První výsledky pocitové mapy: V Praze chtějí lidé od VRT i zeleň, stezky či pozorovatelny vlaků

Vysokorychlostní železnice přináší kromě obav i seznamy někdy netradičních požadavků.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dusanh

Unikátní charakter Trianglu… Když jsem jezdil na průmyslovku, tak to „unikátní území“ bylo skladovací plochou pro kolejová pole a výsyp ze strojní čističky. To je tak, když se k tomu může vyjadřovat každý :-/

Jaaa

Jo, ale pak to zůstalo ladem a vznikl zde jako zázrakem podivný ekosystém, který je hoden ochrany, protože se tam vyskytují vzácné druhy.

To je tak, když se k tomu může vyjadřovat každý. :-/

Dusanh

Tak asi vznikne znovu, ne?

Radan Stift

Tak jsem zvědav jak projde tohle na krajinný ráz a hluk když neprošla nenápadná a tichá lanovka………..

lojzik

projde, přes EIA může neprojít leda nějaká lanovka, pro dálnice apod je EIA víceméně jen formalitou a dělá se vše aby to prošlo.

Ondřej

Pozorovatelny vlaků nejen pro děti by byly fajn.

PetrK

Jsem zvědavý, kolik požadavků bude tedy zapracováno

Rušňovodič Peter

Pripomienky typu zriadenia železnicnej pozorovateľne sú fajn a pozitívne. Ale bojím sa pripomienok typu škodlivosti železnice pre nejaké prirodné uzemie. To prvé sa dá (ale nemusí) nutne realizovať, to druhé ale väčšinouneobsahuje žiadný navrh či riešenie je to len konstatovanie a zase môže v konečnom rozvoj zeleznice v danom území zarezať. (napriklad libeňský priesmyk)

lojzik

tak on je rozdíl mezi získáním benefitu v rámci nějaké stavby a kompenzací negativ na okolí. Když SŽ plácne do území VRT, tak nemá co chtít po ostatních aby za ně řešili škodlivost, ale má ji řešit sama a naopak je smutné, pokud s řešením čeká na připomínku.

Martin

Pokud se nekteri boji hluku, ale predevsim bariery, meli by zvazit zda nechtit viadukt se zakrytim podvozku…

Občan P15

Bylo by fajn sledovat statistický rozdil, kolik vážných námitek se řešilo a tím, kolik se jich nakonec podaří realizovat.

Protože bez implementace názoru lidu to nakonec lidí vezmou jako zradu a také jako plánovanou strategii jak oddálit stavbu.

Už teď se organizují spolky za záchranu lokalit, za výstavbu stezek atd. Na fb je toho dost, v ulicích plakáty: „Zastavte SŽ! Zničí nám to, či ono! Přijďte na zastupitelstvo a zastavte VRT“.. adt.

Držím palce, tohle je dobrá věc, otevřené dveře je jediná úspěšná politika.

Pražec

Pozorovatelna musí být!

Šotohistorka ze života Antonína Dvořáka:
„Dvořák jednou požádal svého studenta na konzervatoři a budoucího zetě, Josefa Suka, aby si ráno přivstal a šel mu zapsat číslo lokomotivy při výjezdu vídeňského rychlíku z tunelu u nádraží. Suk se chtěl v očích Mistra vyznamenat, nařídil si budík a ráno se vybaven divadelním kukátkem vydal nad tunel. Po průjezdu vlaku ihned běžel se zapsaným číslem do Dvořákova bytu v Žitné ulici. Skladatel se mu však vysmál: Suk – neznalý věci – místo čísla lokomotivy zapsal číslo tendru…“
https://www.antonin-dvorak.cz/co-jste-nevedeli/

M474003

Tenkrát bylo na tendru stejné číslo jako na lokomotivě. Tato historka je smyšlená.

Martin Chovanec

Těší mě, že jsem s některými „odvážnými“ návrhy nebyl osamocený. Jsem zvědavý, jak to celé dopadne.

