Ptejte se šéfa dopravní policie Jiřího Zlého. Bude hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz
Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Jací jsou Češi řidiči? Měly by se zvýšit pokuty? Před prázdninami odpoví zkušený policista, který slouží od roku 1992.
Dobrý den. Bude PČR pokutovat účastníky silničního provozu, kteří jezdí na elektrokoloběžkách po chodníku a ohrožují chodce, ačkoli jsou na úrovni cyklisty? Budou zpřísněna pravidla pro uživatele elektrokoloběžek, aby povinně používali ochrannou přilbu, a to z důvodu, že při jízdě hrozí daleko častěji úraz, jelikož na rozdíl od cyklisty stojí na koloběžce a drží se řídítek. Při nerovnosti může dojít ke sklouznutí z podlážky koloběžky a pádu elektrokoloběžkáře na komunikaci. Cyklista sedí v sedle a nohy má v kontaktu s pedály. Provozovatele elektrokoloběžek provozování elektrokoloběžek v rozporu s předpisy asi nezajímá, hlavně že vydělávají. To samé se týká i velkých… Číst vice »
Kdy bude policie řádně trestat úmyslné vystříkávání ostřikovači?
Dobrý den,
jak by se na silnicích projevilo, kdyby dopravní policie přestala ze dne na den existovat?
Karel Mio
To by byl zásadní problém, Filler by neměl komu posílat svá udavačská videa.
Ještě dotaz k cyklistům: proč jako jediní účastníci provozu nemají povinnost být osvětlení i přes den? Mnohdy se cykista „ztratí“ mezi ostatními auty a často je to nebezpečné.
Zvláštní, někomu blikání cyklistů naopak vadí. Snažím se jezdit mimo silnice, ale … občas to úplně nejde. Pokud jedu po silnici, mám zapnuté blikačky. Žádné oslňující „lampy“ malé běžné blikačky a i tak se mi stalo, že jsem dostal dávku nadávek a i dávku z ostřikovačů.
Dobrý den. Ročně najezdím 40 až 50tkm, z velké části po českých dálnicích.
1) Proč je policie vidět opravdu velmi řídce a když, tak stojí na nájezdu a policisté mají plné ruce mobilních telefonů?
2) Kdy PČR začne opravdu řešit bezdůvodnou jízdu v levém, případně prostředním a levém jízdním pruhu, kdy při 130km rychlosti v pravém pruhu jsem snad z 85% rychlejší? Toto je mnohem nebezpečnější, než 10 kilometrové překročení rychlosti..
3) Proč PČR tvrdě netrestá chování řidičů kamionů a rumunských dodávek, blokujicích ve zúženích levý pruh, bránících tak v předjetí rychlejším vozidlům? Díky.
Dopravní inspektoráty PČR, „garanti bezpečnosti“ jak často slyším od silničních správních úřadů a jsou účastníky řízení pro změny dopravních značení často jednají zcela v rozporu s bezpečností provozu. – odmítají zóny 30 bez stavebních úprav, třeba na místních komunikacích na sídlištích (okres Teplice a mnohde jinde) – odmítají cykloobousměrky, hledají důvody proč je nepovolit, včetně situací , které jsou explicitně zmíněny v TP 179. Nemají problém cyklisty z klidné souběžné místní komunikace „vytlačit“ na silnici I. třídy (např. v Kutné Hoře je tato ulice nově stanovena jako jednosměrná na západ, takže na východ, do města se dá jet výhradně po… Číst vice »
Proč dopravní inženýři Policie ČR soustavně vydávají negativní stanoviska na cykloobousměrky, které jsou navrženy v souladu s TP 179 platnými od roku 2017? Existuje snad nějaký metodický pokyn či nezávazné stanovisko, které by jim to ukládalo, nebo je to jen nějaká shoda náhod, že souhlas s cykloobousměrkou užší než 4,5 metru dává Policie jen velmi výjimečně? A pokud má sPolicie problém s úzkými ulicemi, proč postupuje výběrově a úzká ulice vadí jen, když by měla být obousměrná pouze pro cyklisty, zatímco úzké obousměrné ulice pro auta dovoluje zachovat? Cykloobousměrky nejsou nebezpečné, ani úzké cykloobousměrky nejsou nebezpečné, problém při vzájemném vyhýbání… Číst vice »
Kolik nebezpečných předjetí cyklisty řidičem motorového vozidla, při kterém nedošlo k nehodě, šetřila Policie v loňském roce? V kolika takových případech byl viník nalezen a potrestán, a jaký trest mu byl zpravidla uložen? Ptám se proto, že jsem Policii ČR posílal v posledních dvou letech několik videozáznamů tak bezohledných předjetí, že by se z nich méně otrlý člověk sesypal, a Policie mi nikdy nesdělila, že byl bezohledný řidič vypátrán a potrestán.
