akce nelíbí, ale bohužel nezávislý novinář by si měl držet trochu odstup, a to se panu Sůrovi (bohužel) ve vícero případech podle mého názoru nedaří.
Naprostý souhlas s Vámi…je smutné, že takto klesá k této rétorice…takové typické čecháčctví… „zahraničí závidíme, u nás to nejde, to nikdy nebude, děláme to blbě“
Souhlas
Za návštěvu akce na výstavišti jsem zaplatil zcela dobrovolně 150 Kč, prošel jsem vnitřní i venkovní expozice, probral záležitosti zájmové i pracovní a nemám s tím žádný problém. Zájem lidí, kteří tam přišli, byl o vše velmi velký. Možná brňáky může mrzet, že jako jediní neviděli expozici TGV zdarma, na druhou stranu měli možnost navštívit akci na výstavišti zaměřenou na železnici. Jsem rád, že mám možnost na tomto serveru napsat svůj názor a nemám komu co vytknout.
Jsem na tom stejně
SŽ měla na prezentaci VRT zajistit modernější jednotku. Tento muzeální kousek, který v interiéru představujr úroveň jako za ČSD, na mě působil spíše jako antireklama.
A kolik si myslíte, že je těch modernějších jednotek odstavených, aby byly k zapůjčení na několik dní? Ty vlaky na sebe musejí vydělat, takže odstavené jsou v řádu hodin, nikoliv dní.
Problém je, že pak to plní účel jen zcela symbolicky. Je to sice pěkné povyražení, ale…
To je dnes problem, vetsinou nejsou k dispozici a je to mnohem drazsi.
Zase takhle to stálo milion. Není to málo ale ani zas nějak moc – v rozpočtu SŽ je to jen pár metrů kolejí… Pronájem moderní jednotky by byl ale mnohem dražší a efekt by byl stejný – tady žádný – NIMBisty by to nijak nepřesvědčilo, akorát by si s tím udělalo fotky pár šotoušů, které přesvědčovat není třeba..
No přidejte ještě 10 a budete na výsledné částce.
jestli se nepletu, tak „půjčovné“ bylo milion, ostatní z té sumy jsou další náklady, takže teď je to 1+9 pak by to bylo třeba 6+10 (očekávám, že s moderní jednotkou by kromě půjčovného narostli jiné náklady)
for hnidopich, mnou uvedené částky nejsou přesné (nebudu se s nikým přít, zda to je 10 nebo 10,15 mil.) chci ukázat, že předřečník předpokládal zvýšení „půjčovného“, proto psal i milionu
Interiér jako ČSD? To težko… spíše jako současné ČD a to jeSpíš je smutné, že to co bylo před 40 lety ve
Příspěvek se mi odeslal nějak špatně. Ale stejně trvám na tom, že TGV standard nelze ani omylem srovnávat s ČSD…. Vždyť co jezdilo (a ještě mnohdy jezdí) na rychlících tady? Koženkové lavice a vagóny, kde se za jízdy samy od sebe otevírají nedovřené dveře…. To co bylo ve Francii normální před 40 lety ještě dnes není normální u nás….
Che, mít ČSD nebo i ČD interiér jak tenhle veterán tak asi začnu jezdit vlakem častěji. Ono i v té druhé třídě byly ty sedačky pohodlnější jak současné cokolivjety a pendolino dohromady, včetně dostatku místa na nohy.
Co kdy Jan Sůra udělal pro to aby tady to TGV jelo vlastní silou po trati 300 km/h v Česku? Proč každý pracovní den neotvírá v 7:00 dveře na Křižíkově 552 a nezabouchne je cca v 17:00, aby vymyslel smysluplnější formu PR…
Odvaha podepsat opět chybí. Proč?) btw, odbor komunikace sídlí v Dlážděné, pokud se nepletu.
Proč by měl bouchat na autobusové nádraží?
Dobré věci se propagují samy, se říkávalo. Tohle také moc pro samotnou věc neudělá. Problém bude v opětovné preferenci poměrně staré koncepce z doby, kdy dopravu měla zajišťovat především auta.
Me to pripadne ze pan Sura je trosku nastvanej ze ho nepozvali nebo ze musel vyplaznout 150kc za to aby se podival na vlak. Chtelo by to min zaujatosti a vic objektivity. Sest ruznych clanku kde hejtite ze SZ privezlo stary rezavy TGV je moc. Zkuste se zamerit i na neco dalsiho. Treba rozhovor s rejdarem bylo prijemne osvezeni. 😎
Sečtete si prosím počet jiných textů, které zde na zcela jiná témata vyšly od příjezdu TGV. Nevidím důvod, proč se takové akce účastnit /TGV jsem jel xkrát/.
