První skříň budoucího ComfortJetu se přesunula z Vídně do Ostravy
Přesun první vyrobené skříně ComfortJetu z Vídně do Ostravy. Pramen: České dráhy
Skříně se vyrábějí v továrně Siemensu ve Vídni, dokončení a montáž interiéru proběhne v Ostravě ve Škodě Vagonka.
Jinak… Co se týče kupé, tady jsem za jedno s Kryštofem, neboť rekonstruované Bmz jsou mimořádně pohodlná… A fakt, že si můžete třeba i lehnout, nebo se natáhnout třeba jen přes 2 sedačky je prostě super. Samozřejmě jen za předpokladu, že vlak není plnější… Nevím, co lidem vadí na kupé… Prý, že velkoprostorové vozy jsou bezbečnější… Lol, taková kravina, zaprvé, a zadruhé – lidi, co chtějí velkoprostor jej vždy ve vlaku s kupé mají možnost mít… Co se týče kvality vagónů na trase Ostrava-Praha… Tvl, dnes jsem na lince Ex1 kvůli vychcanosti ČD (kvůli nasazení starších kupé vozům – hádám,… Číst vice »
Inu, kupé… ve velkoprostoru si jediný člověk nemůže zarýglovat 6 míst… a správně říkáte že mají větší kapacitu. Bezpečnost je nesporná (i když mě to jako stokilového padesátníka moc nezajímá, nejde nad tím zavírat oči). Jinak pohoda, stačí když bude velkoprostorů nadpoloviční část, nemusí být nutně všechny. Sedačky a komfortní vypružení jsou plky, to není principiální vlastnost kupé/velko, ale „jen“ konkrétních modelů.
Poměr dva a půl vozů první třídy ku šesti vozům druhé třídy vám přijde normální? Mě teda ne, před koronou bylo normální na EC 1-2 ku 5-10. Takže tady jeden prvák, jeden kompletní jídelňák, 1 multifunkční druhák, 2 velkoprostorové druháky a 4+ normálních druháků (s oddíly).
Žádné „dvě a půl“ jedničky to mít nebude. bude to Af+A+BR+Bb+B+B+B+B+Bd
A nikdo dopravci nebrání obsazovat jedničku když dojdou místa ve dvojce…
Ale žádný oddílový vůz druhé třídy tam nebude a devět vozů na Metropolitan je trochu málo.
lze to posilovat ve špičky
Ideální stav taková souprava, hned bych to nasadil místo zcela nesmyslných pendolin, které bych nechal dojezdit na nějaké decentní lince třeba Praha – Budějovice – Linz
Pendolino by mělo jít jen na trasy Praha-Linz a Praha-Plzeň-Mnichov.
Je to zastaralá koncepce. Má to spotřebu 1.5x vyšší než dálkové jednotky a nejsou bezbariérové, resp. musíte si objednat použití zdvihací plošiny po telefonu 24h před nástupem. Škoda, přitom už i Rakušané kupují RailJety s bezbariérovými vozy. Giruna SBB jsou také bez bariér. I to hojně diskutované TGV M má sice plošinu, ale až uvnitř vozu a samoobslužnou, takže žádné ponižující objednávání.
Doufám, že ČD co nejdřív prodají za slušnou cenu své Rail-/Inter-/ComfortJety a Pendolina, aby zvládli splácet dluhy a nezkrachovali. Náhradou koupit staré vagony např. z Německa, kde jezdí jako IC1 viz jejich specifikace: https://download-data.deutschebahn.com/static/datasets/fahrzeuglexikon/Fahrzeuglexikon_2021_06.pdf
V polovině letoška Skupina ČD dlužila 70 miliard a měla objednáno za 50 miliard investic, tj. platit cca 120 miliard Kč.
Ještě jste zapomenul zmínit nějaké srovnání s jedničkou české osob… pardon pasažérské dopravy DPP! Nějak to zanedbáváte pane Axel.
Nemyslím, že by DP Praha toužil provozovat dálkové vlakové linky.
Nicméně nevylučuji, že po rozpadu ČD na menší divize – až budou vypnuty veřejné peníze do cca 2/3 sítě SŽDC – dojde k expanzi dopravních podniků podobně jako pařížský RATP, který provozuje, krom busů/tram/metra/lanovek, taky přímětské železniční vlakové linky RER.
Není náhodou, že RATP konkuroval DeutscheBahn v soutěži o provoz S-Bahnu.
