První tramvaj po více než půl století. V Kodani se blíží restart kolejové městské dopravy

Nová tramvaj Siemens Avenio pro provoz v Kodani. Foto: Hovedstadens LetbaneNová tramvaj Siemens Avenio pro provoz v Kodani. Foto: Hovedstadens Letbane

Provoz na nové trati začne v roce 2025.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Všimněte si formulace „V tramvaji bude na čtyřech místech prostor pro kočárky a přepravu lidí na vozíku.“ Není tam řečeno, že tam bude místo pro 4 kočárky nebo 4 vozíky, ale že tam budou 4 místa pro nespecifikovaný počet kočárků a vozíků. To jen k těm českým „homologacím“ na konkrétní počty všeho.

MP22

Kodani fandím a snad se síť bude postupně rozrůstat.

Mohl by se inspirovat Hamburk, kde už to dvakrát v posledních 20 letech těsně nevyšlo a i tam je to trošku ostuda i přes slušnou síť U/S Bahnu.

Mariscal Mariano Santamaria

Když jsem byl v Kodani před mnoha lety, tak po centru bylo ještě poměrně dost zbytků kolejí a o růžicích na domech ani nemluvím. Dokonce tam byly trolejbusové dráty, ale bez trolejbusů. A kodaňské tramvaje jezdí dodnes, jen ne v Kodani, ale v Alexandrii.

Jarda

tak kdepak jsou odpůrci, že když to „nikdo půl století nepotřeboval“ tak to automaticky je nesmysl obnovovat protože to „automaticky nikdo nechce“? 😀

M19

Dávají dislike, aby to nebylo tak nápadné…

Twix

Ona to žádná obnova není, nová trasa tramvaje se prakticky nepotká s oblastí kde tramvaje jezdily kdysi. Bude to taková tangenta celkem daleko od centra, v něm tramvaje zatím nadále nebudou. Proto bych v textu článku nepoužil slovo „křísí“, je to trochu zavádějící.

Martas

Hele to je ta věčně vychvalovaná Kodaň, a oni musí jezdit na kole, protože tramvaje se tam ještě nedostaly. Tak ještě že jsme tak pozadu 😉

Blbý dotaz

Však ono i na to metro si proti nám museli hezky počkat a to mají HDP/obyv cca čtyřnásobný, takže metro měli mít dávno před námi.

Nemel

V dnešní době staví dřív a lepší infrastrukturu chudé země, až pak ty bohaté 😀

Kubrt

Roli našeho metra v Kodani plní S-tog. Jasně na to jak je to velká aglomerace a bohaté země, by tam té elektrické MHD mohlo být víc.

Pán jeskyně

Oni si tam tramvaje zrušili v roce 1972. Zajímavostí je, že jejich tehdejší vozy dodnes brázdí ulice Alexandrie.

jal

V devadesátkách se divil jeden Američan, co to jezdí u nás za monstra a k tomu na elektriku. Když jsem mu řekl, že tohle jezdí v mnoha městech ve vých.Evropě, považoval to za východní zpozdilost.
Tak jsem přihodil i Německo a Švýcarsko. Jen kroutil hlavou. : – )

Pán jeskyně

Zajímavé, že otevřou až v roce 2025. Byl jsem vloni v létě navštívit Glostrup, stavba probíhala po celé linii a místy už byly položeny panely se žlábky pro kolejnice. Když vezmu rychlost výstavby tramvajových tratí v Praze, tak už by se tam dnes jezdilo. Na druhou stranu holt to chtějí otevřít celé, což znamená pořádný kus kolejí. Ta linka bude opravdu obdivuhodně dlouhá.

Kubrt

27 km konkrétně 🙂

Kubrt

Aha, teď jsem si všiml, že je to v článku, sorry.

Ic540

Držím palce. V Kodani jsem byl před pár léty. Přeji. Jen tak dál…👍🚎

risa.informace

V Ústí a Teplicích se toho už asi nikdo nikdy nedočká nějaké obnovy TT…. Ale co takový Jablonec nad Nisou s Libercem> Jablonec n.N.měl samostatnou síť TT a Liberec má síť TT dodnes, sice menší ale má. Kéž by podle EUstátů se obnovila síť a rozšiřovala Tramvajových tratí. Nejde jen o linku.11… TRAM Ústí(1970) a TRAM Jablonec(1970)= konec provozů… Kéž by L+J ukončili boj mezi sebou a řekli si : KDYŽ Lucembursko,KIel, Kodaň tak my L+J také.. Autobusy jsou sice fajn ale furt v kolonách, takhle kdyby obě města obnovili i historicky tram-síť tak ani jedno znich třeba kloubáky by… Číst vice »