První trať pro dovezené Stadlery RS1 z Německa. Budou vozit cestující Českým středohořím
Motorový vůz Stadler RS1. Foto: České dráhy
Na linku U11 z Postoloprt do České Lípy nasadí České dráhy polovinu z loni zakoupených motoráků.
Jen škoda, že strojírenská velmoc, jaká byla naše republika dováží takovéto staré šroty….Hanba to je! Ringhoffere, nedivej se!
Tak buď přispějte dopravcům na nákup nových nešrotů anebo založte firmu a podobná vozidla vyrábějte. Připravte si pár desítek milionů na fabriku, stejnou sumu na zaměstnance, podobnou sumu na materiál, projekt vozidla si určitě umíte namalovat sám, tady určitě ušetříte, ale nevím, jestli vám zbydou miliony na schvalování. No a když to všecko zvládnete, tak můžete nabízet motoráky za bezkonkurenčně nízkou cenu a poptávky se vám jen pohrnou.
U kompu je king každý.
Pár desítek milionů je tak na plechovou halu pro malou montovnu, velký podnik s konstrukcí, to je tak na miliardu. 😀
Apropó, ve které zemi byl Stadler vyroben?
Tento konkrétní RS 1 docela určitě v Německu.
Jsem trochu smutný z toho co tady čtu v komentářích.
Nikomu nevadí, že se použijí ve stávajícím stavu v jakém byly dovezeny, jen se nalepí logo dopravce.
Opravdu zde hraje obrovskou roli barva. Modrá je dobrá.
Bohužel tohle je model, který přináší prostá veřejná soutěž „za nejméně peněz nejméně muziky“. Když je to dobře u soukromníků, tak holt „musí“ i u ČD. Udělat chytřejší model prostě problém bude…
Kdyby to byla prostá soutěž „za nejméně peněz nejméně muziky“, tak na té trati jezdí dodnes 810. Právěže to je vícekriteriální záležitost a to vás na tom sere nejvíc, že končí to retro špinavých zastaralých vagónů fungujících „za nejméně peněz“.
Mně to fakt „nesere“.
Pokud považujete staré ojetiny á la Rumunsko za krok vpřed, je to váš problém. Podle mého názoru máme na víc. Tak jako jsou do ZDO objednávány řádově novější až zcela nové autobusy a ne nějaké ojeté Karosy nebo Many.
Pokud u toho autobusu je taky tlak na cenu, tak místo autobusu klidně objednají SOR. ZL kraj vloni statečně přebíral nějaké ty nové hrbáče a vydával to za autobusy. Tuzemský výrobek, takže všechno je OK? To snad raději ne.
Ojeté šroty z Německa?
Hlavně ty motoráky nezapomeňte napatlat tím hnusným modrobílým nátěrem. A kdyby na ně ještě přimontovali ta hnusná černá LEDková světla, tak to by byl úplný vrchol hnusu!
A ne že se pokusíte třeba dát jen o něco pohodlnější sedadla, pravidelně uklízet a nasadit milou obshluhu. To je už na bojkot veřejné dopravy!
Co dál? 🤔 Mam i další nápady…
Neboj, budou polomáčený s kryšpínem a rudou hvězdičkou na čele. Možná ještě někde vyštrachaj i záclonky se vzorem ČSD 🤪
Vám něco evidentně je… Covid ? Nebo letošní první nakažené klíště ??
Ještě třeba HavlBrod-Čáslav/Ždár.
To už je pod články tohoto typu taková klasika. Každý trouba, na jehož „domovské“ trati by například tato vozidla pozvedla cestovní komfort, neopomene napsat, že by se jejich nasazení hodilo právě tam. Sám nevím proč, ale vždy mi to přijde legrační.
V každé diskuzi bylo a bude 20-30% trollů.
Já to teda čas od času napsal také. Ale nepochopím že to ti troubové chtějí i tam, kde se již delší dobu ví že je na nové soupravy VŘ, nebo jsou dokonce ve výrobě. Havlbrod-Čáslav-Žďár je toho zrovna příklad. Buď se ti troubové začali zajímat o železnici teprve ze dne na den, nebo trollové.
