První tramvaj do Středočeského kraje získala důležité razítko, stavba má začít za dva roky
Trať bude dlouhá zhruba 5,2 kilometru.
Pražský dopravní podnik (DPP) získal důležité povolení pro přípravu první tramvajové tratě z Prahy na území Středočeského kraj. Projekt 5,2 kilometrů dlouhé trati z pražských Kobylis do Zdib má pravomocné územní rozhodnutí.
O zásadním posunu v přípravě informovala na sociálních sítích společnost Pragoprojekt, která zpracovala dokumentaci k územnímu rozhodnutí. Tramvajová trať je společným plánem Prahy a Středočeského kraje, akci má na starost DPP, za Středočeský kraj Krajská správa a údržba silnic (KSUS).
Stavba tramvajové trati je jednou z posledních velkých infrastrukturních akcí, které se ještě posuzují podle starého stavebního zákona. Investoři proto ještě musí podat žádost o stavební povolení. K tomu má dojít příští rok. „Plán je v roce 2027 mít vysoutěženého zhotovitele a začít stavět, aby mohlo být v roce 2029hotovo,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.
Jde o již druhé povolení u této stavby, první vydal loni pražský magistrát na demolici mostu, který převádí starou ústeckou silnici přes Spořickou ulici. „Zbourat se musí proto, že v Ústecké ulici povede nová tramvajová trať Kobylisy – Zdiby a stávající most nevyhovuje nejen svými šířkovými parametry, ale ani svým stavem,“ dodal Šabík.
Trať bude dlouhá zhruba 5,2 kilometru. Začínat by měla v zastávce Vozovna Kobylisy a pokračovat v ose současné staré ústecké silnice II/608 až do Dolních Chaber. Na konci silnice je převedena na její východní okraj a pokračuje do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec. Součástí terminálu Sedlec je i parkoviště P+R s kapacitou 834 parkovacích míst. Projekčně bude tento terminál připraven pro budoucí navazující tramvajové trati do Líbeznic a Odoleny Vody.
Plán vedení trati je zde, ve větším detailu na stránkách obce Zdiby.