Prymula kritizoval rušení spojů ve veřejné dopravě. Ministerstvo dopravy samo omezuje rychlíky
Dezinfekce vlaku Českých drah. Foto: České dráhy
Velká vlna škrtů spojů ve veřejné dopravě začíná zítra, České dráhy a RegioJet omezují rychlíky.
19. 10. 2020:
Fronty na úřadech
Některé úřady jsou kvůli zkrácené otvírací době přetížené a tvoří se před nimi dlouhé fronty.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/220411000101019/obsah/796334-fronty-na-uradech
Drazí přátel, milí čtenáři tohoto webu. Připojím se k Vám a prosbou. Klidně mne za to ukamenujte.
Neserte prosím politiku do zdraví ostatních. Je to ohavné a takto se situace nebude řešit. Pokud nesemkneme otěže, jenž jsou již nyní utáhnuté dost, tak to prostě nezvládneme. My občané jsme zodpovědní sami za to, jak se bude situace vyvíjet.
A je logické, že čím méně lidí pojede pospolu, tím menší je riziko přenosu kapénkového typu.
Berme prosím ohled na okolí a přeji všem pevné zdraví a mnoho sil při zvládání této nelehké situace.
Já bych z toho nedělal kovbojku. Já myslím , že si pan Prymula neuvědomil , jaký má koronavirus dopady do veřejné dopravy. Nic víc , nic míň..
Měl se nejdříve zeptat vás, Csákové Šmuclera ???
Pokud pan Prymula chce, aby lidi jezdili po 1 v kupé (a méně se šířil virus), tak by na to dopravcům měl přispět ! Ono jezdit s vlakem (autobusem, tramvají, metrem) a vozit vzduch a ztrátu platit z svého není ekonomicky rentabilní.
Domníváte se, že rentabilnější je zahltit nemocnice? Pochopil jste, o co jde?
Od toho je tam ministr dopravy a vláda. Je zbytečné to řešit přes media, když tam spolu sedí vedle na židli. Takže ani nemá smysl se k tomu vyjadřovat. Tenhle mediální kabaret by měl mít nějaké své meze.
Ať se rozvrstvi sám ten bl..ček Prymula sám si za to může že nejezdí vlaky já u vlaku dělám a od března sem na 60ti procentech . Dělá nesmyslný opatření který stejně nepomáhají a teď se rozčiluje že nejezdí vlaky .Má ten pán ( Deb.l Prymule ) vůbec nějakou soudnost ,tudle nastrčenou figurku nám byl čert dlužen.Je to jen lampasák kterej je zvyklej velet armádě a né řídit narod.Všichni už SME od jara zapomněli slovo promoření teď se to děje s velkým úspěchem ,né s velkým ale s obrovským úspěchem se teď všichni nakažujeme tak proč to brzdit čím dřív… Číst vice »
Jestli tohle psala umělá inteligence, tak bravo, už se pomalu začíná blížit průměrnému IQ
Nádhera, není nad to,se hezky zasmát po ránu.
Hádám, že jste na tom Staromáku byl a dostal něčím po kebuli. Jinak byste snad nevyzv…….potil takovou snůšku blbostí.
Třeba dlažebkou, kterejch je Staromák plnej, co? Anebo, že by je tam někdo dopředu přivezl… 🙁
Milý Krotilteli duchů, tady je nepřátelský území, sem tohle nepatří – tady musíte plout s davem! Jinak budete samej mínus, ale až se to otočí – to budeme koukat. V roce 89 – všichni zvonili klíčema, nikdo nikdy nebyl v KSČ, nikdo taky nevolil Babiše… Takže pozor dnes máme všichni COVID a ležíme buď na ulici anebo v nemocnici – jasan? 😀 😀 😀
Jen bych chtěl tak trochu mimo mísu podotknout, když čtu, že to vláda nezvládá, ministerstvo to nezvládá, ministři jdou proti sobě a podobná moudra. Lidi, buďte rádi, že nežijeme v socialismu. Ten by zkolaboval hospodářsky už někdy v dubnu, nepřežil by ani jednu nákupní horečku. Lidé by dnes neumírali jen na covid, ale i hlady a v obchodech by byly akorát tak hřebíky.
Já jsem strašně rád, že nežijeme v socialismu.