Vypnutí veřejných peněz do většiny vedlejších železničních tratí považuji za logický krok, poté, co nyní byly vybrány prioritní tratě viz https://zdopravy.cz/sit-transevropskych-koridoru-rozroste-o-dalsi-trate-dojde-i-na-retro-spojeni-praha-liberec-134667/
Člověče, ta vaše starost o finační kondici skupiny ČD už začíná hraničit s posedlostí. Nevynecháte jedinou diskusi, abyste nás nepostrašil miliardovými ciframi a nesplatitelnými dluhy.
Raději se usmívejte a užívejte si života 🙂
Vlakem jezdívám.
A vyzývám k aktivitě. Holt „líná huba = holé neštěstí“
viz akcionáři Sazky, těsně před bankrotem se taky tvářili jak mistři světa. A dnes organizovaní sportovaci žadoní o státní penízte. Leda, kulový, neboť ve státní kase na to není.
https://cesky.radio.cz/sazka-na-krizovatce-8566856
Bude-li ČD podobně pasivní, tak velmi pravděpodobně dopadne podobně blbě a s ní i pasažéři, kteří jezdí hodně vlakem, jako např. já.
Dobrý nápad, prodat nová vozidla a nakoupit ojetiny, to běžný cestující jíst pochopí.
Lepší než zkrachovat.
O krachu tu mluvíte x posledních článků jen vy.
Tak zkuste promyslet, který bankréř asi tak půjčí firmě ČD za slušný úrok?
Připomínám, že Skupina ČD v součtu za posledních 5 let je ve ztrátě.
Stačí srovnání s jiným dopravcem, který potřebuje kapitálu o trochu míň než kolik stojí 20x ComfortJetů a lokomotiv, ale který za posledních 5 let v průměru vydělal 1,5 miliardy ročně, tj. tento dopravce ze stokoruny vloženého kapitálu vydělal cca desetikokrunu každoročně.
(jde o Metrans, a.s./Metrans Rail s.r.o.).
Vydělají ComfortJety každý rok víc než 1,5 miliardy Kč, aby byla chuť půjčit za slušný úrok firmě na nákup ComfortJetů?
Nevím co bereš, ale ber toho méně prosím…
Proč, prosím? Sazka – stroj na peníze – taky zkrachovala kvůli hloupému/pštrosímu vedení.
Tak snad za ty 2 roky (no, spíše za 3) konečně definitivně zmizí ta pekelná béčka 🙂
Já třeba béčka nemohl ani cítit. A to, že se nahradila koženka látkou tomu moc nepomohlo. Ale kdyby se ty sedačky vyhodily a daly tam nový, co už mají nějakou konstrukci, vyčistilo se to co by to šlo, ono by to od podzimu do jara vlastně nebylo špatný. A na spousty výkonů by i stačily.
No ale proč tam nedají kupéčka a devět vozů mi přijde málo, před koroňákem jezdily na vlacích z Prahy do Polska přes Ostravu vždycky hromady Bmz pouze do Bohumína a Metropolitan Praha-Budapešť v 15:50 měl 14 vagonů zejména Bmz https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=EC&cislo=281&nazev=Metropolitan&rok=2019
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=EC&cislo=145&nazev=Ostravan&rok=2019
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=EC&cislo=117&nazev=Varsovia&rok=2019.
Tehdy bylo projít si vlak docela výkon, dneska je to krátká cesta. Podívejte se do Francie, kde jezdí dva spřáhnuté dvoupatrové osmivozové Duplexy a jsou narvané. U nás je nutné lidi zpět motivovat do vlaků, v roce 2019 bylo běžné že lidi bez místenky se váleli po podlaze vlaku, zatímco teď jezdí vlaky poloprázdné.
Zajímalo by mne, jaké B-čka přesně myslíte…
A kde je vlastně Axel / vtvt a jeho pravidelné hlášení že stavědla na téma zadluženost skupiny ČD a.s.?? To už má zase blok?
Spíš z této zprávy dostal osypky.
Pokud Axel fakt pracuje na stavědle, asi radši přestanu jezdit vlakem…..
Všeho dočasu.
TrainOSE už taky zavedl nové pořádk kvůli změně majitele vlivem bankrotu, akorátže zbankrotoval vlastník = řecký stát.
