První stavby na koridoru Brno – Blansko už mají stavební povolení, výluka přijde v prosinci
Velká výluka přijde 12. prosince, kdy bude mezi Brnem a Blanskem na rok zcela zastaven provoz.
Drážní úřad vydal v uplynulých dnech stavební povolení pro dvě ze tří chystaných velkých staveb na koridorovém úseku Brno – Blansko. Správa železnic zároveň dovedla do finále tendry na zhotovitele, s podpisem smluv nicméně čeká na nabytí právní moci stavebních povolení.
Ta se zatím týkají devítikilometrového úseku Brno-Maloměřice – Adamov a rekonstrukce nástupišť v železniční stanici Adamov. Třetí stavbou je modernizace sedmi kilometrů mezi Adamovem a Blanskem. Jde o stavby v odhadované celkové ceně téměř pět miliard korun.
„Po vydání pravomocného stavebního povolení bude moci dojít k podpisu smluv o dílo s vysoutěženými zhotoviteli stavebních prací. Žádné komplikace neevidujeme,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Stavba Adamov – Blansko (odhad 2,17 mld.) odstartuje letos v září a potrvá do ledna 2023. Stavby Brno – Adamov (1,988 mld.) a nástupiště v Adamově (688 mil.) začnou podle Friebové v říjnu, přičemž konec prací je naplánován u stavby Brno – Adamov rovněž na leden 2023, v samotné stanici Adamov pak bude konec budování až v červnu 2023.
Cestující přitom omezení nepocítí hned od září, neboť do prosince bude zachován provoz po jedné koleji. Velká výluka přijde až 12. prosince, kdy bude mezi Brnem a Blanskem na rok zcela zastaven provoz. „Bude zavedena náhradní autobusová doprava,“ uvedla Friebová.
Trať projde kompletní opravou, která má přinést zvýšení bezpečnosti provozu a odstranění propadů rychlosti. Úpravou projde železniční spodek i svršek, budou sanovány mosty, tunely a opěrné zdi, rekonstrukce se dočká trakční vedení.