Dobrý den. Prosím Vás, k již položeným dobrým otázkám bych přidal: Je (právně) potrestatelné, když někdo natočí nějaký přestupek (třeba i sám sebe)? (např. „chytrý jůťuber“ při nedodržování předpisů (jízdě 200+ km/h v Cz a ukazující nám svoji „nadřazenost“ nebo naopak chyby / přestupky ostatních)). Neměli by být účastníci silničního provozu pravidělně doškolováni (novinkami) či dokonce přezkušováni? Máme u nás odpovídající dopravní značení? (vhodné dané situaci, adekvátně restriktivní) Je nějak (u PČR) definována tolerance vůči minimálním přestupkům? (např. velmi mírnému překročení povolené rychlosti) A malá slovní úloha na závěr: Je 10 cyklistů, kteří chtějí jet ve stejný čas z bodu… Číst vice »
Mně by zajímalo, zda se uvažuje o nějakých direktivách, jak osazovat značky „začátek obce“ a „konec obce“. Jde o to, že některé obce si tuto značku osadí ještě „v lese“, daleko před začátkem souvislé zástavby.
Z tohohle se lze vymlátit, jenže až ve správním řízení – nápověda zní „Územní plán“.
Omezování rychosti během oprav. Stává se mi že jedu někde večer mimo pracovní dobu, kde je omezena rzchost na 30 . Nikde žádní dělníci, nikdo 30 nejede. Nebylo by možné, aby při těch všech složitostech pro povolení přechodného dopravního značení byla i povinnost omezení rychosti odstraňovat mimo pracovní dobu?
Kontroluje/pikutuje se vůbec bezdůvodně jízda na dálnici v jiném než pravém pruhu tzv. stredoproudare?
Považuji to za problematictejsi a řádově častější jev než je překračování maximální povolené rychlosti na dálnici.
Dobrý den pane Zlý, chtěl jsem se zeptat jako obyvatel Brna kdy se bude v našem městě stacionárně měřit rychlost?Je to jen v kompetenci města?Co někteří řidiči předváději v provozu je někdy neúnosné.
Otázka: Z jakého důvodu je v ČR takový problém zavedení bezpečného odstupu 1,5 m viz detailnější popis v novele? Pokud v řadě dalších rozvinutých zemí (jejichž úrovně prý chceme dosáhnout) to není problémem? Doprava tam nekolabuje, řidiči se psychicky nehroutí kvůli zdržení v řádu několika minut. Policie tam nemá problém s takovou úpravou a měřením této bezpečné vzdálenosti. Je to snad tím, že řidiči v těchto zemích jsou jiný živočisný druh? Nebo je to tím, že Policie tam má k dispozici nějaké mimozemské technologie, ke kterým se my v ČR nedostaneme? Nebo je to možná něčím jiným… Ale je možné,… Číst vice »
Kontroluje dnes policie dodržování bezpečného odstupu při předjíždění cyklisty? Kolik pokut ročně uloží?
Připravuje dopravní policie nějakou kampaň zaměřenou na bezpečné předjíždění cyklistů?
Způsobili cyklisté dopravní katastrofu ve státech, kde bezpečný odstup 1,5 metru již funguje?
Jsou čeští řidiči horší než řidiči v zahraničí, kde bezpečný odstup 1,5 metru platí?
Má přednost bezpečnost, nebo plynulost provozu? Jsou důležitější lidské životy a zdraví, nebo zpomalení na několik vteřin, když zrovna v protisměru něco jede?
Kontroluje dnes policie jízdu cyklisty po silnici, když paralelně vede cyklostezka? Kolik pokut ročně uloží?
Připravuje dopravní policie nějakou kampaň zaměřenou na jízdu cyklisty po silnici, když vede vedle cyklostezka?
Má přednost sobeckost cyklisty před bezpečností nebo plynulostí provozu?
Není cyklostezka jako cyklostezka. Cyklista sice musí užít stezku pro cyklisty, ale cyklista ani chodec nemají povinnost užít „stezku pro chodce a cyklisty“ a těch je drtivá většina.
Cyklisté se na silnici pohybují zcela legálně. Představa, že cyklisté budou jezdit jen po cyklostezkách, je asi tak naivní jako představa, že auta budou jezdit jen po dálnicích.
Ikdyž rozumím tomu, že Vám vadí když cyklista jede po cestě přestože paralelně vede cyklostezka, tak nelze dávat na jednu úroveň takovýto přestupek a přestupek při kterém je ohrožován jiný účastník silničního provozu – cyklista.
Přece nelze uvažovat tak, že dokud část cyklistů „zbytečně“ pojede po cestě a tím zdrží část řidičů a ti dojedou do cíle o několik vteřin později, tak nebudeme podnikat žádné kroky pro zvýšení bezpečnosti cyklistů obecně? … nebo je zdržení části občanů stejně závažný problém jako zdraví či život jiné části?
Bezpečnost provozu má přednost před plynulostí, eat it.
