Rozšíření I/13 mezi N. Borem a Svorem je podle mého názoru naprostý nesmysl a plýtvání. Ještě se mi nestalo, abych tímto úsekem jel v koloně a byl zásadně zpomalen. Okružní křižovatka je také nelogická. Mělo by být postaveno původní mimoúrovňové křížení místo čtyřpruhu a nedocházelo by ke zpomalení dopravy a zbytečného záboru pozemků. Dokončit obchvat České Lípy je prioritou a ne rozšiřování, kde není potřeba.. Každý den kolony v prostoru čerpací stanice Shell až po kruháč u OBI
Zbyněk
2 let
Vítám toto aktivitu , ALE, peáž I/9 a I/13 začíná už na MÚK při sjezdu z Práchně a zašpuntovat 4pruh kruháčem u Svoru mi přijde jako naschvál, tam bude záchranka jezdit furt. Pro zvýšení kapacity a omezení kolon před ním by bylo dobré rovnou postavit bypassy.
Marek
2 let
To jako že se postupně počítá se čtyřpruhem 1/9 z Prahy až do Rumburku?
A kdy proboha, přes Kokořinsko to CHKO určitě nepovolí.
Pavel
2 let
Hloupost asi ne,ale kolem jsou urcite dulezitejsi useky,kde se doprava vyznamne komplikuje a tento k nim rozhodne nepatri. Projedte si trasu z N.Boru do C.Lipy vcetne najezdu na ni a pak si srovnejte s touhle. Daleko dulezitejsi jsou obchvaty techto obci,na teto silnici k zadnym zacpam nechazelo a nedochazi,jezdim tu 3x tydne.
projekt2501
2 let
není to hloupost, bude to užitečný úsek. stejně jako ten kousek I/13 u bílého kostela.
Máte na mysli souběh s R35 s přímým napojením na D10 ? Fakt hloupost….
KarelMio
2 let
Prijde mi, ze zde by mely dostavat prednost obchvaty obci, nez takove hura ctyrpruhy. Obecne by RSD mohlo vice premyslet v kategorii „kapacitni jednicka“ – stridavy tripruh/misty mozna jen dvojpruh vedouci mimo obce, dobre polomery zatacek, mimourovnova krizeni (v pripade malo frekventovanych bocnich silnicek pripojovaky a odbocovaky), zadne OK. Zkratka aby slo konstantne jet aspon 80, a jednou za cas (5 km?) predjet par pkmalejsich aut nebo kamionu. Takove silnice by nemely tak velky otisk v krajine, takze by vysly levneji, ale zaroven by umoznovaly kvalitni rychle spojeni tam, kde jsou intenzity okolo 10.000 vozidel denne. Jen tak z odhadu… Číst vice »
Drobná vylepšení s funkčním přínosem by se také neměla vyhýbat železnicím, neboť právě tam především by silnější přepravní proudy měly směřovat.
David
2 let
V naší republice je stovky mnohem důležitějších staveb na které nejsou peníze, či kapacity. Hlavně všemožné obchvaty obcí. Tady se vyhazují peníze za něco, co vlastně není vůbec potřeba. Je to rovný úsek na kterém i kamiony jedou maximálkou a zácpy se tu netvoří ani ve špičkách. Jediné pozitivum je odstranění té nebezpečné křižovatky ve Svoru, ale čtyřpruh je zbytečný luxus. Obchvat Rynoltic, Lvové, Lípy, Svoru, Cvikova by přinesl větší radost jak obyvatelům, tak řidičům.
Napište jedinou stavbu, kterou se v posledních letech povedlo ŘSD připravit, ale nezahájila se kvůli penězům. Nemůžete, protože žádná taková stavba není. Tak nepište nesmysly. Českým problémem ve výstavbě silnic nejsou peníze ani kapacita, ale prostý fakt, že stavby nejsou připraveny. Staví se zkrátka to, na co se povede sehnat papíry.
U ŘSD se o tom nemluví tolik co u SŽ (i když se jedná o stejný rozpočet SFDI a tak sem patří i odklady železničních staveb). Nicméně i u ŘSD se kvůli nedostatku financí (resp. politické vůle) odkládají stavby, příkladem budiž třeba obchvat Svoru, kde mezi pravomocným územním rozhodnutím a podáním žádosti o stavební povolení uplynuly 2 roky.
Hmoo Honza
2 let
dalnice 130km/h a brzdy do kruháče. Muzete nekdo pocitat kolik energie se tam probrzdí….
