Podle popisu a obrázku to vypadá, že zmiňovaná změna zahrnuje pouze nový úsek jižně od Opuštěné. Severně od Opuštěné je plánovaná přeložka, aby ulice Uhelná vedla mezi parčíkem a současnými autobazary. V mezistavu tak nejspíš ulice Uhelná nebude navazovat sama na sebe a kousek od sebe budou 2 křižovatky (rád bych se v tomto mýlil). Podle územní studie čtvrti Trnitá má být tento úsek ulice pouze dočasný: https://kambrno.cz/novactvrt/uzemni-studie-nova-ctvrt-trnita/ Prodloužená Uhelná je navržena jako dočasná, do doby prodloužení ulic Vodařská a Bidláky. Dávalo by smysl vést tudy linku 44 (případně i 84, pokud bude možnost odbočení z nové Uhelné doleva), tím… Číst vice »
tomash
1 rok
Slepá silnice odnikud nikam, než se kolem něco postaví, silnice zchátrá a bude se rekonstruovat. Tak se dnes v Brně staví.
Výstavba nového nádraží jako taková hloupost není. Je ale hloupost stavět nové nádraží v místě bez možnosti komfortního napojení MHD a takovým způsobem, že nepůjde oddělit nákladní a osobní železniční dopravu. Je hloupost v 21. století stavět nádraží koncepčně patřící spíš do 19. století. Je hloupost stavět nové nádraží tak, že stejně nepůjde rozumně napojit na plánované VRT. Je hloupost ze dvou možností, co jsou ve hře, vybrat tu jednoznačně horší.
Čoveče byl jsem teď vlakem v Pardubicích a tam přes nádraží jezdili nákladní i osobní vlaky, divné že? Mám kolegu a ten musí dojíždět autobusem, na Zvonařku, chudák. Bych to nechal jezdit ke Grandu, ať to mají lidí blíž! Jasně kopat tunel pro VRT pod Petrov za 40 mld, nebo to napojit VRT na řeku za 20 mld je jednoduší 🙂 Přesně 100 let tu urbanisti, architekti, inženýři řeší, že je to lepší odsunout, tak to necháme, tam kde to je. Vždyť se to dělá pro lidi a Češi rozumí všemu!
Elvisi, jenže Zvonařka je prvním krokem onoho šíleného plánu na odsun, který se začal realizovat v osmdesátých letech. Bus nádraží a vlakové nádraží měly být vedle sebe, jenže se to „nějak zaseklo“ a vzniklo současné torzo.
A že se 100 let se řeší – no řeší, ale ani po sto letech není výsledek jednoznačný. Nezdá se vám to nějaké divné?
Kolega kolemjdoucí má pravdu – tady se silou prosazuje zastaralé řešení, které zhorší současný stav. Přijde vám to normální?
Tak jsme v Česku, tady se pořád proti něčemu protestuje, to je jak s Hitlerovou dálnicí, pomalu 100 let je vybraná trasa a furt se dělají studie a vždy vyjde stejný závěr. Neříkám, že řešení je ideální, že neexistuje lepší, ale pokud chcete mít komplexní nádraží v centru, kde se dá skloubit VRT, bus, vlak, mhd, tak pod Petrov to asi nenarvete. Bohužel problém Brna je, že má radiální železniční síť a není moc variant co s tím tranzitem. Myslím, že na stránce kambrno jsou historické varianty, většina v místě dolního nádraží.
Tak ona se úloha železnice (nakonc už nejezdí ani na páru) za 100 let hlavně dost změnila směrem k příměstské, tam odsun z centra těžko dá nějaký smysl. A nakonec i sámFuchs skončil s variantou své Tangenty na Nových sadech. 🙂
Tak mají, ale odstavné nepočítám. Ale jsou zde 4 nástupiště a koridor je dvojkolejný, tady je nástupišť 2x víc a mezi Hlavním a Židenicemi bude čtyřkolejka.
Alibaba se zřejmě snažil vyjádřit to, že v Pardubicích náklady převážné projíždí a mohou tedy pokračovat ve sledu s vlaky osobní dopravy.
V Brně Maloměřicích hodně vlaků začíná/končí či mají zastávku z jiného důvodu, a pro opuštění Maloměřic směrem na Břeclav musely (alespoň než si Žesnad vydupal podsmyk) křížit trasy osobní dopravy na Tišnov a Blansko a ještě se zařadit do stejně hustého provozu směrem na jih.
Ono to není jen o podsmyku, zajímala by mě třeba simulace provozu, kdyby vypadla nejvytíženější vyhybka, nebo se vyskytla podobná závada. Když vezmu rok 2018, tak při výluce Hl.n. „vše“ jelo přes Dolní nádraží a svět se nezbořil (vím, že to byla jen část příměstské). VRT by měla přinést zkapacitnění provozu na jih. A ten sever budou řešit naši vnuci za 50 let, zda tomu pomůže SJ kolejový diametr.
Proč Jančura (autobusy) jezdí ke Grandu a nejezdí jen na Zvonařku?
Protože se mu nechtělo platit za vjezd na Zvonarku, proto se nacpal na staré, nevyhovující a leta linkovou dopravou opuštěné nádraží u Grandu a s těma svýma žlutýma obludama se motá a překáží v centru
Zamýšlené řešení nádraží (alespoň pokud beru stav dle studie proveditelnosti, novější dokumentaci nemám) má dva zásadní nedostatky. 1. Řešení a návaznost MHD – Ke stávajícímu nádraží vede 7 tramvajových tratí (Nové Sady, Hybešova, Husova, Masarykova, Benešova, Křenová, Dornych). K novému nádraží mají vést 4 (bulvár, Plotní, Masná, Rosická), přičemž ta 4 je jen přes řeku do smyčky. Zejména ty dvě tratě směrem ke stávajícímu nádraží jsou problém jak jízdní dobou (proti stávajícímu stavu) tak kapacitou (hlavně křižovatky Dornych x Křenová a Úzká x Nové Sady x Hybešova x Husova). 2. Kapacita železničního uzlu – Řešení uzlu ze studie je kapacitně… Číst vice »
Co se týče MHD, je taky potřeba říct, že těch 7 tratí vedoucích k dnešnímu nádraží ústí do jedné čtyřkolejky, která je hodně nerovnoměrně zatížená, protože 5 ze 7 linek musí nějakým způsobem využívat první a druhou kolej, které jsou už dávno naprosto přetížené. Už pár let se běžně stává, že na odbavení zastávek Hlavní nádraží i Nové sady se musí čekat v koloně. Když se zohlední opravdu reálný jízdní doby přes Nádražní tak už vyjdou nastejno jak dojezd k odsunuté stanici. Když k novému nádraží bude možnost přímé jízdy od Renneské, Hybešky a od Křenové přes Dornych, Nádražní se… Číst vice »
Z hlediska infrastruktury to zapojení není zas tak tragické, tři dvoukolejky z každé strany čtyřkolejného úseku a jedna (Masarykova) uprostřed. Provozně je to horší, větší provoz je k jedné straně. Taky tomu nepomáhá uživatelsky přívětivé, ale provozně nevhodné vedení linky č. 9 po Masaryčce – vzít to kolem trolejbusové smyčky na Benešovu by bylo vhodnější. Ohledně stavu MHD máte pravdu, že současné nádraží už nemá rezervy, nicméně tento problém se netýká pouze Nádražní ulice, ale obecně tramvajové sítě kolem historického centra. Přesun nádraží sice může částečně pomoci stávajícímu uzlu (méně přestupu vlak-tram, ale více tram-tram) avšak kapacitu tratí neřeší. MHD… Číst vice »