Jak u koho…
Vy jakozto autor toho zprasku byste mel chodit kanaly. Pokusit se propasovat do zakona drakonicke potrestani, kdy je predjeti cyklisty postavene na roven zakazu predjizdeni a sazbe 5-10 000 a 7 bodu je mimoradna podlost.
A kde je problém předjet bezpečně? Pokud řidiči nebudou umět bezpečně předjet, holt bude muset stanovena konkrétní vzdálenost.
Mimochodem, ani 1,5 m není dost při předjetí autem rychlostí 110 km/h
Na takovéto komunikaci (silnice pro motorová vozidla) nemá cyklista co dělat nebo takovýto řidič by měl být pokutován za překročení rychlosti min. o 20 km/hod., pokud to není v obci (překročení o 60 km/hod.).
Rozhodně na silnici pro motorová vozidla nemá cyklista co dělat. Na okreskách se dnes běžně jezdí o dost víc než 100 km/h
Otázka – nebylo by na čase se zamyslet nad značením před křižovatkami obzvláště méně frekventovaných silnic? Neznám sice normy, ale připadá mi dost chaotické, když např. značka Dej přednost je tak daleko před křižovatkou, že než ke křižovatce přijedu, zapomenu jak to vlastně bylo. Sice trochu nadsázka, jenže když je situace komplikovanější, směrové cedule taky nejasné a daleko, nejsem místní, tak je soustředění na dopravní situaci potom lehce nedostatečné. Přitom u našich západních teď už přátel to funguje perfektně. Vím, poukazovat na ně tady není zrovna populární, ale nedalo mi to.
Dobrá otázka, jeden konkrétní příklad křižovatky, přes kterou často jezdím. Dvě silnice III. třídy ve tvaru +, první a daleko před křižovatkou je značka upravující přednost na křižovatce, následují informativní značky směrové (klasické modré s cíly a vzálenosti), další značky směrové tabule pro cyklisty a tešně před křižovatkou cedule s kulturním nebo turistickým cílem. Pořadí přesně opačné, než by mělo být.
Dobrý den, proc PČR na silnicích zcela ignoruje přestupky jako jsou: trvale rozsvícení dálková světla u motocyklů, nové doplněné blikající bílými svetly. A jeden evergreen, proc jsme jediná země, kde jsme zcela benevolentni k pomalém předjíždění kamionu a ignorace zákazu předjíždění. Jsem takového chování svědkem denně. Ještě mne napadl třetí dotaz na velmi častý přestupek a tím je jízda vlevo. Při stoupání ve třech pruzích je často pravý zcela prázdný. Není výjimkou i kamion v nejrychlejsim pruhu. Situace denně na D1 u Rousínova.
Po špatné zkušenosti s jednou křižovatkou, kde jsem měl málem havárii a sám jsem i vícekrát viděl další nebezpečné momenty jiných řidičů, jsem obepsal dotčené úřady, aby s křižovatkou něco dělali, že je nebezpečná. Někteří neodpověděli vůbec, jiní odpověděli, že podle nich je křižovatka bezpečná, protože ve statistikách není vyšší počet těžkých úrazů či úmrtí. Uběhl cca rok a v místě došlo ke smrtelné havárii. Nedlouho potom, byla křižovatka najednou opatřena drsnějším červeným povrchem a dopravním značením Pozor, úsek častých dopravních nehod. To musí opravdu někdo nejprve zemřít, aby úředníci a dopravní policisté začali nebezpečné křižovatky řešit? Smutným faktem je,… Číst vice »
Mám dve otazky, tykajici se pravidelnych dopravnich kontrol
1) Zameruje se policie na kontrolu funkčního filtru pevnych částic u dieslovych aut, ktery cesti ridici s oblibou demontuji? Staci jet za takovym vozem, a citite (nekdy i vidite), ze filtr chybi. Pritom zdravotni nasledky vypoustenych karcinogennich castic jsou alarmujici.
2) Kontroluje policie zakaz telefonovani v aute (bez hands-free)? Staci se postavit vedle rusnejsi ulice vetsiho mesta, a kazdy paty ridic ma u hlavy telefon. Je to tak caste, ze si rikam, zda se policie vubec teto kontrole věnuje.
Vážený pane náčelníku, mám dva dotazy: Za prvé chápu, že policie netvoří zákony a limit 50 – 90 – 130 neposune. Přesto nechápu, že měření rychlosti se odbývá především na rovných silnicích bez rizika nehody – typicky v Plzni měří policie obvykle rychlost na výpadovce na Prahu (Rokycanská) a na výpadovce na Karlovy Vary (Karlovarská). Obě místa mají něco společného – jsou na silnicích s dvěma pruhy v každém směru, kde jsou pouze světelné křižovatky a „zapomenutá“ 50. Druhý dotaz souvisí s edukací – neplánujete natočit edukační video nazvané „Dynamická jízda“, kde budete řidičům vysvětlovat, že dojíždí-li řidič spěchálek kolonu,… Číst vice »
To je uplne jednoduche. Mereni na zapomenute padesatce: bezpecny prehledny usek -> kazdy prekracuje znackou povolenou rychlost -> hodne penez z pokut.
