První zpožděný trolejbus pro linku do Čakovic je v areálu DPP, čeká na povolení ke zkušebnímu provozu
Trolejbus SOR TNS 18. Foto: DPP
Trolejbusy měly být dodány do konce dubna.
Trolejbusy měly být dodány do konce dubna.
Vypada to, ze do konce roku se zprovozni krom lavky holka take tram. trat do Slivence, tram. trat na Dedinu a jeste trolejbusova linka do Cakovic… ty tram. trate mozna temer ve stejnou dobu…
Strašný desiqn. Hezčí jsou Trolejbusy od Škody. Dříve byly v autobusech panely s červenými LED a teď budou všude strkat LCD displeje…
Dřív bylo něco a dnes zas něco jiného. No jo, to je toho.
Jojo. Úplně stejná karoserie bude od Schadewerku hezčí. A o panelech si rozhoduje zadavatel.
A to je jako blbe?
32Tr od Škody má stejnou karoserii! Jinak v Bratislavě máme s touto karoserií 63 naftových autobusů a ještě 16 elektrobusů. A čekáme na 11 SOR-ů TNS12. Vše je jenom o zvyku. Mně se docela líbí. Nezaznamenal jsem v BA nějaké stížnosti na vzhled. Jen to nesmí být moc strakaté. V BA je kombinace pouze dvou barev – černé a červené a je to elegantnější, než ty vícekombinace barev.
A hlášení zastávek se posunovalo pomocí tužky.
https://dl.kaskus.id/www.hipwee.com/wp-content/uploads/2014/09/Do-you-remember-the-connection-between-the-cassette-and-the-pencil-850×344.jpg
Pamatuji, jak jsem takhle pretacel kazetu na tuzce, stacilo ji roztocit… 😀
Ano 32Tr a 33Tr jsou hezčí 😀
O kolik Kč/km bude vlastně levnější provoz tohoto trolejbusu oproti autobusu?
Odhaduji, že nebude dražší, účinnost naftového motoru je maximálně okolo 30 %, elektromotor dosahuje 90 %, k tomu spálenou naftu nelze rekuperovat, trolej brzdí a rekuperuje. Elektrovozidla dosahují delší životnosti (vidět na tram, které jezdí klidně i 30 let, zatímco bus cca 10, trolej někde mezi. A hlavně v městském prostředí ubydou exhalace a i hluk, což je asi to nejdůležitější. A samozřejmě jízdní vlastnosti – výhody elektromotoru oproti spalovacímu.
Proč mají elektrovozidla delší životnost?́ Já myslel že autobusy končí život kvůli celkové shnilosti karoserie a rozpadu, ne kvůli tomu že vypový službu hnací ústrojí.
Tak ono hádám že vibrace motoru udělají nějakou neplechu, dále hromada různých provozních kapalin, složitost hnaciho ústrojí…
A co takhle tvrdší rázy od záběru elmotoru ? Viz praskající skříně u 25Tr, odcházející nápravy u 21tr, 25tr…
Je třeba si pohrát s rampami u náběhů kroutícího momentu, pak to nedělá. Viz (třeba) Trollina s výzbrojí Medcom nebo Cegelec nebo Kiepe.
Taky je vhodné nepoužívat kastli z Citelisu, ta se rozkládá sama o sobě.
Na to jste přišel jak?
Trolejbusy mají daleko větší životnost než autobus…
Karoserie se dá opravit, jen se to nedělá, protože vzhledem ke standardům PID na stáří vozidel to nemá smysl. Kdyby pro trolejbusy byla pravidla benevolentnější, už by se to vyplatilo.
Bohuzel i spalovaci motory vyzaduji vetsi udrzbu a zatez znamena i pak castejsi opravy, u elektromotoru prakticky odpada spousta mechanickych casti a zivotnost je skutecne delsi a samozrejme take zalezi na karoserii, pokud se neodflakne, tak zivotnost se protahne opravdu hodne…
Ve spouste mest jezdi hodne stare trolejbusy i tramvaje, ale autobusy se meni casteji.
Nesmysl, životnost busu je daná životností karoserie (pohonné ústrojí je za tu dobu několikrát zgenerálkované). Tramvaj má větší životnost, protože má robustnější (a těžší) konstrukci než autobus, kromě toho nevymetá díry a hrby na vozovce. Životnost busu a trolejbusu bude srovnatelná.
Taky blbost. Dnešní kasle jsou díky moderním technologiím antikorozní ochrany, popr. Rovnou použitím nerezavějící oceli a hromadě plastu, dibondu…. Úplně někde jinde. Vyřazují se vozidla z rozmaru. Máme se dobře, tak obnovujeme… Jako doma s prackou, ledničkou atd. Solarisy mají bombovně vyřešeno karoserii a dá se říci, ze autobusy RV 2007-2015 můžou jezdit klidne i 30 let. Karoserii nic není, motor je držák, když se umíme chovat k převodovce, tak ta taky vydrží… A co teprv trolejbus. První Trollina jezdí 20 let. Nic jim není. Kdyby se na nich udělala něco jako středovka – obnovil interiér z novych materiálu, prestrikal,… Číst vice »
A k tomu Trollinu, přidala klima a baterka – cha… to by bylo radosti.
