Ptejte se na budoucnost letiště Brno-Tuřany jeho šéfa Milana Kratiny

Letiště Brno. Zdroj: BRNO AirportLetiště Brno. Zdroj: BRNO Airport

Brněnské letiště má za sebou úspěšnou sezónu 2023. Překonalo předcovidová čísla a dále zvyšuje počty cestujících.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

Dobrý den, jak často je využívaná železniční vlečka k letišti? Slouží i k jiným přepravám než je dovoz leteckého paliva? Jaký je výhled využití železniční vlečky do budoucna?

micoolc

Dobrý den, pane řediteli,

jednáte v souvislosti s rozvojem letiště také se zástupci Správy železnic a snažíte se v rámci VRT v brněnském uzlu prosazovat vznik zastávky Brno-Letiště Tuřany, která je uvažována jako součást jižního propojovacího úseku?

Děkuji Vám za odpověď.

Daniel Pasek

Dobrý den, linka Brno – Londýn je perfektní a vytížená. Jak čtu komentáře, každý má spoustu nápadů, ale já bych klidně vsadil i peníze na to, že pravidelná linka Brno – Istanbul by časem byla podobně vytížená. Spojení Brna s Hubem do celé Asie a Afriky by podle mě nemohlo neuspět, když skoro fungovalo i Bergamo a Moskva, nějakou chvíli.

Petr

Dobrý den pane řediteli. Kolik letadel bude bázovat Smartwings během letní sezóny na letišti?

GAPILOT

Chtěl bych se zeptat pana Kratiny: 1. Proč BRQ s takovým gustem sabotuje provoz v oblasti General Aviation? Dochází mu jaké škody tím páchá na bonitní klientele, která do Brna cestuje za byznysem? 2. Stále ještě ve vaší společnosti panuje bohorovná nálada jako v době, kdy jste z Brna vyštípali Flying Academy, a nechali se slyšet, že je to jedno, protože ty peníze co nevyděláte na provozu GA stejně dostanete na dotacích. 3. Jaké je racionální opodstatnění postupu (který by člověk čekal někde v Rusku), kdy při odletu GA letadla pilot vjede do areálu letiště autem, naloží do letadla co… Číst vice »

Jan

Ta „zvláštní“ bezpečnostní prohlídka je potřebná proto, že provozovatel LKTB (narozdíl např. od LKMT apod.) nechtěl investovat do rozšíření SRA. Bohužel, Jihomoravský kraj jako vlastník letiště to za omezování provozu ani za diskriminaci (zakázané provozovateli nájemní smlouvou) zdá se nechce vnímat.

Honza

Dobrý den, proč Vaše společnost B.A.W.D.F. (odbavující v Brně cargo lety, provozující letištní restaurace a placené parkoviště) nedodržuje zákonnou povinnost zveřejňování účetních závěrek? Děkuji.

Jirka

Dobrý den,
byla by fajn pravidelná celoroční linka na nějaké síťové letiště v západní Evropě (Paříž, Frankfurt, Amsterodam) s denní rotací (odlet v brzkých ranních hodinách, přílet v noci). Plus pravidelná linka do Španělska (viz nově Mošnov, Pardubice).

Tomáš

Naprosto v Vámi Jirko souhlasím. Dle mého názoru letiště Brno jako takové si nechá udělat podle „něčeho“ průzkum trhu a ten pak předkládá daným společnostem. Otázka je jakým způsobem. Pokud se podíváme na žebříček nejnavštěvovanějších měst v Evropě, tak je to Londýn, Paříž, Řím, Amsterdam, Barcelona… V diskuzi níže jsem taktéž psal o těchto destinacích. V Evropě síťový dopravci jako Lufthansa, KLM, British, Air France, SAS by alespoň jeden z nich mohl vrátit BRQ na leteckou mapu. Např. KLM s E 175 pro 88 PAX. Do Amsterdamu se cestující podívají jak na eurovíkend, tak i jako na přestupové letiště. Rozhodují… Číst vice »

Jan

Dobrý den, to jste popsal velmi dobře. Na letišti v Ostravě-Mošnově, když přiletí místní v provozovatel poprvé s novým ultralehkým letounem, má od letiště vodní slavobránu stejně jako Boeing na nové lince. Na brněnském letišti by to tipuji nešlo z bezpečnostních důvodů a nebo by si za to provozovatel letiště řekl 10 tis. Kč apod. Něco je v Brně špatně. 🙁

nadya

Dobrý den,

je nějaká možnost, že by třeba mohla létat z Brna linka do Chorvatska – Split s leteckou společností Croatia Airlines s letadly typu Dash 8-Q400 s kapacitou 76 mist? Děkuji.