Pokud by se postavila ta řekněme základní síť tram tratí, která byla prezentována, myslím si, že v nějakém krátkodobějším horizontu to pomůže i tramvajové síti, neboť třeba tramvajová smyčka u nádraží a objízdná trasa k podjezdu pod viaduktem Křenová by pomohly jak stabilitě sítě tak manipulačním možnostem při řazení posil, výlukám apod. Pokud by se dostavěly i tratě uvažované v rámci studie Jižní čtvrti plus třeba nová městská třída, byl by přínos ještě větší. Každopádně souhlasím s tím, že z dlouhodobého hlediska je jediné řešení nějaká forma podzemní dráhy. Tramvaj Plotní bych zas tak tragicky neviděl. Byl to dost rozsáhlý… Číst vice »
Tak nové tratě jsou určitě prospěšné, to nerozporuji. Problém je v objemu dopravy, který mají zvládnout. Dle dopravního modelu ve studii proveditelnosti pro rok 2015 se bavíme o necelých 150 000 cestujících denně (součet tramvají na Křenové, Dornychu včetně zkrácených autobusů a obrat nádraží samotného). Pokud vezmeme optimistický podíl špičkové hodiny 13,46 % (jako ve studii), tak je potřeba kapacita cca 10 000 osob/hod v jednom směru. Pokud vezmeme, že u vlakových linek studie počítá ještě vyšší podíl špičky (až 20,8 %), tak se bavíme až o 15 000 cestujících za hodinu – v přepočtu na plné vozy 13T (193… Číst vice »
Povrchová MHD v Brně má obrovský potenciál. Ale to by musela vypadat jinak. Jestliže nám tu na nejvytíženějších linkách jezdí soupravy s kapacitou 2,5xT3, rychlostní výhybka je jedna na celý Brno, preference MHD je na křižovatkách pro jistotu vypnutá a zákaz levýho odbočení přes koleje je považován za neomarxistickej extrémismus, máme tu logický výsledek.
Pak tu máme třeba překopanej Mendlák za čtvrt miliardy, kdy průměrná rychlost šaliny mezi Pekařskou a Poříčím dosahuje stejných kosmických 6 km/h jako před rekonstrukcí…
Víte o tom, že kromě Husovy je celý okruh kolem historického centra vedený přinejmenším v tramvajových pásech a automobilová doprava je zde omezena? I tak není nic neobvyklého, že se tramvaje na Benešově řadí za sebe a čekají na odbavení předchozích spojů. Konkrétně tramvajová nástupiště na Hlavním nádraží přitom nelze prodloužit (z jedné strany odbočení na Křenovou z druhé na Masarykovu), takže delší soupravy nejsou reálné a frekvence spojů je již dnes na hranici, co zvládnou nástupiště. Další se tam přitom nevejdou (leda by se hodně zúžily, ale o to horší pak bude pohyb cestujících). Pokud máte nějaké rozumné řešení… Číst vice »
Tak například můžete posunout zastávky tak, aby nebyly na všech 4 kolejích vedle sebe – na dvou kolejích bude Hlavní nádraží, na druhých dvou lehce posunuté Nové Sady.
Nebo místo pitomého podchodu můžete několik kolejí zakopat těsně pod zem, od Benešovy po Hybešovu, od viaduktu po Soukenickou – stálo by to ranec, ale efekt by to mělo velký. Ostatně, různé ty Grazy a Linzy to tak udělaly…
Co se týče posunu zastávek, tak přínosem by byly širší nástupiště pro linky 1,2,4,7,9 avšak problém bude s nástupišti pro linky 8,10,12, jelikož před poštou je Nádražní ulice užší, tak bude s umístěním nástupišť problém a zároveň ty nástupiště oddálíte od trolejbusů a zhoršíte tak přestup. Co se týče druhého přístupu, tak ten je zajímavější, je ale potřeba říct, jaké trasování bude optimální. Od Hybešovy po Benešovu je to cca 750 m (beru od smyčky Nové Sady po odbočku z Benešovy na Křenovou), největší problém přitom bude dostat na Benešovu 4 koleje nebo ztratit kolejové propojení a tak znemožnit jet… Číst vice »
Pavel P: Za mě jste velmi přesné uhodil kladivo na hřebík, zakopání MHD považuji za optimální řešení. Jen není jasné, zda zakopat Úzká – Veveří, Křenová – Moravské náměstí, Nové Sady – Rašínova nebo jinou kombinaci. U nového nádraží bude pravděpodobně hlavní směr od jihu od Úzké, ale nějaká doprava ve všech tech směrech bude potřeba + nové odbočení doprava z Úzké na Křenovou (které je nyní z hlediska automobilové kapacity zcela vycerpano).
Lidi jezdí do centra, protože to bylo centrum, je a bude. Nebudou dobrovolně jezdit někam jinam jen proto, že jim sociální inženýři budou házet klacky pod nohy, jen aby obhájili nesmyslný odsun nádraží z centra pryč. 🙂
Různé instituce, průmyslové podniky a zdravotnická zařízení, jakož i bytová výstavba jsou rozesety po celém Brně, nikoli jen okolo penisu vydávajícího duhové kuličky.
Takže je to jenom o trasování tramvají? Nikoliv o poloze nádraží? Tak to je v pohodě, přetrasovat se dá všechno, když koleje leží.
Možná lehčí odbočka, pokud vycházíte s tím trasováním tramvají ze studie europointu, tak ta je zastaralá. Dopravní podnik zpracoval Plán obslužnosti města do roku 35 a tam je zamýšlené vedení daleko lepší. Není to sice to právé ořechové, třeba obsluha Ústředního hřbitova i Modřic i možného terminálu VRT pouze linkou 2 je za mě prostě málo. Ale pořád je to lepší než europoint
Je to i o kapacitě tramvajových tratí. Zejména pokud odlehlé odsunuté hl. n. bude muset pobrat víc lidí (o to méně jich půjde od vlaku pěšky). Také o ochotě zaplatit dodatečný počet spojů.
Škoda, že si v prvním odstavci odpovídáte ještě předtím, než se dozvíte vše.
P. S. Zastaralá studie? Tak ještě že se podle ní nestavělo „aby se to stihlo do roku 2015 kvůli OPD1“. 🙂
Kdy jste byl naposledy, pokud vůbec, na hlaváku v Brně v dopravní špičce – nejlépe v pátek od 11 do 18. hodin? Je naprosto nedůstojný s naprosto nedostatečnou kapacitou pro vlaky i cestující, a to nejen dnes, ale již před 25ti roky, když jsem v Brně byl na střední! Nejzajímavější je, že současnou polohu hlaváku v Brně obhajují zejména Ti, kteří jej nevyužívají, jak je tzv. uherský rok dlouhý!
