První železniční dopravce vstoupil mezi letecké společnosti. DB začíná spolupráci se Star Alliance
Vlak ICE Deutsche Bahn a letadlo Star Alliance. Foto: DB
Cestující získají garantovaný přestup mezi vlakem a letadlem v rámci jedné letenky.
loni v létě letenka do GVA s tím, že let do ZRH a pak vlakem. odjezd vlaků z letiště ZRH byl každých 20 min a mohli jsme si vybrat, kterým spojem pojedeme bez nutnosti rezervace.
Super, teda až na neplánovanou výluku, ale díky ní jsme se s manželkou svezli v 1. třídě :-DDD
za mne palec nahoru, je to dobrá služba..
Garantovaný přestup!!! Službu kterou očekávám v rámci jedné společnosti, třeba ČD… A zatím marně!!
Garantovany prestup mate uplne stejne. Kdyz bude vlak zpozdeny, tak vas presunou na nasledujici let. Kdyz vam ujede u CD pripoj, tak taky muzete vyuzit nasledujici vlak.
Trochu jinak. Přebookování při ujetí místenkáče(Pendolina) se nekoná, následovat se dá vlakem bez místenek a na stání.
Tak nejezděte Pendolinem …
Tak to můžete čekat dál, protože velká většina spojů je zde pod objednávkou krajů nebo MD a ti diktují jak dlouho které vlaky na sebe budou čekat. Jestli jede spoj na komerční riziko tak to si dopravce může zařídit extra čekání, ale k čemu by to bylo. Jestli bude vlak čekat půl hodiny na přípoje z letadla tak se zruší stejně všechny přípoje na trase dál a stejně člověk bude čekat další půlhodinu. To už vlastně by přijel dalším vlakem a vyjde to na stejno. Ale řekněme že bych viděl jedno využití kde by se to dalo použít. Kdyby byl… Číst vice »
Garantovaný přestup v tomto případě ale neznamená, že na vás bude ten vlak či letadlo čekat, ale že vám v případě zpoždění dopravce zajistí náhradní spoj, ubytování či odškodnění.
Právě garantované přestupy u ČD tvoří velkou část zpoždění na české železniční síti. Ve Švýcarsku je takt téměř všech spojů 30 min, vlaky čekají na zpožděné přípoje 5min a cokoli zpožděného o ~20 minut se prostě zruší s tím, že můžete jet dalším spojem.
Jak zruší, pak chybí souprava na obracák ne? 😀
Nechybí. To jsem takhle jednou měl jízdenku na vlak z Curychu do Churu, spoj ale jel delší trasu odněkud ze západu a byl zpožděný o víc jak 20 minut. Tak prostě v Curychu přistavili pendolino ze zálohy a odjeli jsme v čas pravidelného odjezdu.
Ve Švýcarsku nedělí vlaky na LUXUSNÍ (jako ČD za něj vydávají krám zvaný Pendolino) a NELUXUSNÍ …. když mělo EC aus Wien zpoždění, tak z Buchsu v době plánovaného odjezdu vyrazila „tuctová“ elektrická jednotka z příměstské dopravy do Zürichu jako EC a zpožděné EC jelo až jelo … Podobně se řešila zpožděná Cisalpina z Itálie v úseku Chiasso – Schaffhausen. Jakákoli příměstská jednotka má jedničku, takže cestující s jedničkou není nijak krácen …. Výhodou SBB je množství EJ, která jsou udržována v provozním stavu, takže stačí, aby na vozidlo nastoupil strojvedoucí, odbrzdil a najel do peronu … O tohle způsobu… Číst vice »
Kolik tech vlaku v CH jezdi zpozdenych o 20 minut a kolik v CZ?
Zpravidla vlaky ze zahraničí. „Díky“ tomu, že se jezdí v taktu 30 / 15 minut se na zpožděné vlaky nečeká … Dálková doprava v půlhodinovém taktu, čili není co řešit ….
O tom si objednavatelé, pro které je (na rozdíl od cestujících) ideální takt 120 minut mohou nechat jen zdát ….
Tak to zdejší modří asi nepochopí. Ti si pod tímto pojmem představují úplně něco jiného
Už před mnoha lety jsem měl letenku – tehdy ještě sešit s kupóny – na Air France plus TGV. A pred c19 mi kolega ukazoval něco podobného na Austrian plus ÖBB. Je to teď v něčem jiné?
luftwaffe a vlaky uz funguje take dlouho.
rozdil je v tom, ze doted to bylo celkem uzavrene – af+sncf, os+obb, lh+db …
a nyni pujde o moznost ty pozemni segmenty kombinovat s dalsimi leteckymi spolecnostmi vvramci *A
Máte minus za luftwaffe.
Nic proti, ale Luftwaffe je označení používané i dnešními GAF. Myslím, že i oficiální Twitter účet má jméno Team Luftwaffe
S vlaky ÖBB můžete jet na letenku jen pokud má daný spoj i číslo „letu“ OS…, což jsou pokud vím jen Railjety jedoucí z/do letiště – takže jen směr západ a jih a jen do stanic, kam dojedete přímo bez přestupu. Článek jsem pochopil tak, že půjde jet všude, kam jede DB.
To jste pochopil špatně. Jde o rozšíření možnosti přestupu na lety aerolinek aliance, tedy nejen LH. Stále to jsou vybrané spoje DB.
Mohl by to zkusit i Regiojet treba s AUA z Vidne. Akorat by do toho museli vlozit jeste nakej hotelovej retezec, protoze garantovat pripoj ve stejnej den by si diky spolehlivosti koridoru nikdo netrouf.
Neexistovala už něco podobného u ČD a ČSA? (10 a více let nazpět) Nevím zda měli přímo codeshare, ale min garantovaný přestup na Pendolina tam byl.
Jo bylo, říkali tomu let v hladině nula, bylo to pouze v Pendolinech a mezi Pražským hlavákem a Ruzyní byla doprava minibusem v ceně. A codeshare taky bylo.
Minibusem? Já si pamatuji linku AE vedenou citybusem/citelisem, a jeden lístek klopidlo-ae-ČSA.
To jsem velmi zvědavý, protože to znamená, že při zpoždění vlaku mi bude dopravce kompenzovat i letenku.
Jak kompenzovat? Prostě vás přesadí na další spoj. Až v případě zpoždění většího než o ni máte nárok pak budete moct o kompenzaci zažádat (pokud se i na tento případvlastně kompenzace budou vztahovat?)
pei zpozdeni vlaku to bude fungovat stejne, jako kdyby byl zpozdeny let
Teď by ještě to samé mohlo fungovat třeba mezi DB a SNCF…
Však to funguje. Tedy alespoň SBB a SNCF to funguje. V případě že vám ujede posladní přípoj (tedy alespoň u TGV) tak vám zajistí hotel a můžete pokračovat prvním následujícím spojem ráno a ještě vás odškodní.