Když se vlastník (tehdy) nedotovaných busů Umbrella ptal lokálkového dopravce na ekonomiku jeho firmy, tak ta odpověď byla hodně výživná …. „jsem jak děvka, jdu s každým, kdo daruje peníze“… jestli si dobře pamatuji.
https://zdopravy.cz/podcast-koks-si-nestezuje-ze-jede-pozde-ale-s-lidmi-to-ma-vetsi-stavu-rika-ladislav-antalec-118910/
Pendolino, RailJet a InterJet – velmi nepohodlné stísněné vlaky. To raději 810, fakt.
Error 404
Proslýchá se, že brzo budou nějaké přebytečné 810 na prodej. Můžete ji mát sám pro sebe.
Již jsou.
Chtělo by to ještě tak jednu várku, která by umožnila jezdit hodinovku IC Praha – Ostrava (popř. 2+2h směr Košice / Polsko), pendolina šup na nějakou méně významnou, zato klikatější linku (R15?), a souvisejícím uvolněním vozů by se dálkovka už mohla zas na nějakou dobu vyřešit včetně posil. Po vysoutěžení R9 už vlastně bude k řešení „jen“ R11 a R12, možná ještě nějaké zbytky ypsilonů na R17, a hotovo, ne?
Ex vlaky z Prahy do Ostravy dnes jezdí (vyjma období okolo poledne) dvakrát až třikrát do hodiny. Jen nejde o ministerskou objednávku a nejezdí zde jen vlaky dopravce ČD. Stav je takový, že na něm není třeba nic měnit. Tedy krom objednání jednoho páru vlaků s názvem Hukvaldy, kterému se Ministerstvo dopravy vehementně brání, nejspíš nějaká uražená úřednická ješitnost. K čemu by byla hodinovka IC Praha – Ostrava? K tomu, aby odtamtud mohl být vyštípán LEO a Regiojet? K čemu by to bylo dobré? Jen proto, aby poklesla nabídka a došlo tedy ke kýženému zředění, jehož se někteří ministerští a… Číst vice »
R15 mi až tak klikatá nepřipadá a s Interjety jsme tu spokojení. To už spíš na ten jih, kde by se dalo funkcí pendolina alespoň využít. Do seznamu bych doplnil R20, ty Bee, co tam jezdí, nejsou o moc lepší než béčka po humanizaci (co tam jako posilové taky bývají), někdo by dokonce řekl, že horší.
Není to v dnešní době už zastaralá koncepce??? V době, kdy se „všechny“ vlaky dělají nízkopodlažní ve výšce nástupišť 55 cm nad temenem kolejnice… Samozřejmě chválím, že jsou to uplně nová vozidla – ale nestřelili se tím ČD do nohy, když to není nízkopodlažní???
Všechny vlaky? Nějak si mimo teprve objednaných ICE od Talga další nízkopodlažní ICE nevybavuju. Dálkový autobusy a dálkový vlaky vyšší kategorie nízkopodlažní pořád ještě nejsou a standardem to ještě hodně dlouho nebude.
Švýcaři mají zákon, který nařizuje mít všechny nové dopravní prostředky bezbariérové. A tak i nové dálkové vlaky (Giruno, FV-Dosto) jsou bezbariérové. Ano, v Česku na nějakou bezbariérovost kašleme a nebo ji děláme jen naoko a to ať už v dopravních prostředcích (vozidla se zdvihací plošinou, pro jejíž použití se musíte objednat 24h předem) a nebo v infrastruktuře (viz např. zástávka Řež, která je oficiálně označena za plně bezbariérovou (n1, b2) ale prakticky se tam nedostanete jinak než po schodech, protože zdvihací plošina je jaksi již několik let zamčená).
https://railway-news.com/db-presents-new-level-access-ice-l-car/
Skříně železničních vozů se mezi továrnami přepravují po silnici? 😮 🙁
Zřejmě by nesplňovali průjezdný průřez pro přepravu po železnici, proto se volí silnice.
Sice to asi na něčem naložené bude o něco vyšší, než na „svém“ podvozku, ale asi ne o moc. Zrovna mezi Vídní a Ostravou ty průřezy asi extra přísné nebudou, minimálně výška nemůže být problém, když po těch tratích jezdí patrové vlaky.
Spíš za tím bude ekonomika. Vypravit kvůli jednomu vezu extra vlak by bylo drahé a někam to připojovat složité. Kdyby jich poslali 15 najednou, asi by to vyšlo jinak.