Právě kvůli tomu, že I/9 je pomalá. Znám lidi z ME, co si radši koupili známku a ten kousek jezdí po D8, protože po I/9 to trvá hodinu…30km jet hodinu, to je prostě šílené. A až se jednou v Neratovicích probudí z té nekonečné diskotéky a pochopí, že se prostě stavět musí a rozjede se tam stavební boom, pak I/9 buse kolabovat 2x denně. A na Mělník se bude jezdit přes Kostelec.
Hardečák
2 let
Nejezdím tudy, neznám to tu. Někdo bude říkat, že to potřeba není, jiný zase, že je. Věc názoru a souvisejícího hospodaření a ekologie.
Nicméně pak tu máme takovou silnici I/43 (resp. dle nového označení), kde význam přestavby na minimálně takovýto čtyřpruh, ideálně však dálnici, chápe téměř každý normálně uvažující, ale ŘSD a spol. zde plánují střídavý třípruh. To je, jak kdyby někde viděli daleko dopředu a jinde neviděli na pár metrů…
ŘSD prostřednictvím svého ředitele prosazuje také čtyřpruh, žába na prameni je ovšem jako vždy Ministerstvo dopravy. Stejný problém byl tunel pod Bílinou, kde nechtělo MD povolit čtyřpruhovou variantu. ŘSD následně rozšířilo studii na celý tah I/13 a MD nakonec povolilo. Takže doufejme, že se to zadaří i v případě I/73 (dříve označované jako I/43).
Zaslechl jsem tyto dobré zprávy také, ale raději se ještě neraduji. Uvidíme, jak to nakonec bude, ale tato silnice/dálnice bude mít do budoucna velké využití, které někteří proste nevidí nebo vidět nechtějí…
Ano, I/73 bude jednoznačně tah evropského významu, po kterém budou jezdit desetitisíce aut na jih k moři. Stavět tuhle silnici ve třípruhu je nezodpovědný rozpočtový zločin.
Celá 1/9 kdyby byla ve čtyřpruhu tak by se vůbec nic nestalo( ono se k tomu v budoucnu stejně asi i dospěje) . Bylo by to supr rychlé spojení s Lípou, Borem a dále k hranicím.
Úsek Česká Lípa – Nový bor bude řešit S13,5 2+1 v rámci „I/9 Nový Bor – Dolní Libchava“.
Jelikož stávající I/9 si část intenzit ponechá , tak třípruh tu bohatě postačí.
Tady bude ten 4pruh proto, že se tam sjedou dopravní proudy ze staré a nové I/9 od Lípy a z I/13. Za svorem se to zas rozdělí mezi I/9 a I/13. Takže na té peáži má 4pruh smysl.
Nemá. Naprosto zbytečně vyhozené peníze. Znám to tam velmi dobře. 4 pruhy odnikud nikam. Místo kruháče u Svoru měla být mimoúrovňová křižovatka a bylo by po problémech.
Ja to tam znám taky dobře. I I/13 Svor-Chrastava je v pohodě. Mě akorát leze takový pan táta s kloboukem na nerv, který místo 80 pojede 60 kmh proti že tam jsou mírné zatáčky. Svor-Rumburk dneska není vidět provoz. Kamióny tam skoro taky nejsou vidět, hlavně ten stoupak že Svoru není pro kamióny.
Naprosto zbytečně práce ŘSD … a uvažování lidí…
Bram
2 let
Až na to ukončení u Svoru kruháčem dobrý. U Svoru by správně měla být mimoúrovňová křižovatka, takhle je to akorát zbytečný špunt.
U Svoru by měla být odbočka a obnovená trať (ovšem v lepších než původních parametrech) přes Cvikov do Jablonného, raději než další pruhy asfaltu. Už takhle tam aut jezdí až až.
Rozšíření I/13 mezi N. Borem a Svorem je podle mého názoru naprostý nesmysl a plýtvání. Ještě se mi nestalo, abych tímto úsekem jel v koloně a byl zásadně zpomalen. Okružní křižovatka je také nelogická. Mělo by být postaveno původní mimoúrovňové křížení místo čtyřpruhu a nedocházelo by ke zpomalení dopravy a zbytečného záboru pozemků. Dokončit obchvat České Lípy je prioritou a ne rozšiřování, kde není potřeba.. Každý den kolony v prostoru čerpací stanice Shell až po kruháč u OBI
Vítám toto aktivitu , ALE, peáž I/9 a I/13 začíná už na MÚK při sjezdu z Práchně a zašpuntovat 4pruh kruháčem u Svoru mi přijde jako naschvál, tam bude záchranka jezdit furt. Pro zvýšení kapacity a omezení kolon před ním by bylo dobré rovnou postavit bypassy.