Mně to legrační nepřijde. Znamená to, že patrně někteří přispěvatelé vlakem jezdí a tak nějak vědí, že je opravdu hodně co zlepšovat. Nezpochybňuju pokrok za posledních několik let, jen podotýkám, že to nestačí.
Nejsou to moje domovské trati. Jsou to trati, kde jezdí poměrně malé počty cestujících ve velkých prázdných soupravách.
Tam budou jezdit Panteři, takže buďte v klidu.
Jediný smysluplný příspěvek v tomto podvláknu.
Které budou poměrně předimenzované.
Hodilo by se na Tábor-Benešov, nebo nějaké okrajové noční spoje Tábor-Budějovice, Benešov-Praha.
Však se zase umísujte vy autisti. 😀
Do dyť 🙂
Nespletl jste si první písmeno ve jménu/přezdívce? Nemá tam být správně „B“?
Benešov-Praha se stadlerem RS1? 😀
Pod dráty patří elektrika, ne tohle.
Ono tam pojede třeba 30 lidí, ale samozřejmě to musí být těžká elektrika v dvoupatru.
Na úsek Lovosice-Litoměřice-Česká Lípa je to dobrý. Ale Lovosice-Louny, kde navzdory modernizaci na 100km/h je průměrná obsazenost 2-5 cestujících je to možná zbytečný luxus. No doufejme že navzdory vazbám a dojížděcího spádu spíše na Prahu ty Stadlery i tady po dosazení klimy potažmo wifi nějaké další cestující přitáhnou.
To je kvůli covidu. Jinak mezi Louny a Lovosice většinou jezddili žáci, študáci a důchodci do lounské polikliniky, v létě turisté na Hazmburk a do Libochovic. Obsaženost před covidem 20lidí na jeden vlak. (průměr)…..
20 lidí na vlak je jako dostačující počet???
Mluvíme o motoráku nahrazujícím sólo jedoucí 810 a nebo Regínu, tak to úplně nejhorší PRŮMĚR nebude.
Já bych to nechal jezdit tak jak to je, bez nějakých drahých „modernizací“, kdy se cena pak už hodně zvýší.
já bych to nechal v původním laku. už je dost najbrta.
prosil bych také nové rychlíkače ve staré dobré zelené. koženku na sedadla ovšem netřeba.
Hmm. Chtělo by to mít pár koženkových Bdmtee na přepravu fotbalových fanoušků…
A zelenou myslíte tmavě (ČSD), nebo světlou s bílým pruhem (ČD)?
No, myslím, že fans už „speciálními“ vozy nejezdí. Přibližně od té doby, co jim přestalo procházet jízdné zdarma a s jízdenkou si tak můžou jet čím chtějí a sednout si kam chtějí.
Ale občas by to chtělo nějaké béčkové vozy /roztomilý dvojsmysl/ například pro trampy, kteří se týden nemyti vracejí z čundru, zapáchající do šírého okolí převelice.
Korunka je hlavně hygienická . Kdyby se udělali stěry z látkových sedaček , to by bylo asi překvapeni , v čem lidi sedí :))))
Koženka
Stačí vám ty nové rychlíkáče v zelené ve formě fotomontáže?
Aby to pak nevypadalo jak u cirkusáků… https://www.poutoveatrakcetrebic.cz/userfiles/fotografie/normal/02_detsky_kolotoc.jpg
Os Okříšky – Znojmo, Os Hodonín – Veselí n. Moravou – Velká n. Veličkou – Myjava, Os Tišnov – Nedvědice – Žďár n. Sázavou, Os Tábor – Jihlava, kéž by i v JMK a na Vysočině na těchto tratích došlo ke zlepšení úrovně motorových vlaků. Ale dříve než v roce 2024, kdy se RS1 ČD přesunou na 251, se toho nedočkáme.
Ten interier vypadá dost dobře ☝️
Tak vzdušně…
Možná bude někdo se mnou souhlasit ale rozhodně by jich mohli pár poslat do Zlína a Vizovic
Rozhodně ano.
Ta trať je stejně zatím na maximální rychlost 60 km/h, tudíž tam Regíny mohou klidně vydržet, než bude modernizovaná a zadrátovaná, a pak tam budou jezdit nejspíš Pantery.
Takže lidi mají jezdit horsima staršíma vlakama jen proti že ty lepší novější by tam nevyužily max rychlost? Myslím že cestující tohle vůbec nezajímá.
