Kamery na přejezdu ve Vendryni zachytily za rok 280 přestupků, SŽ chce stejně hlídat další místa
Přejezd Vendryně. Pramen: Správa železnic
Jako další místo pro využití automatického kamerového systém byl vybrán čtyřkolejný přejezd ve stanici Studénka.
Jestliže za rok činnosti zachytil kamerový systém ve Vendryni na přejezdu P8280 v km 307,712 celkem 280 přestupků, tedy v průměru necelý jeden hřích denně, zdá se, že tamní uživatelé automobilů projevují neobvyklý stupeň kázně. Na jiných místech, např. na přejezdu P2779 u Staré Boleslavi, na přejezdech P2724 a P2675 na severním zhlaví stanice Všetaty, na přejezdu P5674 v Uhříněvsi i na přejezdu P261 ve Velké Chuchli se jezdí mnohem odvážnějším způsobem. Zastaví-li se u těchto přejezdů náhodný kolemjdoucí, na nejbližší prohřešek nějakého toho držitele řidičského průkazu nebude muset čekat dlouho a určitě se přitom nenachladí. A jistě jsou i… Číst vice »
682 tisíc. A to platili pokutu všichni, když níže se píše, že PČR nejprve ty přestupky vytřídí.
Ručně přebere, nikoli vytřídí, tak je to přesné. A to ruční přebrání kvůli čemu? Že by kvůli sporné situaci, kdy červená světla se rozblikají a řidič než by stihl zastavit – a tak by stejně dojel do průjezdního profilu – raději projede? To by mohl být ten důvod, když máme tu digitalizaci…
A nedá se i tohle dělat automaticky?
Ani nemusím moc programátorsky řešit co to je „nejde ubrzdit“, stačí snímat řekněme kdo tam najede později než sekundu po rozblikání červené.
Řekl bych, že ta 1 sekunda je málo. kdyby, tak min. 3.
A počítáte s tím že se k přejezdu může blížit maximálně padesátkou? To že by někdo měl problémy včas zabrzdit z nějaké sedumdesátky nebo tak nějak už je přestupek sám o sobě že… a je-li mokro/sníh/etc. tak má přizpůsobit rychlost a blížit se ještě pomaleji, vždy tak aby stihl bezpečně zastavit. Čili ta sekunda může být vcelku správná, ale nešť, řekněme dvě.
Ahááááá. Takže pokud se na přejezd namontuje tenhle systém, znamená to, že přejezd bude brzo zrušen nebo změněn?
Tímto blahopřeji Studénce k tomu jejich.
Kdo je dodavatel? AZD? Po 9 letech od pendolina rok testovali jeden kamerovy system? A rok ho testovali? Který měla v roce 2015 Camea dávno zvládnuty? Jsou opravdu rychlí..
S tím, že 2015 měla camea spoustu dalších dostupných technologii senzorů.. Jako indukční smyčky ve vozovce, radar, atd atd..
Se chlubilo město, že systém hlídání průjezdu na červenou automaticky generuje složenky na majitele vozidla, asi tak jako automaticky na registračku chodí pokuty za rychlou jízdu v Lochkovských tunelech.Už jsem zaplatil x pokut na RZ a vždy jsem si to pak vybral o toho kdo zrovna měl moje auto půjčené…jde o to půjčovat jen těm správným lidem,,,i když za dceru jsem to zaplatil já….
Musíte auto půjčovat lidem, kteří jsou důvěryhodní, ne těm, kteří Vám generují x pokut. Pak zbytečně ohrožujete bezpečnost silničního provozu a ještě jste za vola, který si pořádně neohlídá, komu auto půjčuje.
Nevim jak to presne policajti pocitaji, jen aby jste neprisel k tvrdsimu trestu (odebtrani ridicaku, podminka atd.) za xx prestupku, ktere jste zaplatil i kdyz prakticky nespachal …
To je důvod proč se přestupky „neprojednané“ na místě (automatické systémy s fotkou, bez zastavování aut) neohodnocují body…
A nemohl by ten systém při detekci uvízlého vozidla na přejezdu nějak zastavit vlak (třeba postavit na stůj)?
Mohl. V Německu to tak funguje. Zařízení prověří, že jsou uzavřeny závory, že je přejezd volný a pak teprve dovolí postavit hlavní návěstidlo před přejezdem, nebo přepne přejezdník do polohy přejezd uzavřen, jak kde. Zavedení u nás by vyžadovalo změnu myšlení, předpisu, zabezpečovacího zařízení a jistě by zvýšilo dobu uzavření přejezdu.
