První trať na 200 km/h má klíčové povolení, stavět se začne nejdříve za tři roky

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) získala důležité razítko pro první trať, po které by se u nás mohlo jezdit dvousetkilometrovou

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Děcka, novostavba trati pro rychlost 200 km/h, tzn. lepší zabezpečovací zařízení než je na současných tratích do 160km/h a odstranění přejezdů a tvorba mimoúrovňových?

Milan

Mimochodem,jakpak je to s normami? Co vím tak maximální rychlost dle drážních předpisů a norem je stále 160 km/h

Vojtěch Zvolský

Bude se muset změnit zákon.

Jiri Kott

Doufam, ze se brno – prerov i zubem zacne nekdo zabyvat (treba Olaf)… Vcetne souvisejicich zakázek.

Petr

Myslím si, že tahle trať bude ukázkový příklad, jak to dopadne, když se do něčeho motají Zelení (a) aktivisti. Za pár let bude Přerov až někam k Blažovicích možná až do Šlapanic celá po rekonstrukci a bude chybět posledních pár km do Brna, protože tam budou Zelení pořád blokovat potřebné nové nádraží. Dopadne to stejně jak dálnice do Rakouska od Pohořelic. Rakousko má (prakticky komplet) hotovo resp. dostaví kousíček k Mikulovu a u nás jsme strávili 10 let dohadováním, zda neexistuje náhodou nějaká jiná (zelenými a ekoteroristy) vymyšlená nesmyslná varianta přes D2 a lužní lesy okolo Břeclavi, místo rozšíření současné… Číst vice »

Joe

Ano. Nádraží v Brně už dávno mohlo stát v centru pod Petrovem, kdyby furt někdo netrval na tom, že musí být na dolním v kopřivách u řeky.

Petr

Pod Petrovem je nesmysl vymyšlený Zelenými, když zjistili, že řev o zachování stávajícího nádraží je technicky prakticky neproveditelný, prostě se to tam nevejde, nenarovná, nedostačuje. S Petrovem přišli až poté. Zajímavé je, že jim nevadí, že díky jejich zdržování se z těch „kopřiv“ bude jezdit další dva roky. Jinak samozřejmě melete nesmysly, o žádné „kopřivy“ nejde, i v provizoriu při výlukách se tam dalo dostat náhradní dopravou za 5-7 minut. Kopřivy by byly, kdyby nádraží mělo stát někde za D1 venku z Brna. Jinak samozřejmě napojení na MHD bude, násobně rychlejší přístup autem včetně parkování bude taky (a ne jako… Číst vice »

Petr31

Varianta Řeka může být výhodná pro někoho, komu trať zmizí z očí, ale určitě ne pro cestující. Proveditelná samozřejmě je, viz studie. varianta Petrov vznikla ve spolupráci s profesory z VUT Brno a reagovala na původní (bohužel okatě jednostranně zpracovanou) studii proveditelnosti, která měla doporučit jen odsunuté nádraží. Bohužel navržená MHD rozvrátí původní linky, které vedou na současné nádraží a ve špičkách prodlouží cestování Brněnským i dojíždějícím lidem. Ve variantě Řeka studie prokázala kapacitní problém nákladních vlaků ve špičce v budoucnu, kdy nákladní vlaky budou moci projíždět jen omezeně nebo až v noci. V jiném případě budou zpožďovat osobní dopravu.… Číst vice »

Ondrej

Jsem z toho zmaten. V článku se píše že úseku Blažovice-Nezamyslice propadla EIA, ale zároveň že na něm pokračují projektové práce (součást úseku Brno-Přerov) – tomu mám rozumět jak?

bkp

No že se bude udělá znova. Ona ta původní EIA není zas tak použitelná kvůli a) novému zákonu, b) jinému trasování úseku Vyškov – Ivanovice, c) jiné maximální rychlosti

Jan

Už v roce 2010 získala souhlasné stanovisko pro stavbu Blažovice – Nezamyslice. Platnost stanoviska byla ale jen pět let a SŽDC nezažádala o jeho prodloužení. 🙂 🙁

mgr.pavel

Nějak zde vypadlo sloveso ve větě: ‚Zdravím, v článku máte větu kde zřejmě vypadlo sloveso: „V minulosti se o rychlost na chystané trati, která projde rozsáhlou modernizací, částečně novým trasováním a zdvojkolejněním.“‚

Doufám, že vedle této trati v budoucnu postaví VRT na aspoň 300kmh. Jinak zase půjde o mírný pokrok v mezích české omezenosti..

František

Ta VRT na 300 se mohla stavět hned a stávající trať opravit v parametrech pro místní dopravu. Takhle budeme nákladně jednu trať předělávat a pak stejně vedle stavět druhou, jen o málo rychlejší. Ve výsledku budeme mít dvě dálkové tratě s horší místní obsluhou. Ta omezenost není jen česká, naopak Evropa nám, pokud vím, stále může závidět podíl kolejí na dopravě.

Jan Sova

No hlavně se chci dožít po 2025 té „cukající“ projížďky na Přerov – Brno. Do Kojetína jako střela, potom rychlostí tratě Olomouc – Krnov (případně několikrát ještě prohodit). To bude nával pocitů a myšlenek.

Lukáš

Na VRT v tonhle úseku zapomeňte, budeme rádi, když se postaví aspoň tohle. O zbytku se bude stejně jen kecat a pokud se začne navazující VRT stavba stavět po roce 2030, tak se po pak stejně bude muset znovu předělat, když se to dokončí někdy 2040 – 50.

petr.r

nevím proč sem taháte VRT, v republice je dost lidí co na jízdu VRT nebudou mět a budou chtět jet do uzlu kde VRT nebude ani zastavovat.

Petr31

Stávající je „opravena“ pro místní dopravu, ale je nedostatečná. Pro zlepšení parametrů pro regionální dopravu a pro rychlíky se musí trať výrazně upravit a to je ten zádrhel. Žádná varianta „levná rekonstrukce a lidé cestující osobáky budou spokojeni“ neexistuje hlavně kvůli trasování mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi. Úsek zmiňovaný v tomto článku je ale výjimka a nemusí se zde stavět téměř žádná přeložka. Ten, kdo tuto trať zná, ví, že toto je vcelku logické řešení.