Tak ono to vyjde nastejno. Teď nemáte kapacitu na osobní dopravu, do budoucna nebude kapacita na tu nákladní. Protože protáhnout něco novým nádražím bude fakt oříšek. Všude ve světě to mají oddělené, jen v Brně se musí z*****t vše, na co se šáhne.
Samozřejmě že se mohlo opravit a rozšířit nádraží ve stávající poloze (částečně posunuté), ale v době rozhodování byl největší argument to, že není místo na rozšíření kolejiště a nástupišť (zavazející budova Prioru) a ejhle, teď se Tesco bourá a buse tam něco jiného… takže nádraží se mohlo již dávno mohlo řešit v místě kde je
Vraj má súčasné nádražie málo koľají – tie sa dajú pridať na strane Tesca v súčasnej podobe. Vraj Brno potrebuje podzemný tunel, „diameter“ – ten sa dá postaviť aj bez presunu nádražia. Vraj je priestor pred nádražím špinavý, a tak ďalej…
Všetky problémy súčasného nádražia by sa dali riešiť v súčasnej polohe, keby sa chcelo.
A kdy jste tam byl naposledy vy? Nádraží je vytížené, to ano, ale jen proto, že přednádražní prostor má dost nešťastné uspořádání, jinak by tam bylo místa dost. Kolejiště stačí rozšířit o další dvě průjezdné koleje a vlaky by tam končit neměly.
Odsunutá poloha je vůči městu, centru i obyvatelům naprosto nevhodná a Brno tak přijde o unikát, který ostatní města můžou jen závidět.
A současnou polohu nádraží obhajuji právě proto, že jej využívám. Takže si ty nemožné předsudky nechte!
Autičkář
1 rok
Není potřeba počkat na další etapu protipovodňových opatření ? Jak to bude napojeno na opuštěnou ? Je někde na internetu detailnější výkres ?
Jaaa
1 rok
Jj, socializace nákladů, kapitalizace výnosů. Už to tam mají rozparcelované od revoluce a jen se třesou, až začnou inkasovat zisky.
To není neslýchané, neslýchaný je exemplární střet zájmů naší milé brněnské věrchušky, která si pozemky vyšmelila a teď tlačí na společensky škodlivé řešení brněnské dopravy, aby svoji šmelinu zpeněžila.
A k tomu využívá i městské prostředky, kdy si svoje pozemky dále zhodnocuje infrastrukturou za městské peníze.
Zeptám se takto – ať už k těm pozemkům přišli jak chtěli, mají je legálně na sebe „napsané“. Myslíte si FAKT že ty pozemky mají hodnotu jenom proto že se tam má stavět nádraží?? Že jinak by je od nich vykoupilo město „za pár šupů“ a udělalo tam park?? Pane, vyvlastnění na park je naprosto nereálné… Ne na nich se postaví cokoliv, když ne nádraží tak domy a kanceláře… Jediné co se snad dá říct že pokud se někdo z nich těší na peníze brzo, tak by chtěl jakékoliv rozhodnutí v řádu jedné generace, to jako jo to si dovedu… Číst vice »
„Ne na nich se postaví cokoliv, když ne nádraží tak domy a kanceláře…“
Podle přinejmenším části zastánců odsunu nikoliv, neboť dle jejich postoje, brání nynější neodsunuté nádraží rozvoji tzv. jižního centra, takže žádné domy/kanceláře by vzniknout nemohly.
(Důkazem opaku budiž dávno např. Vaňkovka či bývalá Vlněna).
Kdy jste byl naposledy, pokud vůbec, na hlaváku v Brně v dopravní špičce – nejlépe v pátek od 11 do 18. hodin? Je naprosto nedůstojný s naprosto nedostatečnou kapacitou pro vlaky i cestující, a to nejen dnes, ale již před 25ti roky, když jsem v Brně byl na střední! Nejzajímavější je, že současnou polohu hlaváku v Brně obhajují zejména Ti, kteří jej nevyužívají, jak je tzv. uherský rok dlouhý!
P. S. č. 2: v dobách pravidelného využívání (nad rámec i tak častého využívání v jiných obdobích pro různé cesty vlakem) jsem Brno hl. n. využíval pro cesty do Pisárek (studium) a do Králova Pole (zaměstnání).
V obou případech byla cesta šalinou/tramvají časově KRATŠÍ z nynějšího neodsunutého hl. n. než by byla z odsunutého hl. n.
Nemůže a neví. Jen plácá do větru. Ať nám napíše zainteresované osoby jak z politické reprezentace tak z řad veřejnosti, kteří mají zájem se na tom napakovat.
Tak znova: město jim zhodnocuje pozemky, které jim samo v mnoha případech prodalo a smlouvy o prodeji tajilo. Ale já chápu, ve světě ODS boys prostě normální podnikání… 🙂
Je mi jasné, že tu vždy bude ve společnosti lidský kal, kterému bude tohle imponovat, ale třeba v sobě mínusovači najdou trochu studu a napíší, co je ve výše uvedeném špatně. Za Onderkovy velké koalice výměnou za hlasy prostě ODS obsadila as Jižní centrum svými lidmi (Šťástka, Vaňková). Ti začali (a jejich jména jsou na smlouvách o prodeji) odklánět pozemky spřáteleným šíbrům. Pak si vyplatili odměny a prázdnou skořápku městské akciovky zrušili. Smlouvu pak tajili, až je k jejich zveřejnění vyzval soud. 🙂
Nedostatek peněz je dost pravděpodobně jenom falešná naděje. ŽUB je významná akce, která má jednomyslnou politickou podporu jak na celostátní tak komunální úrovni, a brněnská komunální politika má těsný vazby na nejvyšší vedení ODS i ANO. V takové situaci si politici financování zajistí i kdyby fakt nebylo.
Michal
1 rok
Pokud bude současně existovat současná Uhelná a tady ta nová Uhelná, tak to bude docela slušný chaos.
Podle obrázku v článku to vypadá, že současné napojení Uhelné na Opuštěnou se má posunout o cca 100 metrů na východ
liposh
1 rok
Mimochodem, tahle ulice mohla stát už v roce 1999. Prostě jen tak, nezávisle na čemkoliv, akorát že spekulanti s pozemky se prostě báli začít stavět, když neměli jistotu toho nádraží. Já se budu smát, až jim Dvořák z Tetčic ,Patrik z Dětí Země a samotné předlužení města tu stavbu nádraží posunou o nějakých 30 let 😀
na to, aby nádraží nevzniklo, tak není ani Patrik ani Voda z Tetčic potřeba, to Brno zvládne hravě samo, už to zvládá s přehledem sto let. naštěstí, protože ten ODSun je blbost
Až vedení Brna přestane požadovat nesmyslný severojižní železniční diamewtr/tunel pro příměstské vlaky nahrazující pro Brno nepotřebné/naddimenzované metro, tak možná dokáže prosadit kvalitní zaústění nového hlaváku na VRT tunelem pod Bohunicemi – https://mapy.cz/s/lopuhagono ! Při čemž chtělo by to plánovat (nikoliv vedení VRT skrz Brno pédl D1, ale) napojení hlaváku cca https://mapy.cz/s/cucepepeca dále s: – VRT smyčkou pro přímou jízdu Vídeň-Praha bez úvratě – VRT na Hranice na Moravě . Ostravu – Polsko vést ul. Ostravská – zkrácení železniční tratě od/k nádraží Židenice přeložením do území, kde aktuálně započala také velká přestavba/tzv. revitalizace – obnovení železniční vlečky BVV napojejím její zachované… Číst vice »
Severojižní diametr by měl vzniknout nehledě na skutečnou polohu nádraží. Brno je dost velké a má dost velkou hybnost obyvatel na to, aby stavba podobného druhu existovala.