Nemluvě o tom že část z těch vlaku jede po koridoru do Hulína a pak Kroměříže.
Na těch tratích, kde budou skutečně nasazeny, snad nejezdí lidi?
Samozřejmě že ano ale argument pro nějaké konkrétní nenasazeni nemůže být že by se nevyužila max rychlost vozidla…ty jo tolik záporů v jedné větě 😁
Ale jistěže může. Na základě jakého klíče byste tedy rozhodoval vy? Vlastního bydliště?
Tak tak, tam je finální (a snad nepříliš časově vzdálené) řešení rekostrukce trati a elektrifikace. Nicméně pokud budou RS1 volné, mohou klidně jezdit tam. Osobně si však myslím, že jich zase tolik volných nebude, zejména pokud se rozběhne jejich modernizace.
Mohu vím říct, že na tuto trať by se museli jezdit ve dvojci, místy i ve trojci. Hlavně Regionovy zde zatím postačují, i když by se hodily některé spoje jezdit ve dvojci místo solo.
Regíny zde hrubě nepostačují. Pokud pomineme cokoliv jiného, jejich pomalé rozjezdy pominout nejdou. Blokují jednokolejnou trať a tím zbytečně prodlužují jízdní dobu. JŘ musí bohužel počítat s nimi. Modernizace trati bude kdoví zase kdy, jsme v ČR. Takže i tyhle motoráky by byly přínos.Do Kroměříže a Hradiště jedou i po koridoru. Opět se nechce a hledají důvody, proč to nejde? Jako s pokračováním do Lužné? Ach jo 😕
Nechci rýpta, ale tam je nějaká speciální trať? Já že 814 jezdí jako náhrada za 844 například i na trati Rumburk – Děčín a jízdní doby stíhá jako Pesa. A to na trati není menší rychlost jak 70.
To jako myslíte že je tam JŘ udělaný na 814 a PESA v pohodě stíhá, nebo že má PESA a 814 stejnou akceleraci i když má jen jedno hnané dvojkolí ze 4?
Hurá, pryč s Reginama!
Mimochodem, co ty Stadlery GTW u ČD v Olomouckém kraji? Už jezdí (už někdy od loňského roku) všechny na všech deklarovaných trasách, tzn. z Olomouce do Drahanovic a do Hrubé Vody + stejně tak i z Lipové Lázní do Javorníka ve Slezsku?
Pokud ne, kdy začnou?
Kuk http://sledovani.55p.cz/
radu 646 tam nejak nevidno…
Super, ještě by je mohli dát na trať Kralupy – Louny a udělat z toho spěšňáky až z Prahy. Nebo do Trutnova by se taky hodili
Uf, tak ony jsou to v podstatě takové tramvaje. Něco jako 810. To bych na Sp moc nedával… :-/
Tak do nedávna 3-4 roky zpátky jezdil spěšňák z Mostu do Prahy právě přes Louny a Kralupy a bylo to Regínou. Byl to hlavně pěkný zážitek na trati Kralupy-Praha, kde svou rychlostí pěkně zpožďovala provoz ostatních vlaků
To je ještě déle a byl to víkendový nesmyslný vlak.
Předtím tak jezdila 854 + Bdtn. A ještě dříve rychlíky Praha – Louny – Chomutov 843 + 943. V 70 letech Ganzy Praha – Most.
Nejezdily ty Ganzy do Mostu přes Ústí? A nejmenovaly se Horník, nebo tak nějak? Nejsem si už jistý, rád se nechám opravit.
MEx 130/131 „Krušnohor“ do Karlových Varů, MR 714/715 do Mostu přes Louny …
Tak bylo to rychlejší než rychlíkem nesmyslně jedoucí objížďkou přes Ustí a Lovosice.
Přesně z Prahy do Kralup je vyloženě přebytek kapacity pro podobně obstruktní vlaky, to samé platí pro Masaryčku. Slané je velmi dobrém dobře obslouženo autobusy, které jsou na téhle trase rychlejší.
Jeden přímý vlak Praha – Louny skutečně v pracovní dny jezdí (Sp 1494) a jsou tam řazené Btn. Na jízdu z Prahy do Loun se to příliš nehodí, protože ta jízdní doba je proti busu dvojnásobná. Ale slouží k obsluze těch obcí po trati, takže bývá většinou poměrně vytížený, i když ne až do Loun.
