Půl roku na zemi. Boeing se připravuje na návrat 737 MAX, někteří zákazníci mu už zkrachovali
Odstavené boeingy 737 MAX na parkovišti pro zaměstnance v Rentonu. Foto: King TV / Youtube.com
Když úřady začaly krátce po nehodě letadla 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airlines na začátku března uzemňovat nejnovější typ letadla
Jinak i já děkuji za souhrn k tématu.
Pozoruhodná snaha nasedat do téhož vlaku, z něhož se muselo vystoupit… Seznamte se: Tak vypadá korporátní řízení v USA a leckde jinde, kde se řídí ve stejném módu.
Neni uplne pravda, ze nikdo uzemneni netrvalo tak dlouho a nepostihlo tolik letadel. Uzemeni vetronu L-13 Blanik EASou trvalo nekolik let. A vlastne trva dodnes
Trvá a netrvá. Pokud jsou provedeny schválené úpravy zavěšení křídla, může L-13 létat.
Hm., vzhledem k životnosti těchto celokovových větronů a možného náletu dalších hodin do GO, se prakticky oprava Blaníku L-13 nevyplatí. Neboť vzhledem k nákladům za opravu vychází cena letové hodiny neúměrně draho. Na té delce doby než se rozhodlo co s Blaníky se nemalou měrou podíleli Rakušáci. Neboť se neměli k tomu aby dodali podklady k té kraksně Blaníka zámožných „redbulláků“.
Ryanair by skutečně měl svá letadla označovat jinak, a to 737-8200. V tomto případě to ale nemá souvislost s pošramoceným jménem MAX, ale jde o to, že jejich letadla jsou speciální úpravou MAXu právě pro RYR, takže by měla navíc procházet i separátním certifikačním procesem…
Pod to se podepisuji. Jak je ale zřejmé, z vyjádření představitelů Boeingů to vypadá, že existuje pouze jediný konstrukčně jednotný a proto i pouze jednou certifikovaný typ 737. Pouze necelých dvaapadesát let provozu… Přitom konztrukční rozdíly mezi 737-100 a 737/800 jsou zanedbatelné na rozdíl od změn mezi 737/800 a Maxem…
Děkuji autorovi za komplexní informaci a shrnutí celé záležitosti v 1 článku.