cargo

Pumpy mají ukazovat, o kolik by byla levnější jízda na plyn než na benzín

Čerpací stanice Benzina. Foto: BenzinaČerpací stanice Benzina. Foto: Benzina

Na ministerstvu průmyslu a obchodu začali řešit nezvyklý požadavek Evropské unie na informování zákazníků čerpacích stanic, který svoji logikou a

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xx

Opět kraviny. Je možno někde ukazovat kolik bychom ušetřili za ty darmožrouty v Bruselu?

ythomas_ct

Nemůžu si pomoci, ale způsob, jakým EU (resp. to platí pro legislativce obecně) pohrdá inteligencí svých obyvatel, je kolikrát až dojemný… 🙁

Prngr

Spíš bych zavedl povinný údaj, kolik ze zaplacené částky u benzínky připadá na daně …
To se ale EU nehodí :))))))))))

Ivan Indráček

No, to nám Brusel nenařizuje, ale zároveň ani nezakazuje. Takže pokud povinnost skutečně začne platit, klidně se mlže stát, že celkovou výši daně v každém palivu (respektive jeho cenu bez daně) také budeme uvádět

železničář v důchodu

Chybí mi tam ovšem i uvedení rozdílu v cenách vozidel a pohonem na benzin/naftu a s pohonem na plyn, a to jak pro nová vozidla, tak i s uvedením ceny přestavby na plyn …

Dedek

Mohli bychom zacit vyrabet opet sentimely, mozna by to byl svetovy trhak a treba i TESLA by do toho sla.

Vít Jůza

Mělo by se srovnávat s tradičním palivem = ovsem.

Pavel Doležal

Možná by takové ukazovadlo mohlo stát i vedle zákazu vjezdu LPG/CNG do podzemních garáží.

Petr.R

a ještě seznam revizních techniků.

Dedek

Bruselsti proletari vsech zemi spojte se.

K.S.

Ale houby, toto je jenom tlačenka místních plynařů, nikde v EU nic takového snad ani nenavrhují.

Musím se ale ptát, roč na plyn a ne rovnou na elektřinu?!

K.S.

No dobře, já jenom že byli v poslední době zase celkem aktivní. (např. hybrid. cz/cesky-plynarensky-svaz-zahaji-kampan-na-podporu-zemniho-plynu-v-doprave-vytapeni)

Sch

A já myslím, že by se mělo uvádět srovnání s dřevoplynem. To je totiž již dávno vyzkoušené palivo pro spalovací motor z obnovitelných zdrojů. Navíc dřeva teď máme v republice díky kůrovci nadbytek.

Ivan Indráček

No, ono to sice je rozhodnutí Bruselu (DAFI 2014), ale bylo prolobováno plynaři na evropské úrovni. Brusel měl z téhož roku vlastní analýzu dokládající, že zemní plyn v automobilové dopravě nijak nezlepšuje celkové emise skleníkových plynů (a kvůli nim se to celé dělalo) spíš je dokonce zhoršuje, přesto se podpora plynu do direktivy dostala.
Klidně se mlže stát, že žádná povinnost nakonec nebude, protože i v Bruselu ze zemního plynu vystřízliví…