Mezi Vídni a Ostravou vlastně vadí jen dvě věci – kruháče v Mikulově, nebo průjezd Břeclaví…
Ještě to může jet přes Bratislavu – sice trochu zajížďkou ale celou dobu po dálnici.
Továrník kapitalista asi umí počítat:-)
Snad to bude mít řidičák. Nechápu, že InterJety ho nemají. Na obraty v Praze hl. n. i úvrať v Ústí by se hodil.
Bude 🙂
Proč to nevyrobí Siemens celé ve Vídni? Rakouský Railjet je uvnitř nádherný ale interiéry ČD v modré barvě hrůza..
v te vidni na to maji asi svareci automat a pripravky.
kompletace zbytku v ostrave ceskymi elektrikari a montery je 3x levnejsi nez turkama ve vidni…
No, v Ostravě se odlévají a kompletují AL podvozky, co jsem viděl.
To naozaj? Pošlite prosím odkaz na tie AL podvozky.
Jako že bych to na tajňačku fotil? Si tam zajděte sám, je to vy bývalém vítkovickém Závodě 2.
Na dílenském zpracování je ale bohužel “zásah českého kutila” také patrný…
Tak, nechme to raději udělat Turky ve Vídni 3x dráž a našince… povozíme!
Byl jsem ve vídeňské továrně při výrobě InterJetů a žádného turka tam neviděl – spíše krom rakušanů kupa slováků a čechů…
holt Češi a Slováci jsou líní stát frontu na sociální dávky:-)
Je úplne jedno kde sa to vyrába, dizajn si určí dopravca. ČD by aj vo Viedni vyrobili „modrý dizajn“, keďže ho ČD požadujú. Naopak, keby ČD chceli čiernu schému ako majú OBB, bez problémov im to vyrobia aj v Ostrave.
Protože by u toho nebyla Škodovka. Tak je tam účast dvorního dodavatele ČD, část se toho dělá u nás a přitom máme jedno z toho nejlepšího a Siemensu to neblokuje tolik výrobního prostoru. Jak to vypadá uvnitř je věc zákazníka, ne výrobce. Pokud by ČD chtěly a zaplatily to, může být celej vlak ve 2+1 v červený kůži nappa. Pokud mají nějakej styl a drží se ho, je tam to co tam je.
railjety se u nás nedělaly, jen prostě jiný design
Protože by bez škodováckých expertů na vyhrávání zakázek ČD neměl šanci uspět.
Jakože barva interiéru závisí na tom, jako látku mají ve fabrice na skladě, jo? 😀
Konečně velký nákup a rozumná koupě celkově. Škoda že jich není ještě víc a že takhle nenakoupili už tehdy Railjety protože byly za super peníze a i škoda že to pak nějak nesjednotí aby to s Railjetem a Interjetem byla jedna kategorie. Kdyby aspoň Interjetům doplnili pak navíc ty řídící vozy a i přelepili ty okna 🙂
„škoda že to pak nějak nesjednotí aby to s Railjetem a Interjetem byla jedna kategorie.“: co by měli sjednocovat? Railjet, Interjet, Comfortjet jsou obchodní názvy pro různé soupravy. Že se railjet uchytil i jako kategorie vlaku je věc jiná. Lze předpokládat, že minimálně railjety a comfortjety budou v pravidelném provozu stejnou kategorii mít, interjety spíš ne, neznám je, ale nejspíš tam bude nižší nabídka služeb (jídelní vůz, business class…).
Ale měli by tam mít i oddíly a minimálně 11 vozů.
Bude to mít kde jezdit? Jak se postupně předávají výkonmy soukromníkům.
neboj, rezijku v tom uplatnis.
Vždyť se tam píše, že hlavně na mezinárodních linkách. Na nich jsem předávání výkonů soukromníkům zatím moc nezaregistroval (nemluvím o konkurenci soukromníků). Ono to není tak jednoduché, nestačí, aby ministerstvo vypsalo soutěž, ten dopravce se musí dohodnout se zahraničním partnerem atd.
Zatímco soukromníkovi stačí dohodnout se správcem kolejí přístup na infrastrukturu a už si jede na vlastní triko.
Mezinárodní jednání na úrovni ministrů nejsou potřeba. Ministerskou vyhlášku není potřeba předávat z úřadu na úřad a přes tři stupně úředního procesu vytvářet prováděcí předpis. Byrokratický aparát je ochuzen!
