Letecké společnosti Letectví Letiště

První vnitrostátní let po 22 měsících. LOT spojil Ostravu a Prahu

Bombardier Dash 8 Q400 společnosti LOT v Ostravě při vzletu do Prahy. Foto: Radim Kobližka / LKMT Spotters
Bombardier Dash 8 Q400 společnosti LOT v Ostravě při vzletu do Prahy. Foto: Radim Kobližka / LKMT Spotters
Linka je zatím dočasná do první poloviny prosince, v provozu bude pětkrát týdně.

Téměř dva roky po posledním letu mezi Prahou a Ostravou se do Česka vrátilo vnitrostátní letecké spojení. Polský dopravce LOT Polish Airlines začal nově nabízet letecké spojení mezi Prahou a Ostravou. Zatím dočasně.

Nová linka je součástí úprav letového řádu LOT na trase mezi Prahou a Varšavou a Ostravou a Varšavou, dopravce spojil dvě do jedné. Cestující z Prahy do Varšavy a zpět mají vždy mezipřistání v Ostravě. Tím vznikla i nová vnitrostátní linka. Na prvním letu bylo podle odhadu prvních cestujících dvacet až třicet pasažérů. Jeho trasa je zaznamenána na Flightradar24.com.

LOT od začátku uvádí, že jde o spojení na zkoušku a podle zájmu uvidí, zda v něm bude pokračovat. V nabídce jsou zatím lety jen do 10. prosince. Na dnešní linku LOT  nasadil turbovrtulový letoun Bombardier Dash 8 Q400, současně změnil plánované nasazení letadel. Stejný stroj bude létat v pátek a ve středu, ostatní dny  Embraer E170.

Přímé letecké spojení mezi Prahou a Ostravou skončilo v lednu 2019 po 83 letech, kdy spojení ukončily České aerolinie. V Ostravě jde aktuálně společně s linkou do Varšavy o jedinou pravidelnou linku.

LOT bude mezi Prahou a Ostravou létat pětkrát týdně: každý den kromě soboty a úterý. Ve středu, v pátek a v neděli odlétá z Prahy v 11 hodin, ve čtvrtek v 18:50, v pondělí v 17:45. Z Ostravy odlétá ve středu, pátek a v neděli v 9:30, ve čtvrtek v 17:20, v pondělí 16:15.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

chápu to dobře že se dá jen z Ostravy do Prahy ale z Prahy do Ostravy nikoliv? 🙁

Katka

a jak jste na to prosím přišel?

jirka

ok už to na lot je,ale včera mi to nic zpět nanašlo

Vizionář

Zajímavé, že nikdo nikde nenapíše, kolik letělo cestujících?
Každopádně kdyby bylo plně obsazené, budou se tím chlubit už na prvních řádcích tiskové zprávy, takže asi tak.

Roiman4

21 prý z Prahy do Ostravy a tam vystoupili dva pouze.

Zdeněk

Co dokáže mezi WAW, OSR a PRG LOT, to by dokázaly ČSA taky. Jen by musely mít jiné vedení, aby nebyly de facto v agónii.

Jana

Ano, nemate pravdu

Ota Z.

🙂 a opravdu si myslíte, že linka PRG-OSR je natolik oblíbená, aby se uživila? 😀

Zdeněk

Nechápete smysl psaného slova. O lince PRG-OSR nepadlo ani slovo, zmiňoval jsem linku mezi WAW, OSR a PRG.

Martin

A vy myslíte, že kdyby ČSA přidalo OSR na trase PRG-WAW, že by to mělo smysl? Že by sa našlo dost cestujících kteří by chtěli letět jen do OSR?

Ota Z.

OSR byla ve většině dní a případů prodělečná linka. Minimum lidí létalo P2P, 99% PAX v letadle byly vždy tranzit dál na evropské linky. Já ji pracovně sice využíval hodně, ale v některých případech byl vlak rychlejší 😉

cestující

A kam nyní líta mister Šimáně, nevíte?

Roman

Víme

Petr Novák

Je ticho po pěšině, takže lépe nevědět…

Vizionář

Nesmí teď nikam létat, aby vymámil dotace za to, že nelétá! Svět je naruby!

Ota Z.

mohu se zeptat, jaké dotace máte na mysli? Rádi se poučíme, děkuji.

Jiří B

Dahs 8 Q400 má létat pravidelně ve středu a v pátek, tudíž se nejedná o mimořádnou změnu typu.

Katka

Jedná se o změnu typu oproti původnímu oficiálnímu ohlášení…

Zdenek

Chtěl jsem si tuhle trasu zaletět ale když vidím ten vrtulák Dash tak asi ne. Stačilo několikrát tímto strojem s Austrian, a dost:-(

Zbyněk

Dneska je vrtulák jen mimořádně, jinak se lítá podle plánu proudovým.