Tomáš

V roce 2010 létala linka společnosti CCA – Central Charter Airlines s letounem Saab 340 pro 33 cestujících linku Brno – Zadar. Obsazenost maximálně do 10 cestujících = prodělečné.

Vilém Bacsko

Máte dobrou paměť, přesně tak to bylo. Ale pamatujete taky, kolik stála letenka? Určitě by tu linku využívalo víc lidí za „ryanairovské“ ceny. Také rok 2010 už je celkem dávná minulost a od té doby v Brně stoupla kupní síla. Ne nějak extrémně, ale dostatečně na to, aby stoupla poptávka po létání.

nadya

Úplně mi tato linka vypadla. To už hodně dávno. Od té doby se hodně změnilo.

marty-t

Zapomínáte ovšem na to, že CCA ji tenkrát dali do prodeje teprve několik týdnu před rozlétáním, kdy už většina lidí plány na červencovou dovolenou má.To byl hlavní důvod nízké obsazenosti…

Petr Dvořák

Dobrý den, má letiště v plánu do budoucna i stavbu hangáru k údržbě letadel, popřípadě byl zde někdy o to zájem za strany firem? Například servis bizzjetů popřípadně dopravních letadel? Vše je bohužel situováno v Praze a Ostravě, pak už jen Vídeň. Kdysi v minulosti o to byl zájem za strany rakouského dopravce v jižní části letiště ale místo toho se postavily soláry a servis byl přesunut do Bratislavy. Pravděpodobně brněnské letiště nemělo zájem se rozšiřovat v této oblasti. Děkuji.

Teodor

1. Plánujete nákup nové techniky, která bude sloužit pro odbavení letadel a celkově pro chod letiště?

2. Plánujete zvýšení platu pro zaměstnance po rekordní sezóně před nynější sezónou, která bude podle všeho ještě úspěšnější než minulá?

Dominika

Dobrý den, proč se nelétá z Brna do Bruselu? Tolik moravaku pracuje v institucích a nemohou se pohodlně dostat tam a zpět. Je to ostuda.

Jan

Dobrý den, to označení ředitel letiště použité v tomto článku a v nedávném článku v Brněnském deníku je mediální „zkratka“ nebo dochází ke změnám u pozice Ing. Filipa, člena představenstva pověřeného řízením letiště? Děkuji.

Martin

Dobrý den,

myslíte si, že místnost vedle „kavárny“ je hodná označení letištní salonek? Můžete prozradit, kolik hostů za rok sem zavítá?

(za mě: je to urážka slova a principu lounge)

Děkuji.

Pavel

Dobry den, neplanuje se prima linka do severskych zemi? Oslo, Stockholm. Myslim, ze zajem by byl velky. Dekuji

Majkl

Dobrý den, měl bych dotaz, jakým způsobem láká letiště Brno dopravce ke spuštění nových linek, v tomto případě mě spíše zajímá Ryanair a Wizz, co může letiště Brno nabídnout aby dopravce linku spustil, případně kdo je iniciátorem do jaké destinace se bude létat? Například linka do Berlína si myslím, byla jen výstřel do tmy a destinace jako Manchester nebo Dublin, kde stále žije a pracuje početná skupina Čechů a dá se říci, že jsou to i zajímavé turistické cíle jsou zatím opomíjeny. Děkuji.

Freekulín

Probíhá jednání i s jinými evropskými lowcost dopravci? WizzAir, EasyJet, Eurowings…? Vždy lítám jako Brňák z Vídně a bývá to krajně nepříjemné, pokud člověk musí vyrážet v noci. Velmi bych ocenil spojení s hubem, jak je psáno dále v diskuzi.