Pane Suro, to nebylo o tom zdali ste tim jel nebo nejel. To je prece uplne jedno. Muj prispevek do diskuze byl o tom ze jste co se tyce tohoto tematu strasne neobjektivni.
A co na tom je neobjektivní? Nás tohle rozhazování veřejných prostředků zajímá.
Sečtěte si počet lidí, kteří profitují ze současného modelu řízení Správy železnic a je poměrně jasné, že se vždy kritika této organizace nebude části zde diskutujících líbit.
To je váš názor. Zjevně si za ním tak stojíte, že se ani neumíte podepsat.
Já se pod svůj názor podepíšu a tak trochu se přikláním na stranu předřečníka. SŽ si zaslouží kritiku za hodně věcí, některé se probírají třeba pod článkem o vyhořelém zab. zař. u Otrokovic, a jsou podle mě důležitější než akce s TGV, do které tepete v několika článcích tomu věnovaných. Možná to nebylo nejúčelněji vynaložených 11 milionů, ale jinde SŽ utíkají řádově větší částky a o tom bych na Zdopravy četl raději.
Například? Já bych si zase nerad pod textem o dalších zakázkách SŽ přečetl, že jsem proti nim zaujatý. Nicméně toto je opravdu poslední text na téma této obskurní akce.
Co napíšou ostatní diskutéři, to já garantovat nemůžu, samozřejmě 🙂 Pokud se ptáte na to, kde utíkají peníze, tak co si vzpomínám z minulosti, tak např.:
– Nákup betonových pražců od jediného monopolního dodavatele (o tom zde byl článek)
– Podobná situace u zabezpečovacích zařízení, kde má monopol AŽD. Nevidím do toho a nevím, jaké jsou důvody, že zatímco AŽD prodává i do zahraničí, do zdejších VŘ se nikdo jiný nehlásí
– Obecně přístup k údržbě tratí (nechat rozpadnout a pak draze rekonstruovat), který podle mě není dlouhodobě nejvýhodnější
No také bych rád věděl kde SŽ utíkají další peníze. Jsou povinni veškeré své smlouvy zveřejňovat a krom nějakých ubytování, relaxací či podobných ptákovin žádné další nesmyslné výdaje nevidím. Až tedy na to,že naučili své dodavatele na vysokou cenu.
Já jsem také fanda do železnice, ale vozit sem 40 let starý vlak není propagace VRT. Navíc … ČR podle mně ani VRT nepotřebuje. Stačí vlaky, které tu už jezdí, a stačí, aby jezdili rychlostí, kterou jezdí v Rakousku. Railjety jezdí v Rakousku 230 km/h. A to je Praha Brno za hodinu. Jediné co potřebujeme jsou smysluplné investice do železnice a ne podobné ptákoviny jako aktuálně Ústí Choceň, kde se rekonstruuje v původní stopě, a pojede se dál pod 100 km/h … Stačí se podívat na toto video – https://www.youtube.com/watch?v=KPNEwBFkHTc. Rekonstrukce v původní stopě je označena jako nesmysl. A co… Číst vice »
1. Ústí/O. – Choceň je klasické dodělávání restů z dob minulých. Když se v minulosti stavěl 1. koridor, tak se tento úsek pro jeho celkovou náročnost pro jistotu vynechal. 2. Jedním z velmi důležitých efektů výstavby VRT mimo stávající stopu klasické trati je zvýšení přepravní kapacity hlavního zátěžového proudu. Na stávajících kolejích už není kudy vozit nákladní vlaky a přitom se pořád brojí proti kamionům. Na VRT se převede dálková osobní doprava a uvolněnou kapacitu velice rádi využijí nákladní dopravci. 3. Dá se očekávat, že stavba VRT bude podporována formou dotací EU, takže to bude finančně průchozí. Pokud by Česko… Číst vice »
No dobře, chápu že stavbou další železniční tratě získáme kapacitu, ale to snad dobrá správa a všichni zúčastnění vědí i bez toho že si přivezeme TGV… A jestli se po ni bude jezdit 320 nebo 230 je v naší malé republice defakto jedno. A skrz Usti, jasně ze dodělávaji resty, ale proč zase takto? Takovy krásný plán měly… A skutek utek. Kvuli pozemkům? Nejsem zastáncem vyvlastnění, ale pokud nekdo zdržuje rozvoj, ať se vyvlastnuje. Cekam ze se behem dalších 4, 5 let bude kopat znova
Tak propagace je i jízda Stříbrného šípu nebo Slovenské Strely. I ten Albatros co minule přitáhl do Prahy IC Jan Perner v době nějakého výročí bohumínské železnice .