Prece si nestoupnou nekam, kde je to nebezpecne a kde vsichni stejne zpomali, nic by nevybrali.
Dobrý den, proč policie nevykáže z veřejných silnic vozidla s nekvalitním tlumičem výfuku, jejichž provozovatelé úmyslně terorizují okolí silnic hlukem? Není úkolem policie vynutit dodržování zákona a zákon o ochraně před hlukem i hlukové limity existují? Na to se v tomto případě policie vymlouvá, když podobné instituce v sociálně vyspělejším zahraničí (např. Švýcarsko) taková auta/motorky okamžitě odstaví, zatímco u nás je teroristů rok od roku více?
Zajímalo by mě, zda motocykly (např. dvojválcové čtyřtakty typu H-D), čtyřkolky nebo skútry (dvoutakty) s automatem mají homologovaný hluk, který vydávají.
Jiří Zlý. Dobrý jméno pro policajta.
Ještě lepší
byla tisková mluvčí blondýna Regina Tupá.
Plk. Mgr. Bc. Jiří Zlý, MBA
Připomíná mi jednoho učitele a z ČVUT
https://www.bugemos.com/?q=node/276
Tak a jaké je Vaše pravé jméno a příjmení? A jaké máte vzdělání?
Pokud bude Vomacka dělat kuchaře, nebo Sova ornitologa, taky to zaujme…
Vážený pane plukovníku,
rád bych položil dotaz ohledně krajské silniční infrastruktury v ČR, která je ve špatném technickém stavu.
1)Jaká represivní opatření plánujete proti vlastníkům a správcům silničních komunikací, kteří mají infrastrukturu ve špatném technickém stavu?
2) Plánujete zavedení bodového systému pro správce komunikací (ekvivalent bodového systému pro řidiče), který by v případě opakovaného ignorovaní oprav komunikace přikázal správci silniční komunikaci uzavřít?
Děkuji
Jiří Zlý. Dobrý jméno pro policajta.
Ještě lepší
byla tisková mluvčí blondýna Regina Tupá.
Plk. Mgr. Bc. Jiří Zlý, MBA
https://www.bugemos.com/?q=node/276
A ještě svůj dotaz opakujete…
Vašek s malým „v“, to vše vysvětluje.
Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli hodlá policie hlouběji kontrolovat i cyklisty a případně je nejen pokutovat, ale i odebírat řidičská oprávnění? Neboť je jim sice postupně zákonodárci ulevováno, co se povinností týče, avšak klasicky nedodržují ani ta zbylá pravidla jako je povinnost užít cyklostezky nebo cyklopruhy. Nebo že na přechodě se kolo má vést.
A pak jestli taktéž občas sleduje některé dascam kanály, neboť se tam umí vyrojit zaznamenaná hezká řádka roztodivných situací aneb čeho všeho jsme jako řidiči schopní – včetně policie.
Policie má odebírat ŘP cyklistům aby dále mohli jezdit na kole na který ŘP nepotřebují? … Dává to smysl?
Nepoužití cyklopruhu nebo jízda po přechodu je podle Vás přestupek tak vážný, že je potřeba sebrat ten ŘP, jehož sebrání Vám v konání těch přestupků dále nijak nebrání? Viz výše.
Za jízdu na červenou přes přejezdy bych sbíral řidičáky naprosto nemilosrdně. A klidně i pěším. Na tohle téma bylo už smrťáků dost.
Za červenou na křižovatce, cyklopruhy a přechody by se měli „vybodovat“. Ohrožují na zdraví sebe i okolí.
To, že nebudou mít ŘP, jim zadělá na problém až budou potřebovat použít normální auto. Tam je jízda bez ŘP hodnocena jako problém a možná recidiva.
Nijak nerozporuji, že by měli být cyklisté za přestupky pokutováni. To je nicméně možné i dnes, podle stávajících pravidel.
Ale nerozumím tomu, jak by se měli vybodovat za něco, co není v bodovém systému – to policie těžko ovlivní. Ale hlavně nechápu proč by při konání přestupků na dopravním prostředku na který není potřeba ŘP měli o ten ŘP přijít. Jak to jako souvisí?
A proč to omezujete jen na cyklisty? Proč ne bruslaři, či chodci?
Červené rozlišovat, jestli mají smysl. Odbočení doprava na křižovatce kde není přechod,…
Přechody a cyklopřejezdy mimo křižovatku – teď auto nejede, stihnu to. Nebo zmáčknu tlačítko, počkám až auto přijede a budu koukat jak stojí, pak dostanu zelenou.