Zas vypada ten plech pomackane 😮
Nerez
Každá ocel do které sáhnete teplem při vytváření spojů se kroutí, to je fyzikální vlastnost která se dá úplně odstranit třeba nýtováním.
To se v Budyšíně nestávalo. Kdyby se do toho tenkrát Gorbačov nestal, mohli jsme mít nafurt ty nádherné koženky. Jak se ne nich leželo!
Škoda, že bude první až za dva roky.
Interiér bude stejný jako v InterJetu?
Uplne stejny ne, ale mel by byt pry dost podobny. 🙂
Je to maličkost, ale chválím černé sloupky mezi okny 😉 U railjetů vypadají dobře a u interjetů mi chybí.
Tak co, bude tady komentař o nutnosti přesunu VEŠKERÉ nákladní dopravy z kamionů na železnici? Provokativní? To je účel. Teď tu bude milion důvodů proč to jelo jako nadrozměr po silnici. Stejně tak vám potom můžou argumentovat, že se nevyplatí nakládat něco na vagon, když se to přepravuje v okruhu 100 km, náhodně v malém počtu zásilek atd…
Jen prostě takový paradox, že polotovar pro železnici jede po silnici a to se obhájí jako správné…
(Pro extremisty: ještě to mohli vézt na kole, samozřejmě nákladním elektrokole…)
Zákazník objednal přepravu, zákazník si vybral z předložených nabídek.
Co je na tom k nepochopení? Jindy se zase vozí vlakem auta.
No, vzhledem k šířce a především výšce železničních vozů s nákladem by asi doprava skříní budoucích ComfortJetů po železnici nebyla možná. O délce vozů ani nemluvě.
Pokud mi někdo předloží výpočet (s popisem použitých údajů), že by to možné bylo, velmi rád přiznám omyl.
Na transportních podvozcích, pak se to vejde. Jenže s omezením rychlosti a potřebou brzdových vozů, navíc neschválené vozidlo? Táákovééhle lejstro. Přesněji dvě, v Rakousku taky.
Nějak takto: http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=5913
Tomu dávám lajk
Dat do nazvu “Jet” a potom s tym jazdit priemernou rychlostou 60km/h je take ceske…
Ale díky nám to uvidíte i vy na Balkáně, takže dobrý 🙂
Asi nee
Máte vlastně pravdu. Na EC/IC do Maďarska se skutečně bude přes Slovensko kodrcat průměrnou rychlostí 60 km/h. Naštěstí ten průměr vylepší v Čechách a poté i velmi výrazně v Německu 😀
Řekl bych, že i na Moravě zwischen Brünn und Lundenburg
No ale celkově moravský průměr (již od Svitav) spíš nic než moc, tedy. 😉
nezaviďte nám nové vlaky 🙂
Slováci nám nemají co závidět. Oni stále mají noční rychlíky Zemplín a Poľaňa, na Tatranovi a Urpínovi mají stále převážně kupéčka a dostatečnou kapacitu, viz:https://www.zelpage.cz/razeni/22/vlaky/zssk-610 a https://www.zelpage.cz/razeni/22/vlaky/zssk-842
Zatímco my si na Berlineru a Metropolitanu všechny normální vozy vyhodíme a nahradíme velkoprostorovou tramvají. ČD to nejlepší co má, modernizované Bmz, posílá skoro jen na Slovensko a Polsko.
Taky když jsou to vozy speciálně pro EC vlaky tak se nebudou dávat na nějaký Os kdo ví kam, navíc po nasazení Comfortjetů se nevyhodí ale uvolní vozy pro jiné vlaky které uvolní další vozy a starší vozy půjdou do šrotu🤷🏻♂️
Co bude s Railjety?
Zůstanou. K nyní vyráběným vozům se dodělají časem řidičáky a vzniknou další Railjety. Na následujících 10 – 20 let, to budou páteřní vozidla na konvenční železnici.
K téhle dodávce jsou řidičáky objednány rovnou.
čidičáky nemaji jen Interjety.
Railjety půjdou na jiné výkony (v tomhle stádiu je to teď jen spekulace, ale napadá mě ČB/Linz nebo pak nahrazení něčeho směrem na Ostravu/Polsko Odvedou ještě hodně dobré práce. Předpokládám ale, že railjety na Graz nahradí až jako poslední po pokrytí Berlína a Budapeště.
je na case vyrazit do domu techniky mladeze a dokoupit jeste dve dvouose cisterny shell a zetku s napisem tuborg ol.
