Prvních 9 kilometrů budoucího nejdelšího tunelu proraženo. Zbývá dalších 48,5 km

Proražení první části tunelu na nové vysokorychlostní trati Lyon - Turín. Foto: TELTProražení první části tunelu na nové vysokorychlostní trati Lyon - Turín. Foto: TELT

Stavitelé nejdelšího evropského železničního tunelu dokončili ražbu jeho první devítikilometrové části. Po otevření by měl tunel Euralpin výrazně zrychlit spojení mezi francouzským Lyonem a italským Turínem.

Stavitelé nejdelšího evropského železničního tunelu dokončili ražbu jeho první devítikilometrové části. Po otevření by měl tunel Euralpin výrazně zrychlit spojení mezi francouzským Lyonem a italským Turínem.

Razicí štít Federica dokončil hloubení prvních devíti kilometrů. O pokroku informovali na twitteru stránky věnované celé stavbě, v rámci které vznikne tunel dlouhý 57,5 kilometru. Sedmdesát procent trasy tunelu vede na francouzském území. Tunel bude o 400 metrů delší než dosavadní rekordman mezi železničními tunely: Gotthardský tunel ve Švýcarsku.

https://twitter.com/telt_tunnel/status/1176422082416168962?s=20

Jako vzor přesunu zboží ze silnice na železnici bývá dáváno Švýcarsko. Věříme, že touto stavbou se nám podaří výrazně podíl nákladní železniční dopravy zvýšit,“ uvedl při slavnosti francouzský náměstek ministra dopravy Jean-Baptiste Djebbari. Francie očekává, že nové spojení sníží objem zboží na silnici o třetinu.

Mapa nové vysokorychlostní trati mezi Lyonem a Turínem. Foto: https://www.researchgate.net/figure/The-new-Lyon-Turin-railway-line-project-The-investment-costs-involved-by-this_fig5_228416082

Mapa nové vysokorychlostní trati mezi Lyonem a Turínem. Foto: https://www.researchgate.net/figure/The-new-Lyon-Turin-railway-line-project-The-investment-costs-involved-by-this_fig5_228416082

Práce zatím neběží na italské straně, tamější vláda ale už po pozastavení příprav nakonec odsouhlasila, že stavba začne. Francie a Itálie spoléhají na to, že více než polovinu nákladů zaplatí Evropská unie.

Vstupujeme do nové fáze, teď bude všechno zrychlovat,“ prohlásil Mario Virano, který stojí v čele společnosti Tunnel Euralpin Lyon-Turin (TELT), pověřené realizací více než 50kilometrového podhorského tunelu za 8,6 miliard eur. Po dokončení celé vysokorychlostní trati by měly vlaky zvládat jízdu z Paříže do Milána do čtyř hodin.

Tagy TELT vysokorychlostní železnice Turín - Lyon železniční spojení Lyon - Turín
31 komentářů