Tomáš

Dobrý den. První dotaz bych měl na stav a možné budou investice do infrastruktury letiště. Zda vůbec, nebo do jaké míry se uvažuje alespoň do změny kategorie ILS CAT 3 , tak jak je tomu v Ostravě, a o prodloužení dráhy alespoň o 350 m směrem na Šlapanice, kdy by se toto prodloužení vešlo do předpolí RWY 09 a zmíněné předpolí se posunulo směrem k „Bredovce“. Druhý dotaz taktéž směřuje na dopravce a destinace. A to zda jste vedli dialog s leteckou společností jako Air France , KLM a podobně. Kdy tyto společnosti operují menšími letadly jako Embraer 170, 175,… Číst vice »

bydleni_fanousci.0t

Dobrý den,

je v plánu nějaké napojení letiště na železnici?
Jde mi o souvislost i s přepravou nákladů.
Lze na to získat nějaký dotační titul?

Low cost

Ono už na železnici dávno napojeno je a vozí se tam kerosin, stejně jako na Ruzyni. Samozřejmě v množství úměrném provozu. Na Ruzyni to jsou dva vlaky denně, tady hádám bude stačit jeden malý kotel na půl roku.

Jiří Kocurek

Přivezli tam 5 velkých: https://mapy.cz/s/fohofojadu
Jeden malý by sotva stačil pro naplnění nádrží 1x A320 (27200 litrů). Provoz je tam fakt o dost větší

Kadlec

Nebylo by lepší to letiště zavřít a provoz přesunout do VIE?

Jarda

Tak já myslím, že loňský rok ukázal, že letiště určitě smysl má, aspoň co se týče charterů….. Jen trochu nakopnout pravidelný provoz, ale to už záleží na poptávce a možná i trochu patriotismu podporovat „domácí“ letiště.

Low cost

Tak hlasuje se peněženkou, když budou v Brně pravidelné linky výhodnější než ve Vídni, cestující si to najde. On by to takový problém být neměl jsou tu nižší mzdy personálu a tedy by měli být i nižší poplatky.

Jarda

Tak myslím, že ne jenom peněženkou. Záleží i na komfortu, pokud se nebudu muset trmácet necelé 2 hoďky do Vídně a budu moci letět z Brna, nějaký rozdíl v ceně pro mě nehraje roli.

Low cost

Určitě ano, záleží taky na segmentu, na který se cílí. Ale je zrovna v Brně dostatek potencionálních cestujících kteří si pro pravidelné linky jsou ochotni za komfort připlatit (tedy, že to bude dražší než jízda busem do Vídně, přebíhání z kuframa a lak let dál) a ještě létají stejným směfem, aby se to někomu pravidelně vyplatilo? Tím si právě jistý nejsem, takže jsme asi zpět u ceny…

Kadlec

On je rozdíl zejména v tom, že když ve Vídni nestihnu ranní linku, mohu využít linku odpolední nebo tu večerní. V Brně to ale mnohdy znamená až za několik dní. Komu jde o cenu ten už teď z VIE létá. I lowcosty jsou tam levnější než z prg.

Kadlec

Český patriotismus v případě EU a globálního kapitálu nedává moc smysl. Random letiště je loterie s nejistým výsledkem.

Petr

Uniká vám jeden, zcela zásadní fakt. Accolade podniká v logistice a na letišti v BRQ je zajímají jen ty pozemky kolem, které zastavěli sklady. Provoz letiště jako takového je jen nutné zlo.

Martin

A smysl pro koho? Cestující, město, nebo aerolinku?

Marek Schoř

Připomíná mi to otázku z počátku století páry. Buď jste na trati a prosperujete, nebo nejste na trati a skomíráte. Pro ekonomiku města a regionu je důležité konečně dostat smysluplný connect na hub, nikoliv skončit na periferii.

Dino

Dobry den, jak jste zvladli odbaveni 789 Neos? Z hlediska mechanizce i kapacity terminalu. Byla nejaka omezeni pro pojizdeni a stani letadla?
Udajne byli zamestnanci na skoleni v Milane?

