Ptejte se Anny Marešové, hostem podcatu bude designérka T3 Coupé i lanovky na Petřín
Tramvaj T3 Coupé. Pramen: DPP
Oceňovaná designérka získala prestižní ocenění Red Dot Design Award za návrh tramvaje i intimních pomůcek.
T3 Coupé je krásná. Moc díky za zachování konceptu.
Dobrý den, jaký je Váš názor na navrhovanou „pergolu“ pražského hlavního nádraží ?
Dobrý den. Zajímal by mne Váš názor, proč kolegové designéři při návrhu jednotného grafického jazyka vozidel středočeské integrované dopravy nebrali vůbec v potaz technické proporce vozidel?
Grafické prvky vůbec nekorespondují např. s dveřmi, neusnadňují rychlou orientaci vně vozidla, graficky vozidlo „padá“ na jednu stranu aj.
Nejde vůbec o výběr barev ale o jejich prostorovou aplikaci na konkrétní dopravní prostředek.
Díky.
Já mám dotaz: Zda slečna/paní Marešová nemá v plánu do budoucna rozšířit svou nabídku intimních pomůcek i pro mužské pohlaví? Zřejmě i muži pro své partnerky na jejich stránkách nakupují, třeba by právě ženy chtěly udělat radost svým partnerům 🙂
Já snad nemám ani žádný dotaz jen bych rád řekl, že se mi líbí toto: „Snažím se mít málo věcí a mám pocit, že žiji docela jednoduchý, snad celkem udržitelný život. Nemám auto, proto jezdím z Malé Strany na kopec na Letnou tramvají. Asi by pro mne bylo hrozně těžké bydlet třeba na okraji Prahy v nějakém satelitu, abych musela každý den koukat jen na televizi a pak strávit 40 minut v autě. To mi přijde strašně špatně strávený čas,“ Nedávno jsem v diskuzi k článku https://zdopravy.cz/jen-stromy-nestaci-automat-chce-sebrat-na-magistrale-jizdni-pruhy-pro-auta-191923/ v reakci na jeden z příspěvků napsal: „…tak zařídit, aby si všichni lidé… Číst vice »
Tak ono by stačilo, aby firma musela mít sídlo, tam kde podniká a nikoliv v Praze, kvůli kontrolám. Pak by ty tisíce kancelářských do té Prahy dojíždět nemuselo.
Šídlo firmy vůbec nemusí být tam, kde má firma kanceláře. Klidně můžete mít sídlo na Staromáku a kanceláře v Aši.
A pak se Praha prsí, jaký se tam vytváří HDP, a vono prdlačku – jen se to tam fakturuje…
A strana to nařídí ? Když nebude práce v oboru, tak za trest do lomu ?
umístěnky
Když není práce v oboru pak je tady něco čemu se říká rekvalifikace.
Dobrý den, proč prosazujete ten nesmysl se zachováním mostu na Výtoni, proč bráníte rozvoji a funkčnosti VHD.?
Předpokládám, že kdyby nebyla VHD v Praze funkční nebude paní jezdit MHD a bude jako spousta jiných lidí bydlících v Praze vlastnit auto a to k cestám po městě používat jako to činí spousta jiných lidí. Kdyby si tito lidé řekli to samé co paní Marešová nemusela by se v Praze řešit žádná nadměrná IAD.
Předpokládám, že pan Novotný to má jako jeden dotaz, na výtoňský most, ne jako dva oddělené dotazy (jak jste to pravděpodobně pochopil Vy). Ten starý most opravdu brání rozvoji VHD.
Omyl. Rozvoji nebrání onen most. Rozvoji brání třeba těch 6 písmen U..N..E..S..C..nebo jeho památková ochrana.
Někde jsem zapomněl to šesté O
Dobrý den, mám otázku ohledně tramvají T3 a jejich různých verzích. Jelikož jste vytvářela T3Coupé, tak by mě zajimalo, jak moc je složité třeba z důvodu homologace upravit přední světlomety, aby měli třeba okolo sebe LED kroužek, jako denní svícení, nebo LED vnitřní osvětlení (které na Coupé je). Tím přicházím s navazující otázkou, zda by nebylo vhodné u „nových PLF“ udělat podle vás větší úpravu s více moderními prvky. Dnes je přeci jen možné vnitřní LED osvětlení, LED směrovky a třeba i LED kroužek okolo světlometů, takové PLF CyperPunk. Děkuji za odpověď.
LED do teď jely na co největší světelný tok za watt elektřiny, pro jejich konečnou ideální podobu asi musíme počkat na EU směrnici o škodlivosti modrého světla v noci nebo alespoň, že se pro noční osvětlení nesmí modrá složka světla započítávat do prezentovaných údajů o efektivnosti svítidla.
Nechápu proč dopravní podnik nevezme všechny všechny T3 a neprestavi je do podoby tohoto konceptu.
