První vlaky z největší švýcarské drážní zakázky v historii. Stadler představil FLIRT Evo pro trojici dopravců
Nové jednotky Stadler FLIRT Evo pro trojici švýcarských dopravců SBB, RegionAlps a Thurbo. Foto: Stadler Rail
Aktuálně mají dopravci objednáno již 329 jednotek.
Někdo asi zaopmněl SBB poradit, že takovou tramvají nikdo jezdit nebude. 😀
Vyberko až na 500 souprav. Tak tomu říkám objednávka. Cena pak musí být velmi zajímavá. Velká rámcovka se mohla udělat na Interjety a jen je postupně doobjednavat.
Vychazí to 160 mil CZK ks. Objednavka 2020, ve stejném roce objendaly CD Panthery za 143 mil CZK ks.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-u-skody-regiopantery-za-temer-sedm-miliard-korun-nejvice-pro-olomoucky-kraj-68515/
Z poslední zákazky prý Panther byl za 170 mil CZK, ale jestli dvoj nebo trojvůz.
Nenašel někdo poměr těch čtyř a třivozových Stadleru?
Jen technická: Škoda dělá (Regio)Pantery, ne Panthery. Jo, vím, je to maličkost.
Oproti hlučným a nepovedeném Regiopantherům vypadá skvostně..
už jen to, že neumíte napsat správně ani název soupravy jasně dává najevo kvalitu vašeho komentáře 🙂
Ano, tohle je úplně někde jinde. A skoro bych se vsadil, že to možná bylo i levnější…
No provedení sedaček a vybavení Flirtu EVO v první třídě odpovídá panteru v druhé. Ty sedačky budou poměrně tvrdé, nemají středové opěrky, malé stolečky v první třídě a v druhé žádné… To není na výrobce, ten umí leccos, ale zákazník asi velkou péči neměl…
To je pro thurbo, kde to nahradí jednotky Domino se sezením 2+3 ve dvojce. V tom nebude člověk sedět tři hodiny, jako v panteru z Prahy do Brna.
Bavíme se o Regiopanteru, moje srovnání platí.
Až by sa ČD, Leo a Jančurovci spojili a zadali by veľkú objednávku na Pantery, tiež by vedeli vyjednať lepšiu cenu. Otázne je či aj lepšiu kvalitu……
Tomu se říká kartel. To se u nás považuje za nelegální. Ovšem Slovensko. To je něco jiného…. 😉
A říká se tomu kartel od 18.11.2024 12:30 hodin nebo už déle ? Ptám se pro kamaráda….
Argumenty nula, tak aspoň dehonestace. Navíc nemáte? 😉 Proč se kamarád nezeptá sám? Nebo máte pocit uspokojení sám ze sebe? 😉
Ten fiktivní kamarád neumí číst nebo psát?
Myslel jsem že kartel znamená že se více výrobců tajně domluví na tom jak podávat nabídky a za kolik poskytovat služby. A ne že se více zákazníků domluví že vypíšou společně jedno výběrko.
Myslet znamená nevědět. ;).
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Kartel
A co z toho se vztahuje na situaci, že by se různí dopravci spojili k nákupu vlaků?
Já spíš vidím problém v mechanismu určování dodavatele u ČD (soutěž dle zákona o veřejných zakázkách) a ostatních, kteří si můžou koupit produkt čistě dle své úvahy, bez nutnosti nějakých transparentních pravidel.
Je tu i jeden další rozdíl – Thurbo i RegionAlps jsou zčásti/většinově vlastněny státními SBB (další podíl mají kantony + případně někdo jiný).
S dovolením cituji: „Kartelovou dohodu uzavírají soutěžitelé, kteří vyrábějí stejné nebo podobné výrobky…“
Kartel je docela něco jiného. Vy jste ekonom asi jako já kosmonaut.
A co to tedy je? Ať se pobavíme. 😉
Kartel je něco úplně jiného, než když se několik firem spojí do společné souteže na nkápu vlaků. Aby to byl karetel, tak by se museli výrobci spojit proti objednavateli…