Katka

Zdravím Dino, určitě se redaktor v rozhovoru k Dreamlineru dostane, ale informace k zahájení a některým technickým limitům, co vás zajímají, jsme s letištěm odpovídali při první letu. Najdete je i tady v článku https://zdopravy.cz/milan-brno-phuket-z-turan-zacal-letat-dreamliner-do-thajska-188462/. Jinak odbavení zvládají dobře, za Čedok jsme spokojení. 👍

Dino

Dobrý den Katko, aha, děkuji! 🙂

Ondra

Dobrý den, nevím jestli je to víc otázka pro vedení letiště nebo pro Čedok, ale chtěl bych se zeptat, jestli je linka na Phuket dostatečně využívaná a letadlo létá alespoň z většiny plné… Díky za odpověď

Katka

Zdravím Ondro, je rozhodně využívaná, Thajsko je u Čechů populární. Letadlo létá s velmi slušnou obsazeností.

Dino

Ale cca polovina pasezeru prileti z MXP? Jaky ne pomer pax MXP-BRQ ?

Katka

To je uvedené už v tom článku, co jsem vám sdílela. Využíváme přibližně polovinu kapacity letadla.

Jarda

Dobry den, priznam se, ze jsem do Accolade zpocatku vkladal nadeje a veril jsem ve vetsi rozvoj brnenskeho letiste, nyni jsem trochu zklaman. Rad bych se optal, jak probihaji jednani ohledne novych linek a co dopravcum nabizite, aby zacli letat z Brna. Mockrat dekuji za odpoved. 🙂

Petr

Zklamání pramení výhradně z nedostatku informací.Accolade podniká v logistice a na letišti v BRQ je zajímají jen ty pozemky kolem, které zastavěli sklady. Provoz letiště jako takového je jen nutné zlo.
V obecné rovině jsou regionální letiště v ČR jen černá díra na peníze a drahé pomníky megalomanských provinčních papalášů.

Jan

Dovoloval by si nesouhlasit v případě LKMT. Toto letiště se na rozdíl od LKTB za poslední roky hodně posouvá kupředu a do budoucna by černou dírou na peníze již být nemuselo.

Smejky

Místní LKMT fanatici mě nepřestávají překvapovat. „Ostravské“ letiště, které má s Ostravou asi tolik společného, jako Brno s Židlochovicemi nemá a ani nebude mít kromě osobní vlakové dopravy oproti Tuřanům nikdy nic navíc – to letiště je prostě co do objemu cestujících třetinové. A i tahle výhoda bude za pár let s přestavbou ŽUB úspěšně zažehnána.

Jakub

Dobrý den, rád bych se zeptal zda ona úspěšná společnost profitující z hal na pozemcích letiště plánuje nějakým způsobem investovat do vybavení letiště. Rozpadající se schody zapůjčené od technického muzea, naprosto nevyhovující dráhové vybavení, kdy při sebemenší mlze není nejen možnost přistání ale ani odletu letadla, nepřítomnost push-backu kdy letadla parkují nesmyslně “zadkem” k terminálu a další dnes již nevyhovující vybavení opravdu není lákavá nabídka pro dopravce k zavádění nových linek. Předem děkuji za odpověď.

marty-t

Dobrý den, mám na Vás 2 dotazy. První: s tím, že provozu na letišti dominují letní chartery je spojen fakt, že přes červenec a srpen může být problematické zaparkovat před letištěm. Hodláte s loňskou expanzí množství odbavených cestujících nějak rozšiřovat parkovací plochy i přes to, že budou přes 3/4 roku nevyužité ? Druhý: konkurenční blízká letiště VIE a BTS jsou doslova postavena vedle obří rafinerie ropy. Do BRQ se palivo musí dovážet zdaleka. Jak významný je tento faktor a jak moc znevýhodňuje BRQ oproti blízkým alternativním letištím ? Dékuji !

Filip

Dobrý den, dočkáme se někdy LVO probozu v Brně a ILSu na dráhu 09?

Václav

Dobry den, chysta se zastavka VRT Prerov-Brno na brnenskem letisti? Trasa se planuje v bezprostredni blizkosti letiste, tak proc toho nevyuzit.