Cyklopruhy – zeptat se na důvod, proč ho nevyužil(objížděl díru ve vozovce nebo opravdu někdo jezdí vlevo naschvál aby zdržoval?)
Za mě je největší problém českých silnic agresivita řidičů za volantem a s tím související nedodržování bezpečné vzdálenosti takřka na všech typech komunikací. Denně vidím řidiče, zejména v dražších autech, kteří nerespektují takřka nic, od rychlosti přes blinkry a vzdálenost po nebezpečné předjíždění. Za to by se podle mého názoru měly výrazně zvýšit sankce.
Sankce odvozené od hodnoty auta a hrubosti porušení předpisů?
Agresivita je často důsledkem frustrace z řidičů neznajíci predpisy – jedou v jiném než pravém pruhu na dálnici, bezdůvodně pouští z vedlejší, jedou nekonzistentne rychle a špatně se predjizdi…
Na D1 za Prahou se cítím bezpečněji, když jedu v levém pruhu a predjizdi všechny, než když jedu v pravém/prostředním pruhu a furt mi tao někdo posílá před auto protože neví, že při změně pruhu nesmí ohrozit ani omezit.
Dobrý den, kolem domu (vnitřní město) nám auta sviští až 100 kilometrovou rychlostí. Na koho se obrátit, aby zde aspoň jednou za 100 let někdo měřil rychlost. Děkuji.
158
Kdy se prosím, konečně zaměříte na postihování souvislé jízdy v levém pruhu? A to ne, nějakou hurá akcí jednou do roka, ale pravidelnou, systematickou kontrolou.
Poprosím přidat k levoproudařům i středoproudaře. V pravém nic nejede a všichni blokují levý nebo střední. Tím výrazně snižují kapacitu dálnice a vytváří nebezpečné situace.
Na toto by byla spíše užitečnější plošná mediální masáž na téma „pravý pruh není jen pro kamiony“ stejně, jako tomu bylo u používání ZIPu či záchranné uličky – což se od dob, kdy se to probíralo na „TV Nova“ „pětkrát denně“ výrazně zlepšilo.
Ulička ano, ale zip stále držitelům ŘP nejde. Je spíš zázrak, když to jde – lidi se sice jakžtakž naučili zipovat, ale tydýti pak nezrychlí, protože čumí po nehodách…
Proč pan policista zjevně ohýbá statistiky ve vztahu k uvažovanému 1,5 m odstupu od cyklisty?
Já bych chtěl vědět, proč P ČR na D1 mezi Prahou a Mirošovicemi nepokutuje řidiče za to, že nejedou v pravém jízdním pruhu. Protože tak, jak se dneska jezdí na dálnicích, nemá smysl vůbec tříproudé dálnice stavět, každý si pojede sám prostředním pruhem, pravý bude ignorovat, tedy doprava bude houstnout a stres řidičů stoupat. Chápu, že je lepší v noci chytat na prázdné dálnici řidiče jedoucí 150 km/h (přitom nejde o žádné nebezpečí, pouze o překročení cifry napsané v zákoně), ale nesprávný styl jízdy na tříproudých úsecích, přitom pomalu jedoucí automobil jedoucí uprostřed, jehož řidič má pocit, že vlevo jeden… Číst vice »
Stoprocentní souhlas. Nejhorší je, že když jsem levým pruhem předjel vozidlo PČR při výkonu skrytého dozoru, motající se stovkou v prostředním pruhu a těsně před nimi (ale bez ohrožení nebo omezení se přeřadil do pravého pruhu, tak zastaven a buzerován jsem byl já.
A jak jako argumentovali?
A co předjetí pravým (v principu třeba i levým), ale nezařazení se před „předjížděné“ vozidlo? Někdo to totiž nepovažuje za předjetí, dokud se předjíždějící nezařadí před předjížděné.
…souhlasím, že velká část řidičů prostě v pravých pruzích jezdit neumí. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že vysoká rychlost na prázdné silnici není nebezpečná. Nebezpečná samozřejmě je, protože se může vyskytnout nečekaná překážka a samozřejmě, při vyšší rychlosti hrozí daleko větší následky.
A jaká nečekaná překážka by se na prázdné dálnici asi měla vyskytnout, respektive odkud?
Nezabezpečeno náklad, kus pneumatiky, zvěř,…
Ono to chce koukat dopředu, ne na kapotu…
Dobrý den,
rád bych se zeptal, proč jste za polici vystupoval proti zavedení povinného odstupu 1,5 metru mezi cyklisty a osobními auty. Toto pravidlo je přitom třeba v Německu vyzkoušené a na kontrolu nejsou potřeba žádná složitá těchnická zařízení, stačí odečíst šířku auta od šířky jízdního pruhu, případně preventivně kdykoli je to možné přejet do protisměru, jako kdybychom předjížděli třeba traktor. Úprava přitom myslí i na krajní situace, jako souběžná jízda v pruzích nebo jízda nízkou rychlostí. S jakými argumenty nyní chodíte za poslanci?
