První výsledky povinného nástupu předními dveřmi v Ústí: tržby stouply o statisíce

Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group

Za jízdenky sice město utržilo více, kvůli zvýšení DPH to však nepovažuje za podstatné.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka P

Takže změna na úrovni necelých 3% – tady dost pochybuji, že vůbec lze tvrdit, že zvýšení tržeb souvisí se změnou nástupu.

Ferda Vomáčka

Ajajaj, někdo musí konečně platit. Už se tomu vyjádřila ROMEA?

-mm

Trochu nechápu, proč „Dopad vyšších tržeb do hospodaření společnosti však považuje dopravní podnik za nevýznamný“ kvůli zvýšenému DPH. Kdyby se to nezavedlo, tak by se přece tržby kvůli DPH snížily.

Caracas

Ostatní dopravní podniky zavedly a zavádějí nástup všemi dveřmi, aby zvýšily kvalitu MHD. Ale v Ústí prý zvýšili kvalitu MHD tím, že naopak nástup všemi dveřmi zrušili a nutně tak nikoliv nepodstatně prodloužili jízdní doby. Divná logika 😀.

Ic540

Tak já doufám že u nás v Havířově nástup předními dveřmi zůstane. Dopadlo by to u nás jako v Ústí nad Labem a to rozhodně určitě nepotřebujeme. Cestujícím v Ústí nad Labem přeji klid a pohodu. 👍👍👍

Caracas

Odbavení předními dveřmi je zoufale pomalé. Prodlužování jízdní doby vám nevadí? Mně ano.

Frantík

Při odbavování ale autobus stojí, tak jaká jízdní doba? 😛

VTT

Tak opruz a zdržování to je.
Ale jestli byly v Ústí poměry takové, že tam řidiči byli fyzicky napadáni, tak je to asi přijatelnou daní za to, že se tam situace zklidnila.
Ono se to z daleka dobře kritizuje, ale pokud situaci dobře neznáme, tak bych počkal s odsudky. Pokud vím, místní tohle opatření docela chápou.

Gejza

Tak ono to odbavování neprohíhá tak, že by řidič zdlouhavě zkoumal každou jízdenku…

lvy

Očekával bych protesty proti rasové diskriminaci, ale v článku nic takového není, zajímavé. Na druhou stranu bych v článku očekával jasná čísla, takto je to zcela nejasné a nevím jaké byly tržby a jako jsou a kolik stála jízdenka resp. jestli se změnily ceny nebo ne. Místo toho je tam plácnutí do vody ohledně DPH.

Honza R.

Jízdné se v Ústí měnilo, jestli si dobře pamatuji, k 1. 1. 2023: takže porovnání let 2023 a 2024 by mělo pracovat se stejnými koncovými cenami. Rozdíl je v DPH.
Nárůst je o 729 tisíc bez DPH za kvartál.
Ano, údaje za rok 2023 zatím nejsou zveřejněny. Řádově jde o 30 miliónů korun bez DPH na kvartál. Změna DPH z toho městu ubere okolo 550 tisíc korun. Reálný nárůst příjmů (bez DPH) je tak v úrovni méně než 1% tržeb.

Neznamy Jarek

To mi nevychází. Cena jízdenky pro cestujícího je pořád stejná? Potom DPH nemá vliv. Jen dopravní podnik odvede z jízdného vyšší částku na DPH. Jedině, že by se cena zvedla o rozdíl DPH. Ale nerozumím tomu, nejsem ekonom dopravního podniku…

Pája

Napadla mně taková kacířská myšlenka. O kolik dražši by bylo v tomto konkrétním případě znovuobjevit průvodčí? 1 průvodčí, nástup přes něj a přes řidiče, tzn dvoje dveře. Klidně se může jmenovat revizor, asistent přepravy nebo třeba security transport. Jde o výsledek eliminovat nežádoucí jízdy na černo, poškozování vozidel a přitom slušné cestující neodradit od používání MHD. Samozřejmě je to jen můj soukromý názor.

Blátošlap

Kacíři jsou ti, co tu mají s dopravou co společného a vzpomínám si, že bývalá mluvčí podniku chtěla jako starostka jedné nejmenované obce od tehdejší sždc za sto miliónů na výtah…. Takže asi takové uvažování v DP panuje dosud.

