První zatěžkávací zkoušky Libeňský most přežil, příští týden se budou opakovat
Zatěžování Libeňského mostu. Foto: TSK Praha
Technická správa komunikací (TSK) úspěšně dokončila první zatěžkávací zkoušky Libeňského mostu. Během noci ze soboty na neděli dvě pole (2
Takže copak to, že most extrémně nestandarně vysokou zátěž vydržel, sděluje? Minimálně to, že statika nosných prvků je neporušena a lze tyto prvky využít jako dále zpevněnou kostru pro rekonstrukci. O fyzice působení statické zátěže tu snad nemusím pořádat školení.
Sím, Plha se hlásí.
Účelem zkoušky nebylo zjistit, jestli ji most zkoušku vydrží, soudruhu učiteli. 😀
Tak tak, měří se průhybová křivka, místní deformace a tenzometrické napětí. Což mimochodem tak úplně neprokazuje, že to pozejtří nemůže spadnout :-). Viz Trojská lávka.
Zbourat, vic rici nelze.
Zrušit zbytečný a hloupý koment, víc udělat nelze.
Takže doufám, že povolí jízdu tramvají alespoň na 40km/h, zruší ty směšně omezení na deseti kilometrovou rychlost se zákazem potkávání. Pokud ne je most v dezolátním stavu a je nutné ho zbourat.
Jedna věc je stav mostu jako takového, druhá věc je stav kolejového svršku a 3. věc je stavební a finanční lobby.
Evo! Naprostej souhlas!
Trefa! Lépe bych to nenapsal.
Na tom nyní prověřovaném úseku přece, pokud vím, žádný zákaz potkávání a snad ani nějaké extra výrazné omezení rychlosti jízdy tramvají nařízeno nebylo.
Omezení tam skutečně je což zřejmě vyšlo jako nějaké „opatření“ při pochybách o stavu mostu (mostovky?). Ale nejhorší je podepřený poměrně vzdálený most přes tehdejší říční rameno.
Most nad Voctářovou. Ten by opravdu potřeboval předělat. A 10 a zákaz potkávání na něm je.
Zákaz potkávání a omezená rychlost je kvůli rámovým předpolím, ne kvůli obloukovým konstrukcím. A tyhle rámová předpolí jsou bezcenná a mají se stejně bourat.
Bať.
Zákaz potkávání je na jiném mostním objektu. Ten skutečně je v dezolátním mostu a na zbourání.
Klobouk dolu pane architekte a páni inženýři,projektanti, stavitelé a dělníci, kteří jste pro naši neschopnou garnituru a dobu tento most skoro před 100 lety postavili. Bez jakýchkoliv oprav a to i po velkých záplavách v roce 2002, navzdory diletantství a aroganci řady odpovědných, po zásazích hloupých vandalů, byť ve stavu zuboženém odpovídajícímu dnešní době, slouží dál, byť v omezeném režimu. Kdo toto múže říci o některých stavbách díky médiím a kamaráčoftům rádoby „věhlasných“ architektů se 150 tituly před či za jménem. A nemusí se chodit daleko, stačí jen ten libeňák přejít. Most je nadčasový, do okolní krajiny krásně zapadá. To… Číst vice »
Ne že by ve vašem sdělení nebyl kus pravdy, ale celkově vzato jsou to hrozné pindy, uplatnila byste se na ministerstvu propagandy. Libeňský most nebyl před 100 lety postaven v extra kvalitě a i proto vypadá jak vypadá, není to jen údržbou. Že se Libeňská slepá ramena zastavěla činžáky, to je opravdu velká kravina, ale s mostem to souvisí jen místně.
Pindy jsou především ten váš blábol: Eva velebí skutečnost, že přestože (v tom máte asi pravdu) „Libeňský most nebyl před 100 lety postaven v extra kvalitě“ (mimochodem – nikoli před 100, ale před něco více než 90 roky …), byla ta úroveň mnohem vyšší než stavby z doby „vrcholného bolševika“ (viz třeba mosty před budovou „Elektrických podniků“), neřku-li mnohé stavby z doby „počínajícího postbolševika“, které je nutno nákladně a náročně opravovat už po necelých 30 rocích jejich existence.
Chtěla bych se BEZ ÚDRŽBY dožít 90 alespoň v takové provozuschopnosti jako dnešní libeňák.
S částečným podepřením a zpomalenou chúzí na 40 km/h. Jo to by bylo prima.
A chtěla byste i to, aby Vás pak někdo několik dalších desetiletí udržoval při životě, místo toho, aby Vám umožnil důstojně odejít, až se Vaši dnové naplní…?
Most není člověk. To bychom neměli žádné památky. A navíc, řádná údržba nám zpravidla zabraňuje plýtvat energií a materiálem, což zase šetří naše životy. O nějaké trvalejší estetické hodnotě nemluvě, byť ten stavební blázinec kolem (= v rozlivovém území řeky, které jsme ještě před 18 lety po zkušenosti nechtěli takto zastavovat) ladí bohužel leda tak sám se sebou.
Špatný pokus o špatný vtip. Stavby nejsou organismus s mimovolně předurčený dožitím, u nich dožití určuje lidská vůle projektantů a stavitelů.
A správců!
Zamyslete se nad tím, co sděluje předřečnice a co vy. Děkuji.
Jasně, mostu nic není. Provizorní podepření není shora vidět, taže most je v naprosém pořádku. A nebo není?
https://mapy.cz/s/datezuhacu
Pletete si mosty: tahle zatěžovací zkouška proběhla na klenuté součásti toho soumostí, které se jako celek nazývá „Libeňský most“ – ta podepřená část je trámový most nad Libeňským ostrovem a s tou klenutou částí to podepření nic společného nemá.
Přesně tak, trámová předpolí se mají tak jako tak bourat.
Stejně jako spousta jiných trámových mostů, které se dožily konce své plánované životnosti.
Snáď až na to, že sa pri stavbe použil nekvalitný materiál, a preto sa teraz drolí – čo je ostatne dôvodom pre akútnu opravu.
Takže toľko k chválospevu na staviteľov v 20. rokoch…
No, pokud most vydržel takovouto zkoušku, tak příliš nekvalitní materiál tam není. Naopak ten použitý materiál přesně odpovídá tehdejšímu projektu a v některých parametrech ho je ještě lepší než chtěl projektant.
Zkuste se, paní (či slečno) Evo, podívat na ten most i zespodu. Měl jsem tu čest pod ním párkrát proplout a kdoví co to fakt není.
To je povrch, který se drolí do max 5cm. Ale uvnitř je beton kvalitní.
Jako že těmi trhlinami neproniká voda k armaturám a jejich koroze netrhá konstrukci zevnitř ?
Máte recht. Kolik starých staveb tu máme jen proto, že je vytvářeli s vědomím, že musí dobře sloužit i pro mnoho dalších generací? Kolik je takových současných projektů a staveb s životností alespoň 100 let?
Myslím, že 100 let je standardní projektová životnost všech současných staveb. Jen u pozdějších typů paneláků se počítalo tuším se 30 lety.