Půlmiliardová přestavba křižovatky na Liberec a Jablonec může začít, zakázku získalo sdružení vedené Eurovií

Křižovatka silnic I/35 a I/65 Rádelský mlýn. Foto: Liberecký krajKřižovatka silnic I/35 a I/65 Rádelský mlýn. Foto: Liberecký kraj

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může začít s velkou přestavbou nebezpečné křižovatky Rádelský mlýn na silnici I/35 mezi Turnovem, Libercem

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Spirit96

V článku je drobná chybka v délce mostů. Ve videu od ŘSD se uvádí 198m, ale v článku je 13m. Mohli by jste to prosím opravit?

Richmond

Jsem jediný komu se to zdá zbytečné?

Jiří Kocurek

Jsem jediný, komu připadne zpomalení na 50 a pak na 30 km/h v odbočovacím dálničním pruhu jako nebezpečné?
Takovéhle odbočení nemá co dělat na silnici 1. třídy v obci, natož mimo obec na rychlostní komunikaci.
https://mapy.cz/s/hesaruguke

Jan Ackermann

Jsem jediný, komu přijde respektovat dopravní značení s postupným snižováním rychlosti jako normální? Pokud se chcete bavit o dálnici, kde je normální míjet ostatní vozidla až 60km/h rozdílem, není problém v místě, kde je omezení na 90 míjet někoho kdo zpomalí na 30 nebo 40 nebo kolik to tam vlastně je. A jsem jediný, komu přijde normální před zatáčkou použít brzdy? A ano, jsem místní a také tudy jezdím.

Jan Ackermann

Nicméně po přestavbě bude křižovatka 100% příjemnější a bezpečnější, o tom netřeba diskutovat. Jen mám pocit že je to zbytečné. Ano ubudou 3 místa, která jsou kritická v momentě, kdy se tam objeví nezodpovědný jedinec. Ok, ale to není řešení. Neznám silnici, která eliminuje vliv debila. No zatím jsem rozhodně nebyl všude… Možná že autonomní vozidla by se současným stavem problém neměla. A pokud jde o normy, na řsd mi asi před 3 lety odpověděli na dotaz ohledně stoupacích pruhů. Ptal jsem se proč se více nepoužívají stoupací rychlé pruhy, šlo o stavbu někde u Příbrami. Odpověď byla, že podle… Číst vice »

Martin

Ono to je zbytečné jako dopravní značka STOP PROTISMĚR, dnes je snaha dělat vše s prominutím blbovzdorné, aby řidičák mohl dostat každý. Analogii máte v maturitách, aby měl každý právo na maturitu tak zrušíme zkoušku z matematiky, logaritmy a exponenciální rovnice přece nemůžeme po maturantovi chtít. Odbočovací pruh na JBC mě přijde dostatečně dlouhý na zpomalení a připojovací na LBC dostatečně dlouhý na rozjetí a zařazení do provozu, ale to by řidiče museli v autoškole naučit podřadit a přidat, aby auto zrychlilo ….

Marek Turnovec

Zrušíme maturitu z matematiky? A ta byla podle Vás povinná naposledy kdy?

Martin

Obávám se, že most na z LBC na JBC bude namrzat a někteří :řidiči: si řeknou, ha teď je to tu po přestavbě bezpečné a opřou to do svodidel …

pozorovatel

„Jsem jediný komu se to zdá zbytečné?“
Domnívám se skromně, že velmi pravděpodobně asi ano – kdybyste se ptal na „lepší řešení“.¨, nebo „levnější a přitom dobré řešení“, tak by to možná smysl mělo (ale rozhodně ani náhodou v této debatě), ale jinak jste asi docela dost „mimo mísu“.

súdružka Kolesárová

Mohu se prosim pozeptat, jak je mozne, ze se Eurovia CS stale uspesne uchazi o zakazky, ackoli ma na triku bezprecedentni prusvih na zvlnene ostravske dalnici? Najme se stavi k tomu prusvihu dost liknave? To neni mozne pri vyhodnoceni vyberoveho rizeni dbat na reference z jinych zakazek, ci by takovyto pristup narazil na UOHS (opravnenost/neopravnenost diskriminace jednoho stavitele-zhotovitele)? Takhle to vypada, ze kdyz neco Eurovia zvrta, tak se vlastne nic moc nedeje, protoze nove zakazky jedou dal… Nejsem nijak zahorkly vuci Eurovii, ale zajimaji me paky, ktere ma stat na stavitele (zhotovitele), kdyz mu tento nekde jinde preda zmetkovou stavbu.

Kalanis

Eurovia akorát koupila firmu, co to v Ově podělala. Spíš bych se ptal na D8 a tamní estakádu Prackovice. To je jejich dílko.

súdružka Kolesárová

To ji koupila pred/behem/ nebo po zminovane problematicke zakazce?

Radek Janata

Použití toho nekvalitního materiálu si přál zadavatel.

súdružka Kolesárová

To je pravda, studeny struskovy odval byl v zadavaci dokumentaci. Na druhou stranu, zadavatel si jiste nepral obdrzet zvlnenou dalnici… Tady mel byt, podle me, zhotovitel trochu profesional (Eurovia, velka firma se zkusenostmi…) a rict zadavateli: „tohle bych tam nedaval, jinak hrozi to a to…“

Démon

Tak to nebude žádná legrace za plného provozu

Michellini

V Německu úplně běžné např A6xA81 …. nebo A9xA10 rozšíření na 2x 5 pruhy. To není scifi. To je vzdělaný a civilizovaný svět.

pozorovatel

Ale tady není Německo, ale ČR a její obyvatelé !!! (Záměrně nepíši „občané“.)