Neplácejte nesmysly a nerozhodujte o něčem, na co nemáte znalosti.
Diametr – potřeba je, mód (tzn. šalina či vlak) je předmětem probíhající studie. VRT – Tunel pod Bohunicemi by byl velmi nákladný a byl by problém kolizí s VMO. Rozumnější by bylo upravit MÚK I/52 a D1, a maximalizovat poloměr oblouku od Prahy, zhruba 100-120 km/h by se dalo bez demolic. Proti tunelu pod Bohunicemi rozdíl v jízdní době tak 30 s, v nákladech tipuju 10 mld. (5 km tunelu). VRT smyčka by byla o tolik delší, že úspory jízdní doby proti úvrati nedosáhnete a přitom prostavíte miliardy. Zastávka na letišti přitom není pro relaci Praha-Brno-Vídeň argumentem, tak významné letiště… Číst vice »
Na to, aby někdo něco odkoupil musí být dva: kupující a prodávající. A pozemek pod Tescem na prodej není a nebyl, protože tam bude postaveno něco zcela jiného. Takže žádné KDYBY neexistuje.
Voda z Tetčic nepodala námitku proti ani jednomu ze dvou (pozn. Dobrou správou uměle rozdělených do dvou a tím pádem z její strany o 3 roky uměle prodlouženou realizací) stavebních řízení ohledně modernizace trati Brno – Zastávka.
Proti stavebnímu řízení nevznesla Voda z Tetčic žádné námitky. Ani proti tomu prvnímu (na rozdíl od šestice pánů, z nichž dva mají právnické, další čtyři pak stavební/architektonické, vzdělání), ani proti tomu druhému.
O. K., proti územnímu řízení námitku tento spolek podal – a soud ji (dle odkazovaného článku) uznal za pádnou.
Tím více nedává smysl vaše předchozí tvrzení o „hlídání stavby v Tetčicích“.
Nicméně jinak O. K., máte pravdu, proto i byly zamítnuty námitky těch čtyř stavařů/architektů a dvou právníků (a jak jim tehdy někteří nadávají, že oni „zdržují pokrok“, přitom začátek prací se tímto posunul jen o pár týdnů, srov. s tím 3letým zdržením, které si způsobila sama Dobrá správa rozdělením akce do dvou etap, a to navzdory platnému územnímu rozhnodnutí).
Tzn. „házení vidlí“ bylo mnoho (pozn. dá se tak nazvat i rozhodnutí soudu či brněnského magistrátu?), leč ani jedno z nich nenastalo, co se brněnského nádražního odsunu týče, od Vody z Tetčic.
Podle popisu a obrázku to vypadá, že zmiňovaná změna zahrnuje pouze nový úsek jižně od Opuštěné. Severně od Opuštěné je plánovaná přeložka, aby ulice Uhelná vedla mezi parčíkem a současnými autobazary. V mezistavu tak nejspíš ulice Uhelná nebude navazovat sama na sebe a kousek od sebe budou 2 křižovatky (rád bych se v tomto mýlil). Podle územní studie čtvrti Trnitá má být tento úsek ulice pouze dočasný: https://kambrno.cz/novactvrt/uzemni-studie-nova-ctvrt-trnita/ Prodloužená Uhelná je navržena jako dočasná, do doby prodloužení ulic Vodařská a Bidláky. Dávalo by smysl vést tudy linku 44 (případně i 84, pokud bude možnost odbočení z nové Uhelné doleva), tím… Číst vice »
Slepá silnice odnikud nikam, než se kolem něco postaví, silnice zchátrá a bude se rekonstruovat. Tak se dnes v Brně staví.
Nemá být slepá, právě že se má napojit na Rosickou (která tím přestane být slepá)
Článek to nezmiňuje, ale víceméně hlavním účelem řešeného nového úseku Uhelné je obsluha budoucího staveniště odsunuté stanice.
Jako laik se ptám lépe informovaných. Proč je výstavba nového nádraží hloupost? Děkuji
Výstavba nového nádraží jako taková hloupost není. Je ale hloupost stavět nové nádraží v místě bez možnosti komfortního napojení MHD a takovým způsobem, že nepůjde oddělit nákladní a osobní železniční dopravu. Je hloupost v 21. století stavět nádraží koncepčně patřící spíš do 19. století. Je hloupost stavět nové nádraží tak, že stejně nepůjde rozumně napojit na plánované VRT. Je hloupost ze dvou možností, co jsou ve hře, vybrat tu jednoznačně horší.
Čoveče byl jsem teď vlakem v Pardubicích a tam přes nádraží jezdili nákladní i osobní vlaky, divné že? Mám kolegu a ten musí dojíždět autobusem, na Zvonařku, chudák. Bych to nechal jezdit ke Grandu, ať to mají lidí blíž! Jasně kopat tunel pro VRT pod Petrov za 40 mld, nebo to napojit VRT na řeku za 20 mld je jednoduší 🙂 Přesně 100 let tu urbanisti, architekti, inženýři řeší, že je to lepší odsunout, tak to necháme, tam kde to je. Vždyť se to dělá pro lidi a Češi rozumí všemu!
Elvisi, jenže Zvonařka je prvním krokem onoho šíleného plánu na odsun, který se začal realizovat v osmdesátých letech. Bus nádraží a vlakové nádraží měly být vedle sebe, jenže se to „nějak zaseklo“ a vzniklo současné torzo.
A že se 100 let se řeší – no řeší, ale ani po sto letech není výsledek jednoznačný. Nezdá se vám to nějaké divné?
Kolega kolemjdoucí má pravdu – tady se silou prosazuje zastaralé řešení, které zhorší současný stav. Přijde vám to normální?
Tak jsme v Česku, tady se pořád proti něčemu protestuje, to je jak s Hitlerovou dálnicí, pomalu 100 let je vybraná trasa a furt se dělají studie a vždy vyjde stejný závěr. Neříkám, že řešení je ideální, že neexistuje lepší, ale pokud chcete mít komplexní nádraží v centru, kde se dá skloubit VRT, bus, vlak, mhd, tak pod Petrov to asi nenarvete. Bohužel problém Brna je, že má radiální železniční síť a není moc variant co s tím tranzitem. Myslím, že na stránce kambrno jsou historické varianty, většina v místě dolního nádraží.
Tak ona se úloha železnice (nakonc už nejezdí ani na páru) za 100 let hlavně dost změnila směrem k příměstské, tam odsun z centra těžko dá nějaký smysl. A nakonec i sámFuchs skončil s variantou své Tangenty na Nových sadech. 🙂
Současný stav už nic zhoršit nemůže.