To jako že se postupně počítá se čtyřpruhem 1/9 z Prahy až do Rumburku?
A kdy proboha, přes Kokořinsko to CHKO určitě nepovolí.
Hloupost asi ne,ale kolem jsou urcite dulezitejsi useky,kde se doprava vyznamne komplikuje a tento k nim rozhodne nepatri. Projedte si trasu z N.Boru do C.Lipy vcetne najezdu na ni a pak si srovnejte s touhle. Daleko dulezitejsi jsou obchvaty techto obci,na teto silnici k zadnym zacpam nechazelo a nedochazi,jezdim tu 3x tydne.
není to hloupost, bude to užitečný úsek. stejně jako ten kousek I/13 u bílého kostela.
Tam je to aspoň ve stoupání, tady je to na rovině.
Máte na mysli souběh s R35 s přímým napojením na D10 ? Fakt hloupost….
Prijde mi, ze zde by mely dostavat prednost obchvaty obci, nez takove hura ctyrpruhy. Obecne by RSD mohlo vice premyslet v kategorii „kapacitni jednicka“ – stridavy tripruh/misty mozna jen dvojpruh vedouci mimo obce, dobre polomery zatacek, mimourovnova krizeni (v pripade malo frekventovanych bocnich silnicek pripojovaky a odbocovaky), zadne OK. Zkratka aby slo konstantne jet aspon 80, a jednou za cas (5 km?) predjet par pkmalejsich aut nebo kamionu. Takove silnice by nemely tak velky otisk v krajine, takze by vysly levneji, ale zaroven by umoznovaly kvalitni rychle spojeni tam, kde jsou intenzity okolo 10.000 vozidel denne. Jen tak z odhadu… Číst vice »
Drobná vylepšení s funkčním přínosem by se také neměla vyhýbat železnicím, neboť právě tam především by silnější přepravní proudy měly směřovat.
V naší republice je stovky mnohem důležitějších staveb na které nejsou peníze, či kapacity. Hlavně všemožné obchvaty obcí. Tady se vyhazují peníze za něco, co vlastně není vůbec potřeba. Je to rovný úsek na kterém i kamiony jedou maximálkou a zácpy se tu netvoří ani ve špičkách. Jediné pozitivum je odstranění té nebezpečné křižovatky ve Svoru, ale čtyřpruh je zbytečný luxus. Obchvat Rynoltic, Lvové, Lípy, Svoru, Cvikova by přinesl větší radost jak obyvatelům, tak řidičům.
Napište jedinou stavbu, kterou se v posledních letech povedlo ŘSD připravit, ale nezahájila se kvůli penězům. Nemůžete, protože žádná taková stavba není. Tak nepište nesmysly. Českým problémem ve výstavbě silnic nejsou peníze ani kapacita, ale prostý fakt, že stavby nejsou připraveny. Staví se zkrátka to, na co se povede sehnat papíry.
U ŘSD se o tom nemluví tolik co u SŽ (i když se jedná o stejný rozpočet SFDI a tak sem patří i odklady železničních staveb). Nicméně i u ŘSD se kvůli nedostatku financí (resp. politické vůle) odkládají stavby, příkladem budiž třeba obchvat Svoru, kde mezi pravomocným územním rozhodnutím a podáním žádosti o stavební povolení uplynuly 2 roky.
dalnice 130km/h a brzdy do kruháče. Muzete nekdo pocitat kolik energie se tam probrzdí….
Tady bude 110 km/h. Ale to že tam není místo toho kruháče MÚK je vážně škoda.
Taky třeba sjezd z D8, a pak 4 pruhy aspoň do Mělníka
Na Melnik se jezdi spis po I/16, zalezi kam.
Právě kvůli tomu, že I/9 je pomalá. Znám lidi z ME, co si radši koupili známku a ten kousek jezdí po D8, protože po I/9 to trvá hodinu…30km jet hodinu, to je prostě šílené. A až se jednou v Neratovicích probudí z té nekonečné diskotéky a pochopí, že se prostě stavět musí a rozjede se tam stavební boom, pak I/9 buse kolabovat 2x denně. A na Mělník se bude jezdit přes Kostelec.
