První velká aerolinka investuje do leteckých elektrických taxíků. United si jich koupí až 200
Vizualizace konceptu nového letadla eVTOL od Archer Aviation
První nový stroj by měl vozit cestující v Los Angeles do pěti let.
To bude jednou ve vzduchu tlačenice! Sotva se tento druh dopravy rozběhne, a přidají se k ní i „obyčejní“ lidé, budou muset být přijata nějaká omezení, jinak to bude mazec!
To je sice pěkné ale recyklace baterie je asi 5x dražší než výroba baterie a většinou jde o prachy. Takže ve finále jsme si pomohli v letectví, ale za pár desítek let bude normální mít v ovzduší třeba: kobalt, grafit, mangan, lithium a další suroviny. Snad to někdy těm všem ekologům někdy dojde než se začnou navážet do letectví a to jsme jen u recyklace jak probíhá ekologická výroba by mě taky zajimalo.
😀
Ta originální zpráva má mnohem více podmiňovacích způsobů než to působí v Češtine, kde to dělá dojem hotové věci. Ale jinak zajímavá zpráva. Under the terms of the agreement, United will contribute its expertise in airspace management to assist Archer with the development… Tedy United do projektu přispějí expertízou využití/řízení vzdušného prostoru (no, legislativa…) Once the aircraft are in operation and have met United’s operating and business requirements, United, together with Mesa Airlines, would acquire….. Jakmile bude letoun v provozovatelné kondici a splňovat obchodní a provozní podmínky United, spolus Mesa airlines by mohli pořídit… (to je dost Vágní co by… Číst vice »
U těchto letadel bude smysluplnější využít spíš vodíkové palivové články, nežli baterie, které naopak budou dominovat u elektromobilů, kde hmotnost není překážkou.
Pokud budou létat na krátké vzdálenosti a po přistání se rychle dobijí, tak není problém ani s baterkou. Vodík projde i přes 2 cm silnou ocel, ale hlavně se musí pomocí elektřiny vyrobit s malou účinností a pak se zase s malou účinnosti musí spálit. Ve výsledku na vodík potřebujete vyrobit 3x tolik elektřiny v porovnání s baterkou.
To bude ve vzduchu bordel ….
Já jsem jenom zvědavý až svět dospěje k 100 % elektrifikaci všeho, z čeho to budou nabíjet, když se postupně za kvikotu ekoteroristů zavírají elektrárny jak jádro, tak uhlí, protože uhlíková stopa musí zmizet i kdyby fotra věšeli. A na rozdíl od auta, nemůžeš letadlo opřít o patník , když mu dojde šťáva.
Nabíjet se bude především v noci, kdy je všeobecně menší spotřeba, resp. nadbytek elektřiny. Elektromobilita tak přispěje naopak k menším výkyvům ve spotřebě a tedy větší stabilitě celé sítě.
Takže ve Švédsku už nesmí luxovat, protože si zavřeli elektrárny a my budeme nabíjet v noci. To chci vidět ty sídliště v Praze kde už dnes se nedá zaparkovat jak tam budou viset z každého okna kabely. Navíc nikde automobilky nepíší, že při mínusových teplotách ztrácí elektro auta od jedné pětiny a nad – 10 třetinu ze svého dojezdu.
Z jakého kvalitního zdroje máte, že ve Švédsku se nesmí luxovat?
Bylo to v Deníku a zrovna tak jako Elektrická auta v mrazu, Výrobci o problémech raději mlčí.Při teplotách okolo 0 se sníží dojezd o 18,5 % a při -15 o jednu třetinu.
Ta práce se zdroji… Že bateriím klesá kapacita s teplotou snad ví každý. Dnes jsou baterky všude, dost mě překvapuje, že to někoho překvapuje. Platí to pro mobil, foťák, počítač i auto. Nicméně po zahřátí baterie ta energie je dostupná a provozem (i nabíjením) se jistě zahřeje. Dojezd se nejvíce snižuje elektrickým vytápěním. Zákaz vysavačů ve Švédsku koluje především po informačních kanálech typu Sputnik a Pravý prostor (jak ukázal Google) a je to kardinální kravina, jak je zvykem u těchto médiích postavená na z velké části pravdivé informaci. Švédsko má momentálně přetíženou síť a jih dováží (a sever vyváží). https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rekorddyr-el-far-fabriker-att-stanga-ner… Číst vice »
U dnešních chytrých aut jako Tesla není problém si zadat předtopení půl hodiny před výjezdem z garáže, když je auto ještě napojené do sítě, takže to baterii neubere a naopak i tu vyhřeje na provozní teplotu. Nicméně na většinu dopravy stačí i snížená kapacita baterie, ostatně v Norsku provozují celkem velkou flotilu elektromobilů a zvládají to.