„stačí odečíst šířku auta od šířky jízdního pruhu“
No to snad ne… 😀
Pokud jsem s 2 metry širokým autem ani nepřejel středovou čáru v 3,5 metru širokém pruhu, tak jsem těžko mohl udržet 1,5 metru od cyklisty, který jede 30 cm od krajnice.
Pan Zlý někde argumentoval tím, že by na řešení takových případů potřebovali laserové zařízení, které ještě ani neexistuje.
S argumentem „stačí odečíst šířku auta od šířky jízdního pruhu“ nikdo neuspěje. To je jako říct „mám pocit, že jste jel rychle“. Kde je v době přestupuku průkazně zaznamenána šířka vozovky? Kde je zaznamenán odstup od cyklisty? Samozřejmě, že na to je potřeba certifikované zařízení, odhadem, pocitem nebo metrem z baumaxu to opravdu dělat nelze. Chápu, že jako cyklista jste rád, že budou řidiči šikanováni, ale musí to mít svá pravidla.
Jasně, ona se ta silnice od doby pořízení leteckých snímků na mapy.cz v roce 2019 záhadně rozšířila a zase smrštila mezi nehodou a přeměřením pásmem po incidentu. Součtem lze i při několikadecimetrových nejistotách určit maximální možný odstup, který, byl-li prokazatelně pod 150 cm, byl v reálu kolem půl metru. Chápu, že Vám je bezpečnost cyklistů šumák, ale nezkoušejte tyhlety hypotetické bulšity, které jsou v rozporu s realitou.
Rozpor s realitou tu predvadite vy. Ale budiz.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy konečně začne PČR ve velké míře kontrolovat řidiče kamiónů? Jde především o jejich východoevropské kolegy, kteří si s dodržováním předpisů hlavu nelámou. Tito rádoby „králové silnic“ totiž telefonují za jízdy, nedodržují přestávky, parkují uprostřed obslužných komunikací na odpočívkách tak aby se nedaly objet tj. v zatáčkách, najíždějí na obrubníky, rozjíždějí krajnice, vyhazují PET s močí z okna a pytlíky s exkrementy do příkopů. Znečisťují odpočívky oříšky nebo kálí pod přívěs. Také technický stav jejich vozidel je neuspokojující: zkorodované rámy a lemovky přívěsů, prasklé blatníky, zástěrky držící na jednom nýtu, sjeté pneu bez vzorků… Číst vice »
To stání na obslužných komunikacích je pouze protože chybí legální parkovací místa. Sám tu a tam jedu s kamionem a večer už je problém najít rozumné parkovací místo, navíc pokud řidiče tlačí konec výkonu (tj. musí někde zastavit nebo spáchá přestupek) a přitom není kde (nebo na místě pro pro kamiony stojí OA)… tak pak takový řidič musí volit menší zlo, což je špatně. Pro řidiče to je pak stres a určitě to nikdo nedělá schválně, protože v té kabině spí a každý chceme mít klid. Tím takové chování neobhajuji, ale mám pro to pochopení, když člověk projíždí parkoviště za… Číst vice »
Já bych to pochopení celkem i měl, ale ne, když potkám kamion pauzující v zatáčce na nájezdu, kde stojí půlkou auta v běžném pruhu a není do poslední chvíle vidět. A že takových potkávám dost.
Ale samozřejmě jak správně píšete, problém je v infrastruktuře. S tím ovšem PČR celkem nic neudělá.
P.S.: Všímám si, že se to poslední rok docela dost řeší – nezřídka kdy potkávám u takového kamionu hlídku PČR, kterak baterkou budí řidiče.
Dobry den.
Ja bych otazky rad odlehcil, protoze se mi libi Vase prijmeni. 🙂
Zazivate s tim asi vtipne situace, ze? 🙂 Byl by nejaky pekny priklad ze zivota? 🙂
Jestli to chcete pořádně odlehčit, tak si najděte příslušnou Výměnu manželek 😉
Ptal se na jméno, ne na to, s kým žije.
To jste nepochopil, tady vůbec nejde o to, komu doma říká “mamko”, ale o Jirkův zájem o historky z pomahačova života a nabízející se možnosti skrze uvedený pořad, kde se jistě dozví, jestli je Zlý vlastně hodný a proč dopravní policie funguje tak jak funguje.
Těžko si říkají „mamko“, když jsou oba chlapi.
Daminen nebo Fabien Zlo? https://www.bugemos.com/?q=taxonomy/term/13
Dobrý den,
chtěl bych se dotázat, zda má policie v plánu se více věnovat poloze řidičů za volantem a jejich výhledu z vozidla.
Obecně mě více ohrožuje, že někdo z auta nevidí, než to, že jede 55 v obci. To, že denně potkávám desítky vozidel „bez řidičů“, kdy řidič má oči pár milimetrů nad volantem mi nepřijde úplně v pořádku.
