První žebříček evropských železničních dopravců. ČD bodovaly jídlem a romantikou

Jídelní vůz WRmee, foto: České dráhyJídelní vůz WRmee, foto: České dráhy

Nejlepšími evropskými železničními dopravci jsou švýcarské SBB, následované Deutsche Bahn a rakouskými ÖBB. Tvrdí to autoři prvního ročníku žebříčku srovnání

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alex

V těchto věcech (JLV) možná ČD dobré jsou, to jim neberu. Ale proč se nehodnotilo to nejdůležitější – a to je včasnost, spolehlivost a návaznost přípojů. To bychom se teda propadli hodně nízko! Vlaky by měly být hlavně na to, aby se člověk dostal z bodu A do bodu B jak určuje jízdní řád. jestli k tomu dostane jídlo, kávu nebo cokoliv, to až tak důležité není. To si může pak koupit někde na nádraží nebo v Supermarketu. Ale jak přijede někam pozdě, zmešká důležité jednání, ztratí tím třeba úplně celý den, protože nic nevyřídil a to nemluvím o příchodu… Číst vice »

Desper

Nepropadli, vážně to není nikde lepší. Problémy jsou všude a institut návaznosti přípojů v mnoha zemích vůbec neznají. I v takovém Polsku to je zázrak, když něco počká. V Německu nečeká skoro nic na nikoho, mnohde přípoje mimo městské aglomeraci ani pořádně nejsou

Garry

Nóóó.řekl bych že cena výkon je asi co se týká JLV,bezkonkurenční.Pokud porovnáváme rozvinutý trh.Bohužel pan žlutý sebral část trhu tak dráhy vzdaly jidelaky z expresů.Někdo ty lidi platit musí.Svíčkovou za 300.-si nikdo nekoupí.Pan Jančura sliboval že naučí lidi jíst ve vlaku.A kdeže jidelaky jsou?

Guma Gumič

Rozhodně nejsem nekritickým milovníkem ČD – ale jsem velmi rád, že si té obecně velmi vysoké úrovně špajzáků někdo konečně všiml. ČD + JLV podle mě fakt provozují suverénně nejlepší gastro na kolejích v Evropě. Super pravidelná nabídka, sezónní nabídka, rozumné ceny. Je naprostá výjimka, kdy jsem nespokojen. Jakmile to jde, sedím v jídeláku…. Škoda jen, že špajzáky nejsou na všech expresních spojích – to že nejsou na Ex 1 je podle mě chyba, že se provozuje „hladový“ produkt do Linze je úplně úlet a myslím, že i nasazení špajzáků na Slovácké expresy by se setkalo s pochvalným mručením klientů…

Petr.R

mně by zajímalo, kde ta anketa byla a na jakých tratí se to anketovalo a proč čd, když jančura má to občerstvení levnější,mně se zdá, že je to provokace.

Matěj Vondřička

Neřekl bych, že cena je v žebříčku kvality dopravců rozhodující 🙂

Michal

Tuhle jsem jel nějakým Ex, na kterém špajzák i byl, ale frančíza JLV a úroveň nic moc – lahvovej gambáč skoro pokojový teploty, kuře na cibulkách možná dobrý nápad, ale výsledek nic moc. Paradoxně úplně nejlepší bylo kafe turek.

Ale jinak souhlas, kromě Ostravy a Brna špajzák potkat bohužel moc nejde. Ta hodnotící organizace bude asi něco ve stylu Sdružení cestujících… 🙂

Garry

Ano pan Jančura je samozřejmě levnější a jeho jídelní vozy jsou nepřehlédnutelné!Jeho teplá strava pohladí na těle i na duši!Jeho stew obskakující hladový lid který se vrací z náročné práce v matce měst si zaslouží úctu.(akorát je jich čím dál míň).Toalety sloužící jako skladiště odpadu korespondují s počtem čekajících lidí na volné WC .Je fakt že diky regiojetu se dráhy posunuly o kus vpřed!Diky Radime!!!!#

Kristýna Pacnerová

Jančura má ceny přidáne už v jizdence,což my jako cestující nevidíme,má to hezky osefovane a moje zkušenost se ‘zlutaskem’ je hrozná. Vždy nějaký problem. Jezdím x krat do týdne Ostrava-Praha a zpět a nedám dopustit na pendolino,popřípadě Pernera,jidelaky perfektní,jidlo taktéž 🙂 zkuste to