Praha je asi čtvrté nejbohatší město Evropy, to by to určitě zvládlo 😉
Úplne všetky nie, ale je to naozaj skvelý počin táto krásna električka, klobúk dolu pani dizajnérka. Aj použitie modrej farby ako odlíšenie od „všednej T3“ je mnou pozitívne vnímané. Aspoň nejakých 5 kusov by ale bolo fajn a to kľudne v „nebarovej“ verzii, takže by sa usetrili aj nejaké náklady za interiér. Tieto by mohli byť buď komerčne prenajimané podobne ako doterajší kus (možno za o čosi nižšiu cenu), alebo by dokonca mohli jazdiť v bežnej prevadzke pri sviatočných priležitostiach, či letnej sezóne. Prípadne minimalne aspoň jeden kus bez osviežovne by bolo ešte fajn vyrobiť, aby pripadne mohla jazdiť zdvojená.… Číst vice »
T3 jedině prohnat lisem.
Bohužel se je dopravní podnik z nějakého důvodu drží zuby nehty(což nechápu). Tak ať aspoň teda vypadají na úrovni západního civilizovaneho města a ne ve stavu ve kterým jsou nyní…
On s nima naštěstí bude rychlej konec, až začnou dodávky nových tram…
Taky na to u mnohých dojde.
Proc neni v T3 Coupe zachodek, kdyz uz je tam pipa?
Protože to zastaví a řekne se všichni chlapy ven!
A „ženo, drž!“ Ne? Inu, je třeba plánovat trasu přes obratiště se záchodky a pokud možno mimo špičky, kdy hrozí větší zdržení…
V roce 2011 jsme spolu (a dalšími) přebírali cenu rektora UJEP. 12,5 roku pryč…
Paní Marešová je i příkladem dobře komercializace know-how.
Rád bych se zeptal paní Marešové, jestli zná projekt řady 680 Premier, z pera doc. Patrika Kotase, z 1. poloviny 90. let a pokud zná, tak jaký má názor na tvarové řešení čela a jestli by i ona něco takového dnes navrhla, pokud by měla tu možnost
Já bych chtěl slečně designérce poděkovat. Taková drobnost v podobě „mrknutí“ lanovky při míjení… Je to sice jen drobný detail, ale moc hezký, který skoro nic nestojí a naopak ukazuje, že se nad celou věcí někdo zabýval i jinak než jen jako nad dopravním prostředkem. 👍🏻
Jen to možná zabolí ty momentálně v lásce zklamané cestující. Budou muset raději koukat někam do boku…
Já bych v návaznosti na to dotaz měl… A to, zda se podobných drobností zkrátka nechystá na lanovce více (nějaké prvky reagující na počasí, nebo denní dobu například), případně, jak je těžké podobné drobnosti prosadit i do jiných věcí, prostředků a podobně… Nějaké jisté „polidštění“ jakýchkoliv dopravních prostředků, nebo i jiných věcí, staveb přeci jen dle mého názoru může jen a jen pomoci utvářet příjemnější a více sociálně otevřenou atmosféru.
A nejsou to sexuální stereotypy a nevyžádané návrhy, podporující kulturu znásilnění? Co vlastně slečna říká na studie že každá pátá žena u nás byla znásilněna?
https://www.profem.cz/cs/o-nas/novinky/a/tiskova-konference-k-otevreni-centra-port-pro-obeti-sexualniho-nasili
Dobrý den, moc se mi líbí, že jdete v designu vlastní cestou a nikoho nekopírujete. Mé otázky:
1) Liší se v něčem práce na designu např.mixéru a dopravního prostředku?
2) Jak moc a v jaké fázi vstupují do navrhování designu technické aspekty vozidla/ výrobku? Konzultujete je s někým (a s kým)?
3) Je nějaký typ výrobku, který byste ráda navrhla? Co třeba traktor 😆.
4) Máte mezi designéry své inspirace?
Kopie pohřebního auta anglické královny pro dráhu lanovky na Petřín že je „nikoho nekopírování“?
Vždyť na „designérka“ zcela podléhá současným hnusným trendům a navíc není schopna rozlišit účel dopravního prostředku.
Říká kdo? Závistivý šotouš bez špetky rozhledu, jež zaměňuje kýč s uměním? 😉
Lze dnes ještě vytvořit něco, co se ničemu dosud vytvořenému byť jen vzdáleně nepodobá? 🙂 Pochybuji.
Narážel jsem na to, že paní Marešová nekopíruje tak okatě jako Patrik Kotas Kalatravu. Jistě reflektuje současný designový jazyk, ale nekrade okatě od druhých.
Měla byste zájem navrhnout design VRT vlaku? V čem by to bylo náročné, díky ?
Jakou roli má/měl ve Vašem týmu současný designér tramvají Škoda Tomáš Chludil?
Dobrý den, zajímá mě, jestli byste ráda navrhla novou lanovku na Ještěd a jestli už máte designovou představu? Jakou variantu lanovky zastáváte – kyvadlovou / oběhovou, v původní trase / v prodloužené trase? Děkuji.
Za mě preferuji pisoárovou.
A víte, že mě to začíná být tak nějak jedno a říkám si, že známe z pohlednic a vyobrazení Ještěd jen jako kopec, Ještěd s turistickou chatou, Ještěd s hotelem, Ještěd s hotelem a lanovkou, Ještěd s hotelem ve vysílači a lanovkou a tak by možná nebylo na škodu kdyby teď přišla chvíle, že bychom měli Ještěd s hotelem ve vysílači ale bez lanovky.