První železniční dopravce vstoupil mezi letecké společnosti. DB začíná spolupráci se Star Alliance

Vlak ICE Deutsche Bahn a letadlo Star Alliance. Foto: DBVlak ICE Deutsche Bahn a letadlo Star Alliance. Foto: DB

Cestující získají garantovaný přestup mezi vlakem a letadlem v rámci jedné letenky.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
OtaZ

loni v létě letenka do GVA s tím, že let do ZRH a pak vlakem. odjezd vlaků z letiště ZRH byl každých 20 min a mohli jsme si vybrat, kterým spojem pojedeme bez nutnosti rezervace.
Super, teda až na neplánovanou výluku, ale díky ní jsme se s manželkou svezli v 1. třídě :-DDD
za mne palec nahoru, je to dobrá služba..

Míla

Garantovaný přestup!!! Službu kterou očekávám v rámci jedné společnosti, třeba ČD… A zatím marně!!

Anonym

Garantovany prestup mate uplne stejne. Kdyz bude vlak zpozdeny, tak vas presunou na nasledujici let. Kdyz vam ujede u CD pripoj, tak taky muzete vyuzit nasledujici vlak.

Leinad

Trochu jinak. Přebookování při ujetí místenkáče(Pendolina) se nekoná, následovat se dá vlakem bez místenek a na stání.

XYYY

Tak nejezděte Pendolinem …

Igor

Tak to můžete čekat dál, protože velká většina spojů je zde pod objednávkou krajů nebo MD a ti diktují jak dlouho které vlaky na sebe budou čekat. Jestli jede spoj na komerční riziko tak to si dopravce může zařídit extra čekání, ale k čemu by to bylo. Jestli bude vlak čekat půl hodiny na přípoje z letadla tak se zruší stejně všechny přípoje na trase dál a stejně člověk bude čekat další půlhodinu. To už vlastně by přijel dalším vlakem a vyjde to na stejno. Ale řekněme že bych viděl jedno využití kde by se to dalo použít. Kdyby byl… Číst vice »

David

Garantovaný přestup v tomto případě ale neznamená, že na vás bude ten vlak či letadlo čekat, ale že vám v případě zpoždění dopravce zajistí náhradní spoj, ubytování či odškodnění.

David

Právě garantované přestupy u ČD tvoří velkou část zpoždění na české železniční síti. Ve Švýcarsku je takt téměř všech spojů 30 min, vlaky čekají na zpožděné přípoje 5min a cokoli zpožděného o ~20 minut se prostě zruší s tím, že můžete jet dalším spojem.

Leinad

Jak zruší, pak chybí souprava na obracák ne? 😀

Lukáš F.

Nechybí. To jsem takhle jednou měl jízdenku na vlak z Curychu do Churu, spoj ale jel delší trasu odněkud ze západu a byl zpožděný o víc jak 20 minut. Tak prostě v Curychu přistavili pendolino ze zálohy a odjeli jsme v čas pravidelného odjezdu.

XYYY

Ve Švýcarsku nedělí vlaky na LUXUSNÍ (jako ČD za něj vydávají krám zvaný Pendolino) a NELUXUSNÍ …. když mělo EC aus Wien zpoždění, tak z Buchsu v době plánovaného odjezdu vyrazila „tuctová“ elektrická jednotka z příměstské dopravy do Zürichu jako EC a zpožděné EC jelo až jelo … Podobně se řešila zpožděná Cisalpina z Itálie v úseku Chiasso – Schaffhausen. Jakákoli příměstská jednotka má jedničku, takže cestující s jedničkou není nijak krácen …. Výhodou SBB je množství EJ, která jsou udržována v provozním stavu, takže stačí, aby na vozidlo nastoupil strojvedoucí, odbrzdil a najel do peronu … O tohle způsobu… Číst vice »

MajsterN

Kolik tech vlaku v CH jezdi zpozdenych o 20 minut a kolik v CZ?

XYYY

Zpravidla vlaky ze zahraničí. „Díky“ tomu, že se jezdí v taktu 30 / 15 minut se na zpožděné vlaky nečeká … Dálková doprava v půlhodinovém taktu, čili není co řešit ….
O tom si objednavatelé, pro které je (na rozdíl od cestujících) ideální takt 120 minut mohou nechat jen zdát ….

***** Petr

Tak to zdejší modří asi nepochopí. Ti si pod tímto pojmem představují úplně něco jiného

Pedro72

Už před mnoha lety jsem měl letenku – tehdy ještě sešit s kupóny – na Air France plus TGV. A pred c19 mi kolega ukazoval něco podobného na Austrian plus ÖBB. Je to teď v něčem jiné?

Air Traveller

luftwaffe a vlaky uz funguje take dlouho.

rozdil je v tom, ze doted to bylo celkem uzavrene – af+sncf, os+obb, lh+db …

a nyni pujde o moznost ty pozemni segmenty kombinovat s dalsimi leteckymi spolecnostmi vvramci *A

Ibragim z Bastru

Máte minus za luftwaffe.

Lukino

Nic proti, ale Luftwaffe je označení používané i dnešními GAF. Myslím, že i oficiální Twitter účet má jméno Team Luftwaffe

Jan

S vlaky ÖBB můžete jet na letenku jen pokud má daný spoj i číslo „letu“ OS…, což jsou pokud vím jen Railjety jedoucí z/do letiště – takže jen směr západ a jih a jen do stanic, kam dojedete přímo bez přestupu. Článek jsem pochopil tak, že půjde jet všude, kam jede DB.

Ivan

To jste pochopil špatně. Jde o rozšíření možnosti přestupu na lety aerolinek aliance, tedy nejen LH. Stále to jsou vybrané spoje DB.

Stara skola

Mohl by to zkusit i Regiojet treba s AUA z Vidne. Akorat by do toho museli vlozit jeste nakej hotelovej retezec, protoze garantovat pripoj ve stejnej den by si diky spolehlivosti koridoru nikdo netrouf.

Ondra

Neexistovala už něco podobného u ČD a ČSA? (10 a více let nazpět) Nevím zda měli přímo codeshare, ale min garantovaný přestup na Pendolina tam byl.

Gogo

Jo bylo, říkali tomu let v hladině nula, bylo to pouze v Pendolinech a mezi Pražským hlavákem a Ruzyní byla doprava minibusem v ceně. A codeshare taky bylo.

Leinad

Minibusem? Já si pamatuji linku AE vedenou citybusem/citelisem, a jeden lístek klopidlo-ae-ČSA.

Nokkonen

To jsem velmi zvědavý, protože to znamená, že při zpoždění vlaku mi bude dopravce kompenzovat i letenku.

Aleš K.

Jak kompenzovat? Prostě vás přesadí na další spoj. Až v případě zpoždění většího než o ni máte nárok pak budete moct o kompenzaci zažádat (pokud se i na tento případvlastně kompenzace budou vztahovat?)

Air Traveller

pei zpozdeni vlaku to bude fungovat stejne, jako kdyby byl zpozdeny let

Plecháč

Teď by ještě to samé mohlo fungovat třeba mezi DB a SNCF…

David

Však to funguje. Tedy alespoň SBB a SNCF to funguje. V případě že vám ujede posladní přípoj (tedy alespoň u TGV) tak vám zajistí hotel a můžete pokračovat prvním následujícím spojem ráno a ještě vás odškodní.