Tomáš

Na toto bych Vám rád odpověděl. Trasy VRT které povedou v „blízkosti“ letiště, jsou dle dosud známých studii vedeny v podzemí a to z jižní strany CTParku. Zastávka zde plánována dle studie je, nicméně tato by byla ve vzdálenosti 800 metrů vzdušnou čarou od stávající odletové haly. Je to spíše otázka na projektanty VRT než na ředitele firmy, která má letiště v pronájmu. Myšleno parametry oblouků, hloubka nástupiště, protože nové haly společnosti accolade jsou postaveny na vrtaných pilotách. Nehledě že jako cestující nechcete vystoupit v poli a jít po krajnici komunikace k terminálu se zavazadly. Stávající obslužná kolejová vlečka by… Číst vice »

Petr32

Zastávka na modernizované trati Brno-Přerov má být umístěna přesně tam, kde uvádíte. Bohužel pro variantu modernizace uzlu Brno Petrov se plánovalo umístění zastávky v těsné blízkosti letiště, ale zasahovala do CTP parku, což byla pro všechny větší priorita. Alternativa byla ještě trať vedoucí pod parkovištěm a zastávka v podzemí, což je běžné na větších letištích. Tady absolutně nesouhlasilo Letiště Brno. Nyní je ve hře ještě jižní“bypass“Brna vedoucí od nové zastávky VRT Vídeňská a kolem letiště právě pod parkovištěm, což by umožnilo tuto zastávku realizovat. Umožnilo by to cestujícím i z větších vzdáleností využít brněnské letiště, ale musely by z Brna… Číst vice »

Šimon

V plánu myslím že je ale bude cca 800 metrů od terminálu. Podle mě by bylo lepší využít stávající vlečku.

Šimon

Dobrý den, rád bych se zeptal na pár otázek. 1) Je v dohledné době rozšíření stávajících terminálů? Už teď mi totiž přijdou na hraně svých kapacit. Obzvlášť v létě. Pokud by se terminály měly v blízké době rozšiřovat, tak by mě zajímalo, jestli by se stavěly nástupní mosty nebo ne. 2) Plánujete stavbu vlakové zastávky poblíž letiště? Myslím si, že by k tomu dobře posloužila stávající vlečka, která by se zrekonstruovala a s ní vybudovala i nová zastávka. 3) Jak jste na tom s pravidelnými linkami? Jednáte o ně s dopravcemi? Nebo se soustředíte jenom na charterové lety? Myslím si,… Číst vice »

Viki

Na co je mezinárodní letiště bez CAT II nebo III
Kdy se hodláte vybavit? A opravit tankodrom kterým nazýváte pojížděčky.

Jan Peřan

Dobrý den,

chtěl bych se pana Kratiny zeptat, jeslti na letišti stále uvažují o výstavbě letištních manipulačních hal místo původních vojenských hangárů a z jakého důvodu jsou služby poskytované na brněnském letišti rozděleny mezi společnosti LETIŠTĚ BRNO a.s. a B.A.W.D.F. s.r.o. Děkuji za odpověď.

Šuhaj

V akých linkách vidí potenciál pri konkurencii Bratislavy a Viedne? Stojí letisko o linku na nejaký hub ako bola tá do Mníchova? Má dotované spojenie do Viedne nejaký dopad na rozvoj liniek z Brna?

Dom

Chtěl bych se zeptat, jestli je v plánu postavit na brněnském letišti nějaký val pro spottery, jako je např. v Praze? A ještě za další bych se chtěl zeptat jestli je v plánu rozšířit nabídky letů přes zimu. Budu rád když na tuhle otázku se odpoví 😁.

Lukáš

Plánujete v dohledné době nějaké stavební úpravy na letištní ploše, nebo v terminálu za účelem zvýšení kapacity, nebo přizpůsobení novým typům letadel? Děkuji

Vilém Bacsko

1) Proč jste Ryanairu nerozmluvil nesmyslnou linku do Berlína? Ta mu nefungovala už z Bratislavy, která je větší a je hlavním městem státu EU. Takhle je Berlín jen další na seznamu destinací, které z Brna nefungovaly, a které odrazují další potenciální dopravce od toho, aby k nám šli. (Pozn.: Ne, Berlín neskočil kvůli covidu, Ryanair oznámil ukončení této linky již dříve). 2) Má při rozhodování leteckých dopravců o nových linkách jakýkoli význam, že letiště provozuje velká a úspěšná společnost Accolade? Resp. už se to na jednání s dopravci někdy ukázalo jako výhoda Brna oproti jiným letištím, na která létají nebo… Číst vice »