Chápu odpor k „soukromé akci“ kdesi v Brně. Nicméně unikátní rekordní TGV č. 16 si nepůjčil pořadatel akce, ale souprava byla součástí expozice správy železnic, včetně prezentace vysokorychlostních tratí. A musím uznat, že expozice SŽ byla nečekaně velmi bohatá, pěkná a profesionálně připravená i zvládnutá. Mě se to teda velmi líbilo a 150 Kč vstupného chápu spíše jako selekci odborné veřejnosti, než že se na tom někdo napakoval. I tak tam bylo velké množství škol a školek.
150 Kč jste zaplatil soukromé firmě a chválíte expozici státní organizace. Chápete ten rozdíl ?
Asi jsem natvrdlý, je mi líto. Chápu to tak, že nájem BVV musel někdo zaplatit a nevadí se mi na tom spoluúčastnit. Stejně tak se tam prezentovaly (z mého pohledu naprosto tragicky) státní České dráhy, což je taky špatně?
Správa železnic nájem za využití prostor BVV také platila.
Pane Sůro, omlouvám se za dotaz, ale zajímalo by mě, zda je v současné době sjízdná trať Kolín – Velim k vlečce na okruh VUŽ. Výluky na této trati nesleduji. Díky.
Předpokládám, že ano.
Díky. Rovněž si myslím, že snad není okruh není odříznut a je možné na něj zajet. V tom případě opravdu nechápu, proč se souprava na okruhu VUŽ alespoň nezastavila i kdyby tam měla být pouze staticky prezentována. Nemusela být zítra celý den v Jihlavě. Navíc okruh leží přibližně uprostřed republiky a tak by byla dostupná pro všechny. Do Prahy mohla jet v noci a nemusela stát někde v hale. Prostě když už, tak bych se snažil z výpůjčky „vytřískat“ maximum.
Okruh není místo na hromadné akce. Nicméně míst na statickou prezentaci je v síti SŽ více než dost.
Aha, asi máte pravdu. Doby kdy se tam pořádaly akce pro veřejnost jsou dávno pryč. Nějak jsem zapomněl, že je jiná doba. Ale uznejte, že výzkum, TGV a projekt budování VRT má k sobě velice blízko.
Na základně zkušebního okruhu v Cerhenicích je v současnosti plno. Skoro všechny koleje jsou obsazeny a i odstavné koleje za halami u silnice jsou plné . Tam má své místo dlouhé měsíce i Sirius pro Leo. Myslím že zadavatelé zkoušek strojů deponovaných v Cerhenicích by nebyli nadšeni , kdyby jim vlaky okukovalo více lidí než je nezbytné. Uhlídat dav je neřešitelný úkol , lidi se rozprchnou a vše prolezou. Též by podobná akce omezila , ne- li znemožnila zkoušky . Jedná se o pracoviště , ne o prostor pro veřejnost. Na každém pracovišti platí předpisy pro bozp . Zde specifické… Číst vice »
Děkuji za Váš příspěvek. Takhle jsem se nad tím nezamýšlel. Jen jste opět potvrdil, že dobré více úhlů pohledu na stejnou věc.
Jméno mám jiné , ale dovolím si odpovědět z titulu znalosti situace , z Kolína do Velimi se toho nyni moc neděje . Vlečka z Velimi i jeji napojeni na celostátní trať je nedotknuto bagry. Rozkopáno je mezi Cerhenicemi a Tatci , vyjma žst Pečky.
Děkuji.
A to tu akci nepořádalo Bvv ? Pokud se nic nezměnilo, tak Bvv bylo prodáno od Messe zpět městu Brnu.
Ne, nepořádalo. VIA PRO MOTION S.R.O.
Jistě, ostatní vystavovatelé taky. I já mívám na výstavách prezentace za které platím nájem, přesto bych nechtěl, aby návštěvníci chodili zdarma bez regulace.
Nepochopil jste to, sorry.
Nepochopil, je to o úhlu pohledu. Je to placená reklama soukromé firmě, jako každá jiná. TGV a vysokorychlostní železnice byla pouze část prezentace SŽ, tedy ne její důvod.
Regulace. To slovo mi připomíná doby nedávné, kdy byly počty návštěvníků rovněž regulovány.
BVV vlastní 100% statutární město Brno.
Ano. Ale pořadatelem této akce nebyly BVV.
Tady nejde ani tak o odpor k „soukromé akci“ nebo o to, že se konala v Brně. Spíše jde o to, že pokud se mělo jednat o propagaci VRT měla být prezentace na více místech a ne jen „při cestě“. Víte, ono mnoho lidí vůbec ani netuší, že nějaký veletrh probíhá.
Jen nechápu jak to myslíte s tou „selekcí odborné veřejnosti“. Je třeba odbornou veřejnost přesvědčovat? Neměli by se přesvědčovat spíše lidé, kterých se dotkne stavba, majitelé nemovitostí, pozemků atd.?
