První vnitrostátní let po 22 měsících. LOT spojil Ostravu a Prahu
Bombardier Dash 8 Q400 společnosti LOT v Ostravě při vzletu do Prahy. Foto: Radim Kobližka / LKMT Spotters
Linka je zatím dočasná do první poloviny prosince, v provozu bude pětkrát týdně.
chápu to dobře že se dá jen z Ostravy do Prahy ale z Prahy do Ostravy nikoliv? 🙁
a jak jste na to prosím přišel?
ok už to na lot je,ale včera mi to nic zpět nanašlo
Zajímavé, že nikdo nikde nenapíše, kolik letělo cestujících?
Každopádně kdyby bylo plně obsazené, budou se tím chlubit už na prvních řádcích tiskové zprávy, takže asi tak.
21 prý z Prahy do Ostravy a tam vystoupili dva pouze.
Co dokáže mezi WAW, OSR a PRG LOT, to by dokázaly ČSA taky. Jen by musely mít jiné vedení, aby nebyly de facto v agónii.
Ano, nemate pravdu
🙂 a opravdu si myslíte, že linka PRG-OSR je natolik oblíbená, aby se uživila? 😀
Nechápete smysl psaného slova. O lince PRG-OSR nepadlo ani slovo, zmiňoval jsem linku mezi WAW, OSR a PRG.
A vy myslíte, že kdyby ČSA přidalo OSR na trase PRG-WAW, že by to mělo smysl? Že by sa našlo dost cestujících kteří by chtěli letět jen do OSR?
OSR byla ve většině dní a případů prodělečná linka. Minimum lidí létalo P2P, 99% PAX v letadle byly vždy tranzit dál na evropské linky. Já ji pracovně sice využíval hodně, ale v některých případech byl vlak rychlejší 😉
A kam nyní líta mister Šimáně, nevíte?
Víme
Je ticho po pěšině, takže lépe nevědět…
Nesmí teď nikam létat, aby vymámil dotace za to, že nelétá! Svět je naruby!
mohu se zeptat, jaké dotace máte na mysli? Rádi se poučíme, děkuji.
Dahs 8 Q400 má létat pravidelně ve středu a v pátek, tudíž se nejedná o mimořádnou změnu typu.
Jedná se o změnu typu oproti původnímu oficiálnímu ohlášení…
Chtěl jsem si tuhle trasu zaletět ale když vidím ten vrtulák Dash tak asi ne. Stačilo několikrát tímto strojem s Austrian, a dost:-(
Dneska je vrtulák jen mimořádně, jinak se lítá podle plánu proudovým.
Bohuzel jsem nikdy nemel to stesti letet „vrtulakem“. Je to opravdu tak spatne na nejaky hodinovy let? Nekdy si to musim vyzkouset a udelat nazor sam. Ja zastavam nazor, ze je to porad mnohem lepsi nez autobus/vlak/auto.
Na hodinovém letu je to úplně v pohodě letadlo, jen trochu hlučnější, ale to nemůže nikomu vadit.
Není .. je to uplne normalni letadlo, jen trosku vetsi kraval … na hodinový poskakování po evropě je to .. bez probléů 🙂
Když nepočítám lety s IL-18 a IL-14 z mladší doby kamenné, letěl jsem vrtulákem jen jednou, a to ATR-72 z Koh Samui do Bangkoku, společnost Bangkok airways, let necelé 2 hodiny, naprosto v pohodě, letadlo pohodlné, hluk v kabině zcela v normě, nic nedrnčelo, jen to zabarvení zvuku motorů je pochopitelně jiné, než u proudových letadel. Byl jsem tehdy docela příjemně překvapen. Počítám, že Dash bude něco podobného.
Vrtulak obecne ano, ale v Q400 je ten hluk extrémní a u míst u okna není kam dát nohy. A to srovnání, tak zrovna ve vlaku má obvykle člověk místa víc (i když moderní downgrade na sardinkoidní uspořádání, vznešeně nazývané letecké, tuto výhodu smazává). A v konkrétním případě Q400 bych řekl, že i ten autobus je často pohodlnější.
není. létat tím často je otrava, ale jako občasný zážitek je to fajn. my jsme si s klukem schválně vloni na dovolené střihli BAe Jetstream 31 na vnitrolince v Estonsku a výhled z první řady do kabiny a na knipl je skvělý zážitek!
ATR se na těch letech do hodiny ještě dá, i když třeba do Budapešti jsem radši létal Ryanairem než ČSA, čistě kvůli typu letadla. No a u Dash8 mi subjektivně přijde, že je ten kravál fakt nesnesitelný. Letenku z Ostravy do Prahy jsem si koupil jako „zážitek“ a kdyby to měl letět Dash místo Embraeru, tak bych vyměnil termín.
Já jsem nedávno letěl s ATR Praha – Paříž (1h a 50 min) a celkem pohoda. Vlastně mě víc než hluk překvapily vibrace.
Podle „Zdeňka“, co Dash Q 400 nebo ATR 42/72 viděl asi jen z dálky nebo na obloze, to je opravdu katastrofa. JInak zcela vhodná letadla pro krátké tratě, létající po celém světě a velmi rozšířená zejména u feeder dopravců..Sice místa uvnitř mnoho není, zvláště u Dash Q 400, které je užší a výškově nižší, nežli ATR, ale na hodinový let to úplně stačí. Ano, jsou postupně nahrazována proudovými letadly, nicméně i vrtulák má stále svoje kouzlo.
Já jsem kdysi letěl s ČSA s ATR 72 do Košic a bylo to úplně v pohodě.
Dash Q 400 jsou skvělá letadla na krátké tratě a nechápu, co to blekotáte. Rozšířená po celém světě, stejně jako ATR. Tyhle kecy jsou o ničem, pane. Jed´te si low cost ve vlaku a bude Vám skvěle.
Diky za hrabeci radu
Zdeněk, to je známý prudic a trotl i na jiných fórech. Neberte ho moc vážně. Jinak Dash q400 je daleko tišší než atr 42/72 a na krátké vzdálenosti rychlejší než proudové letadlo. Z Ostravy do Prahy ten let trvá cca 35 min tipuji reálného letového času
Diky za pochvalu, Aleši
Vtipná cedule.
No, tak alespoň ten provoz v OSR nevypadá tak mizerně…
Upřesním: aspoň ta osobní doprava tam nevypadá tak mizerně
Pravda, cargo vypadá velice slibně
No ještě aby se taky z toho slavného letiště cestující nějak dostali do civilizace. Přílet 11:55, odjezd nejbližšího vlaku 14:44. Jinak sice po hodině autobus, ale v blbé časy a ke všemu jede 40 minut. Když připočtu odbavení, tak to tam za tu dobu je člověk Pendolínem třikrát.
Svatá pravda, to spojení letiště s Ostravou je víc než tristní….
A kolik těch pendolin teď jezdí?
Jde vidět, že to někomu myslelo.
Jo? A v čem? Kdyz budu chtit z WAW za velkou louži tak kvůli nějaké Ostravě nestihnu přestup.
Lety s mezipřistáním jsou pouze dočasné. Od 11. prosince chce LOT opět létat přímo.
Stihneš