Air Traveller

Nejsem sice tázáný, ale nemohu se nezeptat … proč by mělo letiště dopravci rozmlouvat linku, kterou chce lítat? 😀

Vilém Bacsko

Třeba proto, že ta linka měla objektivně brutálně malý potenciál vzhledem ke kupní síle a realné poptávce mezi Brnem a Berlínem (a vzhledem k předchozímu neúspěchu linky Berlín-Bratislava?) Třeba proto, že kdokoli při smyslech měl a musel vědět, že ta linka nepřežije ani rok? Třeba proto, že každá dalši letecká společnost, kterou se Brno bude snažit nalákat, se bude dívat na seznam linek, které historicky z Brna fungovaly (STN, BGY) oproti seznamu těch, které dříve či později skončíly (Řím, Alicante, Girona, Eindhoven, Mnichov)? Třeba proto, že nebylo moudré na ten druhý a delší seznam přidávat Berlín jako další FAIL, protože… Číst vice »

Air Traveller

Znovu. Proč by měl od linky dopravce odrazovat provozovatel letiště?

Vy to asi nechápete, ale letiště není provozovatel letecké dopravy. Tím je aerolinka.

Letiště je v podstatě pasivní poskytovatel služeb, jehož vliv na to, odkud a kam se bude lítat, je limitně nulový.

Pro letiště je to zdroj příjmů, přeci se ho nebudou vzdávat.

Jiné aerolinky to ve svých rozhodnutích prakticky neovlivní. Už jen proto, že žádný jiný dopravce pro linku Berlin – Brno prakticky nepřichází v úvahu.

Vilém Bacsko

Znovu: Každá letecká společnost se při rozhodování o zavádění nových linek velmi pozorně dívá, jak (ne)fungovaly všechny dosavadní linky. Pokud si opravdu myslíte, že „Jiné aerolinky to ve svých rozhodnutích prakticky neovlivní“, tak máte zcela špatnou představu o jejich rozhodovacích procesech. Průměrně informovaný pracovník v letectví měl a musel vědět, že Berlín do půl roku skončí na seznamu těch neúspěšných linek. Výnosy letiště BRQ z té linky byly (při tom, co Ryanair platí) naprosto zanedbatelné a nestály za to si pod sebou znovu podřezávat větev další linkou, která skončí průserem. Byly tehdy možnosti jiných (a daleko smysluplnějších) destinací než Berlín,… Číst vice »

Air Traveller

Samozrejme, ze neovlivni.

jen do te miry, ze se uz nikdo nebude pokouset o brno – berlin. to je vse.

Vilém Bacsko

A prozradíte nám u kolika jednání s leteckými společnostmi jste byl?

Tomáš

Ta „nesmyslná“ linka Ryanairu do Berlina, byla volbou dopravce, kdy měl „čas“ když letadlo stálo na zemi mezi dalším letem. Využilo a zkusilo linku do Berlína, a pokud vím ta linka byla docela vytížená.

Vilém Bacsko

Tak ona to byla „volba dopravce“ v reakci na zoufalý tlak hejtmana Šimka a pana Kratiny na jakoukoli novou linku z BRQ, aby mohli vykázat nějaký úspěch po všech těch průserech předtím. Poručíme větru, dešti a Ryanairu. „Docela vytížená“ znamená podle Vás přesně co a kolik? Podle oficiálních údajů Letiště Brno byla naopak hluboko pod úrovní obsazenosti, kterou Rynair požaduje. Zhruba někde kolem 65% skutečnost vs. 90% požadavek Ryanairu. Jako fakt ne, Berlín se nikdy ani nepřiblížil číslům, která tam musí být, aby Ryanair linku zachoval. A to se ještě nebavíme o průměrných cenách letenek, které byly taky brutálně pod… Číst vice »

Jaksi

Jestli nějaká linka dávala smysl, tak Berlín. Super letiště, velký hub. Bohužel byla v provozu tak krátce, že si na ní nikdo nestihl ani zvyknout. Propagace byla nula.