Samozřejmě, že je třeba přesvědčovat veřejnost. Nicméně kvituji i prezentaci na trase ve vstupným regulovaným prostoru, bez nájezdů skupin různobarevných parchantů, páchajicích bordel bez dozoru. To mi stálo za cestu do Brna a ne jinam.
Mohl by jste mi vysvětlit pojem „různobarevný parchant“? A nebo víte co? Nechte to být. Raději to snad ani nechci vědět. Navíc jsem si myslel, že je zajištěna ostraha soupravy. Ta má dohlížet na to, aby nebyl páchán bordel a má být schopna si zjednat pořádek. Nebo se snad v Jihlavě zítra bude platit vstupné. A stejně tak v Ústí?
Hele, dneska jsem tam byl, ale jestli si Frantíci za tohle účtují 10 mega jen za zapůjčení, tak to (typicky francouzsky) spadli z višně. Jeden vagón 1. třídy, jeden bistrovůz a jeden vagón 2. třídy. Jako jasně, zadarmo to dělat nebudou, ale tak já nevím, 1 miliónek, 2 miliónky…ale 10 míčů je prostě přestřelené.
V té ceně pro Frantíky vám chybí narozpočtovat vlastní přepravu přes Německo a po ČR, což nebude zdarma ani příjem majitele soupravy.
Ty počty vozů Vám nesedí. Jednotka je osmi dílná o délce 200 metrů… Kolik jste těch miliónků v životě vydělal, že znáte hodnotu těch peněz a víte, co si za ně po přepočtu na eura dokážete ve Francii pořídit?
To samozřejmě, avšak veřejně přístupné jsou pouze 3 zmíněné vozy. Je škoda, že za tu cenu, nebyla veřejně přístupná celá souprava, i obě hlavy, s odborným výkladem…
Uživatel „liposh“ je pravděpodobně uznávaný znalec. 🙂
Je to, věru, tak. 😉 Jsem, ale nechtěl jsem to tu úplně vytahovat. Dalo by se říct, že mám kvalitní a zasvěcený názor na cokoliv na světě. Jsem tak trochu jako CMS (v té verzi po doplnění dřevěného klínku, nikoliv před) 😉
teda CML…takže taky dělám chyby, teda verze před klínkem.
Ví někdy, kdy má začít posun z výstaviště na dolní?
Jo a po cestě se mohla nechat dotáhnout do Harrachova dát si to dolů. Třeba by svůj původní rekord překonala a tentokrát i bez el.energie :-).
A Liberec vosk? Do Jihlavy nebo Ústí za ní fakt nepojedu.
A nám je to fakt jedno…
A víte, že mě vlastně taky?
Tak co tady brečíš? 😄
Nebrečím. Jen chci říci, že pokud chce někdo „přesvědčovat“ lidi o užitečnosti VRT měl by on přijít za nimi a ne chtít, aby lidé přišli za ním a ještě si cestu hradili z vlastní kapsy když do ní začínají mít čím dál tím více hlouběji a hlouběji. Nebo alespoň by se jim měl přiblížit co nejvíce. Toť vše ;-).
Kolem Liberce má vést nějaké VRT?
A myslíte si, že prezentace musí být zaměřena jen na dané oblasti kde se má stavět? Nebo snad i lidé z regionů kde se stavět nebude nepřispívají do státního rozpočtu? Myslíte si, že lidé žijívcí v Liberci nemají v dotčených oblastech nemovitosti a stavba a provoz VRT se jich může dotýkat?
* nemůže dotýkat
Do Liberce se zatím žádná vysokorychlostní trať neplánuje.
Máte pravdu. To však ani v Jihlavě. Ta leží na půli cesty mezi plánovanými úseky. Naopak v Ostravě se souprava nezastavila a tam plánováno je.
Skutečně?
Podle intensity vaší diskusní aktivity u textů týkajících se prodeje dráhy Královec – Žacléř jsem si myslel, že jste zapálený informovaný fanoušek železnic.
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/vysocina-2-faze
Víte, ona není železnice jako železnice a proto některé informace člověku mohou chybět. To z důvodu, že aktuální cíleně nevyhledává a spoléhá na aktualizace stávajících informačních kanálů.
https://mapy.spravazeleznic.cz/vrt
Tedy díky za info.
Vzhledem k tomu že se to vystavuje v místech kde je tak nějak nejvyšší šance na to, že tam jednou povede VRT, by to TGV v Liberci mezi všemi těmi motoráky bylo už moc velká provokace.
Tak to se měla ještě zastavit v Klášterní Skalici, Kouřimi či Svojšicích a když ne tam, tam tak ve Světlé. To aby lidé věděli co jim možnááá jednou bude jezdit za humny.
Tam by to byla asi ještě větší provokace než Liberec…