Obrazem: První tramvaj Škoda ForCity Smart 45T dorazila do Brna
Tramvaj se má dostat do provozu s cestujícími ještě letos.
Do medlánecké vozovny Dopravního podniku města Brna (DPMB) dorazila dnes před třetí hodinou ranní první nová tramvaj Škoda ForCity Smart 45T. Postupně jich má DPMB odebrat až 40.
O příjezdu tramvaje informoval DPMB na svém facebooku. Přeprava z Plzně trvala přes sedm hodin. Nová obousměrná tramvaj má postupně nahradit stárnoucí vozidla KT8D5 z 80. a 90. let. První tramvaj projde technicko-bezpečnostní zkouškou. Poté začnou zkoušky předepsané Drážním úřadem a provoz bez cestujících, zkušební provoz s lidmi by měl začít ještě do konce roku.
Brno má smlouvu zatím na pět tramvají, rámcová smlouva umožňuje nakoupit až čtyřicet vozidel. Rada města Brna v létě vzala na vědomí záměr využít celou rámcovou smlouvu a postupně do roku 2026 nakoupit všech 40 tramvají. Jednotlivé objednávky bude dopravní podnik městu předkládat a bude ho zároveň informovat o zajištěném způsobu financování.
Společnost Škoda Transportation podepsala smlouvu na dodávku nových obousměrných tramvají s brněnským dopravním podnikem loni v únoru. Jde o největší zakázku na tramvaje v tuzemsku za posledních deset let. Smlouva má hodnotu až 2,4 miliardy korun.
„Dalších 35 tramvají je možné odebrat za vysoutěžené ceny z roku 2021. Jedno vozidlo tak vyjde na 59 926 500 korun bez DPH. V současné době ani v budoucnu by tento typ tramvají již zřejmě nikdo nebyl schopen za tuto částku dodat. Součtem by to město, respektive dopravní podnik vyšlo o několik stovek milionů dráž,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.
Nové vozy jsou určeny primárně pro provoz na nové tramvajové trati k univerzitnímu kampusu.
Základní údaje o tramvajích Škoda ForCity Smart 45T
Délka: 31 m
Šířka: 2,50 m
Kapacita: 233 cestujících při 5 os/m², z toho 64 sedících
Podíl nízké podlahy: 100%
Max. výkon: 560 kW
Max. rychlost: 70 km/hod.