Děkuji
To je zajímavá problematika, ale reálně nevím, jak to řešit. Osobně si myslím, že pokud nevidím kraj čumáku auta a silnic řekněme metr od něho, tak je něco špatně. Teď se nebavím na aktivisty propíprané téma „velký SUV je špatně, protože z něj není vidět“, ale spíše o tom, a předpokládám, že to máte právě na mysli, že občan neví, jak správně si má co nastavit a jak by měl na té sicně sedět. Nebo spíše na to kašle. V dnešní moderní době má každé auto tak široké možnosti nastavení všeho možného, že to není o nějakém kompromisu, kdy u… Číst vice »
No byl bych za to, aby se řeklo že řidič musí vidět, nevím třeba 3 metry před auto. Každé ráno kupříkladu potkávám paní v Mercedesu A43, která reálně nemůže vidět ani 10 metrů před auto, protože při pohledu z boku jí je vidět hlava od ucha nahoru. Nejde jen o to, že ti lidi nemají výhled a ohrožují všechny okolo, ale taky mají sníženou možnost rychlé reakce, vzhledem k tomu, že nemají šanci pořádně držet volant. Nedávno se u soudu objevila obhajoba, že paní řidička srazila dítě protože při svojí postavě nemohla z auta vidět. Tvrdila že nevidí 9 metrů… Číst vice »
Ano, situaci, o které píšete, si v novinách celkem nedávno vybavuji, a též mě nenechala zrovna klidným. Pokud nevidím 9 metrů před sebe, tak je vskutku něco špatně. Problém je, jak toto při namátkové kontrole (tj. při běžné situaci, kdy nejde o nehodu) nejen řešit, ale i postihovat a především zjistit. To by se dotyčný musel buď přiznat a nebo to složitě prokazovat ve správním řízení či posudky a výpočty – do toho nikdo nepůjde. Nedovedu si představit situaci, kdy by se to dalo vyřešit na místě, snad jedině, že by měl figurant (nebo třeba sám policista) zcela stejnou tělesnou… Číst vice »
A pak to dopadá…
https://brnensky.denik.cz/nehody/nehoda-dite-obrany-wagnerova.html
Dobrý den, mnoho automobilek v poslední dobře premistuje ve svých modelech velke množství ovládacích prvků do dotykové displeje. A to i ty důležité, které ridic potřebuje používat během řízení. Např. Nastavení topení a klimatizace, vyhrivani a ofuk oken, zapínání mlhovych světel apod. Navíc tyto funkce nejsou na jedno kliknutí, ale proklikani se přes menu. Tonje stejné nevěnovani se řízení, jako když ridic píše za jízdy smsku. Jak se k tomu bude stavit Policie a jak to bude řešit?
Na tohle ještě nejsou automatizované technické prostředky bez obsluhy, takže řidiči s nevěnovacími se displeji mohou zůstat u svého…
Dobrý den, plánuje dopravní policie řešit systémově problém s chybovými testy DrugWipe a s tím související snaha některých policistů přimět osoby po pozitivním testu k odmítnutí odborného lékařského vyšetření? Má delší otázka směřuje k plánovanému zabavování RZ při nezaplacených pokutách. Nedomnívá se pan Zlý, že to povede k větší nejistotě řidičů, kteří nebudou zároveň provozovateli a vice versa? Příklad: pan Novák si půjčí auto od pana Ráčka, který je provozovatelem. Pan Ráček nebude mít zaplacené pokuty, tudíž bude odebrána RZ a pan Novák k tomu přijde „jako slepý k houslím,” a ne vlastní vinou nebude moct pokračovat v jízdě. Obdobně… Číst vice »
Dobrý den, myslíte si že se někdy dočkám že se přestane řešit něco jiného než soustředěná svižná jízda a začne se policie zabývat těmi spícími pannami co potkávám na silnicích? Rychlost 65 v obci a nezměněné tempo mimo obec, nesvítící auta, auta s mlhovkami za jasných dní, nepoužívání blinkrů, levoproudařství, neosvětlení cyklisté, často ignorující stezky, chodci přecházející na červenou, je toho spousta. 🙂 Řidič, 34 let, bez pokuty.
Dobrý den, snad pokaždé, když jedu či se vracím z práce, asi 20 km cesty, mě několik šílenců různě předjíždí v obci klidně přes plnou a podobné hazardy. Není možné tyto šílence zdokumentovat třeba z obyčejného nenápadného auta? Nabídnu Vám místo spolujezdce a můžete posoudit chování řidičů.
Můžete to zdokumentovat a poslat Policii k vyřešení. Uvidíte tu úspěšnost….
Pak je otázka, zda není ale chyba ve Vás.
Vy musíte být asi taky jezdec, když za vámi každému tečou nervy. Mohl byste při tom svezení přijít o řidičák.
