První stavby na koridoru Brno – Blansko už mají stavební povolení, výluka přijde v prosinci
InterPanter Českých drah na trati mezi Adamovem a Brnem. Foto: České dráhy
Velká výluka přijde 12. prosince, kdy bude mezi Brnem a Blanskem na rok zcela zastaven provoz.
Co mi k tomu řekněte?
https://mapy.cz/s/bajejojure
To je totiž moje představa o hlavní železniční „tepně“…
Že by jste si to mohl občas i víc přiblížit, aby jste viděl domy při průchodech obcemi a vrstevnice pro přibližnou představu délky tunelů. Třeba jak je to trasované mezi Chocní a Ústím tak je to cca 12km tunel. Průjezd Hradcem Králové nic moc. Za trasování v řečišti Odry by vás nikdo nepochválil, ani stavaři ani ochránci. Výjezd z Nymburka pěkně likviduje seřazovací nádraží.
To nejsou všechny „chyby“, ale jen ty co mě při letmém přiblížení hodně zaujaly.
Některé trasování by bylo i použitelné, třeba Lysá – Nymburk.
Nevím to přesně – ale myslel jsem, že když už se na páteřní trai přehodí většina dopravy přes Kutnou Horu, tak se začne makat hned a na všech možných úsecích, ne že se dočtu, že „hurá, za půl roku po uzavření se asi poprvé někde kopne..“ Šok, zklamání.
Taky jsem si to myslel…
A byl rychle vyveden z omylu.
Ono se dělá i jinde – např. teď se vyměńují koleje mezi Rájcí a Skalicí, takže taky omezení.
To „řešení“ Adamova mne vždycky dostane. 12letý dítě by to vymyslelo líp.
Šup sem s ním kecálku.
A projel si někdo trasu náhradní autobusové dopravy v úseku Adamov-Brno přes Bílovice nad Svitavou, především úsek Adamov-Bílovice nad Svitavou?Několik kilometrů úzké silnice ve strašným stavu, kde se bude denně mijet a vyhýbat několik desítek autobusů, co si kdo na kom vezme, až se tam něco stane, až neco nebo někdo skončí ve Svitave, nemluvě o desítkách cyklistů, kterým se bude autobus vyhýbat ve vzdálenosti 1,5 metru a ohrožovat provoz v protisměru. Nezávidím tomu, kdo si tohle bere na svědomí…
V devadesátých letech už to tu bylo. Bez větších problémů, jezdil jsem tím denně, jen to trvá…
Ona už náhradní doprava jezdila nedávno v úseku Adamov-Brno Židenice za osobáky, jelikož v poslední pětiletce byly výluky myslím 2x.
A co si kdo na kom vezme, když na „klidné bezpečné“ dálnici řidič usne?
Je na tom zmiňovaném úseku statisticky víc nehod než na jiných úsecích?
Netušil jsem, že výluka přichází (odkud) a odchází (kam) … výluka začíná a končí …
Chudák pan Výluka…ten až se dozví, že končí…
Tak polituje některé politické mumie, které si budou muset najít práci…
Tak a teď bych na Sž podal žalobu na nemožnost vykonávat činnost. Všechny klíčové tratě rozkope najednou. Z Moravy do Čech se už opravdu nedá dostat s nákladním vlakem. To si snad úředníci od stolu myslí, že všechen náklad se idveze auty? Ostrava – Kolín nemožné, Kolín – Praha jak by smet, teď rozkopali Prosenice -Lipník, dostat se do Přerova ve dne nemožné, Brno -Česká Třebová – smůla, nedostaneš se, a takhle bych mohl pokračovat…..
Jediná trasa přea HB to všechno nepojme a modleme se, ať se tam nic nep…re.
Nemám slov.
Osobně z toho, jako pravidelný pendler mezi Prahou a Brnem, nadšený nejsem vůbec. Je zřejmě, že dopravci kvůli této dlouhodobé paralýze přijdou o cestující a tržby. A jestli se někdo pustí do žalob? Ztráty totiž budou větší, než které způsobily covidové restrikce a zaroušení. Velice pozitivní trend posledních let ve vytížení vlaků mezi Brnem a Prahou bude zlomen a spadne o deset let zpátky. Tohle skutečně chceme? Na trh nejspíše vlítnou noví autobusoví dopravci, kteří budou po D1 provozovat své koráby v intervalech odpovídajících spíše nějaké MHD. Ani já nezpochybňuju limity životnosti liniových železničních staveb a jejich infrastruktury, ale celá… Číst vice »
Rozumím.
