Paříž – Milán za čtyři hodiny a nejdelší tunel na světě. Italové po odkladech souhlasí s novou tratí

Jednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan SůraJednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra

Spojení mezi Francií a Itálií má v příštích letech výrazně zrychlit. Italská vláda i přes velké výhrady rozhodla, že bude

Spojení mezi Francií a Itálií má v příštích letech výrazně zrychlit. Italská vláda i přes velké výhrady rozhodla, že bude pokračovat v přípravách a následně i stavbě nové vysokorychlostní trati mezi Lyonem a Turínem. Ta by měla zkrátit cestování například z Paříže do Milána na čtyři hodiny, z Londýna do Milána na šest hodin.

Podporu novému projektu oznámila italská vláda po několika týdnech váhání. Premiér Giuseppe Conte v minulosti projekt opakovaně kritizoval jako příliš drahý, podle posledního vyjádření by ale bylo už příliš drahé ho zastavit. Důvodem jsou vysoké pokuty ve smlouvě s Francií, v které se Itálie zavazuje ke stavbě na svém území.

Plán počítá s dokončením v roce 2030. Italská vláda počítá, že zhruba 40 % nákladů na stavbu s rozpočtem 25 miliard eur zaplatí Evropská unie.

Mapa nové vysokorychlostní trati mezi Lyonem a Turínem. Foto: https://www.researchgate.net/figure/The-new-Lyon-Turin-railway-line-project-The-investment-costs-involved-by-this_fig5_228416082

Nové spojení mezi Lyonem a Turínem je dlouhé 270 kilometrů. Součástí má být i nový tunel Mont d’Ambin. Spojnice mezi italským údolím Susa a městem Maurienne ve Francii má být dlouhá 57,5 kilometrů, o 400 metrů delší než Gotthardský tunel. Ten je nejdelším železničním tunelem na světě.

Tagy vysokorychlostní železnice Turín - Lyon železniční spojení Lyon - Turín
40 komentářů