Půl roku bez vlaků. Na trati podél Nisy začne výluka, SŽ přeruší i provoz do Frýdlantu

Modernizace stanice Chrastava. Foto: SkanskaModernizace stanice Chrastava. Foto: Skanska

Během výluky vybudujeme prakticky dvě nová nádraží, říká zhotovitel.

V Libereckém kraji začne 1. dubna jedna z mnoha plánovaných výluk v síti Správy železnic. Přerušení provozu mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou postihne vytíženou trať. V severozápadním směru z Liberce nepůjde o jediné omezení. Po loňské výluce nepojedou přes měsíc žádné vlaky ani do Frýdlantu.

Důvodem výluky na trati podél Nisy je modernizace stanic Chrastava a Hrádek nad Nisou. Zakázku za 1,24 miliardy korun získala Skanska. K tomu ještě soutěží Správa železnic menší opravy tratě mezi Chrastavou a Hrádkem.

Kraj výluk. Cestující na severu čeká série dlouhých omezení podél Jizery, Kamenice i Nisy

Práce na modernizaci začaly už loni, ale bez výluk. „Zimu jsme využili na intenzivní přípravu tak, aby byl v obou stanicích zachován základní osobní provoz co nejdéle. Odstranili jsme část kolejiště a výhybek, pracujeme na zázemí pro nové zabezpečovací zařízení a chystáme vše pro stavbu podchodů, přejezdů i rekonstrukce mostů,“ říká projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner.

V Chrastavě přiléhá staveniště těsně k dosud provozovaným kolejím, stavbaři zde proto instalovali bezpečnostní zábrany, které mají za úkol zamezit kontaktu pracovníků i techniky s projíždějícími vlaky. Vytrháno je celé nakládkové kolejiště a připravuje se terén pro stavbu nového podchodu. V Hrádku nad Nisou je kromě odstranění části kolejí nyní nejvíce práce na rekonstrukci staniční budovy. Současně vzniká nová plocha pro odstavování autobusů při výluce.

Kompletní proměna dvou stanic

Vše připravujeme tak, aby 1. dubna mohla začít velká půlroční výluka, během které vybudujeme prakticky dvě nová nádraží s novými nástupišti, podchody a mosty a v Hrádku navíc s bezpečnějším jednokolejným přejezdem,“ dodává projektový specialista Skanska Tomáš Havel.

V rámci prací budou kompletně rekonstruována kolejiště, vzniknou nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, nové podchody a další mostní objekty, rekonstruována bude staniční budova v Hrádku, instalováno bude nové zabezpečovací zařízení a zabezpečení přejezdů. „Díky rekonstrukci zabezpečovacího zařízení na celém úseku z Liberce až na státní hranici s Polskem a Německem zkrátíme dobu potřebnou pro křižování vlaků, což přispěje k plynulosti provozu,“ říká ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.

Známý je už systém organizace náhradní dopravy, na svých stránkách ho zveřejnil organizátor veřejné dopravy v kraji Korid LK. Vzhledem k rozsahu dopravy nebudou autobusy zajíždět k vlakovému nádraží, ale na autobusové nádraží. Vlaky nahradí pět různých autobusových linek. Výluka skončí 30. září.

Cestující z Liberce musí počítat i s dalším omezením na trati do Frýdlantu. Po loňské výluce kvůli rekonstrukci úseku mezi Stráží nad Nisou a Mníškem u Liberce dojde k omezení kvůli opravě dvou menších mostů ještě v Liberci, kde trať vede vedle trati do Hrádku. K omezení provozu dojde ve výlukách od 4. června do 23. července. Místo vlaků pojedou autobusy.

Do tří let čeká cestující na obou tratích opět výluka. Správa železnic chystá opravu Hanychovského viaduktu hned u libereckého nádraží. Aktuální časový plán počítá s rokem 2028.

Modernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: SkanskaModernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: SkanskaModernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: SkanskaModernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: SkanskaModernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: SkanskaModernizace stanice Hrádek nad Nisou. Foto: SkanskaModernizace stanice Chrastava. Foto: SkanskaModernizace stanice Chrastava. Foto: SkanskaModernizace stanice Chrastava. Foto: Skanska
Tagy 037 Liberec - Frýdlant - Černousy Chrastava Hrádek nad Nisou Liberecký kraj Skanska Správa železnic trať 089 Trať 089 Liberec - Varnsdorf
45 komentářů