Kdyby místo Aee jezdilo Ampz, a místo Bee Bdmpee a Bmz, byl by jste šťastnější.
Můžete si to ale nacvičit na Ex3 😀
Transverzálka má šanci zazářit jako nikdy dřív… 🙂
Hmm, kdyby se něco pos**lo tak, že by Ex3 byla mimo provoz, tak by to nebylo úplně marné…
Vy děláte u nákladního dopravce, nebo tady diletantsky řešíte problémy někoho jiného?
A kdy se konečně začne něco dělat s 340, ať to rekonstrukce Veselského nádraží aspoň k něčemu je?
Je třeba zajímavé, že ve Švýcarsku dokážou Lötschberský 15.5km dlouhý dvojkolejný tunel opravovat za provozu a u nás je třeba na pár kraťoučkých tunelů roční zastavení provozu na páteřní trati.
Nechci polemizovat, ale není to třeba „díky“ existujícímu úpatnímu tunelu?
Když tam do toho tunelu zatýká! Ale jestli znáte technologii, při které nemusí být zaveden nickolejný provoz, sem s ním.
No nejsem sice úplně stavař, ale technické vzdělání jsem utrpěl. V práci se starám o datová centra. Kdybych chtěl upgradovat nějaký jádrový prvek (to taky nejde bez výpadku) a oznámil, že služby budou týden nedostupné, odpoví mi p. t. zákazník: „V žádném případě. Máte na to noc ze soboty na neděli.“ No a tak hledáme postup, aby se to stihlo během noci ze soboty na neděli. Ano, bude to dražší, ale o něco, nikoliv násobně.
Zavřít na rok tak klíčovou trať podle mě svědčí o špatně nastaveném vztahu poskytovatel-konzument (zde SŽ v roli poskytovatele).
Taky si myslím, že technicky by to šlo udělat rychleji, kdyby se na patřičných místech chtělo a byl na to tlak. Co jde tak udělat při zachování alespoň částečného provozu, stejně jako třeba v Praze při velkých opravách Nuselského nebo Barrandovského mostu. Zbytek, který si vyžádá totální uzávěru, tak dělat 24/7 v celém úseku, pokud se jedná o stavbu s takovým celonárodním významem. A nejlépe naplánovat v době, kdy ta výluka bude mít nejmenší dopad, tedy přes prázdniny a přes svátky. Ještě mě napadá srovnání s údržbou pražského metra. Co jde tak se dělá po kouskách výhradně po nocích a… Číst vice »
Zkuste tu technologii SŽ navrhnout ….
No jo, ale ne každý postup se dá urychlit nasazením více lidí.
Tady byste musel napřed postavit paralelní trať. Pak by vám to fungovalo jako Oracle RAC, tedy prakticky bez výpadku, práci přebere(ou) zbývající server(y), zatímco se na jednom dělá údržba.
Mě by docela zjímalo, jak byste chtěl udělat generálku náspu a mostu dvoukolejné trati buď při práci jen v noci, nebo při provozu po 1 koleji. Nemyslím si, že by otřesy projíždějících vlaků zrovna svědčily tuhnoucímu betonu. Stejně tak se obávám, že některé mostovky budou společné pro obě koleje…to by se za částečného provozu či přes noc také nědělalo zrovna nejlíp. Nejlepší je to prostě zavřít a makat co se dá. Kritérium výběrka by pak měla být samozřejmě kromě ceny i doba realizace s nemalým podílem v hodnocení.
Pokud jste utrpěl technické vzdělání, tak je rozdíl mezi upgrade SW a stavební činností. Vybourat / zbourat něco – lze vidět na dálnicích při likvidaci původních mostů lze za noc, včetně úklidu, ale za noc nikdo nový most nepostaví … (výjimkou Harry Potter a spolužáci z Bradavic). Zapomínáte na bezpečnost práce v blízkosti trakčního vedení (zde nerozhoduje, zda to bude 1,5 kV, 3 kV, 15 kV, 25 kV) – bezpečná vzdálenost od živé části trakčního vedení je ve všech uvedených případech stejná. Na mostech (nadjezdech) lze osadit bezpečnostní desky jako odstínění nebo se v příslušném místě vytvoří tzv. neutrální pole… Číst vice »
Fajn, bavíme se o zastavení provozu na jeden rok, to jest 365 dní. Prostě nevěřím tomu, že to rychleji nejde. Ano, bylo by to dražší. Nicméně dopad roční výluky je podle mě fatální, jak píše někdo výše, lidé se naučili konečně jezdit vlakem mezi Prahou a Brnem, a tímto se vracíme o dvacet let zpět.