Nemají oni v Pardubicích o trochu víc kolejí ?
Tak mají, ale odstavné nepočítám. Ale jsou zde 4 nástupiště a koridor je dvojkolejný, tady je nástupišť 2x víc a mezi Hlavním a Židenicemi bude čtyřkolejka.
V Pardubicích totiž většina nákladních vlaků projíždí, což se u vlaků začínajících na Majlontu říci nedá.
???
Alibaba se zřejmě snažil vyjádřit to, že v Pardubicích náklady převážné projíždí a mohou tedy pokračovat ve sledu s vlaky osobní dopravy.
V Brně Maloměřicích hodně vlaků začíná/končí či mají zastávku z jiného důvodu, a pro opuštění Maloměřic směrem na Břeclav musely (alespoň než si Žesnad vydupal podsmyk) křížit trasy osobní dopravy na Tišnov a Blansko a ještě se zařadit do stejně hustého provozu směrem na jih.
Ono to není jen o podsmyku, zajímala by mě třeba simulace provozu, kdyby vypadla nejvytíženější vyhybka, nebo se vyskytla podobná závada. Když vezmu rok 2018, tak při výluce Hl.n. „vše“ jelo přes Dolní nádraží a svět se nezbořil (vím, že to byla jen část příměstské). VRT by měla přinést zkapacitnění provozu na jih. A ten sever budou řešit naši vnuci za 50 let, zda tomu pomůže SJ kolejový diametr.
„Vše“ v opravdu hodně velkých uvozovkách. Mj. R9 byla utnuta v Králově Poli, R12 jedoucí mimo dolní nádraží také právě do Králova Pole atd.
P. S. Bylo to období 12/2018 – 12/2019, tzn. převážně rok 2019. Ne 2018.
Porovnávat nádraží Pardubice (hl.n.) s celým uzlem Brno je poněkud hloupé.
Proč Jančura (autobusy) jezdí ke Grandu a nejezdí jen na Zvonařku?
VRT se dá zapojit i od Heršpic, stejně podobně je navrženo i zapojení do odsunutého nádraží. Ale tunel pro VRT pod Petrovem má své dopravní výhody.
Inženýři neřeší odsun, ti jen mírní blbé návrhy odsunu, které navrhují urbanisti a architekti.
Jančura se ke Grandu vejde, ostatní ne. Proto je Zvonařka.
Proč Jančura (autobusy) jezdí ke Grandu a nejezdí jen na Zvonařku?
Protože se mu nechtělo platit za vjezd na Zvonarku, proto se nacpal na staré, nevyhovující a leta linkovou dopravou opuštěné nádraží u Grandu a s těma svýma žlutýma obludama se motá a překáží v centru
Tak proč se to za těch 100 let neodsunulo?
I komunisti (kteří nedbali na např. vlastnická práva jednotlivých občanů) na to měli přes 40 let.
P. S. Právě že nemalá část urbanistů říká, že odsun až za Zvonařku je nesmysl.
Zamýšlené řešení nádraží (alespoň pokud beru stav dle studie proveditelnosti, novější dokumentaci nemám) má dva zásadní nedostatky. 1. Řešení a návaznost MHD – Ke stávajícímu nádraží vede 7 tramvajových tratí (Nové Sady, Hybešova, Husova, Masarykova, Benešova, Křenová, Dornych). K novému nádraží mají vést 4 (bulvár, Plotní, Masná, Rosická), přičemž ta 4 je jen přes řeku do smyčky. Zejména ty dvě tratě směrem ke stávajícímu nádraží jsou problém jak jízdní dobou (proti stávajícímu stavu) tak kapacitou (hlavně křižovatky Dornych x Křenová a Úzká x Nové Sady x Hybešova x Husova). 2. Kapacita železničního uzlu – Řešení uzlu ze studie je kapacitně… Číst vice »
Přesně!
Tak buď budou šaliny 1 a 12 jezdit po 30s, což nezvládnou křižovatky ani zastávky nebo se postaví metro přeci! 🤣🤣🤣
A že se tehdy neuvažovaly všechny vlaky a i odsun byl poddimenzovaný a teď se to musí předělat celé, je dost smutné…
ale to jen zatáčka před Bratislavou 😄
Co se týče MHD, je taky potřeba říct, že těch 7 tratí vedoucích k dnešnímu nádraží ústí do jedné čtyřkolejky, která je hodně nerovnoměrně zatížená, protože 5 ze 7 linek musí nějakým způsobem využívat první a druhou kolej, které jsou už dávno naprosto přetížené. Už pár let se běžně stává, že na odbavení zastávek Hlavní nádraží i Nové sady se musí čekat v koloně. Když se zohlední opravdu reálný jízdní doby přes Nádražní tak už vyjdou nastejno jak dojezd k odsunuté stanici. Když k novému nádraží bude možnost přímé jízdy od Renneské, Hybešky a od Křenové přes Dornych, Nádražní se… Číst vice »
Z hlediska infrastruktury to zapojení není zas tak tragické, tři dvoukolejky z každé strany čtyřkolejného úseku a jedna (Masarykova) uprostřed. Provozně je to horší, větší provoz je k jedné straně. Taky tomu nepomáhá uživatelsky přívětivé, ale provozně nevhodné vedení linky č. 9 po Masaryčce – vzít to kolem trolejbusové smyčky na Benešovu by bylo vhodnější. Ohledně stavu MHD máte pravdu, že současné nádraží už nemá rezervy, nicméně tento problém se netýká pouze Nádražní ulice, ale obecně tramvajové sítě kolem historického centra. Přesun nádraží sice může částečně pomoci stávajícímu uzlu (méně přestupu vlak-tram, ale více tram-tram) avšak kapacitu tratí neřeší. MHD… Číst vice »
Pokud by se postavila ta řekněme základní síť tram tratí, která byla prezentována, myslím si, že v nějakém krátkodobějším horizontu to pomůže i tramvajové síti, neboť třeba tramvajová smyčka u nádraží a objízdná trasa k podjezdu pod viaduktem Křenová by pomohly jak stabilitě sítě tak manipulačním možnostem při řazení posil, výlukám apod. Pokud by se dostavěly i tratě uvažované v rámci studie Jižní čtvrti plus třeba nová městská třída, byl by přínos ještě větší. Každopádně souhlasím s tím, že z dlouhodobého hlediska je jediné řešení nějaká forma podzemní dráhy. Tramvaj Plotní bych zas tak tragicky neviděl. Byl to dost rozsáhlý… Číst vice »
Tak nové tratě jsou určitě prospěšné, to nerozporuji. Problém je v objemu dopravy, který mají zvládnout. Dle dopravního modelu ve studii proveditelnosti pro rok 2015 se bavíme o necelých 150 000 cestujících denně (součet tramvají na Křenové, Dornychu včetně zkrácených autobusů a obrat nádraží samotného). Pokud vezmeme optimistický podíl špičkové hodiny 13,46 % (jako ve studii), tak je potřeba kapacita cca 10 000 osob/hod v jednom směru. Pokud vezmeme, že u vlakových linek studie počítá ještě vyšší podíl špičky (až 20,8 %), tak se bavíme až o 15 000 cestujících za hodinu – v přepočtu na plné vozy 13T (193… Číst vice »
Stačí říct, že se Chrlická trať zaústi do podzemí jakože metro a že se to někdy prodlouží… problém vyřešen, ale nikdy se to už nepostaví…
Povrchová MHD v Brně má obrovský potenciál. Ale to by musela vypadat jinak. Jestliže nám tu na nejvytíženějších linkách jezdí soupravy s kapacitou 2,5xT3, rychlostní výhybka je jedna na celý Brno, preference MHD je na křižovatkách pro jistotu vypnutá a zákaz levýho odbočení přes koleje je považován za neomarxistickej extrémismus, máme tu logický výsledek.