TT nebo H0?
Na ČB/Linz asi těžko, když ÖBB na EC330/337 nepustí druhý přímý vůz do Zürichu, protože by vlak byl příliš dlouhý (teď má 5 vozů).
Spíš hádám ta EC na východ.
Rakousko je hlavně otázka dohody s ÖBB, nevím, jestli ty mají zájem, aby jezdily na střídačku jejich 7-vozové railjety a 9-vozové comfortjety. Co bude s relací do Grazu je vůbec otázka, protože za 3 roky by měla jít do provozu Koralmbahn a vlaky Wien – Villach se přesunout na ni (resp. se sloučit relace Wien – Graz a Wien – Villach).
K tomu ještě dodám, že pokud by se v budoucnu na „nové Südbahn“ měly objevovat zdvojené soupravy, mohla by délka comfortjetů být problém – kam se těsně vejde zdvojený RJ, se už nevejde RJ+CJ.
Tak zrovna EX 330/7 by se daly řešit v pohodě třeba i jako 3x WL, 1xAB, 1xB. A pouze Praha – CB a zpět posila. Tam bude spíš problém v normě (délkové či hmotnostní) dále z Linze na západ, tamtéž bych hledal důvody absence WL směr Itálie.
Noční vozy přes ČB / Linz se tu řešily poměrně nedávno, mám to zprostředkovaně. Řazení teď není relevantní, chtěl jsem jen podotknout, že pokud je na Rybník – Linz 5 vozů maximum, tak tam nemůže jet Railjet. Prý za ten jediný noční vůz opravdu může úsek Rybník – Linz, já onehdy hádal fakt, že Linz – Salzburg jede asi 11 vagonů s jedinou mašinou, ale to by na nočním vlaku taky nebyl velký problém, kdyby s více vozy jel o pár minut déle, když má dlouhé pobyty ve stanicích. Délková norma rozhodně ne, když tam přes den v hodinovém taktu… Číst vice »
Co se spekulovalo tak by měli původní Railjety jít na Ex1 a tamní vozy pak rozpustit mezi ostatní linky v rámci ČR
jako Comfortjety zvládnou pokrýt Berlín, Budapešť i Graz? jsem myslel že jen 2 linky zvládnou…
20 comfortjetů by to s odřenýma ušima zvládlo: Do Budapešti jich je potřeba 8, do Berlína 5, do Grazu 8, z toho ale 2 posílají ÖBB. A asi i na těch ostatních linkách nebudou jezdit výlučně soupravy ČD.
mohl by někdo obeznámený vysvětlit, čím se liší InterJet a COmfortJet (tedy mimo Vmax 230) – spíš mám na mysli z pohledu cestujícího… díky
Kolem oken to má černý pruh.😃
Má to navíc řídící vůz a bistrooddíl.
v interjetu jsem cosi jako bistro zahlédl, akorát místo jídla a pití tam seděl stevard
To je infopoint
Bude to mít na konci normálně UIC návalek, nebo akorát záslepku jako railjet?
Řídicí vůz.
Řekl bych, že byl myšlen konec u lokomotivy. Nicméně mám pocit, že to bude zaslepené stejně jako u railjetu.
Ne, bude tam přechod.
Dotaz byl patrně na druhý konec soupravy … :o/
230 => musí být ucelené => odpověď znáte. 🙂
Bacha na to . Ten vlak má 2 konce.
Tak technicky by šlo dát na oba konce řidičák, ale u netrakční jednotky mi uniká smysl 😃
V Ostravě se dokončí a pak je tady už nikdy neuvidíme
A co má být?!? Musí zcela nutně to nejnovější jezdit vždy do Ostravy? Pendolino nestačí, LEO se Stadlerem je také málo?!?
Tady někdo nemá rád Ostravu!
Za ty roky už jsme si zvykli, ne?
Za ty roky jste si zvykli, že tam máte to nejlepší. Ale railjety byly zcela pochopitelně pro linku Praha – Vídeň – Štýrský Hradec a ne na linku do Ostravy. Krom toho nové vlaky jsou potřeba pro linku Praha – Hamburg, odkud se uvolní současné vozy, které jsou ve velice slušném stavu, ale pro které je systematická jízda rychlostí 200 km/h již na hraně jejich možností. Během jejich jízdy lze snadno vycítit, že tahle rychlost už pro ně prostě není. A touto rychlostí se do Ostravy jezdit nebude ještě alespoň dvacet let a ve 160 km/h tyto vozy jedou naprosto… Číst vice »
Nikoliv. Ale nemáte automaticky právo na nejnovější vlaky. Vždyť jste dostali pendolino a Stadlery, které v podstatě až na výjimky nikde jinde nejezdí. To je málo? A nějak jsem si nevšiml, že by do Ostravy jezdily nekvalitní vozy na vlacích Regiojetu a ostatních vlacích ČD. O co zase tedy jde? Nějaká vadná chacharština?!?