Mezi Prahou a Brnem se snad jezdí přes HB, ne?
Ano, ale trvá to přes 3 hodiny. Je to ostuda.
Reálný svět funguje úplně na jiných principech, než toky virtuálních dat. Uvědomte si to prosím, pane nestavaři s technickým vzděláním.
Milý Lubomíre, i data potřebují ke svému životu a pohybu reálné routery a switche, umístěné v reálných stojanech, napájená reálnou elektřinou, chlazená reálnou vzduchotechnikou. Pokud se něco rozbije, musí tam jít reálný pracovník s reálným šroubovákem a nemocný kousek reálně vyměnit. Mmch jaké virtuální vzdělávání se dostalo Vám?
Nejspíš Vysoké školy života 😀
A mohl byste nám tedy nějak objasnit jakou zásadní myšlenku z IT jste do rekonstrukcí železnic přinesl?
Že by to mělo být celé rychlejší, protože releasové dostávky jsou šest hodin?
Toto zřejmě není až tak ten flustrační důvod, ať již mezi obyčejným substrátem, či fandy do dopravy, nebo i odbornou veřejností. Zde vstupuje do problému nešvar celé ČR… Všechno moc dlouho trvá v porovnání s ekvivalentními úkony s blízkého okolí střední Evropy. Opravdu strašně dlouho… Ať jde o jakýkoliv level. Počínaje mostkem na I/23 v Zastávce u Brna, kde se o to opírali 9 měsíců (již jsem se někde zmiňoval v diskuzi), prolhaný ne/důvody na D1, astrální vize s DO, D3 apod., případně oprava každého kousku asfaltu na II. třídách, které se posléze prezentují div ne jako příchod spasitele. Už… Číst vice »
Jestli to není tím, že Moravský kras je úplně něco jiného, než Alpy. Vápence versus vyvřelé horniny.
Ta trať nevede vápencem ani metr. Dost možná bohužel.
Škoda že nevede pískovcem.
To by se to rubalo samo…
Který – ten původní nebo basis tunel ? Kolik „starou“ dírou jede vlaků ?
Ten původní.
Basic je dlouhý cca 35 km a ještě není plně dvoukolejný – dostavěný.
V tom tunelu jsou uvnitř spojky, takže 15,5 km mezistaničně to není. A a právě někde mezi Adamovem a Maloměřicema mají být při téhle stavbě taky vloženy spojky pro rozpůlení mezistaniční vzdálenosti a tím i zvýšení kapacity při výlukách. Další spojky se vkládají třeba v Bezpráví a jinde.
Česká – Kuřim – Lipůvka, to bude masakr. Od Černé hory jakbysmet.
A do toho kyvadlový provoz v Šebrově.
Když je nejhůř, objíždí se to také přes Adamov a Olomučany, kde je teď druhým rokem čoro moro s výstavbou kanalizace a nebere to konce.
Nooo, tak to by ještě ŘSD mohlo zavřít I/43 z Lipůvky do Kuřimi. Po vzoru Vyškova, kdy byla D1 v rekonstrukci, stará sinice v rekonstrukci a trať 300 taky zavřená.
A jak tedy dojížděli? To létali na košťatech?
Ale vždyť ta trať už byla jednou zavřená – tuším komplet z České Třebové nebo „jen“ Svitav …. Tak jaký masakr … přežilo se TO tenkrát, přežije se TO nyní ….
To byl bohužel provoz o mnoho menší…
Jo…tehdy jim tam nepřekážela Ex3, R19, a jakýsi Jančura…
A osobaky jezdili po hodině… Dneska ve špičce po 15 minutach…
Necetl jsem tu zatim nazory ostatnich, ale prijde mi, ze ta oprava je proste nutna. Jeste bych se podival do podkladu, zda je soucasti opravy chodnik vedle silnice Adamov – Babice nad Svitavou pro pesi, ktery tam VZDY chybel. Kdyz jdete pesky z Adamov cistirny odpadnich vod do Adamova, radsi jdete uplne jinudy pres Adamov sidliste na kopci, protoze pruchod pres uzoucke dva tunely pro auta je proste rizikovy. A aut tam jede opravdu hodne, s premistenim MHD Brno – Blansko na silnici do 2023 jich pojede pidi tunylky jeste vice.