Pak tu máme třeba překopanej Mendlák za čtvrt miliardy, kdy průměrná rychlost šaliny mezi Pekařskou a Poříčím dosahuje stejných kosmických 6 km/h jako před rekonstrukcí…
…..Povrchová MHD v Brně má obrovský potenciál…..
Do kamene tesat!!! Protože metro není a vzduchem to možná půjde za několik 100letí…
Víte o tom, že kromě Husovy je celý okruh kolem historického centra vedený přinejmenším v tramvajových pásech a automobilová doprava je zde omezena? I tak není nic neobvyklého, že se tramvaje na Benešově řadí za sebe a čekají na odbavení předchozích spojů. Konkrétně tramvajová nástupiště na Hlavním nádraží přitom nelze prodloužit (z jedné strany odbočení na Křenovou z druhé na Masarykovu), takže delší soupravy nejsou reálné a frekvence spojů je již dnes na hranici, co zvládnou nástupiště. Další se tam přitom nevejdou (leda by se hodně zúžily, ale o to horší pak bude pohyb cestujících). Pokud máte nějaké rozumné řešení… Číst vice »
Tak například můžete posunout zastávky tak, aby nebyly na všech 4 kolejích vedle sebe – na dvou kolejích bude Hlavní nádraží, na druhých dvou lehce posunuté Nové Sady.
Nebo místo pitomého podchodu můžete několik kolejí zakopat těsně pod zem, od Benešovy po Hybešovu, od viaduktu po Soukenickou – stálo by to ranec, ale efekt by to mělo velký. Ostatně, různé ty Grazy a Linzy to tak udělaly…
Co se týče posunu zastávek, tak přínosem by byly širší nástupiště pro linky 1,2,4,7,9 avšak problém bude s nástupišti pro linky 8,10,12, jelikož před poštou je Nádražní ulice užší, tak bude s umístěním nástupišť problém a zároveň ty nástupiště oddálíte od trolejbusů a zhoršíte tak přestup. Co se týče druhého přístupu, tak ten je zajímavější, je ale potřeba říct, jaké trasování bude optimální. Od Hybešovy po Benešovu je to cca 750 m (beru od smyčky Nové Sady po odbočku z Benešovy na Křenovou), největší problém přitom bude dostat na Benešovu 4 koleje nebo ztratit kolejové propojení a tak znemožnit jet… Číst vice »
Pavel P: Za mě jste velmi přesné uhodil kladivo na hřebík, zakopání MHD považuji za optimální řešení. Jen není jasné, zda zakopat Úzká – Veveří, Křenová – Moravské náměstí, Nové Sady – Rašínova nebo jinou kombinaci. U nového nádraží bude pravděpodobně hlavní směr od jihu od Úzké, ale nějaká doprava ve všech tech směrech bude potřeba + nové odbočení doprava z Úzké na Křenovou (které je nyní z hlediska automobilové kapacity zcela vycerpano).
Lidi jezdí do centra, protože to bylo centrum, je a bude. Nebudou dobrovolně jezdit někam jinam jen proto, že jim sociální inženýři budou házet klacky pod nohy, jen aby obhájili nesmyslný odsun nádraží z centra pryč. 🙂
Různé instituce, průmyslové podniky a zdravotnická zařízení, jakož i bytová výstavba jsou rozesety po celém Brně, nikoli jen okolo penisu vydávajícího duhové kuličky.
A do těch různých koutů Brna jezdí tramvaje od hlavního nádraží.
Srov. s počtem směrů, do kterých budou tramvaje jezdit od odsunutého nádraží.
Takže je to jenom o trasování tramvají? Nikoliv o poloze nádraží? Tak to je v pohodě, přetrasovat se dá všechno, když koleje leží.
Možná lehčí odbočka, pokud vycházíte s tím trasováním tramvají ze studie europointu, tak ta je zastaralá. Dopravní podnik zpracoval Plán obslužnosti města do roku 35 a tam je zamýšlené vedení daleko lepší. Není to sice to právé ořechové, třeba obsluha Ústředního hřbitova i Modřic i možného terminálu VRT pouze linkou 2 je za mě prostě málo. Ale pořád je to lepší než europoint
Je to i o kapacitě tramvajových tratí. Zejména pokud odlehlé odsunuté hl. n. bude muset pobrat víc lidí (o to méně jich půjde od vlaku pěšky). Také o ochotě zaplatit dodatečný počet spojů.
Škoda, že si v prvním odstavci odpovídáte ještě předtím, než se dozvíte vše.
P. S. Zastaralá studie? Tak ještě že se podle ní nestavělo „aby se to stihlo do roku 2015 kvůli OPD1“. 🙂
A lidé jezdí do toho centra, protože tam je primatorova socha v životní velikosti, nebo protože tam je nádraží.?
ODSunuté nádraží je hloupost. Hlavák jedině v centru!
tak proto si ho postavili pod centrem a ne v centru…
Letiště v Tuřanech je hloupost! Heliport na Svoboďáku! 🙂
To by muselo být v podzemí.
Už ten titulek je vserikajici…
Uhelná nezní moc dobře, chtělo by to nový název.
Když ale ultimátní kombo názvů ulic Úzká, Vlhká, Trnitá už je taky obsazena.. 🙂
…a potom Opuštěná.
Grýndýlová
A co ulice Franty Kocourka?
Zdá se že Uhelná může dost dobře fungovat i bez odsunu nádraží, který je asi nejtrvalejším nesmyslem z těch mnoha brněnských.
Kdy jste byl naposledy, pokud vůbec, na hlaváku v Brně v dopravní špičce – nejlépe v pátek od 11 do 18. hodin? Je naprosto nedůstojný s naprosto nedostatečnou kapacitou pro vlaky i cestující, a to nejen dnes, ale již před 25ti roky, když jsem v Brně byl na střední! Nejzajímavější je, že současnou polohu hlaváku v Brně obhajují zejména Ti, kteří jej nevyužívají, jak je tzv. uherský rok dlouhý!
Tak ono to vyjde nastejno. Teď nemáte kapacitu na osobní dopravu, do budoucna nebude kapacita na tu nákladní. Protože protáhnout něco novým nádražím bude fakt oříšek. Všude ve světě to mají oddělené, jen v Brně se musí z*****t vše, na co se šáhne.
Obchvat Brna pro ND někdo zakázal postavit? Kdo?
Nákladní doprava ten obchvat má už dnes – přes dolní nádraží.
