LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Elektromobil jako muzejní exponát. První Škoda Enyaq obohatila sbírky NTM

Elektromobil Škoda Enyaq iV jako muzejní exponát. Pramen: NTMElektromobil Škoda Enyaq iV jako muzejní exponát. Pramen: NTM

Předprodukční Škodu Enyaq iV označilo NTM za milník značky, srovnatelný s vozem Voiturette B z roku 1906.

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan

Tak jako exponát slepých uliček, bruselské demagogie a degradace designu osobních aut určitě dobré.

Gwann

enyaq jako počátek konce, nebo jak to myslí?

Desta

Hnusaq jako muzejní exponát? Tak to určitě!

Joe

Jo, šup s ním do muzea mezi slepé uličky. A s ním i všechny ostatní.

Leipaer

Nechápu, proč má Enyaq jako elektroauto vpředu ten obří zahradní gril. Jako zákazník elektroauta se právě tím chci odlišovat od všech SUV sousedů, a né předstírat, že potřebuju chladič na to, co po cestě spálím v kotli…

pozorovatel

Tenhle „skleněný“ gril je za příplatek, když nezaplatíte, bude tam téměř rovný černý plast.

JiP

Teoreticky aerodynamicky pro konkretni typ vozidla budete mit vzdy tentyz tvar karoserie bez ohledu na vyrobce, to je fyzika. Vnejsi design aut je ale take o emocich a ty jsou naprosto subjektivni. Me se dnesni EV auta nelibi, nemaji tvar, nemaji dusi, nezaujmou. Ten grill naopak mnoho lidi vnima pozitivne jako designersky prvek, ktery dokonale vede k rozeznani tohoto auta. Nekomu se libi, nekomu ne.

Leipaer

Kromě subjektivního pocitu, „tenhle jakogril se mi nelíbí“, mě udivuje právě ta fyzika. Ta kolmá mřížka tam nejen není potřeba, ale naopak větší sklon přídě by snížil aerodynamický odpor u již tak dost vysokého auta, a přispěl jistě i ke zvýšení dojezdu.

JiP

Takto snadne to neni, Enyaq ma velmi nizky soucinitel odporu vzduchu, Aerodynamika je velmi komplikovana, tato prid pravdepodobne zvedne vlnu vzduchu, ktera je vyssi nez auto, a ve vznikle kapse se protahne elegantne bez odporu zbytek auta. To by muzelo byt nutne videt obtok vzduchu v aerodynamickem tunelu.

Jan Sova

Třeba je tam „simply clever“ řešení schované za mřížkou, něco jako vyklepávací síťka na mouchy apod…

Jiří Kocurek

Výparník klimatizace?

JiP

Kdyz se tedy pomine cena, tak Enyaq je dobre vymyslene auto a cisla ukazuji, ze jeho prodeje jsou lepsi nez na pohled bezpohlavni ID.4. Umel bych si takove EV auto doma predstavit, uzitna omezeni by byla oproti spalovaku za beznych situaci zcela minimalni……ale ta cena….

JiP

A je v tom aute baterka? Jinak dobry napad a reklama pro skodovku.

Ten_z_Bíliny

Snad ne. Nechtěl bych se skládat na nové muzeum, když by to chytlo…. Nehledě na exponáty..

JiP

Tak to je asi prehnane, spis jde o to, ze pokud by nebylo auto pravidelne dobijeno a baterie udrzovana na optimalnim nabiti, tak po letech by sla s kapacitou rychleji dolu. Nejhorsi pro EV auto je stat dlouho s vybitou baterii.

dejf

Stárnutí baterky bude součástí příběhu průkopníků elektromobility. V dobrém i ve zlém. Kdo ví jak se na to budeme za 50 let koukat. Teda já osobně nevím, těch 87 jako jistotu neberu.

Jiří Kocurek

Bude? Ono už dávno je. Když chtěli znovu zprovoznit hybrid Briggs and Stratton z 80. let, tak museli nakoupit nové baterie, protože ty původní byly mrtvé.

To auto se snadno rozezná podle zádě se dvěma nápravami. Jedna náprava by ty baterie neunesla.

Petr

Také mne to napadlo, tohle stigma se u elektromobility bude špatně rušit.

JiP

Tak ono hlavne nikdy nezmizi, dokonce s narustem hustoty energie v bateriich bude rust. Kdyz zacne horet benzin nebo nafta, tak obvykle vytece z nadrze, zasype se, zapeni se a je hotovo. Baterie je stale uvnitr auta, navic v bytelnem kontejmentu a neni zpusob jak ni dostat hasivo takze hori a hori. Navic podstata baterii vyzaduje pritomnost reaktnivnich chemikalii, jinak byste z ni nikdy nedostal potrebne proudy. Toto je zkratka neprijemna vlastnost.