První zubačka bez strojvedoucích. Stadler dodá nová vozidla pro Appenzeller Bahnen

Vizualizace podoby vozidla pro trať Rheineck–Walzenhausen. Foto: Stadler RailVizualizace podoby vozidla pro trať Rheineck–Walzenhausen. Foto: Stadler Rail

Nové vozidlo nahradí stávající z roku 1958.

Necelá dva kilometry dlouhá ozubnicová trať Rheineck – Walzenhausen na severovýchodě Švýcarska v kantonech Sankt Gallen a Appenzell Ausserrhoden. se má stát první tratí svého druhu, po které budou jezdit vozidla ve zcela automatizovaném provozu bez strojvedoucích.

Na dodávce vozidla pro ozubnicovou železnici se dohodl provozovatel dráhy a dopravce Appenzeller Bahnen se švýcarským výrobcem Stadler Rail. Jde o první vůz s automatickým řízením v osobní dopravě na otevřené ozubnicové trati na světě.

Na 1,96 kilometrů dlouhé trati, která je součástí dopravního systému v kantonu pod označením S26, nahradí stávají vůz z roku 1958, který už dosluhuje. Trať byla otevřena v roce 1896, původně jako lanovka, později byla přebudována na ozubnicovou trať s Riggenbachovým systémem. Jezdí po rozchodu 1 200 mm.

Appenzeller Bahnen se rozhodly pro využití možnosti plné automatizace provoz (stupeň GoA4). Na palubě vozu nebude žádný personál, obsluha dráhy ale bude mít možnost dálkově zasáhnout.

Nové vozidlo má být dodáno do roku 2026.

Vizualizace podoby vozidla pro trať Rheineck–Walzenhausen. Foto: Stadler RailVizualizace podoby vozidla pro trať Rheineck–Walzenhausen. Foto: Stadler RailStávající vůz na trati Rheineck–Walzenhausen. Foto: Bodensee.eu
Tagy Appenzeller Bahnen automatický vlak Stadler Rail
46 komentářů