Jako piloti: Dráhy spouštějí dva simulátory, pošlou na ně všechny strojvedoucí
Simulátor Českých drah. Autor: ČD
České dráhy ve čtvrtek v České Třebové uvedly do provozu první z dvojice simulátorů řízení vlaků, které jsou novinkou ve
Titulek: „Jako piloti“ je nepravdivý. Bohužel jsem slyšel, že GŘ si nepřeje, aby se na simulátorech procvičovaly nečekané / krizové situace s odůvodněním“ „aby strojvedoucí nebyli stresováni“…
Pokud je to pravda, budou oba simulátory jen další Potěmkinovou vesnicí národního dopravce…
Že by se strojvedoucí nesetkal s jízdou na přivolávačku již v průběhu zácviku? Jestli to nebude tím, že je délka zkrouhnuta na naprosté minimum. Ale i tak se mi to nepozdává. Na PN se jezdí v řadě případů.
Simulátory? Jo, proč ne. Noví výpravčí mají také výcvik na dopravním sále (není povinný, ale minimálně u kurzů konaných v Brně, kde dopravní sál provozuje DVI, se do náplně zařazuje), další na jiném, specializovaném, když jdou sloužit na JOPku a na CDP jsou ještě cvičné sály. Trošku bych až řekl, že ČD zaspaly dobu, podobné simulátory používá celá západní Evropa.
Co tady řešíte,stejně to bude jak mocný Babiš nařídí, sluha Ťok napíše a a ten poskok Kupec vykoná.
A nejhorší je to že naši milí vrchní odboráři napíší do našeho fírovského plátku jak s tím či oním nesouhlasí a stačí jedno „výjezdní zasedání“ organizované GŘ nebo MD a srazí podpatky a podepíší vše. fíra
„Dráhy o jejich nákupu uvažovaly delší dobu, hlasitěji se o akvizici začalo mluvit po tragickém střetu pendolina s kamionem ve Studénce v roce 2015“ … nechápu,proč to podnítila zrovna tato událost?Tam to přece strojvedoucí nemohl ubrzdit, ani kdyby se stavěl na hlavu….
Není v Třebové náhodou už jiný simulátor?
Je…na VDA si ho vyrobili studenti svépomocí… 😉
https://orlicky.denik.cz/zpravy_region/moderni-ucebny-a-zeleznicni-simulator-technicka-skola-se-pysni-novym-20190322.html
ETCS doda AZD Praha za 12,3 milionu na kazdy simulator.
Vazne, meli by to pustit komercne pro zazitkove agentury, zajem by byl velky.
Abychom se nedivili…
A jak zařídíte, aby den měl aspoň 72 hodin a týden 14 dnů, když ty dva simulátory ani zdaleka nestačí ani na ten rozsah požadovaného využití, který si Kupec pro novináře vymyslel?
Výkřik do tmy… Vážení pánové v modrých oblecích s kravatami a zlatými sponami. Sundejte si prosím z očí konečně ty růžové brýle a začněte vnímat realitu všedního dne v provozu dokud není pozdě. Odložte své Cibetkové coffee s šunkovým chlebíčkem a vyjděte ze svých klimatizovaných kanceláří mezi nás „obyčejné“, podejte nám prosím ruku a zeptejte se jak se máme a jak se nám daří. Začněte se chovat jako manažeři a ne jako otrokáři mrskajíc bičem kolem sebe. Zažijte alespoň trocha Baťovského intelektu, citu a podnikatelského ducha a zajisté zjistíte jak řešit problémy v provozu efektivně s dlouhodobým pozitivním výsledkem. Ušetřete… Číst vice »
nespletl ste si server? My tady řešíme trenažér a vy šunkový chlebíčky.
Ne, nespletl. Každý kdo si můj příspěvek přečte nechť si z něj odnese co jemu náleží. Vám zřejmě šunkový chlebíček!
Na nábřeží jsou klimatizovaný kanceláře? nehledá čd něco modernějšího? Složte si životopis a zkuste změnit zaměstnavatele.
Děkuji za radu, ale Vaše starosti na mou adresu nejsou na místě. Dejte si ten chlebíček.