Jinak, ten obchvat = prodražení celého ŽUBu o další miliardy, stejně tak ten obchvat není a priori vyloučen ani při přisunuté variantě.
Samozřejmě že se mohlo opravit a rozšířit nádraží ve stávající poloze (částečně posunuté), ale v době rozhodování byl největší argument to, že není místo na rozšíření kolejiště a nástupišť (zavazející budova Prioru) a ejhle, teď se Tesco bourá a buse tam něco jiného… takže nádraží se mohlo již dávno mohlo řešit v místě kde je
Jenže město schválně pozemky po Tescu nekoupilo, i když mohlo. Protože směr je daný, i kdyby se všichni na hlavu stavěli.
Vraj má súčasné nádražie málo koľají – tie sa dajú pridať na strane Tesca v súčasnej podobe. Vraj Brno potrebuje podzemný tunel, „diameter“ – ten sa dá postaviť aj bez presunu nádražia. Vraj je priestor pred nádražím špinavý, a tak ďalej…
Všetky problémy súčasného nádražia by sa dali riešiť v súčasnej polohe, keby sa chcelo.
A kdy jste tam byl naposledy vy? Nádraží je vytížené, to ano, ale jen proto, že přednádražní prostor má dost nešťastné uspořádání, jinak by tam bylo místa dost. Kolejiště stačí rozšířit o další dvě průjezdné koleje a vlaky by tam končit neměly.
Odsunutá poloha je vůči městu, centru i obyvatelům naprosto nevhodná a Brno tak přijde o unikát, který ostatní města můžou jen závidět.
A současnou polohu nádraží obhajuji právě proto, že jej využívám. Takže si ty nemožné předsudky nechte!
Není potřeba počkat na další etapu protipovodňových opatření ? Jak to bude napojeno na opuštěnou ? Je někde na internetu detailnější výkres ?
Jj, socializace nákladů, kapitalizace výnosů. Už to tam mají rozparcelované od revoluce a jen se třesou, až začnou inkasovat zisky.
Ještě že na to nádražní nikdy nebudou peníze…
Je vskutku neslýchané, aby na pozemcích kousek od centra začali developeři stavět…
To není neslýchané, neslýchaný je exemplární střet zájmů naší milé brněnské věrchušky, která si pozemky vyšmelila a teď tlačí na společensky škodlivé řešení brněnské dopravy, aby svoji šmelinu zpeněžila.
A k tomu využívá i městské prostředky, kdy si svoje pozemky dále zhodnocuje infrastrukturou za městské peníze.
Zeptám se takto – ať už k těm pozemkům přišli jak chtěli, mají je legálně na sebe „napsané“. Myslíte si FAKT že ty pozemky mají hodnotu jenom proto že se tam má stavět nádraží?? Že jinak by je od nich vykoupilo město „za pár šupů“ a udělalo tam park?? Pane, vyvlastnění na park je naprosto nereálné… Ne na nich se postaví cokoliv, když ne nádraží tak domy a kanceláře… Jediné co se snad dá říct že pokud se někdo z nich těší na peníze brzo, tak by chtěl jakékoliv rozhodnutí v řádu jedné generace, to jako jo to si dovedu… Číst vice »
„Ne na nich se postaví cokoliv, když ne nádraží tak domy a kanceláře…“
Podle přinejmenším části zastánců odsunu nikoliv, neboť dle jejich postoje, brání nynější neodsunuté nádraží rozvoji tzv. jižního centra, takže žádné domy/kanceláře by vzniknout nemohly.
(Důkazem opaku budiž dávno např. Vaňkovka či bývalá Vlněna).
Kdy jste byl naposledy, pokud vůbec, na hlaváku v Brně v dopravní špičce – nejlépe v pátek od 11 do 18. hodin? Je naprosto nedůstojný s naprosto nedostatečnou kapacitou pro vlaky i cestující, a to nejen dnes, ale již před 25ti roky, když jsem v Brně byl na střední! Nejzajímavější je, že současnou polohu hlaváku v Brně obhajují zejména Ti, kteří jej nevyužívají, jak je tzv. uherský rok dlouhý!
Naposledy jsem tam byl 7. 10. 2023.
Další dotazy?
P. S. Jinak jsem svého času přes Brno hl. n. jezdil několikrát týdně.
Je až neuvěřitelné to vaše scestné domýšlení mé údajné obhajoby dnešního hl. n., o kterém jsem nikde nenapsal ani slovo.
P. S. č. 2: v dobách pravidelného využívání (nad rámec i tak častého využívání v jiných obdobích pro různé cesty vlakem) jsem Brno hl. n. využíval pro cesty do Pisárek (studium) a do Králova Pole (zaměstnání).
V obou případech byla cesta šalinou/tramvají časově KRATŠÍ z nynějšího neodsunutého hl. n. než by byla z odsunutého hl. n.
Můžete prosím uvést přesně jméno a číslo pozemku, které si kdo takto zhodnocuje? Možná máte pravdu, ale opravdu nemám přehled.
Obecně je pak jev kdy město zhodnocuje developerům pozemky žádoucí jev. Na západ od nás si pak města peníze vezmou zpět na dani z nemovitosti.
Nemůže a neví. Jen plácá do větru. Ať nám napíše zainteresované osoby jak z politické reprezentace tak z řad veřejnosti, kteří mají zájem se na tom napakovat.
Tak znova: město jim zhodnocuje pozemky, které jim samo v mnoha případech prodalo a smlouvy o prodeji tajilo. Ale já chápu, ve světě ODS boys prostě normální podnikání… 🙂
Je mi jasné, že tu vždy bude ve společnosti lidský kal, kterému bude tohle imponovat, ale třeba v sobě mínusovači najdou trochu studu a napíší, co je ve výše uvedeném špatně. Za Onderkovy velké koalice výměnou za hlasy prostě ODS obsadila as Jižní centrum svými lidmi (Šťástka, Vaňková). Ti začali (a jejich jména jsou na smlouvách o prodeji) odklánět pozemky spřáteleným šíbrům. Pak si vyplatili odměny a prázdnou skořápku městské akciovky zrušili. Smlouvu pak tajili, až je k jejich zveřejnění vyzval soud. 🙂
Kdo má v nájmu budovu nádraží na 40 let, s předkupním právem na nádraží a drážní těleso široko daleko, až proběhne přesun?
Vždyť za těch 30 let se politická reprezentace kompletně vystřídala, takže tento argument mi připadne lehce na vodě.
A navíc se jedná o pozemky v lukrativní lokalitě blízko centra, takže ať se tam bude dít cokoliv, tak ty pozemky prodají za obrovské peníze.
Jediná varianta, kdy vlastníci pozemků nevydělají je zakonzervovat současný příšerný stav, ale to snad nikdo nechce…
Neslýchané je, že jim to prodala právě Vaňková. A ne ze svého. S že to byl takový majsrtštyk, až ty smlouvy z ODS dostal až soud. 🙂
Nedostatek peněz je dost pravděpodobně jenom falešná naděje. ŽUB je významná akce, která má jednomyslnou politickou podporu jak na celostátní tak komunální úrovni, a brněnská komunální politika má těsný vazby na nejvyšší vedení ODS i ANO. V takové situaci si politici financování zajistí i kdyby fakt nebylo.
