Půlmiliardová přestavba křižovatky na Liberec a Jablonec může začít, zakázku získalo sdružení vedené Eurovií
Křižovatka silnic I/35 a I/65 Rádelský mlýn. Foto: Liberecký kraj
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může začít s velkou přestavbou nebezpečné křižovatky Rádelský mlýn na silnici I/35 mezi Turnovem, Libercem
V článku je drobná chybka v délce mostů. Ve videu od ŘSD se uvádí 198m, ale v článku je 13m. Mohli by jste to prosím opravit?
Jsem jediný komu se to zdá zbytečné?
Jsem jediný, komu připadne zpomalení na 50 a pak na 30 km/h v odbočovacím dálničním pruhu jako nebezpečné?
Takovéhle odbočení nemá co dělat na silnici 1. třídy v obci, natož mimo obec na rychlostní komunikaci.
https://mapy.cz/s/hesaruguke
Jsem jediný, komu přijde respektovat dopravní značení s postupným snižováním rychlosti jako normální? Pokud se chcete bavit o dálnici, kde je normální míjet ostatní vozidla až 60km/h rozdílem, není problém v místě, kde je omezení na 90 míjet někoho kdo zpomalí na 30 nebo 40 nebo kolik to tam vlastně je. A jsem jediný, komu přijde normální před zatáčkou použít brzdy? A ano, jsem místní a také tudy jezdím.
Nicméně po přestavbě bude křižovatka 100% příjemnější a bezpečnější, o tom netřeba diskutovat. Jen mám pocit že je to zbytečné. Ano ubudou 3 místa, která jsou kritická v momentě, kdy se tam objeví nezodpovědný jedinec. Ok, ale to není řešení. Neznám silnici, která eliminuje vliv debila. No zatím jsem rozhodně nebyl všude… Možná že autonomní vozidla by se současným stavem problém neměla. A pokud jde o normy, na řsd mi asi před 3 lety odpověděli na dotaz ohledně stoupacích pruhů. Ptal jsem se proč se více nepoužívají stoupací rychlé pruhy, šlo o stavbu někde u Příbrami. Odpověď byla, že podle… Číst vice »
Ono to je zbytečné jako dopravní značka STOP PROTISMĚR, dnes je snaha dělat vše s prominutím blbovzdorné, aby řidičák mohl dostat každý. Analogii máte v maturitách, aby měl každý právo na maturitu tak zrušíme zkoušku z matematiky, logaritmy a exponenciální rovnice přece nemůžeme po maturantovi chtít. Odbočovací pruh na JBC mě přijde dostatečně dlouhý na zpomalení a připojovací na LBC dostatečně dlouhý na rozjetí a zařazení do provozu, ale to by řidiče museli v autoškole naučit podřadit a přidat, aby auto zrychlilo ….
Zrušíme maturitu z matematiky? A ta byla podle Vás povinná naposledy kdy?
Obávám se, že most na z LBC na JBC bude namrzat a někteří :řidiči: si řeknou, ha teď je to tu po přestavbě bezpečné a opřou to do svodidel …
Pokud jste tam nikdy nejel, tak celkem chápu, že to tak může vypadat. Pokud tam jezdíte často, změníte názor.
„Jsem jediný komu se to zdá zbytečné?“
Domnívám se skromně, že velmi pravděpodobně asi ano – kdybyste se ptal na „lepší řešení“.¨, nebo „levnější a přitom dobré řešení“, tak by to možná smysl mělo (ale rozhodně ani náhodou v této debatě), ale jinak jste asi docela dost „mimo mísu“.
Mohu se prosim pozeptat, jak je mozne, ze se Eurovia CS stale uspesne uchazi o zakazky, ackoli ma na triku bezprecedentni prusvih na zvlnene ostravske dalnici? Najme se stavi k tomu prusvihu dost liknave? To neni mozne pri vyhodnoceni vyberoveho rizeni dbat na reference z jinych zakazek, ci by takovyto pristup narazil na UOHS (opravnenost/neopravnenost diskriminace jednoho stavitele-zhotovitele)? Takhle to vypada, ze kdyz neco Eurovia zvrta, tak se vlastne nic moc nedeje, protoze nove zakazky jedou dal… Nejsem nijak zahorkly vuci Eurovii, ale zajimaji me paky, ktere ma stat na stavitele (zhotovitele), kdyz mu tento nekde jinde preda zmetkovou stavbu.
Eurovia akorát koupila firmu, co to v Ově podělala. Spíš bych se ptal na D8 a tamní estakádu Prackovice. To je jejich dílko.
To ji koupila pred/behem/ nebo po zminovane problematicke zakazce?
Použití toho nekvalitního materiálu si přál zadavatel.
To je pravda, studeny struskovy odval byl v zadavaci dokumentaci. Na druhou stranu, zadavatel si jiste nepral obdrzet zvlnenou dalnici… Tady mel byt, podle me, zhotovitel trochu profesional (Eurovia, velka firma se zkusenostmi…) a rict zadavateli: „tohle bych tam nedaval, jinak hrozi to a to…“
Tak to nebude žádná legrace za plného provozu
V Německu úplně běžné např A6xA81 …. nebo A9xA10 rozšíření na 2x 5 pruhy. To není scifi. To je vzdělaný a civilizovaný svět.