Ten přístup ke starším vozidlům je ve velké míře deformován dotacemi. Když dopravce dostane proplacených 85% pořizovacích nákladů na nový trolejbus, není moc důvod se zabývat těžší údržbou starších trolejbusů, na kterou žádná dotace není.
Proč nevezme DPP nějaké lepší vnitřní panely…dvojité a oboustranné třeba od Bustecu nebo podobné firmy. Pořád nějaké křápy od konektelu…vůbec nechápu, proč má DPP od takových firem, to stejné palubní počítače. Doufám, že u těch panelů už aspoň bude brzo ten nový design i přestupy…
A i tak proti informačnímu systému v tramvajích je to jiná liga
Me spise vadi, ze na tom velkem display neni nic co by nezvladl obycejny maly diodovy panel – a ten je levnejsi… Prijemne me ale prekvapila linka 375, kde na panely zobrazuji pripoje a casy odjezdu, byt to jeste neni vychytane online…
Jinak jsem zvedavy na tu manipulaci na Palmovce, tri stani sikmo od koleji a trolej bez vyhybek…
Nějak to prý nevyšlo, no…
On se DP nejak strasne stiti rozjezdovych vyhybek, je to pro nej asi nakladne (coz se mi nechce verit)…
Proc jsou temer vsechny tyce ukoncene na operadlech, to je nemuzou protahnout az dolu? Nejhorsi ty nad treti napravou, kde je jeste na te tyci tlacitko… Sice nad 3 napravou jsou sedacky zady a mezi nimi je i hasicak, ale i tak by to mohlo byt reseno lepe…
Tak hlavně, už aby to jezdilo. Už to chce, aby alespoň ta 140 byla v trolejbusech. Ostatně, kdyby se třeba daly do trolejbusů Bohnice, když nesmí být tramvaje(teda Rada P8 je nechce).
Tramvaj je ale pro Bohnice lepsi z hlediska kapacity, soucasne busy uz maji intervaly velmi kratke a ani v trivozove verzi nedaji to, co tramvaj…
Ano, souhlasím, a ty tratě už měly začít být stavěny před 30, nebo snad i více lety, stejně jako Aquapark Šutka měl takové zpoždění. Bohužel, situace je taková, že radní Prahy 8 nechtějí moc koleje ani cykloinfrastrukturu.(Ta by taky pomohla pro cesty k metru Kobylisy, i když tahle oblast má docela slušnou pěší a prostupnost, bohužel ne tak v případě metra, respektive, musíte oblast znát, v případě cesty ke Stanici Kobylisy být ochoten akceptovat i zbytečné kopce, beru samožrejmě legální možnosti bez jízdy po Čimické, kde prostě jsou dva pruhy pro auta v každém směru (beru spojnici Bohnic a Kobylis),… Číst vice »
Rada P8 vzešla z voleb, takže chce to co voliči a do doby než zo někdo násilně spojí a nahradí progresívní radou P7 teda asi bude po jejím. No říká se tomu demokracie a nikdo nikomu nebrání založit si stranu a kandidovat.
Přijde mi docela vtipné, že nátěr “Korálovka” měl sjednotit vzhled vozů PID a přitom zatím všechny od DPP jsou ve stylu “každý je originál” a soukromí dopravci jsou naopak vizuálně ve shodě.
Tady jim asi Kotas řekl, že to chce mít jinak … a DPP si v zadávacích podmínkách nevymínil, že to musí vypadat podle jednotného vizuálu. Jiný důvod mě fakt nenapadá. Ostatně soudím, že nový vizuál PID je příšerný a symbolizuje šeď všedního dne.
„Výrobce na něm bude po dobu zhruba dvou týdnů ladit a testovat elektrovýzbroj a ovládací software na nabíjecí infrastruktuře 750V.“
Tohle je fakt výsměch výrobce. Dodáme vám nehotový produkt a ještě budeme ladit software u vás, protože sami neumíme trolejbus z těch 750 V nabíjet, respektive jsme to nestihli otestovat při výrobě. Já bych ho nepřebíral dokud nebude mít ten softwar hotový.
Není náhodou všude jinde 600 V?
Budějovice a Chomutov mají 750V. A sice v Chomutově jezdila Trollina s výzbrojí od Cegelec, ale staršího typu výzbroje (TV Europulse)
DPP převezme trolejbus až po plném schválením typu, tak kde je problém?