Blátošlap

Je zajímavé, že odsud zmizely komentáře o marketingu, nevýhodné trakční elektřině odborech, apod.

Petr

Revizor stále je a je pravda že se mírně zlepšila přeprava není to tak velké zlepšení ale na Ústí pokrok.Stale jezdí 57 s MP nebo asistentem přepravy takže tam se to zlepšilo též.

jirik.e

Pokud byste chtěla průvodčímu dát aspoň trochu slušnou mzdu dejme tomu 35 tisíc hrubého, počítejte s osobními náklady (mzda, pojištění, OOPP, dovolená, školení aj.) okolo 65 tisíc korun na osobu. Pro spoj, který jezdí denně, potřebujete nejméně tři takové, aby se mohli střídat. Takže na jedné jediné lince vám stoupnou náklady o cca 190 až 200 000 Kč měsíčně, tj, kolem 2 milionů korun ročně. Na jedné jediné lince!
A teď ještě, kde ty desítky dalších lidí vzít, když už řidičů je nedostatek…

PvvS

Co čekat, když černý pasažér je jen trvale opálený…

Zdrasa

Kéž by jen ti. V Ústí člověk pozná i spoustu zcela neopálených lidí, u kterých by byl rád, kdyby otravovali jen neplacením jízdného…

Petr

Nezapomínejte že pokud na to revizor přijde a on je na dávkách tak o ně může přijít tedy mu budou kráceny.Proto ten úprk s autobusu i s děckem 🤷 a město na to již má právo a vymáhá to takto což se jim nelíbí a chodí z Mojžíře pěšky na nákupy

Firma

Ajajaj tohle se komunistům a neziskovkám, kteří loni kvičeli o diskriminaci, líbit nebude. Jinak k tomu DPH dá se čekat, že kdyby ke změně nedošlo, tak DPMUL vybere na jízdném čistého méně než dříve změna je tedy hodně pozitivní. V případě Ústí je dokonce objektivní, že to kritizuje, protože ho vede opozice, narozdíl od měst kde vládne Spolu, které jasně tvrdilo, že daně nikdy nezvýší.

Frantík

Zřejmě si už diskutující dávají pozor, zatím komentáře zablokované nebyly 😀

Pája

Tak ale to se dá změnit snadno a rychle 😆

Rudlafara

A proto u PID testujeme nástup všemi dveřmi a já tu byl nedávno vymínusován za názor, že to povede k propadu tržeb, neb Češi jsou národ zlodějů……

Milan

dle mě se moc zaměřujete jen na jeden kraj – některé (minimálně JMK a SčK) kraje naopak chtějí zavádět nástup všemi dveřmi na regionálních pří/měziměstkých autobusových linkách + rušit průvodčí ve vlacích zejména na páteřních linkách!

Jiří Kocurek

JIný kraj, jiný mrav. V Ústí bohužel. 🙁

jirik.e

Jiný kraj, jiný mrav, protože jiné obyvatelstvo. V Ústeckém kraji se po roce 1938 vyměnilo odhadem 90 až 95 % obyvatel…

VTT

Zas nevíte, kolik revizorů v JMK přibude. Jestli se z průvodčích stanou revizoři, tak budete mít zase +- v každém vlaku jednoho.

Michal M

+ bez dopravních funkcí a nutnosti prodávat všem lenochům jízdenku může být produktivita výrazně vyšší.

Caracas

Proč by měl být ten kdo si u průvodčího koupí jízdenku lenoch?

VTT

Sč kraj by měl najít způsob, jak vybírat jízdné od lidí, co vlakem jedou přes hranici Prahy.
Včera zas v ešusu diskuze s jednou takovou cestující.A to je pořád.
Nástup všemi dveřmi bude znamenat, že hodně venkovských linek bude „zadarmo“. Tam se jednak všichni lidi znají, takže revizora odhalí, a taky tam jezdí tak málo lidí a spoje tak řídké, že tam asi moc revizory posílat nebudou.

Caracas

Sč kraj nemá možnost vybírat jízdné od cestujících jedoucí přes hranici Prahy?