Akorát si teď nemůžu vybavit žádný stát na světě, kde by to zvládali ještě hůře než my.
Takže kritika je rozhodně na místě.
Koho kritiku máte na mysli? Jak zvládáme virus, za to si můžeme akorát sami svým chováním. Když nedodržujeme nařízení a doporučení, může být vláda taková, nebo maková a je to houby platné. Viz řádění chuligánů a vandalů v Blavě a Praze.
Ze všeho nejméně omezovat demonstrace znamená vlastně doporučovat demonstrace, jinak ti lidé mohli být relativně v klidu a míru po stadionech a po hospodách (nebo místo dopolední demonstrace v kostelích).
pociťuji soulad nejen s Vašimi odbornými komentáři u jíných článků, ale i s těmi filozofickými…
Vlada nemuze za to, ze lidi ignoruji narizeni i doporuceni. Stejne jako za zkostnatelost uradu atd. Bohuzel spousta lidi nekona nic dokud nedostane podrobny navod co ma delat a pak se strasne divi, ze nastala situace, ktera mela jen 100% pravdepodobnost a zacinaji to resit 2 dny po.
Možná někde na malé vesnici to tak vidět není, ale co se dalo vidět ve větších městech, kde seděly u alkoholu skupiny lidí, kteří si přímo prskali do obličeje z 20 cm, tak bylo jasné, jak to dopadne. Alkohol a parta = že jsme skutečně nyní nejhorší na světě. Ještě teď v noci jsem byl venku, skupinky po 6 + 2 dva kriky vedle, a pak se prostřídají :):)
Nic není hůře. Roušky jsou prostě k ho… a stejně se promoříme. Nic moc se neděje, nekoukejte tolik na zprávy ju? 😉
Vám nepřijde divné, že jsme skoro nejhorší na světě v nárůstu nakažených, že? Všechno je vlastně normální a v pořádku.
Už je spočítané na celém světě, že cesta promořením z toho ven nejde. Prostě tak to nefunguje. Exponenciální křivka tuto cestu nedovolí.
Takže i kdybyste byl geniální matematik, tak nemáte pravdu.
Hůře to zvládají třeba různé ty KLDR, Venezuely, Kuby, jen to neprochází skrz cenzuru. No a žádná pohádka to asi nebude ani v takové Indii, kde mají nízká čísla prostě proto, že málo testují (a některé skupiny obyvatel nemají vůbec pod kontrolou).
Za socialismu by zde nějaký koronavirus neměl šanci. Vzhledem k izolovanosti této země.
Izolovaní jsme byli jednosměrně. Čs. občan měl velký problém se dostat za hranice, obzvlášť směrem na západ, ale zahraniční turisty, zejména ty západní, jsme vítali s otevřenou náručí, protože tady utráceli devizy. Kdyby tenkrát existoval covid, měli jsme ho tady velmi brzy od zahraničních turistů, protože stát by se hodně dlouho bránil tomu, aby si tenhle důležitý zdroj financí odřízl.
Těch zahraničních turistů tady tehdy moc nebylo. A on režim se je v rámci ČR snažil izolovat, resp. nebyl zájem na tom , aby zahraniční turisté přicházeli do kontaktu s Čechy, více než bylo zdrávo. A pokud by se přeci jenom něco rozšířilo, komanči by to ututlali… viz Bělorusko či Severní Korea…
Nesouhlasím. Surio Mario Martinez to popsal přesně.
No to škrtání spojů během Koronaviru. Na jaře to bylo celkem dobrý divadlo, ale to fakt jezdila jen hrstka cestujících. No a dopravci, objednavatelé a SŽ měli půl roku čas na přípravu na druhou a vlnu a stejně jako vláda zaspala. A místo toho aby připravili GVD na druhou vlnu, tak se zase škrtá stylem „něco poškrtáme“.
No jo, jenže to by musel někdo přes léto pracovat a připravit extra grafikon, kde by se tvrdě osekaly sedlové a víkendové spoje (vyjma neděle večer směrem do velkých měst, kam se sjíždějí zaměstnanci do ubytoven a privátů), a naopak část ušetřených kapacit převést na posílení ranní špičky, aby se omezilo přeplňování spojů. Jenže když se tady na začátku léta slavil konec pandemie a premiér vyprávěl novinářům, že virus už není tak agresivní, a proto hurá na dovolenou, tak vlastně nebyl důvod se na něco chystat. Kdo by poslouchal epidemiology, kteří už v červenci říkali, že si koledujeme o průser… Číst vice »
Problém je že v špičke už beztak jazdí všetko čo má kolesá. Personálne kapacity by sa do istej miery presunúť dali, technologické veľmi nie.
