První vlaky z největší švýcarské drážní zakázky v historii. Stadler představil FLIRT Evo pro trojici dopravců
Nové jednotky Stadler FLIRT Evo pro trojici švýcarských dopravců SBB, RegionAlps a Thurbo. Foto: Stadler Rail

Aktuálně mají dopravci objednáno již 329 jednotek.
Zaujalo mě, že to má jezdit i na „Hochrhein-Bodensee“, tedy na těch přímých vlacích Basilej – St. Gallen po elektrizaci rýnské pravobřežky (již na německém území).
Čekal jsem tam poněkud „dálkovější“ soupravy.
Někdo asi zaopmněl SBB poradit, že takovou tramvají nikdo jezdit nebude. 😀
Vyberko až na 500 souprav. Tak tomu říkám objednávka. Cena pak musí být velmi zajímavá. Velká rámcovka se mohla udělat na Interjety a jen je postupně doobjednavat.
Vychazí to 160 mil CZK ks. Objednavka 2020, ve stejném roce objendaly CD Panthery za 143 mil CZK ks.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-u-skody-regiopantery-za-temer-sedm-miliard-korun-nejvice-pro-olomoucky-kraj-68515/
Z poslední zákazky prý Panther byl za 170 mil CZK, ale jestli dvoj nebo trojvůz.
Nenašel někdo poměr těch čtyř a třivozových Stadleru?
Jen technická: Škoda dělá (Regio)Pantery, ne Panthery. Jo, vím, je to maličkost.
No Panthery (nebo alespon jejich casti) kdysi myslim vyrabela taky…
Panthery nikoliv.
Děla 88mm – hlavně, pak hlavně na 150mm, díly na Tigry, Hetzery…
Na Panthera nic. Motor Maybach, převodovka ZF, korba MAN, hlaveň myslím Krupp. Možna předkovky na hlavně…
Měli podle dobových fotek jednoho Panthera na ukázku v závodě. A podle technického výkresu co si dělal revezně asi nebyl přístup k origo dokumentaci.
😂😂👍to se povedlo!
No jo no. To je tak když člověk v práci hleda kánon na tank a diskutuje na foru.
Ps: Práce jsou plastikové modely…
Oproti hlučným a nepovedeném Regiopantherům vypadá skvostně..
už jen to, že neumíte napsat správně ani název soupravy jasně dává najevo kvalitu vašeho komentáře 🙂
Ano, tohle je úplně někde jinde. A skoro bych se vsadil, že to možná bylo i levnější…
No provedení sedaček a vybavení Flirtu EVO v první třídě odpovídá panteru v druhé. Ty sedačky budou poměrně tvrdé, nemají středové opěrky, malé stolečky v první třídě a v druhé žádné… To není na výrobce, ten umí leccos, ale zákazník asi velkou péči neměl…
To je pro thurbo, kde to nahradí jednotky Domino se sezením 2+3 ve dvojce. V tom nebude člověk sedět tři hodiny, jako v panteru z Prahy do Brna.
Bavíme se o Regiopanteru, moje srovnání platí.
Až by sa ČD, Leo a Jančurovci spojili a zadali by veľkú objednávku na Pantery, tiež by vedeli vyjednať lepšiu cenu. Otázne je či aj lepšiu kvalitu……
Tomu se říká kartel. To se u nás považuje za nelegální. Ovšem Slovensko. To je něco jiného…. 😉
A říká se tomu kartel od 18.11.2024 12:30 hodin nebo už déle ? Ptám se pro kamaráda….
Argumenty nula, tak aspoň dehonestace. Navíc nemáte? 😉 Proč se kamarád nezeptá sám? Nebo máte pocit uspokojení sám ze sebe? 😉
Ten fiktivní kamarád neumí číst nebo psát?
Myslel jsem že kartel znamená že se více výrobců tajně domluví na tom jak podávat nabídky a za kolik poskytovat služby. A ne že se více zákazníků domluví že vypíšou společně jedno výběrko.
Myslet znamená nevědět. ;).
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Kartel
A co z toho se vztahuje na situaci, že by se různí dopravci spojili k nákupu vlaků?
Já spíš vidím problém v mechanismu určování dodavatele u ČD (soutěž dle zákona o veřejných zakázkách) a ostatních, kteří si můžou koupit produkt čistě dle své úvahy, bez nutnosti nějakých transparentních pravidel.
Je tu i jeden další rozdíl – Thurbo i RegionAlps jsou zčásti/většinově vlastněny státními SBB (další podíl mají kantony + případně někdo jiný).
Co myslíte, když ti dopravci jsou téměř 100% trhu. Furt nic?
S dovolením cituji: „Kartelovou dohodu uzavírají soutěžitelé, kteří vyrábějí stejné nebo podobné výrobky…“
Omg! Tím se mysli ze by se všichni zel dopravci dohodli ze za vagon nezaplatí víc než nějakou cenu.
Už se dokonce stalo, že se do takového VŘ nikdo nepřihlásil.
PS: Spolek obcí v údolí Desné není jediný, mnoheé obce se „spolčily“ pro výstavbu vodovdu nebo kanalizace a ČOV.
Tak jsem si to přečetl a už si to jen nemyslím, ale vím.
Kartel je docela něco jiného. Vy jste ekonom asi jako já kosmonaut.
A co to tedy je? Ať se pobavíme. 😉
Kartel je něco úplně jiného, než když se několik firem spojí do společné souteže na nkápu vlaků. Aby to byl karetel, tak by se museli výrobci spojit proti objednavateli…
Blablabla.. panter je úplně cajk.. vyzkoušen u nás jezdí na Vsetíně a taky slovenský a úplně pohoda
Jo protože jsou druhá generace. Ta první má blíže k pojizdnénu kredenci.