Vilém Bacsko

Nevím, jestli žijeme v nějakých paralelních světech, kde v tom vašem je jiný Berlín, jiné Brno a létala mezi nimi dobře naplněná a dobře zaplacená linka. Též doporučuji samostudium na téma co je u letecké společnosti hub a jak se liší od báze. Hubem nebyl ani „starý“ SXF a není ani nový BER. Propagace té linky byla až až. Ryanair ji prodával de facto celou dobu za nejnižší možný tarif (kolem 1000 Kč za zpátečku), v Berlíně běžela propagace Brna a JMK jako destinace. Uznávám, že nebylo snadné přesvědčit létající veřejnost, aby létala někam, kam nikdy létat nechtěla (Berlín se… Číst vice »

Jirka

Dobrý den

1. Chtěl bych se zeptat jestli plánujete s cestovními kancelářemi o nové charterové lince do exotiky na zimu 2024/2025 a jestli bude pokračovat v zimě i Phuket?

2. Jestli jednáte nebo jestli je možnost ,že ryanair otevře nějakou sezonní linku do Španělska například Malaga ,Barcelona ,Valencia ,Mallorca ,Alicante nebo Řecko a jih Itálie.

3. Poslední otázka jestli je reálné ,že se letos dočkáme pravidelné linky a když ano tak prosím jaké a ,který dopravce děkuji.

Katka

Zdravím Jirko, dovolím si odpovědět na část první otázky, protože o charterech vyjednává CK nejprve s dopravci, spojení musí dávat smysl, jak z pohledu produktu a destinací, tak obchodu. Co se týká Phuketu, rádi bychom ho zachovali a v letech pokračovali, spojení se daří. Celkovou nabídku exotiky pro zimní sezonu 24/25 teď připravujeme. Pokud budou nějaké novinky, určitě se dozvíte třeba i tady na Zdopravy. Díky! Katka z Čedoku

Lubas

Vzhledem ke vzdálenosti do Vídně i Bratislavy má brněnské letiště těžkou pozici. Z mého okolí letá z Vídně většina známých. Přesto bych jednu otázku měl,i když ne přímo na letiště. Je v plánu železniční napojení/zástavka?

Matěj

Není tak trochu výmluva ospravedlňovat globálně nízká čísla cestujících v Brně tím, že v jeho blízkosti je letiště ve Vídni, když podobně velké Katowice prosperují navzdory faktu, že mají v zádech větší letiště v Krakově?
Opravdu zde nejsou cesty jak letiště zatraktivnit pro dopravce i cestující?

Erskine

Myslim, ze tvrzeni, ze Katowice jsou podobne velke jako Brno neni uplne vhodne. Ve smyslu administrativnich hranicich sice ano, ale jinak ma cela Katowicka sidelni oblast kolem 2 a pul milionu obyvatel a je tedy vetsi nez i ten zmineny Krakov.

Matěj

To máte pravdu, moje chyba. Spíš mě zajímalo, jestli zkrátka „faktor Vídeň“ není jen výmluva ze strany Letiště Brno, aby ideálně nemuselo do rozvoje letiště nic investovat.

Jaksi

Spádová oblast Brna je 2 mil. lidi. Jm, ZL, Vysočina, Olomoucký (jih), plus Slováci z pohraničí a Rakusaci

Jiří Vajbar

Dobrý den,

1.Chtěl bych se zeptat jestli je v plánu s nějakou cestovní kanceláří nová dálková charterová linka do exotiky na zimu 24/25 a jestli bude pokračovat i Phuket v zimě.
2. Zajímalo by mě jestli společnosti typu ryanair nemají zájem létat v letní sezóně například na jich Španělska např. Alicante,Valencie,Malaga,Barcelona,Mallorca, jich Itálie nebo Řecko, protože takové linky by se určitě uživily a měly by úspěch.
3.Poslední otázka zní jestli je reálné ,že se dočkáme nějaké nové pravidelné linky ještě letos?

Děkuji.

