Půl roku bez vlaků. Na trati podél Nisy začne výluka, SŽ přeruší i provoz do Frýdlantu
Modernizace stanice Chrastava. Foto: Skanska

Během výluky vybudujeme prakticky dvě nová nádraží, říká zhotovitel.
Během výluky vybudujeme prakticky dvě nová nádraží, říká zhotovitel.
A co rekonstrukce té peáže přes Polsko? Nemohla by SŽ nebo DB ten pidiúsek trati od Polska odkoupit ?
Read the comments below, this topic has already been discussed there. Nothing will be renewed in this section. DB and SŽ offered to renovate it a few years ago, but polish politics didn´t want it.
Trať nebo už je hotova obnova z dřívějška? Tam jsou úseky,, kde bych tipoval ze s ETCS půjde zrychlit i přes 100 km/h…
Ano to by šlo, ale k tomu nedojde
I asked myself that too, but there is also the problem that the trains there (Desiro 642) are designed to go 120 km/h, but only allowed to go 100 km/h in Czech republic, probably because of train protection systems. Therefore, the travel time would not be shortened…
Šílený je, že tam opět neni rekonstrukce hanychovskeho viaduktu. Loni výluka kvůli Mníšku, letos kvůli dalším mostům a pak znova kvůli viaduktu v Liberci.
To uz pripravujeme. Za 2 az 3 roky cekejte dalsi pulrocni vyluku kvuli tomu mostu:-)
Co Porajov? Zase nic?
To se také nechá na další rekonstrukční akci…
Tak nějak – ovšem půjde o akci, o které se bude rozhodovat ve Varšavě…
Především je to v Polsku. A to se do rekonstrukce nehrne. Němci dokonce nabízeli i obnovení zastávky Pojarów. Nezájem.
Přitom v tomto regionu investují do modernizací tratí hodně.
Při pohledu na fotografie z obou stanic mě spíš napadá dotaz, zda přednostové nosí šavli … 😀 Tady někdo opravdu hodně dlouho spal … 😉
Ano. Dýchne tam na vás sudetská historie 😁
Nevidím tam nic o elektrizaci. Ba ani o patkování.
Necháme na potom abychom otravovali cestující
Jako že to má být první elektrifikovaný úsek v Libereckém kraji? S ostrovním provozem?
V Libereckem kraji nema CEZ kapacitu na to, aby pripojil napajeci stanici. Elektrizaci tady jen tak necekejte.
Nejbližší elekrifikace je i v Německu hodně daleko.
Electrification of the lines to Zittau (from Bischofswerda and Goerlitz) is not planned, not even in the distant future. The transport association „ZVON“ plan with BEMU-trains on the lines around Zittau after 2030. There should be charging stations for this trains in Zittau and Liberec.
You can found it here, searching for „Beschluss 13/24″(Beschluss zum Einsatz (batterie-) elektrischer Fahrzeuge im ZVON ab 2031 bzw. 2038) : https://www.zvon.de/de/beschluesse-2024
(It´s written in german language, of course)
Inak je ozaj nutné kvôli modernizácii dvoch staníc robiť tak dlhú uzáveru celej trate ? Neda sa to robiť podobne ako pri dvojkolajnych koridoroch ? Nechať jednu až dve koľaje prejazdne a ostatné všetko spravit, dočasné napojiť na krajne výhybky, potom spraviť ten zvyšok no a na zaver pri nejakej pár dňovej vyluke prestavať záhlavia a bolo by. Podchody, zabezpečovacie zariadenie a podobne stavby sa dajú robiť aj za prevádzky. Takto budú nepretrzite dlhe vyluky s NAD donekonecna. Viete si predstaviť kvôli nejakým dvom staniciam zavrieť na pol roka časť trate medzi Kirunou a Narvikom ? Keď som v minulosti… Číst vice »
Napadlo mne totéž. Dělat to napůl. I za cenu omezení křižování a případné změny JŘ, ale pořád lepší než NAD.
Ale proč? Cestující výluky přece milují.
Předpokládám, že způsob jak zvládnout půlhodinový takt bez křižování máte vyřešen… prozradíte jak?