Petr Jetelina

Plně souhlasím s výstabou vyhlídkových míst pro fotografování vlaků na VRT. Zamezí se tak případnému nelegálnímu vstupu osob do míst, kde to bude zakázáno. Jen se projektanti musí také zamyslet nad násvitem na trati, aby slunce nebylo například celý den proti vyhlídkovému místu. To by pak takové místo nemělo žádnou cenu.

Jiří Kocurek

Dobrý fotograf si poradí i s protisvětlem. Šotouš obecný ale poleze všude možně i nemožně, plot neplot
Jeden příklad z mnoha, urodí se i na stromě či sloupu trakčního vedení, střecha automobilu a jím přivezené štafle taky.
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sranda101.jpg

X 1

V Německu je vstup nepovolaných osob do “Bahnbereich/gleisbereich=oblast dráhy/kolejiště” trestný čin.

Kamil238

Alespoň, že tito šotouši na fotce prošli základním kurzem šocení a jsou seřazeni do jedné řady a nepřekáží si navzájem. 🙂

lojzik

slunce se celý den po obloze hýbe, takže celý den proti vyhlídkovému místu nebude

Ondra

Velmi dobře, hodilo by se to pro každou větší stavbu. I když část podmětů je spíš na samosprávy.

Ondra

*podnětů

xyz

Západní část Běchovic tedy bude víceméně obklopena významnými dopravními stavbami – buď dálnicí, nebo VRTkou.

Totéž mmch. Ostopovice u Brna.

Martin

Co maji rikat H.Pocernice, ze tri stran sestipruha dalnice…

lojzik

kdyby jen tři dálnice, VRT jim tam plácnou taky

Ondra

Udělat podél tratí cyklostezky by bylo fajn, město by získalo kilometry souvislých stezek.

Jakub P

Bylo by to fajn, ale pro cyklodopravu ve městě je důležitější plošná prostupnost obytnýma čtvrtěma. Tyhle „dálkový“ stezky jsou hezká třešnička na dortu cykloinfrastruktury. Bohužel Praha nemá a moc se nesnaží upéct ten dort…

Michal

Zvláštní, že tohle se u silnic vůbec neřeší. Tam se běžně kácí stromy, rozšiřují silnice, staví nová parkovací místa a názory lidí, kterých se to přímo týká, nikoho nezajímají.

Radek

Tohle je snad první infrastrukturní stavba, kde se sbírá systematicky a veřejně zpětná vazba v časném stadiu projektu. Myslím, že je to dobře.

mgr.pavel

Rozhodně to je dobře.

Ale proč se stejně nepostupuje u dálnic, které se nyní teprve plánují?

Šalina na Špilas

Protože dálnice už někde fungují a průměrný člověk má o její užitečnosti představu. Proto ji bude blokovat méně, než VRT, kde uvěří všemu, co mu kdo nakecá, protože průměrný člověk VRT nikdy neviděl a nejel po ní.
A z toho vyvstala užitečnost až nutnost to u VRT udělat, přičemž u dálnic to zatím nebylo třeba.

Granja

VRT vidět může průměrný občan kdekoli na PC. A představa, že jede namísto běžných 160 třeba 250 už také příliš rozdílné není.

Jaaa

Ano, zásadní rozdíl mezi železniční a silniční dopravou u nás je totiž ten, že vlaky vám nejedou rovnou až do baráku.

milan

Pozorovatelny vlaků by měly být zpoplatněny, aby náklady na jejich vybudování měly přiměřenou návratnost.

MHD

Pěkný precedens, to by se pak dalo říci o těch cyklostezkách…. a i o nově vysazené zeleni.

Hala D

Zajímavé, že pozorovatelny dálnic, tzv. inhalační místa emisí či plochy pro požitek z dálničního hluku, nikdo nepožaduje. Ani pozorovatelny ubohoučkých kamionků, zřízené ČESMADem.

Marek Kubík

Naší generaci z 90. let stačil ke sledování kamionů most na dálnicí. 😉

Jiří Kocurek

ŘSD někdy nějakou pozorovatelnu kamionů za tíémto účelem zřídilo, nebo je to zase pomluva?

Granja

Pro zlepšení nálady fakt dobré.😉