Jane byl jste někdy v Praze? Vlastníků garáží je tak čtvrtina obyvatelstva a pokud mám garáž v rodinném domě, tak nepotřebuji nic předehřívat. Jeďte se podívat na sídliště Jižní Město, Stodůlky, Černý most, Prosek. A to neřeším počet veřejných dobíjecích stanic a dobu kterou strávím dobitím jednoho vozidla.
Bylo to ve všech zprávách. Dokonce na Nově i na Primě. Vyzívali tam lidi, aby v zimě neluxovali.
Pan Y.K. zná pouze Sputnik a Pravý prostor. Kdyby to nenapsal tak ani nevím, že něco takového existuje.
Cituji sám sebe: „…koluje především po informačních kanálech typu Sputnik a Pravý prostor (jak ukázal Google)…“ Takže výsledek prohledávání webu, ne moje zdroje. Pak jsem vám nalinkoval ORIGINÁLNÍ! text, jako ten původní, ze Švédska. Ale koho by zajímala skutečnost. Chápu, že vás to nezajímá, urban legend zní daleko lépe. A když to převzala i Prima, tak je to určitě pravda. Já nemám TV, tak nemám tušení jestli to někde po TV kolovalo, nicméně to je jedno, to že nějaká komerční TV něco plácne ve zprávách není potvrzení, že to je pravda. Jak hluboko klesla schopnost lidí si ověřit zprávu z… Číst vice »
Bylo to v TV. Musí to být pravda. Aha.
Co z toho znamená „zákaz používat vysavač ve Švédsku?“.
Já si na rozdíl od vás našel originální zdroj citace a ne převyprávění takové informační žumpy jako jsou komerční TV. Žádný zákaz neexistuje. Jen ěkterá vyčůraná mádia dělají z lidí idioty a tak trošinku překrucují informace – z pokecu na veřejnoprávní TV uděláme výzvu nebo dokonce zákaz. Kdo by si to ověřoval, že jo.
„Nabíjet se bude především v noci,“
Při masivním nasazení fotovoltaických eletkráren tohle nevidím jako reálné.
Například v Německu elektrárny na jádro a uhlí se zavírají, ale nahrazují je plynem z Ruska a OZE. Proto také staví nový plynovod Nord Stream 2 z Ruska. USA chteli dokončení plynovodu zabránit, ale němci jsou zásadně proti myšlence nedokončení. Bez plynovodu by dále nemohli být průmyslová země.
Jasně, protože plyn je obnovitelný zdroj, to dá rozum 😀 😀
Není, ale má daleko menší emise oproti uhlí a daleko menší náklady oproti jádru.
Oproti uhlí me přecijen menší uhlíkovou stopu. Jenže to jede pod taktovkou Zelených.
To takhle v jenom městě postavili uhelku, použili na ni ty nejlepší technologie, snažili se zvýšít úsčinnnost jak to jen šlo. Například kogenerací, kdy se odpadním teplem bude vytápět velká část města a staré uhelné teplárny se budou moci zrušit. Jenže ti samí zelení, kteří si vymohli kogeneraci, zabránili stavbě trubního vedení pod řekou. A tak se kogenerace nekonala. Nakoenc tu nejmodernější elektrárnu museli zavřít. A staré uhelné teplárny? Ty jedou dál…
Jestli je elektromobilita slepá ulicka (osobně si to nemyslim) tak tohle podle mě, slepá ulicka je. Vůbec si nedovedu představit to využití a funkčnost. Rad bych se pletl.
Do těch sto kilometrů z okrajů ucpaných megaměst do jejich středu, pro milionáře, celebrity a vyšší manažery v kapitalistických státech kde opovrhují přednostní MHD.
Jak se dostat z okrajů ucpaných megaměst do jejich středu kupodivu řeší i v Říši středu. Teda, pardon, v největším a jediném komunistickém státě na světě, Číně 😉
Ve vzduchu se místa dost. Otázkou je jak budou letadla hlučná.
podle prospektů firmy jen 45 decibelů…
Tak to má kompresor tepelného čerpadla. Slyšel jste někdy když letí malý dron co dělá za bordel?
Start a přistání z podstaty asi hlučné budou, to máte pravdu. Samotný let může být vcelku tichý – normální malá letadélka nebo dokonce větroně téměř/vůbec neslyšíte ..
45 dB ma i starší lednice. Pokud to bude vrtulove, tak hlučnost bude brutální.