Krásně napsáno, to budou mít zase v IT speciálním oddělení GŘ ČD a.s. rušnou noc. Boužel všichni víme, že Ti zúčastnění žádnou vlastnost, která by jim dovolila takovou sebereflexi nemají! Naopak s rukou nataženou pro chlebíček přichází arogance moci a bezbřehá přezíravost s jediným cílem, udržet se v patře k korýtky za každou cenu, tedy i za cenu ztráty vlastní osobnosti ! Toto už vzniká v samotném zárodku v jednotlivých centrech řízení provozu, kde se rekrutují pochlebovači s vidinou „profesního“ růstu, většinou jedinci v samotném provozu nepoužitelní, či dokonce nebezpeční! V současné době není nikde používání trenažeru nařízeno, podle toho… Číst vice »
Škoda že nejde dát více plusů (y)
Také by bylo vhodné jeden trenažér pořídit pro Centrum historických vozidel,vlastně dva jeden pro fíru a druhý pro topiče
snad topič má kotelnický a obsluha tlakových nádob.
já bych dal kameru do lokotky a instruktoři by námatkově procházeli videa a radili by jak by fíra to měl jinak udělat, peněžně by to bylo určitě levnější a kdyby se šetřilo více, tak ty kamery by se přehazovaly.
Nebylo by víc informací o technologii simulátoru a původu modelu? Připomnělo mi to Bratislava Praha pro MSTS, nešel by do toho zkonvertovat? Možná by se to pak dalo i lehce zkomercializovat… 🙂
Jako piloti ? Viděl někdy autor simulátor pro dopravní piloty ? Kabina odpovídá letadlu, na kterém se pilot cvičí. Tady v provozu máme kolikrát u stejné řady jiné rozložení méně důležitých ovladačů podle toho jak se komu chtělo.
Ukažte mi jak na tomto simulátoru bude cvičit například strojvedoucí vozící řadu 810, 754, 460 ..etc.
A to nemluvím, že umístit jeden simulátor do Prahy a druhý do Třebové je taky zhovadilost. Už vidím ty nadšené tváře například z Valašska jak po 4 hodinové jízdě zadarmo hodinu cvičí za 200 Kč brutto a pak zase jedou 4 hodiny domů zadarmo.
Však i právě to jsem měl na mysli ve své předchozí reakci na příspěvky „Piráta“ – a totéž, co pro „Valachy“, platí třeba i pro strojvedoucí z Chebu …
tohle jsem už psal, praha už ví, kde čd nebude, tak asi na valašsku by to bylo k ničemu, když všichni přejdou k jinému dopravci a ta praha a MUD bude do budoucna stačit.
Tak nastavení plateb za cestu na školení není problém simulátoru, ale nějakých modrogumních pravidel. Račte rozporovat u zaměstnavatele, ne tady.
Věrnost kabiny není až takový problém jako u letadla, u vlaku máte ovládacích a zobrazovacích prvků výrazně méně a odlišnosti mezi typy nejsou až tak bezpečnostně relevantní jako u letadel…
Pán je očividně znalý problemu. Anebo zaměstnanec DVI
A vy byste se mohl překonat a v diskusích uvádět i argumenty.
Tak například, umístění například v Přerově by bylo ideální pro Moravu. Pokud má mít simulátor nějaký smyls, pak na něm musím strávit více než 1 hodinu ročně. JInak je to dost drahá hračka, která nic nevypovídá o schopnostech strojvedoucího. V kokpitu letadla máte veškeré ovladání podsvětlené, v lokomotivě nikilov, takže v noci musíte pohmatu dokázat najít správný přepínač. Jako příklad projetí 471 zarážedlem v Pha Masarykovo před pár lety, kde strojvedoucí zaměnil identický přepínač stěračů za přepínač AVV-CB . Pokud mi budete simulovat například 151 v kokpitu 650, výsledky testů nebudou relevantní, neboť budu muset hledat veškeré ovladače, které jsou… Číst vice »
Jak vlastně probíhá výcvik u jiných dopravců? Trenažéry používají/uvažují o tom/uvažovali a zamítli…
Můj osobní názor: Simulátory sice „hezké“, ale neřeší vše (umí závady na technice?). Podle mě by se mělo začít na zpracovávání zpětné vazby od provozního personálu = zachytit, analyzovat a hlavně aktivně řešit a vyřešit, informovat.