Až ti nějaký pospíchací jouda přejede a zabije dítě, můžeš se tomu doma klidně zasmát.
Sáhněte se do svědomí, jak jezdíte.
Např. Pokud je tam radar 50kmh a vy jedete sotva 40kmh (potkávám často), tak se nedivte, že zariskuji.
Proč bych jezdil v obci 40, když je tam povoleno 50.
Dobrý den, měl bych dotaz proč Policie nekontroluje dodržování záchranářské uličky a jízdu kamionu v levém pruhu v koloně? Naposledy před pár dny při uzavřené dálnici D2 bylo vidět na kameře na dálnici kamion v odstavnem pruhu, v pravém pruhu i v levém pruhu. A na internetu příspěvky ministerstva dopravy a hasičského zachranemu sboru, kde prosí řidiče o dodržování záchranářské uličky? Je smutné, že hasiči musí prosit, aby se dostali na místo zásahu, to je velké selhání Policie.
Dobrý den, proč policie stále především měří rychlost, když nejčastější příčinou nehod je nevěnování se řízení? Nebezpečná nepřiměřená rychlost stejně radarem změřit nejde… Plánuje se v nejbližší době místo opakovaných Speed Marathonů něco jako Mobil Marathon, ZIP Marathon nebo Blinkr Marathon, případně “Šnek Marathon” se zaměřením na bezdůvodně pomalou jízdu? Proč máme přísnější pravidla než na západě (např. nulová tolerance, navíc i pro cyklisty) a v přepočtu na kupní sílu jsou naše pokuty většinou vyšší? A proč naopak nejsme schopni dostat ze silnic recidivisty s deseti zákazy řízení? Děkuji aspoň za některé odpovědi.
Pokud máte pocit, že jsou naše pokuty v přepočtu na kupní sílu vysoké, tak se v Rakousku zkuste svézt rychlostí 150 v omezení na 110 😉
To je za 70€, což není ani 1800,-Kč, u nás je to za 2500,-Kč a za 3 body, navíc Rakušani vydělávají průměrně třikrát více, než Češi, takže příště prosím lepší příklad😉
To asi nebylo v IG-L Zone, protože tam se začíná na 90 €.
IG-L Zone je výjimka.
výjimka, která vás může v pohodě stát 300 €.
To určitě může. Na naše je to cca 7500,-Kč, oni ale vydělávají trojnásobek, takže je to pro ně jako pro nás dostat 2500,-Kč. To přitom není nic až tak výjimečného…
To jsem provedl loni v létě a pokuta nebyla nijak likvidační.
Ty zákazy řízení s podmínkou rozhodují soudy, to Policie až tak neovlivní… Zvláště ke smažkám jedoucím v protisměrných pruzích jsou hodně přecitlivělí…
Dobry den, chtěl bych se zeptat proč se Policie z velké části zaměřuje pouze na rychlost, a navíc často měří na místech, které zaručují snadny a rychlý výběr pokut ( např silnice I/38 mezi dálnici D1 a Jihlavou)? Jak moc se zaměřuje na nesprávnou jízdu po dálnici (jízda v levém a prostředním pruhu, i když pravý pruh je volný), ohrožení při přejíždění z pruhu do pruhu nebo při najíždění z vedlejší na hlavni apod. A co přestupky cyklistů, např jízda na červenou, jízda po přechodu pro chodce apod. Ať prosím uvede konkrétní čísla v porovnání s měřením rychlosti.
+ agresivní jízda spojená s vyblikáváním a malým odstupem
K tomu většinou stačí neblokovat levý pruh😉
Zásah, potopeno 😀
Dobry den. Chtel bych se zeptat kdy zacne policie ucinne a realne resit smskovani za volantem. Namerit nekomu na dalnici 145km/h je velice lacine , snadne ( mistama az trapne) a ve finale nic neresici protoze jet rychleji jeste neznamena, ze se jedna o nebezpecnou jizdu. Smskovat za volantem ( coz dela kazdy treti ridic) mi prijde primo jako hazard. Rozmaha se to cimdal vic a kontrola je temer nulova!!!
Souhlasim. Hlavne mladé slecny podle me…
K tomuto bych dodal, že řidiči a řidičky drahých aut mají standartně bluetooth a přesto velmi často jezdí s telefonem na uchu. Je v tom pozérství, blbost a neumění telefon připojit.
Telefonovani za jizdy neni az tak nebezpecne. Je to mytus. Pri telefonovani mate hlavu zvedlou a cumite ven. CO JE HORSI TAK TO JE SMSKOVANI, CHATOVANI . TAM TOTIZ MATE HLAVU PONORENOU SMEREM DOLU A VESELE SI VALITE TREBA 100 S KAMINONEM. A DRHOU RUKOU SI JESTE FRAJER DRZI KAFE!
Takže to, že se plně nevěnuji řízení a na ovládání vozidla mi zbývá jen jedna ruka, není nebezpečné? Ach.