Kalanis

Počkejme na dashcam záběry.

Přemek

Původní návrh ze sedmdesátých let minulého století se dočkal realizace. A pak že se tehdy vše dělalo špatně. Kde nebyl a není politický tlak, tam lze prosazovat racionální a efektivní projekty. Politika ani skupinové korporátní zájmy by neměly ovlivňovat projekci ani technologie výstavby.

Démon

… protože je to jediný projekt ŘSD v Libereckém kraji 🙂 Obchvaty České Lipy a Jablonce nejsou připraveny.

Michellini

a copak dělal daník a honzík těch 5 let? To musí být děsný bordel to ŘSD

Rosťa

Vybírali desátky pro svého velkopodnikatele, aby si získal moc a peníze až nebude u moci.

Michellini

tam bude někdo ještě jinej… že by čechů-bratři z Ruska?????

Kubrt

Politika není sprosté slovo, ale správa veřejných věcí. Dopravní infrastruktura je veřejná věc, tudíž „politický tlak“ je zde zcela přirozený. Sousloví „skupinové korporátní zájmy“ nerozumím; společnost se skládá z různých „zájmových skupin“ (děti, zaměstnanci, živnostníci, podnikatelé) a korporací – a všichni mají nějaké zájmy. Co s tím? Jak změnit přirozený stav věci? Beztřídní společnost je chiméra; i v té společnosti, která to sama o sobě tvrdila, třídy, spíš kasty, taky byly.

pozorovatel

Prioritní je snad bezpečný provoz, kterému snad v době výstavby toho propojení návrh vyhovoval, ale současné situaci už rozhodně nevyhovuje – nebo pro vás to snad priorita není? Podle vás je snad „přirozený stav věci“ to, že se nebudou nijak „sofistikovaně“ řešit důsledky toho, že nové automobily umějí běžně jezdit nesrovnatelně rychleji než ty 40 roků staré, a že jejich řidiči jsou debilové, kteří nejsou ochotni a ani duševně schopni vnímat jinou realitu než tu, že jejich auto dokáže jet i rychlostí větší než 16O km/h i tam, kde soudný řidič nepojede rychleji než poloviční rychlostí?

Martin

A nešlo to postavit rychleji, zvláště při dnešních možnostech techniky a možnosti práce v noci, jako to mají v Německu než za 854 dní, pro dojíždějící z/do LBC to bude 2 roky pekla v kolonách a x hodin ztraceného času. Trať z Pardubic do Liberce předci postavili za tři roky s krumpáčema a lopatama …

Jarda

Šlo. Akorát jsou na jednoho nezaměstnanýho tři volná pracovní místa.

666

Zamereni na levnou praci a nizke mzdy ma sve dusledky, kdyz je levnejsi zaplatit cloveka nez zakoupit stroj, tak „nejsou lidi.“

Jarda

Ono se to nebude kopat rukama 🙂

Jiří Kocurek

A oni tam ten beton budou míchat lopatama na plechu, vozit ho v kolečkách a dusat tloukem?

Jarda

PS: V polovině 19. století nepracovalo přes 60 % lidí ve službách.

Démon

Pokud máte každé 3 měsíce překlápět dopravu a přeorganizovat stavbu v době kdy na to nemáte pracovníky, tak to není stavba na zelené louce.
Na druhou stranu tu bude jediná stavba ŘSD v Libereckém kraji 🙁

Rosťa

Šlo. Kdyby nebylo tolik úředníků. Ale to by zase pan velkopodnikatel přišel o své věrně voliče.

Jiří Kocurek

Pravda, přibylo jich snad 30.000

Kalanis

Na práci v noci zapoměňte. Tedy do doby, dokud bude sedět na hygieně stejná parta jako dosud a ministerstvo zdravotnictví se na ně nepodívá.

Tady na Moravě

Ta původní MÚK je zprasek a je nesporně dobře, že bude přestavěna.
Tento příklad ukazuje, jak nemsírně důležité je projektovat MÚK s rozumem a ne jen podle rozpočtu a norem.

Jindra

Původní křižovatka vznikla v roce 1973, kreslení odhaduji na půlku šedesátých. Stála až za koncem čtyřpruhu vloženého do dvouprodové silnice. Špatné bylo, že se křižovatka nepřestavěla už v devadesátých letech, kdy postavili kompletní čtyřpruh (od Turnova do Liberce). A křižovatku nechali jako paskvil. Nehod tam za ty roky bylo bezpočet vč. tragických.

Démon

Souhlas, na druhou stranu ta silnice mezi Prahou a Libercem funguje, což se nedá říci o zbytku dálniční sítě 🙁
Dnes neodpovídá normám ani „sychrovský kopec“ od Mohelnice. Podle dnešních norem by tam byl asi tunel.
Ale lepší tohle než nic. Proto to není dálnice !!!

Petr

Mohelnice? To je trošku daleko…

Matoo

zrovna současná krřižovatka podle mě normám neodpovídá

Petr Nick

Od Liberce u Rádelského mlýna je sjezd na Jablonec opravdu nevyhovující, kdo to tam zná, brzdí před odbočení včas, ale má na zádech většinou kolonu v rychlosti 90+ . Ale dva roky na přestavbu křížení nad povrchem ?

Přemek

Tady nutně zafungují technologické lhůty pro přeložku vodoteče, pro estakádu a pro opěrné zdi. Tady mrzne i když leckde jinde ne, jde o mrazovou kotlinu. To znamená i nutnost odmrazení estakády. Proto uvedené náklady a délka výstavby.