No hlavně aby se nezjistilo, že po zkušební jízdě a vyhodnocení dojdeme k závěru, že dojezd vlaku úspěšně do cíle je velký zázrak. Ostatně pokud bude strojvedoucí plnit předepsané povinnosti alespoň na tomto simulátoru, tak stejně ze stanice nevyjede na trať 🙂 Ano pan Kupec ve svém nešťastném vyjádření uvedl, že budou strojvedoucí trénovat jízdu na PN, v mezistaničním úseku atd. No s tou PN to udělá strojvedoucí v běžném provozu několikrát do týdne v ostrém provozu, tak nevím, co na tom chtějí trénovat. Cena je neskutečná, efektivita diskutabilní, celkově malá domů. Těším se na informace o simulování nefunkčního rádiového… Číst vice »
Doplním sám sebe. Viděl jsem krátké video z prezentace na jiném webu a zástupce jednoho z Maďarského oddělení na GŘ. Cekově z videa mám pocit, jako když si ty kluci koupili novou a kurňa drahou hračku za státní peníze a teď se s ní nestydatě chlubí. Efekt to skutečně mít nebude, je to na hony vzdálené od reality v podání české železnice. Ale prosím, použivejte to pro zácvik nových koní, ušetřite současným strojvedoucím mnoho nervů a žaludečních vředů. Plně to koresponduje s názorem GŘ a Maďarského oddělení, že nové strojvedoucí naučí jezdit i takzvané cílové brzdění – AVV. Říkám, když… Číst vice »
Mě na celém tom vychloubání zaráží jiná věc: to, že „Výcvik na nich následně čeká všechny uchazeče o práci strojvedoucího u ČD.“, je pochopitelně rozumné a správné – ale už jen tím budou v praxi oba simulátory tak vytíženy, že další tvrzení, totiž že „Postupně si je vyzkouší i všichni současní strojvůdci, kterých je u drah zhruba 3500. Dopravce počítá s tím, že každý strojvedoucí se na simulátor dostane minimálně jednou ročně.“ je úplně mimo realitu: obyčejné „kupecké počty“ (podotýkám, že s malým „k“) stačí na to, že kdyby tomu tak mělo opravdu být a každý strojvedoucí by měl na… Číst vice »
A to nezapomeňte, že i simulátor musí na údržbu 🙂 a jest-li na to půjdou hoši z OCÚ tak to bude teprve paráda, až na díly budou čekat měsíc ze zásobárny 🙂 Jinak souhlasím, je to složité. Nejdřiv školení, pak praktická ukázka a poznání ovládacích prvků, také nejde jen tak trénovat jízdu a modelové situace při jízdě po zcela neznámé trati, to zcela odvádí pozornost někam jinam, což by v důsledku znamenalo mít v simulátoru spracovaných mnoho tratí a to dost detailně, nebo mít jednu jednoduchou a k ní nejdřive udělat ekvivalent poznání, což ale obnáši opět slušný fond času… Číst vice »
Simulator super, mam radost. Jeste bych uvital proskoleni ze situaci, kdy kvuli neskutecne ojebavane a povrchni udrzbe jezdime se stroji, ktere maji popsane ID odshora dolu. Jak se zachovat, ve 4 hod rano-vyjet nevyjet. Kde nahlasit, kde zverejnit,kde plakat, kdyz se zavada v knizce pise 5krat, 8 krat, 13krat a trva dele nez pul roku. Strojmistr neporadi, vedouci neporadi, KV neporadi. Stav je neuspokojivy, je mnohem hur nez bylo. Odchazi dalsi lide z opravny, vim o 3 v Hradci Kralove, opravdovi odbornici, sikovni, zrucni a ochotni. Nahrada ze ne neni, nebude a i kdyz se prijme kdokoliv z ulice, kde… Číst vice »
V Hradci vím minimálně o 5 lidech co uvažují jít pryč.
Nevyjet, když se cokoliv stane odskacete si to vy, že strojmistr neporadi soud zajímat nebude.
když nevyjedete, tak jste nesplnil rozkaz vedoucího, je o tym na financích a hrozí vám výpověd na hodinu. Myslel, jsem, že článek a § jsou apríl, ale je to tak.