Ještě bych dodal, že u nás se jde spíše cestou represe, než prevence, což dokazuje i článek. I když vědomí, že je na přejezdu kamerový systém, může působit i preventivně, ale jen u úmyslných přestupků.
Jenže při té represi si může …. vybít svoji frustraci požadováním absurdně vysokých trestů pro všecky okolo bez ohledu na zavinění.
Takový Hala D se chtěl mstít tím, že znemožní průjezd přes „vybrané“ přejezdy všem vč. IZS
Kupříkladu ve Studénce by ve špičce břevnq byla neustále dole. Řešení je to dobré, to rozhodně, nejlepší však je žádný přejezd.
S tím nelze než souhlasit. Od začátku říkám, že přestavba koridorů má zahrnovat i odstranění přejezdů. Jistě mne teď někdo červeně vypalcuje a poradí, abych to zaplatil.
To je prave ten rozdil vuci Slovensku – tam jde koridorizace pomalu, zrejme neprimerene pomalu, ale vsechny prejezdy (z trati na 160 km/h) jdou pryc …
No, Cesko (Senat a Snemovna) ma radsi nekoncici radu mrtvol na prejezdech …
On někdo ze Senátu a Sněmovny poradil řidičům, aby na přejezdech ignorovali předpisy?
To by zároveň znamenalo nižší rychlost vlaků.
Na tom přejezdu je většina přestupků způsobena nasávacím efektem přejížděním v koloně.
Někomu to začne blikat těsně před čumákem a náhlé zabrzdění by mohlo způsobit srážku.
Na fotce je ale vyfocen z červeným světlem…
Řešení má být někdy v budoucnu postavením nové silnice do stávajícího podjezdu v Třinci.
I kdybych jel poslední, nebudu brzdit tak aby se cestující zranili a náklad rozbil. Projetí těsně po změně signálu nemusí být přestupek a pro úředníky, kteří to nechápou, je na křižovatkách žlutá.
Oni cestující a náklad nejsou připraveni na normální provozní brzdění? To se přece za jízdu stává typicky několikrát…
Na fotkách jsou obvykle zachyceni „výtečníci“ brzdící tak opatrně že „musejí“ projet dokonce ještě když se už sklápějí břevna… a to není žádná sekunda nebo tak něco.
Samozřejmě že existuje situace kdy se skutečně už zabrzdit nedá (ostatně, od nějakého okamžiku už je úhel pohledu na světla PZZ takový že už ani není možné zahlédnout změnu stavu, i když i tam by pak mělo být slyšet znamení) ale je mnohem zřídkavější než se někteří pokoušejí tvrdit…
Tak já o frekvenci jak často se to stá á nemluvím. Vedle zmiňuji že by stačila sekunda na automatické pokutování.
Jistě, prudce zabrzdit v padesátce to je zajisté velice rizikové?? Kromě toho to červené světlo vidí všichni naráz (když pomineme rychlost šíření světla) takže okamžitě ihned ví že „se bude brzdit“ vůbec není třeba čekat na reakci toho přede mnou…
Tento ne, ale takové schválené systémy existují a jsou v praxi běžně používány (SRN, Velká Británie, Nizozemí…). V těchto zemích je dokonce podmínka, že po sklopení závor nutno nejdříve prověřit volnost přejezdu, než je dovolena jízda vlaku. Tj. nehody a la Dolní Lutyně či pendolino Studénka tam nemají.
To se dá bez problémů požít na jednokolejce, kde projedou 4 vlaky do hodiny a silniční provoz je .. volnější dvojka a méně.
Na silnici I. třídy by být neměl, pokud možno.
Že jste to těm Němcům, Nizozemcům nebo třeba Japoncům neřekl. Oni takový systém používají i na dvoukolejkách a netuší, že je to blbě.
Jasně, zdržuje to.
Mohu se zeptat? Tuším v Norsku mají před přejezdy blikavé bílé světlo, které informuje o uzavření (volnosti?) přejezdu. Je takovéto řešení dostačující, když je tato informace dávána těsně před přejezdem? Domnívám se že nikoli, avšak nevím, zda současně není nějaký přenos na HV z větší dálky.
Předpokládám, že na zábrzdnou vzdálenost je ještě jedno návěstidlo, které signalizuje, co ukazuje to před přejezdem. Nebo je traťová rychlost nízká a dohledová vzdálenost dostatečná, ale obojí jen hádám.