VTT

Ne.
Kontroly ve vytížených vlacích v těchto úsecích jsou tak neefektivní, že se tam masově jezdí na černo.

Firma

V Praze žádný problém s nástupem všemi dveřmi není, máte to trochu popletené. Češi kradou pouze tak, jak jim vláda, která je okradla zvyšováním daní o jejich vlastní peníze, jde příkladem…

rudlafara

Nepsal jsem v Praze (Dopravní podnik města Prahy) ale PID. No nic a s tím kradením, to myslíte vážně?? Připadáte si jako normální slušný člověk..? Pokud ano, tak se již ničemu nedivím…já tedy pane nekradu!!!

Michal M

V poslední době se nám tu nějak namnožil ksindl z Burešových trolích farem…

Zdrasa

Tak schválně, jestli se pak pochlubí i s výsledky „reorganizace“. Tam to asi v plusu nebude.

Josef

Co přesně očekáváte, jaké výsledky v tomto případě máte na mysli?

Frantík

No změnu linek, přesun intervalů…

Zdrasa

Pokles. Vzhledem k tomu, že pro dost míst prodloužili dobu jízdy přesměrováním linek a dramaticky osekali počet spojů, dost lidí podle mě přesedne do aut, protože už nebude MHD ani zdánlivě konkurenceschopná.

digi

Hm tak trocha matiky…
100 000 000 kc jsme ze státního dali na novou linku na toustovej chleba… roční kupon stojí 5880 kc
kolik lidí musí jezdit načerno aby to stát stalo stejně jako jeden miliardář??

Jiří Kocurek

špatně je obojí

Aussiger

Odpusťte si prosím výrazy „problémové“ anebo „údajně“..ty případy napadení jsou doloženy stejně jako je notoricky známou věcí stav sídliště Mojžíř..Děkuji.

M19

Ty výrazy, které vám vadí byly použity v souvislosti s tím co tvrdíte, nebo s jinými věcmi? Tak si tu demagogiinechte do hospody. Děkuji.

Aussiger

Ještě jednou- citace z článku: uvozovky u slova problémové implikuje přehánění popisované skutečnosti.

Stejně jako použití uvozovek u slova údajně..ta napadení se udála byla úředně řešena MPÚ…

Kde jsem demagogický mon ami?

M19

Kde se ta slova vyskytují v tom článku. Jsou to ověřitelné? Vy stale nechápete, proč jste demagog?

Aussiger

Pes jitrničku sežral..

M19

Takže typický troll jste. Nepřekvapivé.

Honza R.

Implikuje komu? Uvozovky u slova můžou mít několik významů, včetně toho, že tvrzení není myšleno vážně, nebo jde o tak zvané tvrzení, tedy že je to obecně tvrzeno atp.

Lukáš F.

Jako problémovou lokalitu označila Mojžíř mluvčí dopravního podniku (v článku pod odkazem). Nejsou tedy uvozovky jen přímá řeč?

FrenkyUL

Vidím problém jinde. Neustále se od té doby jezdí mimo jízdní řád. Pět minut žádná míra a někteří řidiči nově šikanují cestující. Změna k horšímu. Jednoznačně

jva

Jakože požadují po cestujících, aby si plnili svoje závazky? Pravidla služby jsou daná a veřejně dostupná a je na každém, zda je bude respektovat anebo službu nepoužije. A ona „šikana“ (za níž je u nás považováno mnohé vyžadování pravidel) pak zdržuje…

Krachbumente

Žádnou hospodskou demagogii nepoznám. Situace v Aussigu je realitou. Mohou si to jednoduše vyzkoušet cestou tam, kde žijí problémoví občané. Ignorování nejjednodušších faktů je dnes běžnou praxí i v České republice. Hlavní je sloužit levicovému mainstreamu. Pokud se vám to nelíbí, tak to neexistuje. Pokračujte v tom i nadále!

VTT

Ale bude fajn, když řešení ústeckých problémů budou kritizovat Pražáci, tedy obyvatelé města, odkud se přistěhovali mnozí z dnešních Mojžířáků.
Kdyby zůstali někde na Žižkově nebo v Libni, tak by se možná do MHD nastupovalo předními dveřmi i v těhto čtvrtích.