Jak chtějí na tuhle trať upíchnout 11 ks? Jestli dobře počítám, tak turnus je na 8 ks (po revitalizaci 072 jen sedm). Nějaká záloha je jistě potřeba, ale jednak snad ne třetina strojů a jednak zálohovat se dá i regionovou.
Pardon, 087, ne 072.
Ano, TP 8 vozidel, jedna záloha na periodické prohlídky MM, jedna vychází zhruba na „každý“ třetí den – záleží na tom, co stanoví udržovací předpis výrobce – za předpokladu, že by dílna dělala i So+Ne, jinak se zkumulují kilometry, tak se bude čekat …
další na neplánované opravy a třetí může sloužit jako posila ….
Možná berou v úvahu jejich chronickou poruchovost. Minimálně ty v Olomouci jsou víc v na opravách v depu než ve službě.
V Olomouci jsou „poněkud“ jiné vozy od Stadleru.
Nebude to tím, že se to jen prestrikalo a jedem. Bez nějakých větších oprav. To se pak nemůžete divit.
Modernizovaly je ČD vlastními silami, v tomhle je PARS nevinně, tohle není jeho pověstná kvalita. https://zdopravy.cz/obrazem-cd-predstavily-jednotky-stadler-gtw-pro-olomoucky-kraj-vyjedou-zatim-dve-42065/
Paráda!
Však jen ať jezdí! Jen doufám, že je ČD co nejdřív dají do najbrtu, aby nevzniknul další barevnostní bordel… 😄
Nemá UK vlastni barevný schéma? 🙂
A jo. 🥴
Tyhle zrovna prý budou v Najbrtu, protože to je společná linka s Libereckým krajem.
Má ale ČD jezdí ve svích barvách.
Třeba v plzeňském kraji žejo, nebo tak některé Bmz od Obb
Pár by se jich hodilo do Hradce, kde všude okolo je stovka nebo vyšší rychlost. Místo Regionovy, kdysi už tu čtyři byly, ale nájem skončil…
Ve východních Čechách už přitom v letech 2015 – 2019 již několik ex-německých šrotů jezdilo – zapůjčeny od německého vyzobávače rozinek jménem ODEG.
Ale pak tam jezdit přestaly.
Vy jste ztělesněním pokroku, že? 🤔
od xyz to byla zcela zarucene ironie 🙂
Nebojte za pět let vyjedou Jančurovi šinkanzny a to bude ……………..
Za pět let pochybuji…
A za 20 let…vyloučeno…
Cestující budou ještě vzpomínat na ta dobrá vozidla z Parsu s otevíratelnými okny 😀 Zato teď se budou pařit ve skleníku, kde není klima jen nějaké větrání. A to i pokud tam dosadí klimu co mají RegioSprintery u GWTR a AŽD 🤣
Tak zrovna ovzduší v RegioSprinteru není dobré zmiňovat 😀
Nebo páteř po takové jízdě…ojojoj…
To když jsem jezdil z Mostu na Rakovník v zimě, tak jsem se modlil za 810. Zima jak venku, jízdní vlastnosti toho vlaku nic moc. Ono to jako jde na zrekonstruovaný trati, jinde ne. Určitě se jezdilo minulý rok z Chomutova na Vejprty, ale nějak si nepamatuji recenze, ale kladný to nebude. Horko jak ve skleníku a trať tam není zrovna v dobrém stavu…
Jel jsem v květnu z Chomutova do Měděnce a upřímně mě mile překvapily. Na tu trať (pro cestujícího) dobrý – je to jen víkendový provoz, takže všichni jsou tam turisti, personál byli samí srdcaři a RS se statečně drželo.
Fakt je, že v obloukách to dělá celkem kravál, a podvozek dost skákal, ale (a to nejsem nějaký extrémní příznivce DLB) musím to celkem pochválit…
Nejen v lete , velkoprostor bez odděleného nástupní prostoru není příliš komfortní. V zimě tam je kosa jak venku . Je prima ze je výměna cestujících rychlá. vlak by mel mít i jiné kritéria na klid při jízdě než tramvaj .