Nejezdím tudy, neznám to tu. Někdo bude říkat, že to potřeba není, jiný zase, že je. Věc názoru a souvisejícího hospodaření a ekologie.
Nicméně pak tu máme takovou silnici I/43 (resp. dle nového označení), kde význam přestavby na minimálně takovýto čtyřpruh, ideálně však dálnici, chápe téměř každý normálně uvažující, ale ŘSD a spol. zde plánují střídavý třípruh. To je, jak kdyby někde viděli daleko dopředu a jinde neviděli na pár metrů…
ŘSD prostřednictvím svého ředitele prosazuje také čtyřpruh, žába na prameni je ovšem jako vždy Ministerstvo dopravy. Stejný problém byl tunel pod Bílinou, kde nechtělo MD povolit čtyřpruhovou variantu. ŘSD následně rozšířilo studii na celý tah I/13 a MD nakonec povolilo. Takže doufejme, že se to zadaří i v případě I/73 (dříve označované jako I/43).
Zaslechl jsem tyto dobré zprávy také, ale raději se ještě neraduji. Uvidíme, jak to nakonec bude, ale tato silnice/dálnice bude mít do budoucna velké využití, které někteří proste nevidí nebo vidět nechtějí…
Ano, I/73 bude jednoznačně tah evropského významu, po kterém budou jezdit desetitisíce aut na jih k moři. Stavět tuhle silnici ve třípruhu je nezodpovědný rozpočtový zločin.
Naopak. Zločin je nadále vytvářet podmínky pro směrování čím dále tím silnějších přepravních proudů do jednotlivých aut a náklaďáků.
Hahaha, pán chce auta na vlak že?
Celá 1/9 kdyby byla ve čtyřpruhu tak by se vůbec nic nestalo( ono se k tomu v budoucnu stejně asi i dospěje) . Bylo by to supr rychlé spojení s Lípou, Borem a dále k hranicím.
V okolí Dolního Podluží to bude dosti těžké udělal čtyři pruhy… Tam prostě není místo… A provoz tam též není od otevření dálnici Drážďany – Ústí n.L.
Můžete něco zbořit – vesnice, kopce… Co neudělat pro to, aby jezdilo ještě více aut ještě rychleji. 😉
Proč jenom I/9? Nebylo by lepší dostavět na čtyřpruh všechny současný silnice první třídy?
Zbytečná akce. Čtyřpruhová silnice na tom to úseku není potřeba. Základní problém je úsek Česká Lípa – Nový bor
Úsek Česká Lípa – Nový bor bude řešit S13,5 2+1 v rámci „I/9 Nový Bor – Dolní Libchava“.
Jelikož stávající I/9 si část intenzit ponechá , tak třípruh tu bohatě postačí.
Tady bude ten 4pruh proto, že se tam sjedou dopravní proudy ze staré a nové I/9 od Lípy a z I/13. Za svorem se to zas rozdělí mezi I/9 a I/13. Takže na té peáži má 4pruh smysl.
Nemá. Naprosto zbytečně vyhozené peníze. Znám to tam velmi dobře. 4 pruhy odnikud nikam. Místo kruháče u Svoru měla být mimoúrovňová křižovatka a bylo by po problémech.
Ja to tam znám taky dobře. I I/13 Svor-Chrastava je v pohodě. Mě akorát leze takový pan táta s kloboukem na nerv, který místo 80 pojede 60 kmh proti že tam jsou mírné zatáčky. Svor-Rumburk dneska není vidět provoz. Kamióny tam skoro taky nejsou vidět, hlavně ten stoupak že Svoru není pro kamióny.
Naprosto zbytečně práce ŘSD … a uvažování lidí…
Až na to ukončení u Svoru kruháčem dobrý. U Svoru by správně měla být mimoúrovňová křižovatka, takhle je to akorát zbytečný špunt.
Jste v CHKOLH.
To ale nemůže být omluva s prominutím hloupému nápadu končit čtyřpruh kruháčem.
U Svoru by měla být odbočka a obnovená trať (ovšem v lepších než původních parametrech) přes Cvikov do Jablonného, raději než další pruhy asfaltu. Už takhle tam aut jezdí až až.
Ty to v té hlavě fakt nemáš v pořádku…
Neměl byste zůstávat tak dlouho na slunci, píšete nesmysly.
Ona tam MÚK původně byla, I/13 byla ve spodní úrovni. Ale pak Centrální komise usoudila, že je to zbytečné.