Tak asi nikdo nebude rozporovat nutnost opravy, diskuze se spíš bude točit okolo toho, jestli je opravdu nutné to na celý rok úplně zavřít. Nejvyšší vrstva přes Vysočinu je problém už teď, alternativa pro cestu Brno – východní Čechy se nejmenuje vymetací rychlík, ale osobní automobil.
Ano, speciálně v případě výluk často ti, kteří to vezmou jakýmkoli alternativním způsobem proti oficiální náhradní dopravě, jsou ulehčením.
Naprostá blbost, každý, kdo během výluky pojede z Blanenska či Svitavska do Brna po silnici individuálně autem zapříčiní jen delší kolonu na I/43 v Lipůvce a díky všem těmto „individualistům“ se stane NAD nespolehlivá a bude akorát generovat zpoždění vlaků do zbytku sítě.
Roční výluky byly v letech 1996 – 1997 a taky „se TO“ přežilo ….
Vše bylo otázkou délky vystavby…kdyby se to neuzavřelo celý, tak by to trvalo skoro dvojnásobně delší dobu a navíc bychom se stejně úplné uzavírce nevyhnuly z důvodů vystavby mostů a sanace tunelů a skalních svahů.
Jako místní si troufám tvrdit, že pohyb chodců po této komunikaci je téměř nulový, chodník není kam umístit a hlavně pěšky či na horském kole se dá jít souběžně lesem včetně studánky na občerstvení a odbočkami s výhledem a posezeník Tak kdo by proboha šel po silnici, kde mají problém se vyhnout dva autobusy? (protože při rekonstrukci v roce 1997 tu komunikaci o metr zúžili, aby to nestálo tolik)
Ti chodci po okolí tamější silnice II/374 mezi Adamov ČOV a Adamov nádraží nechodí, protože nemají KDE jednoduše podejít trať bez ohrožování sebe sama: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6659991&y=49.2891426&z=17 Vámi uvedené lesní cestě, pokud dobře chápu, která to je (na levém břehu řeky) bohužel chybí přemostění zpět na Adamov nádraží (respektive si hodně zajdete/zajedete na kole až ke žluté). Urbanismus má chodcům, kromě delších procházkových cest, také nabízet kratší cesty intravilánem a okrajovými částmi obcí pro neprocházkové cesty. Tento požadavek daná lokalita Adamove nesplňuje. Ne každý chodec chce najít nahoru velký kopec na sídliště na pravém břehu řeky a pak dolů na nádraží.
Aha, vy se bavíte o chodníku přímo v Adamově. Tak tam je bohužel situace taková, že Správa železnic chodníky neřeší, to není v její působnosti. Silnice patří kraji a ten taky chodníky z principu nestaví. Neřeší se to také proto, protože pohyb chodců je v tunelech u ČOV minimální, ne-li nulový. Při nejmenším ve srovnání s jinými částmi města, kde chodníky také bohužel nejsou a VŽDY chyběly.
Vladimir Bily, Martin Verner, Jiri Kocurek: V uzemnich planech obci i v diskuzich se resi, ze lide maji mit prostor chodit pesky. Zde ho ale nemaji: https://mapy.cz/s/lunudezofo. Pozor, vubec se nejedna o cestu z Adamova do Babic nad Svitavou (obce), tam je klasicky stezka. A chodnik neni urcite potreba vsude, jen primo v tech tunelech pod trati, kde je pruchod masivne RIZIKOVY. A kdy jindy tam ten chodnik delat, nez kdyz na trati nad je omezeny / uzavreny provoz, coz je ted. Obsluha COV je tlacena jezdit autem, protoze pesky tato trasa neni bezpecna. Zeleznice v teto lokalite tvori prostorovou… Číst vice »
Kdo by tam chodil, a proč? Těch pár zahrádkářů, nebo obsluha čističky? Zastávka Babice nad Svitavou fakt moc jako výletní cíl nefunguje, Kašlberg je ruina…možná na koupaliště, dva měsíce v roce? A kvůli tomu stavět několik kilometrů chodníku kolem silnice, kde opravdu není moc kudy, mezi srázem a řekou?
„Adamov – Babice nad Svitavou pro pesi“
A lesem po žluté turistické značce to nejde proč?
https://mapy.cz/turisticka?x=16.6785507&y=49.2924297&z=15
A pokud chybí lávka pro pěší přes Svitavu u točny autobusů, tak to musíte na radnici, tohle Správa Železnic řešit nebude. https://mapy.cz/s/mulozujudo
Tohle je „nahoru“ do Babic, a samozřejmě to funguje. „Dolů“ k zastávce z Adamova prakticky nikdo nechodí, není důvod.