Německý šrot, přeprodaný sem od nějakého německého garážového dopravce.
Tohle se u nás může stát jedině soukromníkovi. Tohle by ČD nedopustily.
No počkat, ono je to naopak… 🙂
Co myslíte tím šrot? Toto jsou RS1 s původními motory MAN 🙂
Bezmála 25letý šrot potvrzující letitou empirii, že Česko je sběrným dvorem/šrotištěm Německa. 🙂
Hodně se to taky potvrzuje u jiné situace, kdy i zde mnoho zastánců ČD, resp. odpůrců vstupu neČD dopravců do závazkové dopravy, kritizovalo „pořízení šrotu z Německa“ v podobě Stadlerů GTW (navíc s nekompatibilně vysokými nástupními prostory) pro Regiojet v Ústeckém kraji.
Nakonec ale byl tento šrot Regiojetu vyfouknut – pořídily jej ČD, a.s., a dosud mají značné problémy ve zprovoznění tohoto šrotu (jezdí dosud jen menší část ze všech pořízených vozidel). 🙂
Jeden kus je v Olomouci rozdělen na samostatné části a jsou znej brány náhradní díly …
Zajímá mě jak ten dají do kupy
Jestli pak to není tím že ty motoráky teprve odjely na rekonstrukci … Takže to nemá nic společného se zprovozněním.
„Šrot“ pořizovaný Arrivou, GWT, RailJetem (628 z let 1974 – 1995) vám patrně nevadí …
Nejde o to, co vadí mně. Byla tu nemalá část lidí kopajících do neČD dopravců, že „si pořizují šrot z Německa“ (a to i v případě Stadlerů GTW pro Arrivu apod.). Tzn. předpokládám, že stejně tak titíž lidé umějí tato vozidla nazvat jako „přesun šrotu z Německa na východ“ apod.
zato Regionovy jsou ztělesněná moderna
Ano, samozřejmě. Naví nemají německé nápisy. A provozovat staré dobré české stroje je podpora domácího průmyslu. Tak veliká, že se nic nového už kupovat nemusí.
Někdo nemá funkční čidlo ironie, z toho si nic nedělejte.
Můžete prosím naznačit kde je hranice mezi novým strojem, průměrným strojem a šrotem?
Já jen že 25 let mi nepřijde jako čas na sešrotování u železničního vozidla které se navic svým technickým řešením nijak neodlišuje od aktuálně vyráběných vozidel.
To se musíte zeptat těch, co tady byli schopni nazvat „šrotem“ i Stadlery GTW či dokonce Linty pro Arrivu (viz jejich vyjádření o tom, že „Arriva není schopna si pořídit nová vozidla; dováží sem jen šrot).
Stářím jsou tato vozidla Arrivy dokonce o něco novější než tyto ex-soukromnické Regioshuttly nyní přeprodané do rukou ČD.
Šrot to začíná být po 40 letech provozu, nebo v případě, že nejsou k dispozici náhradní díly.
Pak 10 let záloha. A pak Česká Třebová…
V případě žlutých omylů ř. 814 a 814.2 je ale dobré vyřadit z provozu co nejdříve, např. prodejem nebo výměnou.
Máte rozbitý detektor sarkasmu 😉
Domníváte se, že by spolková země Bádensko-Württembersko objednávala dopravu systému S-BAHN u „garážového dopravce“ ….
Tratě se, z důvodu vysoké přepravní poptávky a nutnosti nasazení kapacitnějších vozidel než nabízelo KVARTETO RS1 zadrátovaly. RS1 se staly přebytečným majetkem – v Německu nepoužitelným – a tudíž možný prodej.
Tady jde o jednu věc, kterou vidí jen modrogumáci. Kdyby ty RS1 koupila Arriva nebo Regiojet = rovná se to šrotu, prašivé ojetině, šunce a kdo ví, co ještě. Když to mají ČD, je to pokrok, je to modernizace. Je jedno, kde to předtím jezdilo. Je to ojetina, ale rozdíl je v tom, kdo ji provozuje.
RS1 jsou popelnice, ať už v nátěru ČD, RJ, GWTR a co já vím koho dalšího. 1000x radši jedu z Brodu do Jihlavy 814 než touhle popelnicí.
