První vlaky z největší švýcarské drážní zakázky v historii. Stadler představil FLIRT Evo pro trojici dopravců

Nové jednotky Stadler FLIRT Evo pro trojici švýcarských dopravců SBB, RegionAlps a Thurbo. Foto: Stadler RailNové jednotky Stadler FLIRT Evo pro trojici švýcarských dopravců SBB, RegionAlps a Thurbo. Foto: Stadler Rail

Aktuálně mají dopravci objednáno již 329 jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Někdo asi zaopmněl SBB poradit, že takovou tramvají nikdo jezdit nebude. 😀

Michal82

Vyberko až na 500 souprav. Tak tomu říkám objednávka. Cena pak musí být velmi zajímavá. Velká rámcovka se mohla udělat na Interjety a jen je postupně doobjednavat.

Permonik

Vychazí to 160 mil CZK ks. Objednavka 2020, ve stejném roce objendaly CD Panthery za 143 mil CZK ks.

https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-u-skody-regiopantery-za-temer-sedm-miliard-korun-nejvice-pro-olomoucky-kraj-68515/

Z poslední zákazky prý Panther byl za 170 mil CZK, ale jestli dvoj nebo trojvůz.

Nenašel někdo poměr těch čtyř a třivozových Stadleru?

El Barto

Jen technická: Škoda dělá (Regio)Pantery, ne Panthery. Jo, vím, je to maličkost.

Petr

Oproti hlučným a nepovedeném Regiopantherům vypadá skvostně..

LetecJaromír

už jen to, že neumíte napsat správně ani název soupravy jasně dává najevo kvalitu vašeho komentáře 🙂

Bez přezdívky

Ano, tohle je úplně někde jinde. A skoro bych se vsadil, že to možná bylo i levnější…

smasska

No provedení sedaček a vybavení Flirtu EVO v první třídě odpovídá panteru v druhé. Ty sedačky budou poměrně tvrdé, nemají středové opěrky, malé stolečky v první třídě a v druhé žádné… To není na výrobce, ten umí leccos, ale zákazník asi velkou péči neměl…

Lukáš F.

To je pro thurbo, kde to nahradí jednotky Domino se sezením 2+3 ve dvojce. V tom nebude člověk sedět tři hodiny, jako v panteru z Prahy do Brna.

smasska

Bavíme se o Regiopanteru, moje srovnání platí.

ICE_Laco

Až by sa ČD, Leo a Jančurovci spojili a zadali by veľkú objednávku na Pantery, tiež by vedeli vyjednať lepšiu cenu. Otázne je či aj lepšiu kvalitu……

M19

Tomu se říká kartel. To se u nás považuje za nelegální. Ovšem Slovensko. To je něco jiného…. 😉

BND30

A říká se tomu kartel od 18.11.2024 12:30 hodin nebo už déle ? Ptám se pro kamaráda….

M19

Argumenty nula, tak aspoň dehonestace. Navíc nemáte? 😉 Proč se kamarád nezeptá sám? Nebo máte pocit uspokojení sám ze sebe? 😉

old

Ten fiktivní kamarád neumí číst nebo psát?

Twix

Myslel jsem že kartel znamená že se více výrobců tajně domluví na tom jak podávat nabídky a za kolik poskytovat služby. A ne že se více zákazníků domluví že vypíšou společně jedno výběrko.

M19

Myslet znamená nevědět. ;).
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Kartel

Kubrt

A co z toho se vztahuje na situaci, že by se různí dopravci spojili k nákupu vlaků?
Já spíš vidím problém v mechanismu určování dodavatele u ČD (soutěž dle zákona o veřejných zakázkách) a ostatních, kteří si můžou koupit produkt čistě dle své úvahy, bez nutnosti nějakých transparentních pravidel.

xyz

Je tu i jeden další rozdíl – Thurbo i RegionAlps jsou zčásti/většinově vlastněny státními SBB (další podíl mají kantony + případně někdo jiný).

Jiří Kocurek

S dovolením cituji: „Kartelovou dohodu uzavírají soutěžitelé, kteří vyrábějí stejné nebo podobné výrobky…“

Jan

Kartel je docela něco jiného. Vy jste ekonom asi jako já kosmonaut.

M19

A co to tedy je? Ať se pobavíme. 😉

Jiří Kocurek

Kartel je něco úplně jiného, než když se několik firem spojí do společné souteže na nkápu vlaků. Aby to byl karetel, tak by se museli výrobci spojit proti objednavateli…