Půlmiliardovou soutěž na opravu Benešova mostu přes Labe vyhrál Metrostav se Strabagem
Most Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: RomanM82 /Wikimedia Commons
Oprava začne příští rok stavbou lávky.
Oprava začne příští rok stavbou lávky.
A to ještě nikdo neřekl, zda původní vytvrzený prostředek a dřevěná dlažba pod ním a s tím související nosnost mostu zůstane nedotčena, nebo se most vykuchá, zalije, odlehčí, materiál odveze do šrotu a tím a tím akorát sníží celou hmotnost mostu a to bude, velmi zjednodušeno, celá rekonstrukce… Pro MHD by měly být připraveny semafory s přednostním právem průjezdu.
Viz. úprava již sejmuta z úřední desky.
https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/MyDQ8MGWJiHrJQJ
Omlouvám se, špatný dokument, nový vztahující se k úpravě při uzavření mostu nenalezen.
De facto zůstane jen oblouk, pilíře a opěry nové. 1 a 3 pole pryč, ztuží se a předepne oblouk, odřízne mostovka. Udělá se nová spřažená předpjatá mostovka. 1. a 3. pole z předpjatého betonu.
Bude to konstrukče celkem zajímavá stavba.
Ke konci článku je text: „Během opravy bude možné v Ústí nad Labem autem překonat Labe jen po Mariánském mostě. Už nyní na most nesmějí těžší vozidla včetně MHD.“ Doufám, že autor tím nemínil, že přes Mariánský most nemohou těžší vozidla a MHD, ale jedná o most E. Beneše, němž je článek.
Jak to, že nikdo nebojuje za jeho záchranu? Vždyť je to unikát. To tvoří panorama a kolorit města. 😋
Nechápu, proč je na Labi tak málo mostů. V Ústí dva, v Děčíně dva. Proč jich není víc? Další je až v Lovosicích.
V Lovosicích žádný most není :), ještě kousek dál, k Litoměřicím musíte.
Srovnáváte nesrovnatelné bez ohledu na postoj k mostu na Výtoni. Tady se most nebourá, není to třeba, pouze se rekonstruuje.
Možná by bylo výhodnější místo provizorní lávky postavit trvalou na druhé straně mostu přímo do nádraží. Byla i tato varianta ve hře?
Byla ve hře jen úplně za začátku. Skončilo to na tom, že kraj (vlastník mostu) nechtěl financovat trvalou lávku a město se na tom podílet nechtělo.
Možná je to dobře, pokud by se řešila podoba trvalé lávky, asi by se ještě dlouho nestavělo.
Kdyby si ústečtí politici nevyhnali nemalou část cestujících z MHD, neměli by takové problémy intenzitami dopravy (zvlášť na tom pravém břehu).
Od ledna ještě vyženou ten zbytek
Vůbec si nedokáži představit dojíždění z pravého břehu Labe. Už nyní je provoz tak silný, že u obou mostů bývá některé dny kolona aut napříč celým Střekovem ze všech tří směrů. Člověk by chtěl říci, že řešení bude veřejná doprava, ale bohužel i ta musí využít z velké většiny stejné silnice, které budou naprosto ucpané.
Každopádně je to potřeba a konečně se to posouvá a budeme doufat, že to bude co nejdříve hotové.
Tak dalo by se i vlaky, kdyby začaly jezdit přes most častěji jako při povodních.
Dojede se vlakem na Střekov a co dál? Jakože odtamtud půjdou lidi na Kameňák/ke krematoriu pěšky??
Pak přípoje autobusem MHD třeba.
Takže to bude realizovat firma odsouzená za korupci spolu s russáckým děripaskou?
Tak, a teď si jen utřít pusu od zvratků, a jít za kumpány do hospody.
Most byl otevřen v roce 1936.
Kolik by to asi stálo, kdyby se opravdu začalo v tom roce 2020, jak původně mělo a pro což se zařídil i ústecký dopravní podnik s parciálama…
Prapůvodní odhad byl 200 mega