Ale tady není Německo, ale ČR a její obyvatelé !!! (Záměrně nepíši „občané“.)
Počkejme na dashcam záběry.
Původní návrh ze sedmdesátých let minulého století se dočkal realizace. A pak že se tehdy vše dělalo špatně. Kde nebyl a není politický tlak, tam lze prosazovat racionální a efektivní projekty. Politika ani skupinové korporátní zájmy by neměly ovlivňovat projekci ani technologie výstavby.
… protože je to jediný projekt ŘSD v Libereckém kraji 🙂 Obchvaty České Lipy a Jablonce nejsou připraveny.
a copak dělal daník a honzík těch 5 let? To musí být děsný bordel to ŘSD
Vybírali desátky pro svého velkopodnikatele, aby si získal moc a peníze až nebude u moci.
tam bude někdo ještě jinej… že by čechů-bratři z Ruska?????
Politika není sprosté slovo, ale správa veřejných věcí. Dopravní infrastruktura je veřejná věc, tudíž „politický tlak“ je zde zcela přirozený. Sousloví „skupinové korporátní zájmy“ nerozumím; společnost se skládá z různých „zájmových skupin“ (děti, zaměstnanci, živnostníci, podnikatelé) a korporací – a všichni mají nějaké zájmy. Co s tím? Jak změnit přirozený stav věci? Beztřídní společnost je chiméra; i v té společnosti, která to sama o sobě tvrdila, třídy, spíš kasty, taky byly.
Prioritní je snad bezpečný provoz, kterému snad v době výstavby toho propojení návrh vyhovoval, ale současné situaci už rozhodně nevyhovuje – nebo pro vás to snad priorita není? Podle vás je snad „přirozený stav věci“ to, že se nebudou nijak „sofistikovaně“ řešit důsledky toho, že nové automobily umějí běžně jezdit nesrovnatelně rychleji než ty 40 roků staré, a že jejich řidiči jsou debilové, kteří nejsou ochotni a ani duševně schopni vnímat jinou realitu než tu, že jejich auto dokáže jet i rychlostí větší než 16O km/h i tam, kde soudný řidič nepojede rychleji než poloviční rychlostí?
A nešlo to postavit rychleji, zvláště při dnešních možnostech techniky a možnosti práce v noci, jako to mají v Německu než za 854 dní, pro dojíždějící z/do LBC to bude 2 roky pekla v kolonách a x hodin ztraceného času. Trať z Pardubic do Liberce předci postavili za tři roky s krumpáčema a lopatama …
Šlo. Akorát jsou na jednoho nezaměstnanýho tři volná pracovní místa.
Zamereni na levnou praci a nizke mzdy ma sve dusledky, kdyz je levnejsi zaplatit cloveka nez zakoupit stroj, tak „nejsou lidi.“
Ono se to nebude kopat rukama 🙂
A oni tam ten beton budou míchat lopatama na plechu, vozit ho v kolečkách a dusat tloukem?
PS: V polovině 19. století nepracovalo přes 60 % lidí ve službách.
Pokud máte každé 3 měsíce překlápět dopravu a přeorganizovat stavbu v době kdy na to nemáte pracovníky, tak to není stavba na zelené louce.
Na druhou stranu tu bude jediná stavba ŘSD v Libereckém kraji 🙁
Šlo. Kdyby nebylo tolik úředníků. Ale to by zase pan velkopodnikatel přišel o své věrně voliče.
Pravda, přibylo jich snad 30.000
Na práci v noci zapoměňte. Tedy do doby, dokud bude sedět na hygieně stejná parta jako dosud a ministerstvo zdravotnictví se na ně nepodívá.
Ta původní MÚK je zprasek a je nesporně dobře, že bude přestavěna.
Tento příklad ukazuje, jak nemsírně důležité je projektovat MÚK s rozumem a ne jen podle rozpočtu a norem.
Původní křižovatka vznikla v roce 1973, kreslení odhaduji na půlku šedesátých. Stála až za koncem čtyřpruhu vloženého do dvouprodové silnice. Špatné bylo, že se křižovatka nepřestavěla už v devadesátých letech, kdy postavili kompletní čtyřpruh (od Turnova do Liberce). A křižovatku nechali jako paskvil. Nehod tam za ty roky bylo bezpočet vč. tragických.
Souhlas, na druhou stranu ta silnice mezi Prahou a Libercem funguje, což se nedá říci o zbytku dálniční sítě 🙁
Dnes neodpovídá normám ani „sychrovský kopec“ od Mohelnice. Podle dnešních norem by tam byl asi tunel.
Ale lepší tohle než nic. Proto to není dálnice !!!
Mohelnice? To je trošku daleko…
zrovna současná krřižovatka podle mě normám neodpovídá
Od Liberce u Rádelského mlýna je sjezd na Jablonec opravdu nevyhovující, kdo to tam zná, brzdí před odbočení včas, ale má na zádech většinou kolonu v rychlosti 90+ . Ale dva roky na přestavbu křížení nad povrchem ?
Tady nutně zafungují technologické lhůty pro přeložku vodoteče, pro estakádu a pro opěrné zdi. Tady mrzne i když leckde jinde ne, jde o mrazovou kotlinu. To znamená i nutnost odmrazení estakády. Proto uvedené náklady a délka výstavby.