Pokud bude současně existovat současná Uhelná a tady ta nová Uhelná, tak to bude docela slušný chaos.
V čem má spočívat ten chaos?
podle mapy je to prakticky jen prodloužení stávající Uhelné
Podle obrázku v článku to vypadá, že současné napojení Uhelné na Opuštěnou se má posunout o cca 100 metrů na východ
Mimochodem, tahle ulice mohla stát už v roce 1999. Prostě jen tak, nezávisle na čemkoliv, akorát že spekulanti s pozemky se prostě báli začít stavět, když neměli jistotu toho nádraží. Já se budu smát, až jim Dvořák z Tetčic ,Patrik z Dětí Země a samotné předlužení města tu stavbu nádraží posunou o nějakých 30 let 😀
na to, aby nádraží nevzniklo, tak není ani Patrik ani Voda z Tetčic potřeba, to Brno zvládne hravě samo, už to zvládá s přehledem sto let. naštěstí, protože ten ODSun je blbost
Blbost je pouze lpět na nekapacitním a směrově nevyhovujícím nádražím.
Jako hlavním… zrušit úplně se nemusí, příměsto tam klidně může zajíždět nadále. Ale očesat všechny ty „přílepky“ okolo…
Což bude i toto ODSunuté, že.
Protože nákladní doprava se tam moc nevejde a některé VRT vlaky budou toto nádraží taky míjet..
Až vedení Brna přestane požadovat nesmyslný severojižní železniční diamewtr/tunel pro příměstské vlaky nahrazující pro Brno nepotřebné/naddimenzované metro, tak možná dokáže prosadit kvalitní zaústění nového hlaváku na VRT tunelem pod Bohunicemi – https://mapy.cz/s/lopuhagono ! Při čemž chtělo by to plánovat (nikoliv vedení VRT skrz Brno pédl D1, ale) napojení hlaváku cca https://mapy.cz/s/cucepepeca dále s: – VRT smyčkou pro přímou jízdu Vídeň-Praha bez úvratě – VRT na Hranice na Moravě . Ostravu – Polsko vést ul. Ostravská – zkrácení železniční tratě od/k nádraží Židenice přeložením do území, kde aktuálně započala také velká přestavba/tzv. revitalizace – obnovení železniční vlečky BVV napojejím její zachované… Číst vice »
Hoj hoj hoj, vy jste asi nikdy nebyl v Brně a necestoval každý den 12 z centra do technoparku, že? Vypadá to tak.
Ještě že šotoušci nesedí v plánování…
Severojižní diametr by měl vzniknout nehledě na skutečnou polohu nádraží. Brno je dost velké a má dost velkou hybnost obyvatel na to, aby stavba podobného druhu existovala.
Neplácejte nesmysly a nerozhodujte o něčem, na co nemáte znalosti.
Diametr – potřeba je, mód (tzn. šalina či vlak) je předmětem probíhající studie. VRT – Tunel pod Bohunicemi by byl velmi nákladný a byl by problém kolizí s VMO. Rozumnější by bylo upravit MÚK I/52 a D1, a maximalizovat poloměr oblouku od Prahy, zhruba 100-120 km/h by se dalo bez demolic. Proti tunelu pod Bohunicemi rozdíl v jízdní době tak 30 s, v nákladech tipuju 10 mld. (5 km tunelu). VRT smyčka by byla o tolik delší, že úspory jízdní doby proti úvrati nedosáhnete a přitom prostavíte miliardy. Zastávka na letišti přitom není pro relaci Praha-Brno-Vídeň argumentem, tak významné letiště… Číst vice »
tak ale že SJŽD není potřeba, to je hodně dobrej bizár
Kdyby se odkoupilo Tesco, bylo by na rozšíření a narovnání stávajícího nádraží místa habaděj. A VRT stejně bude jezdit nejdříve do Bohunic.
Na to, aby někdo něco odkoupil musí být dva: kupující a prodávající. A pozemek pod Tescem na prodej není a nebyl, protože tam bude postaveno něco zcela jiného. Takže žádné KDYBY neexistuje.
Přidat další patro pod hlavním a napojit ho novým tunelem na Královo Pole.
To mi připadá jako hodně odvážná hypotéza, řekl bych, že do loňska tam tak trochu překážela vlečka BVV.
Voda z Tetčic nikdy proti brněnskému železničnímu uzlu za těch celých bezmála 20 let nepodala.
a teď si musí „hlídat“ stavbu v Tetčicích.
Voda z Tetčic nepodala námitku proti ani jednomu ze dvou (pozn. Dobrou správou uměle rozdělených do dvou a tím pádem z její strany o 3 roky uměle prodlouženou realizací) stavebních řízení ohledně modernizace trati Brno – Zastávka.
Tak s tím bych si dovolil polemizovat, byť asi vodník nenapadl všecky stupně stavebního řízení, např. zde: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1065807-soud-pozastavil-pripravu-zdvoukolejneni-trati-brno-zastavka
Proti stavebnímu řízení nevznesla Voda z Tetčic žádné námitky. Ani proti tomu prvnímu (na rozdíl od šestice pánů, z nichž dva mají právnické, další čtyři pak stavební/architektonické, vzdělání), ani proti tomu druhému.
O. K., proti územnímu řízení námitku tento spolek podal – a soud ji (dle odkazovaného článku) uznal za pádnou.
Je logické, že zásadní argument proti stavbě se vždy uplatňuje při umístění stavby. Stavební řízení už s umístěním stavby nijak nepohne.
Tím více nedává smysl vaše předchozí tvrzení o „hlídání stavby v Tetčicích“.
Nicméně jinak O. K., máte pravdu, proto i byly zamítnuty námitky těch čtyř stavařů/architektů a dvou právníků (a jak jim tehdy někteří nadávají, že oni „zdržují pokrok“, přitom začátek prací se tímto posunul jen o pár týdnů, srov. s tím 3letým zdržením, které si způsobila sama Dobrá správa rozdělením akce do dvou etap, a to navzdory platnému územnímu rozhnodnutí).
Hlídání stavby smysl rozhodně dává. Musí sledovat, zda výstavba jede podle SCHVÁLENÉ projektové dokumentace.
Protože schvalování ještě nedospělo ani do takové fáze, aby měli do čeho házet vidle?
Jinak afaik už začali, nevím jestli ten blázen z Tetčic nebo někdo jiný, ale nějakým ekoteroristům vadí vykácení náletových dřevin v Židenicích.
Ano, čtete dobře, ti ekopošuci chrání i náletové dřeviny co vyraší kdekoliv do roka.
O územní rozhodnutí ohledně odsunu požádala Dobrá správa v prosinci roku 2005: https://ct24.ceskatelevize.cz/archiv/1206674-odsun-brnenskeho-nadrazi-se-opet-oddaluje
Tzn. „házení vidlí“ bylo mnoho (pozn. dá se tak nazvat i rozhodnutí soudu či brněnského magistrátu?), leč ani jedno z nich nenastalo, co se brněnského nádražního odsunu týče, od Vody z Tetčic.