První velké vrtání pro Krušnohorský tunel. Zakázku na průzkum získalo česko-bulharské sdružení

Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.

Vrty proběhnou do hloubky až 485 metrů.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
eLzyx

se obávám, že NASA/Musk dostanou lidi dříve zpátky na Měsíc a dost možná i na Mars, než my uděláme jeden poměrně hloupý tunel.

J.K.

Co vůbec u tunelu do Berouna, tam už se průzkum dělal / je na dohled?

DavidS

Vrty začaly v září

Edna Řeháková

Jojo, Nemci meli minimalne 6 variant kudy K.tunel povedou, stanovili kriteria vyberu z variant, jako jsou prave treba vysledky geologickeho pruzkumu a z toho vyplyvajici ekonomika, enviromentalni hlediska a dalsi, obodovali to a vybrali variantu, vse transparentne a zdokumentovane treba zde: https://www.dresden-praha.eu/de/mediathek/allgemeine-projektinfos#tabcontainer Postup v CR: 1 varianta, kterou chceme za kazdou cenu, protoze pozemky na sklady v okoli a dalsi uz jsou rozebrany. Tato jedna trasa je jiz schvalena v ZUR bez geologickeho pruzkumu, pac ten se zasekl u UHOS ze je to site na miru (https://uohs.gov.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-15466.html), nikdo nevi jestli je geologie ok, kolik to reseni bude stat atd…to je… Číst vice »

Michal M

Máte tam chatičku, jo?

Edna Řeháková

Samozřejmě 🙂

David

VRT je v pohodě, tam občas projede vlak a ani o něm nevíte. To horší je bydlet v blízkosti D1, tam slyšíte kamion každých 5 vteřin.

xyz

V intencích oficiálních proVRTkařských materiálů, dojde po dokončení VRT Praha – Brno k přesunu relevantní části osobní dopravy z dálnice na železnici a díky uvolnění konvenčních tratí od dálkových vlaků, bude na ni moci být přesunuto o to více nákladní dopravy, takže i kamionů po D1 pojede méně.

Tomáš

Tomu bych rád věřil 😀 Ale nevím, nevím…

Frantisek X

Kvůli čemuž jsme D1 rozšířili a stavíme paralelní D35, protože současně počítáme se zachováním i nárůstem objemů přeprav po silnicích. A podobně tak i jinde. Přitom jsme ještě ani nesáhli na zkapacitnění a zrychlení vlaků mezi Hradcem a Libercem, Hradcem a Trutnovem atd. Bylo by hezké, kdybychom reálně sledovali zmíněnou tezi, ale po těch letech, kdy stále přidáváme silnice a konzervujeme i ubíráme koleje, no…

Zlámalík

A v mezičase jede v protisměru 🙂

xyz

Česko-bulharské sdružení? Tak jen doufat, že dílko se podaří. 🙂

P. S. i toto je část úseku, který „měl být hotov v roce 2030“. V jakém roce by asi tyto průzkumné práce musely proběhnout, aby VRT Praha – Drážďany vč. tohoto tunelu mohla být v roce 2030 hotova?

jkjk

Pasát fouká vlídný!
PS: Německý odhad je aktuálně začátek stavby 2032, stavba 12 let. Český odhad začátek 2030, stavba 10 let. Modří už vědí, komu věřit víc.

Zlámalík

To znamená, že jsme zase o krok před nimi!

tarten

To abychom si udělali čárku drápem! 😀

xyz

„Modří“ jsou ale Dobrá správa, tzn. ten „český odhad“. 🙂

tarten

Omyl, to jsou Oranžoví. 😉

Clovek

Jenom stavba kratsiho Semmering-Basistunnel zacala 2012, a stale neni hotovo.
Toto imo v roce 2050 jiste nebude.

Čupačups

Jak dlouho bude trvat cca samotná fyzická stavba?

jzms

48 let ,5 měsíců a 16 dní

DavidS

Asi to není úplně srovnatelné, ale tunel pod Semmeringem podobné délky se plánuje na 18 let stavby, tunel na Koralmbahn má 33 km a délka stavby je 15 let. Gotthardský tunel 20 (14 samotná ražba). Takže tipuju kolem 15 let.

Mimochodem ten tunel má být podle studie dražší než celá Koralmbahn…

Jiný Petr

15 let na české části považuji za podhodnocený odhad. Můj tip je minimálně let 20.

František

2-3 generace, budou to dělat na směny 3 party lidí v dobových CK krojích a po nich to převezmou jejich děti.

MilanSima

Jednoduše řečeno: letošní maturanti se svezou 10 let před důchodem 😀

já do práce chodím denně

Mno, jestli to bude v ortorule 480m jádrově, takže diamantem, tak to teda těžkej Zdař Bůh při rozebírání tyčí, pánové. Nevíte prosím, kdo to bude vrtat, jak vysokou má věž a jak dlouhou šapu? Netušil jsem, že někdo v republice vůbec takovou soupravu s technologií na jádro má. Nějací ložiskáři? Unigeo? A nebo to nebude z republiky? A nebo to nebude na jádro?

Jiří Spicer

Ta bulharská firma je ve sdružení právě pro vrtání, v ČR je to téměř nesehnatelné – či nezaplatitelne.

Ojin

Moravské naftové doly určitě nějaké zkušenosti mít budou. Ale jestli jsou zaplatitelné netuším. https://www.mnd.cz/novinky/nejvetsi-vrtna-souprava-bude-na-morave-vrtat-vrt-na-plyn-v-hloubce-3-7-km

Martin Verner

Tam se ale obvykle nevrtá na jádro.

Pavel Beňa

Pokud by se vrtalo v tvrdém, tak to technologií wire-line jde dobře.
Nejhorší budou ty porušené zóny v oblasti krušnohorského zlomu.

Snad to kolegům půjde lépe než u vrtů pro portál tunelu. Tam je to trápení nejen kvůli paní Srnkové, ale geologické poměry jsou pro vrtané špatné.

Jiný Petr

Mě to zase nepřijde tak moc náročné – mě vrtali vrt 110 m hluboký pro tepelné čerpadlo. A v pohodě to dala stará vrtná souprava na V3S (jak souprava, tak auto byly evidentně starší než já :-))
Bordelu na pozemku bylo „neúrekom“, ale souprava neměla větší problém

Pavel Beňa

U tepelného čerpadla, ale nepotřebujete podrobně dokumentovat vrtné jádro. To je vyvrtá příklepovám kladivem s vodním výplachem.

Kdyby to bylo o tom jen vyhloubit vrt, to by šlo jednoduše. To by ale nebyl průzkum.

Ondra

Zeptám se více informovaných, na jaké úrovni příprav stavby je tato VRT na německé straně? Někde jsem zaslechl, že SŽ je výrazně napřed oproti Němcům, na straně druhé zase to, jak jsme pozadu🤷‍♂️

Jan

Jak se to vezme, vrty už mají dávno hotové. Ale německá byrokracie je zase zbrzdí:-)

Jiří Kocurek