😂😂814 je lepší jak RS 1 jo?
Doufám že jste 19 let zpět nedělal u ČD a tuto modernizaci jste nevymyslel vy,
Škoda že ČD radši nekoupili RS1 místo Regionov
814 stojí za vyližpr*el, ale RS1 stojí za 2x vyližpr*el. Je to krám jakému nen rovno, zlaté 842 a 854.
Hmm, 854 nemají vakuový klozet, Wi-fi, a klimatizaci…
Nechci obhajovat, je to už stařičká babička. Ale proběhla takovou modernizací, že je z ní mladá holka. Nevím v jakým kraji s 854 jezdíte, neříkám, že všechny 854 mají uzavřený systém na záchodě a Wi-Fi, ale u nás mají.
Furt je vysokoppodlažní, takže kočárek vozit nebude…
A co tak Hurvínci, po těch se vám nestýská …
ano. kdyz vedle sebe postavite dve zcela stejne krabicky zapalek… 😀
Pelíšky?
Vážený, já jsem vrcholovému vedení ČD tak nějak před 25 lety navrhoval odkupy různého rakouského elektrického „šrotu“, který by se dal po úpravě použít na elektrifikovaných přechod CZ/AT. Např. vyřazované EJ 4030 – místo řídícího vozu nasadit druhý EM s rekonstruovaným trafem na 25 kV / 50 Hz – model francouzkých dvojdílných dvousystémových EJ. Jeden EM na střídavinu, druhý na stejnosměrné napájení. Ideální vozidlo na trasu ČB – Linz …. Podobně se to dalo udělat s madšími EJ 4020. Reko mohly provést tehdy ještě funkční ŽOS České Velenice s panem ing. Sedláčkem, majícím pro podobné myšlenky pochopení. Proti nebyli ani… Číst vice »
Miroslave! Pokud jste nepochopil sarkastický příspěvek páně XYZ ( což se samozřejmě může stát ), jste buď: 1) neznalý zdejších zvyklostí – v komentářích zde proti sobě bojují plamenní zastánci ( často však hejtři ) státního dopravce proti zastáncům dopravců soukromých. Popřípadě proti těm, kterým jejich skoro až zaslepená láska k jedinému správnému dopravci ( nebo naopak i neláska ) leze krkem. K těm se řadím i já. Často zdejší diskuze pročítám, abych se pobavil nad komentáři z obou táborů. Nutno podotknout, že je to někdy opravdu síla! 😉 . nebo 2) patříte právě do té první – „modré“ –… Číst vice »
Ano, já patřím do té „modré“ skupiny, kde jsem byl od roku 1973, ale zásadně nemám nic proti nákupům ojetin …. ba naopak, kupoval bych jích mnohem více, místo pochybné sedmičkové investice do Pendolina (7 vozů) , RailJetu (7 vozů) – v počtu nějakých 200 – 300 rakouských „Áček a Béček“ … s možnosti variabilního řazení souprav …. když jsou ojetiny dobré pro Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko – a konkureční dopravce, tak jsou dobré i pro ČD … a možná tato ojetinová nákupní politika by ČD mohla srazit náklady a přinést úspěch v soutěžích ….
Nechtěli by už konečně ti zastánci/odpůrci ČD/soukromníků a především dovezených ojetin zakopat válečnou sekeru? Neřeknu kdyby na trhu existovala výraznější nabídka nových odpovídajících vozidel.
Tu sekeru zakope až matka dráha, personifikovaná Ministerstvem železnic a Státními drahami jako provozovatelem a dopravcem v jedné osobě. 😀 😀
Sarkasmus,co?
Spíš cynismus… 😀
Někdo to nazývá šrot, ale ve skutečnosti jsou to asi ty nejlepší jednotky na regionální tratě. Protože mají moderní konstrukci, ale ještě pořád nemusejí spoňovat TSI apod. Tedy jsou pohodlné, rychlé a mají přiměřenou spotřebu paliva. Spolehlivost je uspokojivá, ale predevším dána kvalitou údržby.
P.S. Moderní Pesy (RegioShark) nejsou co se týče kvality pro cestující v ničem lepší. Ale ta spotřeba je už znatelně větší.
Chce to občas obklad na hlavu, ve vašem případě hodně studený…