Václav

Bohuzel jsem nikdy nemel to stesti letet „vrtulakem“. Je to opravdu tak spatne na nejaky hodinovy let? Nekdy si to musim vyzkouset a udelat nazor sam. Ja zastavam nazor, ze je to porad mnohem lepsi nez autobus/vlak/auto.

Majkl

Na hodinovém letu je to úplně v pohodě letadlo, jen trochu hlučnější, ale to nemůže nikomu vadit.

Tomas

Není .. je to uplne normalni letadlo, jen trosku vetsi kraval … na hodinový poskakování po evropě je to .. bez probléů 🙂

Zdeněk

Když nepočítám lety s IL-18 a IL-14 z mladší doby kamenné, letěl jsem vrtulákem jen jednou, a to ATR-72 z Koh Samui do Bangkoku, společnost Bangkok airways, let necelé 2 hodiny, naprosto v pohodě, letadlo pohodlné, hluk v kabině zcela v normě, nic nedrnčelo, jen to zabarvení zvuku motorů je pochopitelně jiné, než u proudových letadel. Byl jsem tehdy docela příjemně překvapen. Počítám, že Dash bude něco podobného.

watslaw

Vrtulak obecne ano, ale v Q400 je ten hluk extrémní a u míst u okna není kam dát nohy. A to srovnání, tak zrovna ve vlaku má obvykle člověk místa víc (i když moderní downgrade na sardinkoidní uspořádání, vznešeně nazývané letecké, tuto výhodu smazává). A v konkrétním případě Q400 bych řekl, že i ten autobus je často pohodlnější.

Nekdo

není. létat tím často je otrava, ale jako občasný zážitek je to fajn. my jsme si s klukem schválně vloni na dovolené střihli BAe Jetstream 31 na vnitrolince v Estonsku a výhled z první řady do kabiny a na knipl je skvělý zážitek!

Petr

ATR se na těch letech do hodiny ještě dá, i když třeba do Budapešti jsem radši létal Ryanairem než ČSA, čistě kvůli typu letadla. No a u Dash8 mi subjektivně přijde, že je ten kravál fakt nesnesitelný. Letenku z Ostravy do Prahy jsem si koupil jako „zážitek“ a kdyby to měl letět Dash místo Embraeru, tak bych vyměnil termín.

Tuaer

Já jsem nedávno letěl s ATR Praha – Paříž (1h a 50 min) a celkem pohoda. Vlastně mě víc než hluk překvapily vibrace.

aldas

Podle „Zdeňka“, co Dash Q 400 nebo ATR 42/72 viděl asi jen z dálky nebo na obloze, to je opravdu katastrofa. JInak zcela vhodná letadla pro krátké tratě, létající po celém světě a velmi rozšířená zejména u feeder dopravců..Sice místa uvnitř mnoho není, zvláště u Dash Q 400, které je užší a výškově nižší, nežli ATR, ale na hodinový let to úplně stačí. Ano, jsou postupně nahrazována proudovými letadly, nicméně i vrtulák má stále svoje kouzlo.

V.N.

Já jsem kdysi letěl s ČSA s ATR 72 do Košic a bylo to úplně v pohodě.

aldas

Dash Q 400 jsou skvělá letadla na krátké tratě a nechápu, co to blekotáte. Rozšířená po celém světě, stejně jako ATR. Tyhle kecy jsou o ničem, pane. Jed´te si low cost ve vlaku a bude Vám skvěle.

Zdenek

Diky za hrabeci radu

Aleš

Zdeněk, to je známý prudic a trotl i na jiných fórech. Neberte ho moc vážně. Jinak Dash q400 je daleko tišší než atr 42/72 a na krátké vzdálenosti rychlejší než proudové letadlo. Z Ostravy do Prahy ten let trvá cca 35 min tipuji reálného letového času

Zdenek

Diky za pochvalu, Aleši

Laik

Vtipná cedule.

Honza

No, tak alespoň ten provoz v OSR nevypadá tak mizerně…

johny

Upřesním: aspoň ta osobní doprava tam nevypadá tak mizerně

Honza

Pravda, cargo vypadá velice slibně

Michal S.

No ještě aby se taky z toho slavného letiště cestující nějak dostali do civilizace. Přílet 11:55, odjezd nejbližšího vlaku 14:44. Jinak sice po hodině autobus, ale v blbé časy a ke všemu jede 40 minut. Když připočtu odbavení, tak to tam za tu dobu je člověk Pendolínem třikrát.

Zdenek

Svatá pravda, to spojení letiště s Ostravou je víc než tristní….

Honza

A kolik těch pendolin teď jezdí?

David Brzezniak

Jde vidět, že to někomu myslelo.

Viki

Jo? A v čem? Kdyz budu chtit z WAW za velkou louži tak kvůli nějaké Ostravě nestihnu přestup.

Jakub

Lety s mezipřistáním jsou pouze dočasné. Od 11. prosince chce LOT opět létat přímo.

David Brzezniak

Stihneš