Tak je to samozřejmě přesně naopak, strojvedoucí je vnitřním předpisem a předpisem provozovatele dráhy povinován neuposlechnout příkaz vedoucího, který odporuje bezpečnosti či pravidlům nastaveným legislativou, ať již vnitřní, nebo vyšší právní síly!
Navíc strojmistr často nemá ani znalost řad vozidel, tak těžko po něm chtít radu, nebo si nechat poroučet.
Není § jako § 😉
žvanile, odmítl bys jet na služební cestu přiděleným referentským autem se zjevnými technickými vadami? Třeba praské přední okno, nesvítící levé světlo, sjeté gumy?
Odmítl bych a úspěšně odmítám vše co je v souladu s předpisy i technickém stavu nezpůsobilé k bezpečnému provozu na železnici a není člověka, co si dovolí mi to přikázat. Klidně vyměním tři stroje s výsledkem zpoždění v řádu hodin, než pak v lepším případě zdůvodňovat neschopnost, c horším MU s následky.
O předpisech a normách k technickému stavu železničních vozidel moc nevíte, tak se raději nebudeme pouštět do větších akcí, to ale nic nemění na ustanovení legislativy a o oprávněnosti k odmítnutí splnění příkazu nadřízeného, jasné?!
„žvanile, odmítl bys jet na služební cestu přiděleným referentským autem se zjevnými technickými vadami? Třeba praské přední okno, nesvítící levé světlo, sjeté gumy? “
to byla reakce na toho chytráka petra.r „..když nevyjedete, tak jste nesplnil rozkaz vedoucího, .“,
blbě se to tu řadí
já jsem psal něco o technice? přečtite si ty paragrafy a potom něco napište..já jsem něco Vám říkal (žvanil)?Psal jsem fakta, ale nic o technice.
joo a dodatek-asi bych si to auto opravil, nebo vy nejste manuálně zručný?
Opravil? Služební vůz? Výměnou čelního skla? Máte na to oprávnění a autorizaci? Nemám si tede ještě sám opravovat mašiny? Tak to abych chodil do práce o 12 hodin dřive než vyjedu, měnil špalky, oleje, filtry, čistil doteky relat a stykačů, měnil obloženi (lišty) sběračů.
Proberte se, nebo už nepijte 🙂
Tvrdil jste, že neupolsechnutí přikazu vedouciho vede k ukončení pracovního poměru. Jednoduše tomu tak prostě není!!! Stokrát na mne budou křičet, vem si ten stroj a jeď a já prostě nepojedu. Nic se mi nestane a když to správně podám ještě mne pochválej, za postřeh a identifikaci závady!
To už říkal strejda Krtek, že nebude nikoho zachraňovat. Nicméně tyhle svalnaté kecy nijak neřeší problém popsaný v příspěvku – personální a organizační problémy bývalého Kupcova opravárenství, které chce dokonce nabízet dalším dopravcům (to se mu asi zdálo a pak se probudil a měl ruku v nočníku.)
Jízda na PN v mezistaničním úseku? Co je na tom probůh? 😀
Jo aha tam jsou čárky, takže jízda na PN a jízda v mezistaničním oddílu.. 😀 tak to jó.
situace v dnesnim provozu:jizda na obsaz. kolej, v mezist. oddilu a na priv. navest je docela bezna, ne vyjimecna!
Bohužel! Ukazuje to v jakém stavu jsou naše slavná staniční zabzař. 🙁
A co je špatného na vjezdu na obsazenou kolej?
Je-li plánovaný a řádně v duchu předpisů připraven a zajištěn, tak rozhodně nic – a že se jich i pravidelně podle jízdních řádů denně uskutečňují možná stovky …
„„Podstatná bude mimo jiné příprava na provozní situace, se kterými se začínající strojvedoucí při jízdním zácviku na lokomotivách vůbec nemusí setkat a i zkušení strojvedoucí se s nimi setkávají jen výjimečně. Může jít například o jízdu vlaku na přivolávací návěst, v mezistaničním oddílu, obsazenou kolej,“ uvedl generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.“
Ví vůbec ten Kupec aspoň něco málo o dráze (než jen to, jak se nastupuje a vystupuje do / z osobního vozu)?
a je vůbec zaměstnancem? Ta sklenička vína jsem myslel, že to dostal na hodinu.