Petr

Kolik pravidelných linek, do jakých destinací a v jaké frekvenci by umožnilo letišti vydělat si na svůj vlastní provoz a posunout jej do černých čísel?

Spotter

Mám dojem, že před covidem bylo Brna pár let v plusu a stejně tak znovu už i za rok 2022. 2023 určitě skončilo v plusu.

Spotter

Dobrý den. Pár otázek by bylo.. 1. Plánuje letiště investice do dopravních prostředků pro údržbu provozních ploch v zimních měsících? Některé stoje musí mít od pohledu za sebou více než malé desítky let. 2. Jak to vypadá se stavbou nové základny LZS? 3. Dočkáme se v blízké době (nastávající letní sezóna, případně zimní) nové pravidelné linky? Pokud ne, kdy můžeme čekat každoroční ujištění, že „se na tom pracuje a jednáte“? 4. Nebylo by možné využít pozemky letiště pro výstavbu nové stojánky, která by byla vhodná pro dlouhodobé uzemnění letadel, tzn. zisků z parkování, jako v případě Ostravy? Například rozšíření stojánky… Číst vice »

Vojta Svobodný

Letiště kousek vedle letiště Vídně nikdy žádnou velkou budoucnost nemá.

Vojta Svobodný

Jedinou sanci pro Brno je dostavba dálnice/napojeni na železnici do Vídně a Ryanair to pak muže inzerovat jako letiště- “Vídeň Předměstí/Pole” stejně jako je letiště Paříž Beauvais

Conti777

Na to už má Ryanair Bratislavu, jako alternativu k Vídni.

Tomáš Gottschalk

Řekněte to v SZG, ať to tam zavřou, když mají za humny MUC.

FlyingJ

A taky ve Štětíně, když mají za humny BER.

Franta

Jaké se chystají nové pravidelné lety z Brna které jsou v dohledné době

David

Bude někdy z Brna pravidelná linka do Dubaje nebo do jiných známích destinací

David

Bude někdy létat z Brna do Dubaje ? Nebo nějakých jiných pravidelných destinací

Otansiho

Dobrý den, dočká se Brno i více než “dvou” provozujících linek? Je prosím možné, že Brnu nebyly od Ryanair nabídnuté žádné další linky? V minulosti provozované španělské destinace naopak dostaly Pardubice a Ostrava. Děkuji.

Ondřej

Ještě funguje sezónka do Tivatu, která bude expandovat, takže ty linky jsou tři, ale i tak je to bída.

Jakub

Dobrý den, pane řediteli. Dočká se někdy brněnské letiště síťového dopravce, případně s jakými společnostmi o tom jednáte?

Dino

Sorry, ale tohle fakt pobavilo. Sitoveho dopravce nema ani Praha natoz Brno. Maximalne se dočka nejake linky do hubu, ale ani to neni pravdepodobne.

Otik

On myslel letecké spojenie na hub napríklad cdg, ams,fco

Vilém Bacsko

Sorry, Dino, ale tohle fakt pobavilo. Praha ma síťové dopravců několik (Lufthansa, Air France, KLM, British Airways, Iberia, SAS, Finnair, LOT…), kteří obsluhují svoji síť (hub). Asi jste chtěl říct, že Praha nemá žádného síťového dopravce u sebe BÁZOVANÉHO. Není zač;)

Dino

Jsem rad ze jsem pobavil! 🙂

Vojta Svobodný

Jedinou sanci pro Brno je dostavba dálnice/napojeni na železnici do Vídně a Ryanair to pak muže inzerovat jako letiště- “Vídeň Předměstí/Pole” stejně jako je letiště Paříž Beauvais.

Hoermalmeister

Tak nemusíme recyklovat ten stejný text několikrát. Reálně by velmi pomohlo jakékoliv napojení na železnici. Ideálně na linky na Olomouc, Zlín nebo Jihlavu, ale jakákoliv by pomohla. Je sice pěkné, že na letiště jezdí expresní autobus, ale to je nepohodlný přestup navíc. Sice můžu v busu pohodlně zaplatit kartou, ale hledat ho někde před hlavákem, no kdo by si to dobrovolně udělal. Vlak je jasný, pohodlný, rychlejší.