Libor Vavřík

Každý jsme jiný. A je dobře, že v žebříčku je mnoho kategorií. Pro mne je důležitý komfort, cestování s koly a zda je cesta šetrná k životnímu prostředí. Mnohdy je toto pro mne důležitější než pár minut rychlosti. Kola jsme převáželi u SBB i ÖBB a opravdu dobře to fungovalo. Mám s SBB velmi dobrou zkušenost. Pohodlné dálkové vlaky, široká možnost přepravy kol, pro převoz kol dobře uzpůsobené, pohodlné soupravy. SBB jsou hodně zaměřené na rodiny s dětmi. Vlaky jsou pro to velmi dobře vybavené. A nejde jen o dětské samolepky a video s animovanými filmy. Pro mnoho lidi je… Číst vice »

Asdf

Žebříček dřív ani neměl moc smysl, protože železnice je přeci jen úplně jiný trh než letecká doprava a jednotliví dopravci jsou značně lokalizovány na území daného státu, takže si cestující stejně nemohl vybrat. To se mění se vstupem soukromých dopravců. Každopádně žebříček je to zajímavý. Jen si nejsem jistý, jestli zrovna DB jsou pro batůžkáře nejlepší vzhledem k ceně. Batůžkáře si představím jako někoho, kdo spíš šetří a je pro něj důležitější pokrytí. Takže v tomhle ČD a česká železniční síť jakožto nejhustší v Evropě, nutně musí bodovat.

Milan

Zjevně pro většinu dotazovaných není rychlost prioritní, proto celkově SNCF nejsou první. Osobně preferuju spolehlivost a přesnost, pro komfort mi stačí klimatizované kupé (takže čd bych kvůli masivnímu nasazování velkoprostorů nevolil), naopak čd minibar je dobrá služba (ačkoli nepříliš spolehlivá), skupinové jízdenky čd jsou pro rodiny taky fajn. Rychlost je pro mě marginální kritérium.

Asdf

Předpokládám, že to nebyla reakce na mě 😉

Milan

Ano, nebyla:) reakce patřila ke komentáři uživatele „poiuz“

poiuz

Nesouhlasím, jel jsem drtivou většinou evropských VR vlaků. Když sedím v tom vlaku, tak je mi opravdu jedno, jak moc je šetrný k životnímu prostředí, nebo jestli může vést lyže. Zajímají mě 2 věci: rychlost a komfort. Například: Paříž – Bordeaux (550km / 2h4min jízda / Vmax – 320km/h – průměrná rychlost 270km/h) – SNCF Paříž – Strasbourg (451km / 1h44 jízda / Vmax – 320km/h – průměrná rychlost – 260km/h) – SNCF Paříž – Avignon (656km / 2h36min jízda / Vmax – 300km/h – průměrná rychlost 250km/h) – SNCF Madrid – Barcelona (621km / 2h30min jízda / Vmax –… Číst vice »

asdf

A přesně tak to taky je, viz článek 😉

Rychlost spojení:
SNCF
Renfe
Eurostar

D

Mezi Berlínem a Mnichovem není zdaleka v celé délce VRT

poiuz

asdf: Mně ale nešlo o rychlost, ale o celkové pořadí. A s SBB jsem jel a není to žádná sláva…
——————————
D: Já vím, že to není v celé délce, ale to ani Londýn – Paříž…

Asdf

A hlavně Němci mají jinou „filosofii“ stavění VRT a vůbec přístupu k železniční infrastruktuře než Francouzi. Což je mimochodem dáno i napájecími soustavami, kdy celý jih Francie je pod 1,5 kV ss, což je pro vysokorychlostní vlaky naprosto nevhodné, takže se VRT stavějí po celé trase jako nové tratě s 25 kV 50Hz.

Asdf

to poiuz: Když vám tedy nešlo o rychlost, tak proč ve svém úvodním komentáři v podstatě mluvíte jen o průměrné rychlosti?

poiuz

Protože komfort a rychlost jsou důležitější, než kolik vlak vypustí CO2 do luftu… Navíc 3/4 hodnocených věci jsou subjektivní a každý to může hodnotit jinak…
Ale chápu, že pro každého je duležité něco jiného :).