Prymula to hodlá dotovat ze svého?
taktak, je aspoň vidět, jakej je to papaláš…
¨To nechejte na vládě.
Tak to bude muset platit ze svýho, některým lidem stále nedochází, že bez peněz to prostě nejde.
Bylo by dobré nezapomínat, že kromě rušení spojů došlo i ke krácení souprav, někdy dost výraznému. (A rozhodně ne kvůli personálu, protože na nižším počtu vozů jezdí ta samá osádka.)
Proč mají tahat lokomotivy 5 vozú, když jede cestujících tak akorát na jeden vagon. Na naftě je to poznat.
Tak třeba ne 5, ale aspoň 2-3 by mohli nechat, aby měli lidi možnost držet nějaké rozumné odstupy…
Jak v kterém vlaku je cestujících jen na jeden vagon. Aktuálně v diskuzi na jiném webu píše cestující z R 976, jak moc fajn to koronavirové zkrácené řazení, protože díky němu se v 976 stojí v uličkách už z HavlBrodu. A až se tam nacpou cestující z Čáslavi a Kutné Hory, bude to promořování jedna báseň. Ale ušetřilo se na počtu vozů, úkol splněn.
Tak to je potřeba připomínkovat konkrétně. Moje zkušenost říká, že vlaky jsou poloprázdné a MHD není plnější. Ale já se systematicky vyhýbám špičkám, což možná vysvětluje situaci.
Tak kdyz o tom prd vite, tak se vyhybejte diskusi, vy joudo.
To neni pravda, protoze nyni na mnoha vlacich jezdi pouze jeden pruvodci misto dvou, treba expresy smer Budejovice.
Existují i případy, kde byly čety redukovány a víc vozů by z toho titulu jet nemohlo (nemělo), ale na dost linkách nebylo co redukovat – v jednom už se jezdilo (i na 5 vozech).
Když vidím jak odpadá personál v našem depu tak bychom stejně vše brzo ani neodjezdily… 🙁
Když zmiňuje „Řada dopravních podniků se snaží omezit spoje“, tak tím má podle mě na mysli městskou, resp. příměstskou dopravu a nikoli rychlíky a dálkové vlaky typu EC, Ex objednávané ministerstvem.
Ve vlacích se koronavir nepřenáší?
Jenom po 20h a na stojící cestující.
Ono je totiž zásadní rozlišit jestli je provozování drážní dopravy práce nebo volnočasová aktivita…
No je tu dost zajímavých komentářů ,ale já mám trochu jiný názor.Co se týká úřadů ,tak ten snad každý den nepotřebuji a již na jaře byly odloženy některé věci,daně ,platnost řidičáků,návštěvy pracáku a pod.A na dopravu mám názor jako Prymula ,pokud musíme chodit do práce ve špičkách dopravu posílit.Personál vezmu tam kde se jezdí nyní zbytečně.Dám příklad od nás kde se lidi vesměs střídají v práci na tři směny nebo na dvě ,jsou tedy špičky jasně dané,nemusí mě tedy jezdit vlaky CV-Most v 7.06,7.33,8.05,8.24,8.33,9.07,9.33 školáci nejezdí a důchodci mají sedět doma,proto bych sebral i dočasně slevy ,no a zde naleznu… Číst vice »
Studenti nejezdí, a zbytek důchodci a pracující tak 50 na 50.Osobě odsledováno na Svinově.Takže dokud fakt Babiš dočasně nezruší slevy, tak důchodci, kteří se zjevně nebojí budou jezdit furt…
Když mi zruší spoj po noční tak mám radost
A pak, že to všechny jen štve.
Důvodem pro omezování je hlavně rostoucí číslo personálu v karanténě. Jak chce Prymula vyřešit tohle? Že by jako řídili živnostníci, kteří kvůli kovidu nemohou podnikat?