Co si pasažéři zaplatí na jízdném, to budou mít.
V ČR typičtí pasažéři na železnici nejsou ochotni utrácet tolik, aby jezdili něčím lepším než je B249. Čest výjimkám a pár tratím jako PHA-OVA či PHA-BRN.
Ledaže by se splnilo přání šéfa ČD a vlaky ČD by jezdily mnohem, mnohem víc naplněné solventními pasažéry, než těch 20 až 30%.
Na pravidelné 3 a pul hodinove ježdění si vystačím s Bmz a max. 3 lidmi v kupe (čim miň, tím líp). Dá se natáhnout prip. i roztahnout protejsi sedacky do vodorvna a lehnout si, tohle s temi novymi sesačkami nelze. Bonusem je Bmz s doplnenou wifi…
Trhni si nohou, kupé v Bmz je pro ŠEST lidí. A proto, aby se vychcánci jako Kryštof nemuseli neustále upozorňovat, že kupé je opravdu pro ŠEST osob, tak i proto se pořizují velkoprostorové vozy. Hlavním důvodem je ale vyšší kapacita velkoprostorového vozu a v neposlední řadě také bezpečnost cestujících.
Jedná se o nejdůležitější a nejvyužívanější trať v zemi, je proto logické, že by na ní měly být i nejlepší vozidla.
Tak to by mě zajímalo, proč mám tolik mínusů. Buď se nejedná o nejvyužívanější trať v zemi anebo je běžné, že se na takových tratích neprohání to nejlepší:).
A taky se tam jezdí bez dotací, tak si dopravce nemůže vyskakovat 🙂 Ne, vážně, o té nejvyužívanosti se asi dá polemizovat, nejde to brát podle tratí, ale podle linek – mezi Přerovem a Hranicemi toho jezdí opravdu hodně, ale dost těch linek nejede z Prahy nebo z Ostravy. Současná Ex1 mezi nějaké super prestižní relace nikdy nepatřila (třeba v porovnání s Berlínem nebo i tou Vídní) a pak je tam Pendolino, které teď po té rekonstrukci je prestižní pořád dost.
Vážně se dá o té využívanosti polemizovat? Kde jinde jezdí tolik lidí?
Za několik měsíců je uvidíte
Chudáci 🙁 Furt vám někdo ubližuje…
Ale uvidíme, pendolina už jsou zralá do šrotu.
Ale hlavně, že v Německu jsou stále v provozu i ICE první a druhé generace – které jsou výrobně starší.
Ta první generace určitě – ta druhá dost možná také, ale nejsem si tím jist.
Třetí generace určitě ne. Tak už je mladší. A mimochodem, kromě ICE tam jezdí i klasické soupravy (a nejsou to ty od zahraničních dopravců, které do Německa zajíždí).
ICE první generace také prošlo už několika zásadními modernizacemi, a tak nějak se stává že Pendolina stárnou nějak rychleji (viz Cisalpino), ale jinak si taky nemyslím že Pendolina ČD jsou zralá do šrotu.
Co myslíte těmi klasickými soupravami? Pokud se nepočítají vratné Twindexxy na IC (což nevím jestli je výhra), tak ty klasické jednopodlažní vozy u DB už hodně rychle mizí. Zůstávají nejvíc taky na přeshraničních výkonech, třeba do Holandska nebo Rakouska.
Severní Morava je prý pro moderní vlaky s vmax=230 příliš nebezpečný region 🙁
A co jako? Vždyť je to výrobek jako každý jiný. Kolejnice si v Třinci taky nenechávají všechny.
V Prostějově zase mají všechny výhybky na 160 km/h. Z Prostějov hl.n. směrem na Místní nádraží se testuje výhybka na 200.
🤣🤣🤣
chudacci, zrovna vy si mate na co stezovat. samy becko a honeker, ze?
Zdravíme ze Zlína a posíláme aspoň pěknou písničku……😆😆😆