První trať pro dovezené Stadlery RS1 z Německa. Budou vozit cestující Českým středohořím
Na linku U11 z Postoloprt do České Lípy nasadí České dráhy polovinu z loni zakoupených motoráků.
Cestující na lince U11 z Postoloprt do České Lípy čeká už letos v létě komfortnější cestování. České dráhy po dohodě s Ústeckým krajem na tuto trasu nasadí motorové vozy Stadler RS1. Nahradí tak regionovy, které zde dosud jezdí.
Půjde o motorové vozy, které České dráhy zakoupily loni na konci roku v Německu, dosud jezdily na tratích Hohenzollernische Landesbahn u německého dopravce SWEG na pravidelných linkách v Bádensku-Württembersku. Vozidla vyrobená v 90. letech jsou plně nízkopodlažní, mají také lepší akceleraci než regionovy vzniklé přestavbou motorových vozů řady 810.
„Vozidla Stadler RS1 plánujeme v jejich stávajícím provedení nasadit v Ústeckém kraji na linku U11 mezi Českou Lípou a Postoloprty nejpozději v polovině roku 2021. Bude se jednat o dočasný provoz dle stávající smlouvy platné do konce roku 2022,“ řekl mluvčí Českých drah Robert Pagan. Půjde o zatím první nasazení celkem 22 vozů, které dopravce v Německu zakoupil. Na trati Českým středohořím jich bude jezdit jedenáct. O dalších výkonech České dráhy jednají s jinými kraji.
Motorové vozy tak budou jezdit zatím v původních barvách, jen s polepy Českých drah. Po provedené modernizaci vozidel, kde již ČD soutěží dodavatele, by na této trati měly zůstat i po roce 2022. České dráhy s krajem jednají o desetileté smlouvě v provozním souboru nazvaném DMU 120, který řeší právě tuto trať.
Spojení na trase by mělo v příštích letech zrychlit. Správa železnic už výrazně modernizovala úsek z Loun do Lovosic, současně plánuje úpravy tratě mezi Litoměřicemi a Českou Lípou, která má začít letos. Správa železnic již vypsala miliardovou soutěž na modernizaci.