Navíc by byli blbí, kdyby jej blokovali, protože na tom, že to tam bude SORka testovat vydělejí a ještě dostanou ten vůz dříve, než v jiném případě.
On je ale ještě nepřevzal.
Tak ho nepřebírejte..
SW je potřeba odladit i při jízdě. Nehledě na to, že pro získání všech povolení od Drážního úřadu potřebujete i jízdní zkoušky. A ty v garáži na špalcích skutečně neuděláte.
Přecijen je trolejbus trochu složitější celek než třeba osobák na benzín.
Paradoxně jednodušší. Chybí převodovky, rozvodovky, jednodušší brzdy. A do budoucna budou jednoduché motory v napravách
A jak by to asi ve fabrice ZA JÍZDY otestovali?
Hurá! Tak za pár let snad začne normální provoz. A to bylo slávy.
Červená koženka, tak oštívaná v žel.vozech, bude top v pražském trolejbuse. : – )
Trolejbus není ze Škody a má zpoždění dodání. To je divné, ne? :- ).
Nevím, co vás tak překvapuje. Vy jste asi posledních pár desítek let busem v Praze nebo okolí nejel. Tyhle sedačky (nebo velmi podobné) mají prakticky všechny autobusy DPP už x let.
Diky bohu za ně. Skoda jrn ze nejsou měkčí jako u staré karosy. Tam byly úplně nejpohodlnější. Kdyz to porovnání s látkovými v metru tak se tam casto štítím sednout. Nekdy jsou v celém voze něčím polité (ale doat možná poblite/ pocurane).
nejspíš nebude 30 let prosezená…
Ale minimální tlušťkou polstrování se bude pohodlností hodně blížit těm prosezeným. Tyhle sedačky jsou děs. Snažím se v Praze jízdám v autobusech vyhýbat kvůli těm sedačkám a pak to snad nemá tlumiče, protože ty rány v každém kanálu jsou fakt tragédie:) Kdysi jezdíval na lince 206 (než jí převzal DPP) od Šestky na Dejvickou mj. jeden Mercedes a to bylo… fakt jak v Mercedesu?:D
Jo, busy SOR jsou děs a ty kloubové nejvíc. Jet např. 136 je fakt chuťovka. Vzadu člověk lítá jak nudle v bandasce. Stačí srovnat s kloubovými busy MAN, co jezdí např. na 381 – to je úplně jiné kafe.
Když sedíte těsně před kloubem v SORu NB 18 jízda je pohodlná, klepání akorát, motor ani není slyšet, a praskání vůbec není.
Když si sednu na stejné místo v MANu který jezdí na 381, ten co je vyroben 2019, tak se to celé klepe a kloub nemá žádné odhlučnění.
Tohle je novější generace vozů SOR. Není ideální, ale oproti té předchozí má lepší dílenské zpracování.
A kolikpak ty SORy maj nalítaný ?
Nemáte zkušenosti v Praze s Urbanwayi nebo s Citelisy! V porovnání s nimi jsou i SOR-y lepší!
Na rozdíl od textilu se dá umýt a nesednete si do promočeného sedáku….
A kdy se dočká Jihlava? Nebo přednost dostala Praha?
Přednost dostala Praha.
Jihlava se dočká odhadem společně s Prahou.
A Zlín, Bratislava, Prešov a Szeged?
Myslim, ze jdou podle toho, kde nejvice trati zpozdenim dodavek..
Praha má zjevně lepší smluvní podmínky, než Jihlava.
Brečíte na špatném hrobě.
Bratislava a Presov maji elektrovyzbroj SKODA ne Cegeleg, tam jde vse podle hamronogramu- bez spozdeni
Ne, Bratislava je TNS 12 s výzbrojí ŠKODA.
Ne! Viz předchozí příspěvky. Pak by to byla Škoda 32Tr.
🙂 uvidíme…
Ne, u tohoto typu má i Bratislava výzbroj Cegelec. Výzbroj Škoda budou mít 27Tr a dlouhé 24m Solarisy. Ty jsou již ve výrobě, Cegelec má i u Bratislavských vozů zpoždění.
Ne, i krátké Bratislavy s karosérií SOR zkrátka BUDOU od září vyráběny v Plzni s výzbrojí ŠKODA.
Ti zatím asi mají čím jezdit. Jen v Praze už jsou troleje hotové skoro rok, akorát nejsou žádná vozidla na provoz.
Hele Jarmile v Praze je situace s trolejbusem taková že ve všední dny nejezdí vůbec. Jen soboty a neděle. Interval1-1,5 hodiny. U vás je snad situace ještě horší???
Takže tam nyní je to pořád testovací. V Jihlavě jsou trolejbusy normálně v provozu a musí jezdit starší, případně náhradní doprava.
Jeden jihlavský byl někdy na jaře v HK, kde se měl oživit a otestovat, ale jestli v HK stále je, kdo ví…
Stále tam je.