V konečném důsledku dojde k tomu že se celá karanténa bude muset zrušit a přejde se na nějakou mitigaci škod. Pokud máme týdně -70k a stabilně tak -100k a číslo poroste, tak budou problémy brzy. Takže bych to viděl brzy na výjimku pro fíry, podobnou jako pro zdravotníky, dokud nemá příznaky, tak jezdit s respirátorem FFP2 a rukavicemi.
Proč výjimku pro fíry? Nejsou jediní kdo má teď nedostatek lidí.
U zdravotníků to ještě dává smysl ale pokud začneme zavádět výjimky pro fíry tak můžeme pokračovat výjimkou pro řidiče MHD, autobusáky, zásobování, energetiky, zemědělce, skladníky, mechaniky… Brzo bude výjimek tolik že to můžeme zavést rovnou plošně pro všechny.
Taky nechápu proč to není pro všechny. Všichni musí nosit roušky aby nikoho nenakazily, ale ve chvíli kdy je pozitivní tak rouška přestane fungovat a musí být doma, to jsem ještě nepochopil.
Ono by dávalo smysl, kdyby to takhle šlo dělat: kdo má covid-19 zcela bez příznaků nebo jen s lehkými příznaky a současně je na pracovišti celou pracovní dobu sám, tak by klidně mohl pracovat dál. Stejně jako si neschopenky na covid neberou lidé, kteří mohou pracovat z domova, tak by si ji nemusel brát třeba traktorista, který ráno v respirátoru přijde do garáže, nasedne na traktor a bude celý den sám v kabině kroužit někde po poli.
Víte, jaký je rozdíl mezi vámi a úředníky, kteří o tom rozhodují? Vy používáte logiku a hledáte optimální řešení, klidně i nové, dosud nepoužívané. Byrokrat nic nehledá, buď se na to dá našroubovat již známé řešení, anebo se to plošně zakáže.
To neni tak snadne, ten vir se nesiri jen vzduchem, ale i pre povrchy veci, Na plastu vydrzi mesic. No a o tom jak mnozi dodrzuji hygienu a pouzivaji rousku snad ani neni rozebirat, to je videt vsude kolem.
Ano, znamenalo by to komplikace, ve výše uvedeném případě třeba pro servis, který by musel ke kabině traktoru přistupovat jako ke kontaminovanému prostředí. Ale podle mě je i tak výhodnější investovat do každodenní dezinfekce kabiny, než mít v karanténě zaměstnance, kteří se cítí dobře a mohli by normálně pracovat. Obzvlášť třeba v zemědělství, kde 3 týdny karantény většího počtu lidí mohou znamenat nenahraditelné ztráty.
Což by taky bylo nejlepší. Nabídnout těm „ohroženým skupinám“ možnost se bezpečně ukrýt (stát si najme prázdné hotely a nákupy budou zajišťovat vojáci nebo neziskovky) a zbytkem populace se ten vir prostě nechá projít.
Těžko to může dopadnout jinak, když nejlepší výhled co zatím máme, je, podle Prymuly, že v červenci bude 30-50 % lidí naočkovaných (vakcínou která zatím není) a zbytek promořenej.
A do toho července budou zavřený školy a hospody? A desítky tisíc lidí bude doma s dětma?
Kteří živnostníci nemohou podnikat?
Třeba Berbr to teď má blbý.
Hospodští?
Jediný hospodský, kterého znám a byl živnostník, je Palivec od Kalicha. Všichni ostatní jsou podnikatelé.
To bych si celkem nechal vysvětlit.
To není důvodem pro zkracování souprav. Nebo se vážně čeká, že kvůli depákům v karanténě budou vagony čekat na opravu?
To nechejte na na vládě, podle nás to dělat nebudou. Třeba nedostatek ventilátorů, už řešíme tak, že jsme vyhlásili žádost o humaNITÁRNÍ POMOC. Německo nabízí své lékaře zemím, které o to požádají.
Podnikání je od slova podnikat, tedy i nést riziko. Kdo není schopný nést riziko může se nechat zaměstnat. Samozřejmě, ale pak už nebude pracovat bez paragonu, jak je to úplně běžné.
Hlavně si z toho ale nedělejte závěr, že já se nějak zastávám vlády, tato krize je projevem vládní neschopnosti a nedisciplinovanosti lidí zároveň. Ale hlavně vlády a premiéra osobně.
To si naprosto protiřečí s omezením úředních hodin.