Kľudne zriediť takt na hodinu po dobu rekonštrukcie (samozrejme posilniť súpravy), stále lepšie než NAD.
Fakt byste raději čekal? I když je v trase Liberec – Hrádek přímý autobus rychlejší než vlak?
Nie čakal, proste si upravil režim tak, aby som chodil na vlak, ktorý skutočne jazdí. Na Slovensku máme os bežne po hodine a fungujeme, toho 3/4 roka by to cestujúci prežili.
No a v Čechách to funguje tak, že ve špičkách jezdíme častěji… Třeba to k vám také časem dorazí. Mimochodem: během výluky budou probíhat další práce na trati…
Po celú dobu výluky? Pretože ak áno je to bezpredmetné, ale ak sú ostatné práce na povedzme 3 týždne, tak by som bol jednoznačne za prevádzku vlakov po hodine (vzhľadom na rozsah NAD by sa tým značne ušetrilo) v ostatnom čase. Je to len môj názor, nikomu ho nenútim.
Áno tak som to myslel aj ja. Nejaká NAD by zrejme potrebná bola kvôli zníženej kapacite, ale časť vlakov by normálne jazdila v upravenom režime. A toto myslím všeobecne nie len tento konkrétny prípad. Bude sa čoskoro riešiť stanice Batelov a výhybna Spělov. Tiež bude tam podobne dlhá výluka či už nákladnej alebo aj diaľkovej dopravy. A práve takýto prístup opráv by takéto výluky minimalizoval. Ale asi SŽDC je to jedno…
Není
Byl jste tam někdy? V Chrastavě je jedno nástupiště a tři dopravní koleje, na kterých potřebujete křižovat… Když necháte dvě a „všetko ostatné spravíte“ – jak bude vypadat ta druhá fáze výluky?
Kľudne vylúčiť aj 2 naraz (jednu nechať), križovznie zrušiť (zriediť takt, posilniť súpravy).
Presne upraviť cestovný poriadok, aby sa križovalo inde…, zriediť takt a pod. opatrenia, čiastočná NAD je OK. Nákladné by jazdiť mohli…
Na trati jsou dvě stanice. Chrastava a Hrádek. Obou se týká rekonstrukce. Kde JINDE navrhujete křižovat?
Nákladiště se nacházejí ve stejných stanicích. Obou se týká rekonstrukce. KAM by nákladní vlaky jezdily?
Neopravovať obe stanice naraz. Tak by mohli aspoň jazdiť vlaky z Liberca do Nemecka.
Možno by stačilo tak prace naplánovať, aby aspoň v jednej z nich sa dalo krizovat.
Trať, kterou nemůžeme každý rok na aspoň 2-3měsíce zavřít, si nezaslouží naší pozornost. Vaše SŽ.
Nešlo by to rozdělit ještě na víc částí a do víc let?
Jak vidno, popularita metody „per partes“ nepolevuje …
A je tam ještě ta silniční uzavírka mezi Raspenavou a LBC?
Ano, Oldřichov v Hájích zákaz vjezdu
Denní dojíždějící určitě ocení až budou moci po půlroční improvizaci projedou dvěma modernějšími stanicemi…
Tak ti denně dojíždějící to ocení, oni totiž většinou jezdí právě z té Chrastavy a Hrádku. Navíc jim to bude fuk, jestli nastoupí u nádraží (ev. na autobusovém nádraží) do vlaku nebo do autobusu.
Problém nastane pro ty, co jedou dál do Varnsdorfu (ev. do stanic mezi Zittau a Varnsdorfem). Ti budou jako trubky přebíhat mezi nástupištěm na vlakovém nádraží v Zittau a autobusy před staniční budovou. Doufám, že vlaky od Varnsdorfu a do Varnsdorfu budou alespoň jezdit k prvnímu nástupišti, aby se nemuselo ještě probíhat podchodem.
A k tomu ještě přestup na autobusáku….. pokud budou pokračovat dál. Výběr jízdného asi klesne na minimum, protože při takovém počtu různých linek se bude patrně jezdit zadarmo.
Za takovou službu by cestující měly dostat zaplaceno, ne dopravce.
Víc výluk – víc Addidas.