Hlavně nevymýšlet cokoli jen vzdáleně připomínající rozšiřování přejezdníků…
Řada nepřesností až polopravd. Záznamy přestupků z přejezdu nedostává silniční správní úřad, ale v prvním kroku putují na server Policie ČR (nevyzrazuji žádné tajemství, takhle to bylo i minule medializováno). Policie je nejdříve ručně přebere a pak oznámí silničnímu správnímu úřadu. Ten zpravidla „netrestá hříšníky“, ale uloží pokutu majiteli vozidla. Přejezd v Úvalech funguje v prinipu velmi podobně, jen s tím rozdílem, že data z přejezdu si policie (byť v tomto případě městská) stahuje ručně, nejde to po drátě. Administrace přestupků je však v principu stejná.
A co přestupky ostatních účastníků provozu?
Chtěli jsme i automatickou identifikaci chodců podle obličeje, ale neprošlo to, dokonce ani starostové to nechtějí. Zde bohužel pomůže pouze hlídka na místě.
A co se inspirovat přejezdem v Řeporyjích? Tam hned z okna řve starosta a vyřeší to na místě! :))
Ano, taková forma sociální kontroly by byla bezkonkurenční :-).
To jako fakt… ?
Jistě, některé firmy machrují, co všechno neumějí, tak jsme jim chtěli dát příležitost.
Až ji jednou někde uvidím, dám vědět.
,,Policie je ručně přebere“ – Tak tohle je pan starosta, to ne, tohle pan poslanec, to taky ne, tohle je Franta Vomáčka, ten jo, tohle je Pepa hospodskej, ten taky ne, už by nám nenalil,……. (Berte to prosím jen jako odlehčení)
Tak to ne, ohledně identifikace je to „padni komu padni“. Policie hlavně vytřídí vozidla o hmotnosti nad 3,5 tuny, kde se dá delikt za určitých okolností kvalifikovat přísněji. A též zkontroluje, zda je kvalita záznamu pro následné řízení dostatečná, případně vylustruje vozidlo, zda není hledané.
Už umí lustrovat? Spolužákovi onehdá nějakou dobu po nahlášení krádeže vozidla přišla pokuta za překročení rychlosti. (Fotka vyfocená automaticky následně pomohla při hledání zloděje, ale bylo tam zdržení)
Proč jen dalších 33 přejezdů?
A hlavně doufám, že to budou přejezdy s PZS bez závor, neb tento segment je statisticky nejúmrtnější. U PZS se závorami nejsou skoro žádné nehody s auty, drtivě převažují chodci a cyklisté, které ale pomocí kamer není snadné hledat, neb nemají na zadku registrační značku.
Možná bude časem i RZ na byciklu.
Kamery jsou i v Moravském Písku.
To je sice hezké, ale neumějí identifikovat přestupek a odeslat ho na příslušná místa k vyřízení.
Celkem chápu, proč byl asi vybrán přejezd ve Studénce.
Na druhou stranu se tam má (prý do dvou let 😂) postavit podjezd.
Známou “rychlostí” SŽ – za dva roky na přejezd ani nestihnou osadit kamery a odzkoušet jejich provoz. Opravdu dobrá správa…
Nedaly by se ty kamery osadit zrovna jinam a ušetřit čas i peníze za budoucí stěhování (pokud je to vůbec možné?)?
Chce to lepe si ten clanek precist. „Momentálně na něm probíhá zkušební provoz“
v článku:
Správa železnic kamery testuje také na přejezdu ve Studénce
byl vybrán čtyřkolejný přejezd ve stanici Studénka. Momentálně na něm probíhá zkušební provoz
Vy:
Známou “rychlostí” SŽ – za dva roky na přejezd ani nestihnou osadit kamery a odzkoušet jejich provoz.
Nemáte náhodou problém s chápáním čteného textu?
Nemyslím si, ze bych mě problém s pochopením textu.
Ano, vím, že tam ten testovací provoz už nějakou chvíli probíhá, ale – jak se zde dříve psalo – je celkem na houby, když se z kamer nedá pořádně identifikovat RZ, ale pouze přítomnost vozidla na přejezdu, navíc bez návaznosti na zabezpečení jízdy vlaku.
Pořád si myslím (a velmi SŽ fandím), že by mohl být dříve podjezd než fungující (represivní) kamerový systém. Ale známe je. Včas nebude ani jedno, ono už je na obojí stejně pozdě.
Nevíte někdo, jak to vypadá s podjezdem ve Studénce?
https://zdopravy.cz/konec-nebezpecneho-prejezdu-ve-studence-je-bliz-sz-se-dohodla-s-majitelem-pozemku-pro-stavbu-podjezdu-181762/
Již brzo na vašich mapách 😀
A definice slova „brzo“? Rok, dva pět deset…
Brzo je v rozmezí 10 let až nekonečno.