Vždyť je to pořád stejná logika jako na jaře:
100 lidí v 1 autobusu = chyba dopravce, že neposlal víc autobusů.
100 lidí ve frontě před berňákem = chybě těch lidí, penále za pozdní odevzdání hlášení by je přece nezabilo.
– Co se týče DPH (kde u měsíčních plátců je tato přiznávána… ovšem, měsíčně), tak ta jsou povinně odesílána datovou schránkou (tzn. žádné fronty před berňákem).
– Co se týče DPFO, tak lhůta pro přiznání byla i z těchto důvodů posunuta z konce března až na konec června, a to i pro ty osoby, kterým přiznání nezpracovává daňový poradce.
Tzn. mimoběžná poznámka.
Co se týká DPFO, tak zřejmě neměli chuť čekat další 3 měsíce, až dostanou zpátky své peníze, kterém jim stát sebral na svoji neúročenou půjčku (taky se tomu říká záloha na daň). Ty tři měsíce rádoby milostivého odkladu byly ve skutečnosti pro stát možností, jak dál pracovat s penězi, které by jinak musel vrátit.
Ad DPH: On někdo zrušil EPO? Tam se ještě nedávno dalo poslat kontrolní hlášení taky, jenže pokud berňák neuznával použitý elektronický podpis, tak se musel přinést ještě vyplněný papírový formulář.
Omezení úředních hodin si někteří u nás (20.000 obyv.) vysvětlili po svém. Na úřadě vypnuli telefonní ústřednu (všechna čísla nedostupná). E-maily bez odpovědi. Takže místo vyřízení věcí na dálku je nutná osobní návštěva. Ale ouha, na úřadě nikdo nikde. „Všichni jsou buď na ošetřovném nebo na neschopence / dovolené.“ Když zjišťuji, proč mi úřednice nebere telefon, tak lže jak malá holka: „Kolegové asi neslyšeli.“ (přirozeně nemohli, když si vypnuli ústřednu) Když já budu mít nedostatek nebo zpoždění, tak se po mně bude úřad vozit tam a zpátky. Ale oni nemusí bohorovně nic. A toto je zásadní problém. Kdyby naše firma… Číst vice »
Pochopím omezení počtu spojů, ale nedokážu pochopit omezení kapacity jednotlivých spojů.
Předevčírem jsem jel rychlíkem z Prahy, který měl mít zařazeno 7 vagónů. Ale relálně tam byli jen 4, takže ve všech kupé bylo hezky 4-5 lidí místo těch 2 co tam bývají normálně …
Hezké Koronašířeníčko..
To je tak drahé tam vypravovat to Béčko ?
Souhlasím. čekal bych sice nějakou optimalizaci, ale co do počtu, ne kapacity. Jaký nárok na kritický personál navíc jsou vozy vs. spoje?
A proto se nedivím, že lidi nedodržují vládní opatření, když ani ministerstvo dopravy jde proti doporučení ministra zdravotnictví. Takže celá slavná vládo a hlavně univerzální ministře táhněte už do zadní brady!
No, snad pouze lidé s mentálně nižším koeficientem věří, že by to bylo ideální pod vedením současné opozice. Ikdyž víme, že ministerstvo dopravy je neschopný moloch….
Já jsem neřekl, že by opozice byla lepší, ale tahle vláda se nedokáže dohodnout ani mezi sebou.
No minimálně věřím tomu, že levá ruka by věděla lépe co dělá pravá. O hlavě škoda mluvit, Babišovo blábolení ve chvíli kdy mu dojdou fráze od Prcala už mírou debility těžko někdo překoná…
No, snad pouze lidé s těžkým mentálním postižením věří, že je to teď pod vedením estébáka, lháře a podvodníka v mnohonásobném střetu zájmů obklopeným skvadrou lidí bez koncepce, svědomí, skrupulí a erudice dobré.
Lidé, kteří nedodržují vládní opatření je nedodržují proto, že jsou to buď profesionální prudiči, agenti cizích mocností, konspiratoři nebo prostě bezmozci neschopní pochopit vážnost situace. Proto je třeba, aby je policie srovnala jako dnes na Staromáku, soudy a úředníci jim rozdali pokuty a příští rok si k nim došli exekutoři. Tak musí postupovat každá vláda, která nechce zemi nechat propadnout anarchii. Za rok jsou volby, tam se můžeme všichni vyjádřit.
