Prvních 9 kilometrů budoucího nejdelšího tunelu proraženo. Zbývá dalších 48,5 km
Proražení první části tunelu na nové vysokorychlostní trati Lyon - Turín. Foto: TELT

Stavitelé nejdelšího evropského železničního tunelu dokončili ražbu jeho první devítikilometrové části. Po otevření by měl tunel Euralpin výrazně zrychlit spojení mezi francouzským Lyonem a italským Turínem.
Italové poslední dobou do EU docela kopou, ale penízky na železnici od EU,to se jim líbí ….berte to s nadsázkou
My bychom take meli u nas zacit s razbami tunelu v narocnem terenu a cim rychleji to pujde, tim levnejsi to bude… Nehlede na to, ze razici stit lze pouzit po dokonceni razby jednoho tunelu na dalsi planovany,…
Jenom mit pripravene stavby a pravidelne rocne uvolnovat fin. prostredky….
to je úplně jiná liga tohle. 🙁 SŽDC se s nástupem nového generálního ředietel hodně snaží a víceméně dobře, ale tohle je prostě něco skvělého
Hodně snaží?!
„Razicí štít Federica dokončil hloubení prvních devíti kilometrů.“ –> ale dokončil ražení
Taky budou mit potize s napinanim troleje?
Nebudou. Vyspělé evropské železnice používají vyzkoušené systémy. A pokud jdou do něčeho nového, tak se podívají, jak to dělají jinde. A ne jako DSŽ, která si skoro všechno musi nechat vyvinout znova. A když už udělá nějakou výjimku, tak to taky dopadne rozporuplně, např. předraženým nákupem francouzských norem a doprovodných služeb.
Vždy je třeba nutné objevit kolo a nakrmit kamarády ve spřátelených firmách. Přeci 4km tunel ještě nikdo nikdy před námi nepostavil.
Pán bude odporník, pzrymo fechralowy. Stejný systém jako u Ejpovic je v Gotthardu.
Loni v únoru se tady píše ( https://zdopravy.cz/investor-alpskeho-supertunelu-z-francie-do-italie-uz-ma-spravce-stavby-7953/ ) že start stavby se blíží, a letos mají 9 km? Není to nějaké rychlé?
na italské straně se blíží…
Ani Italové se s tím tak nemažou jako DSŽ…
hustý jestli za rok 9 km!
Na tomhle videu z listopadu 2016 je zachycena ražba. Takže to vůbec není neobvykle rychlé.
https://www.youtube.com/watch?v=qdvQt7P36dg
Razí už se déle, jde o průzkumnou štolu v trase (a průměru) jižního tubusu tunelu.
Vzhledem k tomu, že mají v plánu po dokončení VRT u Perpinganu jezdit přímo Paris – Madrid, tak by mě zajímalo, zda se objeví po dokončení této trati i přímé vlaky Paris – Roma.
pche! a my si postavíme kanál Dunaj-Odra-Labe… https://www.bugemos.com/?q=node/571
Jo a v Hodoníně budou kotvit velké námořní lodě. OOCL Atlanta jako první a hned potom připluje Cutty Sark.
Možné to je, otázkou ale zůstává, zda taková vzdálenost ještě bude vlakem oproti letadlům časově atraktivní. 1400 km už je dost.
myslim, ze bez tezkeho danoveho znevyhodneni nebude atraktivni. ale pro vsechny mozne kombinace mezilehlych zastavek jiz ano. pri predstave, ze se treba vracim (mysleno po trati tohoto vlaku) 200 km do Parize, tam prochazim kontrolami na letisti, letim do Rima a pak zase jedu treba 100 km ven, tak je urcite vyhodnejsi pouzit primy rychlovlak, protoze treba pojedu 1000 km, ale casove budu bud stejne a usetrim prestupy a nejistoty na ceste, nebo dokonce to bude jeste casove vyhodnejsi…
Nemyslim, ze by to nebylo vlakem konkurenceschopne a bez dotaci, a rozhodne si myslim, ze levnejsi nez letecky…
Casove to vyjde podle me docela na stejno a pohodlneji,…
Trochu spekuluji, ale oproti soucasnemu pozemnimu spojeni a letecke doprave to bude parada…
Ony také existujou noční vlaky.
Jak rychlé jsou nejrychlejší noční vlaky? A nejdelší přes jednu noc? Teď nemyslím Transsib. 🙂
No tak třeba (nejen) naše WLABmz jsou na 200 km/h, ne? Takže by to nonstop teoreticky ujely za 7 hodin (prakticky za víc: nějaká ta zastavení, občas nižší rychlost, nejspíš křídlování atd). Pokud beru, že ideální doba pobytu v lůžkovém voze je tak 9-10 hod, přijde mi to celkem jako ideální varianta. Jiná věc je, jestli Francouzi pustí klasické vozy na jejich LGV. I kdyby ale ne, tak by to pořád nemuselo být marné (ona ani konvenční trať Paris – Dijon – Lyon není zas tak pomalá, tuším že převážně na 160), pokud by mohly alespoň do toho tunelu (což… Číst vice »
V Číně jsou i noční spací rychovlaky – 250 km/h.
Při troše utopie je to možné technicky stihnout v čase 4-5 hodin. To už je vůči letadlu konkurence schopné.
Spíš to bude 4+3 = 7 hodin.
Ale i takové vlaky jezdí. Třeba Praha-Košice, Praha-Budapešť, Berlín-Basilej, nebo Londýn-Marseille.
Pokud to bude do 8mi hodin, tak to časově konkurenceschopné bude. Cesta vlakem bývá pohodlnější. Problém ale bude cena.
Což mi připomíná, že z Vídně do Frankfurtu je to za nějakých 69 € a nějakých 9 hodin na cestě.
Z Vídně do Frankfurtu (Main) se dá jet ICE za 6:25 hodiny, jen cena bude vyšší.
Těch 69,90 EUR tam vidím i na zítra 17:15.