Za rok jsou volby. Tak jenom aby. https://www.novinky.cz/domaci/clanek/novela-by-umoznila-neomezene-odkladat-volby-varuji-pirati-a-stan-40332631
Sice jsem jejich volič, ale tyhle jejich kecy nesnáším. myslím, že moc kladného nepřinesli.
Hlavně by jim ale prospělo zařadit je do práce, zejména do nemocnic, sociálních ústavů, do výroby, aby si na vlastní kůži a oči zkusili, co to je. A hlavně v případě onemocnění povinnost si léčení uhradit sami a podílet se na financování léčení ostatních.
Na jednu stranu máte pravdu, na druhou vy byste svěřil životy svých blízkých v nemocnici nebo ústavu do rukou plešek z Baníku?
Z čeho usuzujete, že „ministerstvo dopravy jde proti doporučení ministra“? Nic takového z rozhovoru nevyplývá.
Proti doporučení ministra Prymuli ministerstvo dopravy očividně jde.
Asi by si pan Prymula měl uvědomit, že to není jen z ekonomických důvodů, ale taky z personálních. Totiž problémy jako karantény, OČR apod. se týkají i zaměstnanců v dopravě. Vím to sám, i u nás je problém s obsazováním směn. Teď se můžu pana ministra zeptat, proč nemocnice omezují neaktutní péči. Neměla by se spíš posilovat, aby se pacienti rozvrstvili? Prostě stejná blbost. Stačilo by jen nevidět to svoje pane Prymulo…
Jestli jsou důvody personální, tak co objednat vlaky Praha – Poděbrady (- HK) u jiné firmy? Třeba u LEO Expressu.
Otázkou je, jestli by to nebylo „z louže pod okap“… 🙂
Totiž – kde vezmete lidi, kteří by tam jezdili? Když je to (taky) o personálu…
Jako že u LE jsou víc nemocní než u ČD nebo mají víc nehod? Jako Pernink, Český Brod, atd.
Takhle jsem to nemyslel a ani jsem to tak neřekl…
Ale každý dopravce má určitý počet jednotek/souprav a zaměstnanců pro provoz a nevím , jestli by třeba byla situace u těch výše zmiňovaných rychlíků byla jiná. Náhoda je potvora.
A lidi „z klobouku“ asi nevytáhnete, ne? 🙂
Na tuto trať se nikdo jiný než ČD nepřihlásil. Pokud vím
Včera odpoledne Krušnohor pouhé 3 vozy, totálně nařezaný a pětivozový Labe nebylo taky zrovna prázdný.
Kolik lidí je potřeba na to, aby místo 4 vagonů bylo vypraveno 5?
Opravdu je poptávka po cestování rychlíkem Praha – Hradec Králové v 17:11 velmi slabá?
Tady v reálu nejde o skutečnou frekvencí cestujících, ale o ekonomiku. Prostě asi ten čas vychází zrušit vlak a ušetří se nějaká souprava, strojvedoucí a četa a nikoho nezajímá, že se budou lidi mačkat v 18:11.
Jako vlakvedouci jsem tento vlak vezl v posledních 14 dnech 4x a pokaždé byl by tak že 3/4
„Řada dopravních podniků se snaží omezit spoje. Což je přesně obráceně, než my potřebujeme. Potřebujeme ve špičkách spoje naopak posílit, aby došlo k rozvrstvení lidí,“ řekl Prymula.
A jaká je realita? Lidi se sami rozvrství – buď zůstanou doma na homeofficu nebo už přesedlali do aut.
Neřekl bych. V pátek odpoledne sem jel z práce a ve velkoprostoru na každé čtyřce seděli 3-4 lidi, takže se asi lidi nepřesunuli.
Já jo.
Dopravní podniky nedostanou od státu kompenzace, na rozdíl od „umělců“.
Nedávno se tu psalo o dosypu 400 míčů do ČD, ale je pravda, že to se dopravních podniků ve městech netýká.
nebyl to dosyp do ČD ale dopravcům, u kterých MD objednává vlaky. Tedy RJ, ARRIVA, GWTR a také ČD. To že mají ČD podíl největší je dáno tím, že těch rychlíků na objednávku vozí nejvíc. Víme švestičko?