První pumpa a parkoviště na jihočeské D3. Velká odpočívka Chotýčany má povolení
Odpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSD
Odhadované náklady činí 282 milionů korun bez DPH.
Odhadované náklady činí 282 milionů korun bez DPH.
No je to hezká studie. A co bezpečnost .Tak velké parkoviště je pro zloděje magnet. Nikde žádná kamera . Dělat to jako Automobiloví klub v Německu . Dojede kamion . Brána do sistemu zadá datum a čas odjezdu . To mu vytiskne do které fronty se má párknout. Dovnitř smí jen řidiči. To hlída opsluha na pumpě. A u každé mezery to mezy řadama je kamera . Tak je eliminována krádeš všeho možného od světel az po naftu. Číslo vozu SPZ a názef firmy tahače .za řidiče se zadává do sistemu u vjezdu.
Tak ten dálniční mor nám zasviní i Jižní Čechy! Miliony dunících a smrdutých kamiónů z dojčlandu hezky přes Böhmen und Mähren a k tomu hordy turistů jak z filmu Pražská pětka společně zlikvidují klid jihočeské krajiny a krásu měst, všude budou haly a sklady, jak u Mirošovic. Hrůza, děs a apokalypsa!
Nechci ty čínské, ruské a kamiónové nájezdníky aby rušili klid měst! Jsou jak kobylky, všechno zničí, po nás potopa. Zlatý koronáč!
Já moc nechápu proč jsou ty kamiony zase otočený kabinama k dálnici. Zkuste spát kryž vám kolem hlavy jezdí celou noc auta. Nevim proč to pořád projektují takhle hloupě.
No to je jednoduchý, jelikož projekt vyhraje ten který podmázne, pozve na dovolenou apod. ne ten kdo něco umí… je to ted taková moda, hlavně aby to bylo levný nebo aby se na tom pořádně vydělalo. Proto máš pak kabinu kamionu směrem k dálnici a nejlépe směrem na východ aby se ti špatně spalo a lépe vstávalo. …..
D3 má zatím jediný parkoviště – Odpočívka Mitrovice, 63.3 km. To jako pojedu dalších 60 km, aniž bych měl možnost zastavit a odpočinout (a dalších 60 km na hranice bez zastavení) ? Tak to si nerozumíme – poplatek dálniční známka( je snad na údržbu dálnic tj. svahů, mostů, dopravního značení a odpočívadel) a mýto (poplatek za ošoupání dálnice). Chápu, že všude chcete jezdit zadara, ale údržba něco stojí.
60 km se afaik fakt da s trochou planovani v pohode vydrzet. A tam, kde planovat moc nejde (treba s detma, ktery tak dlouho od hlaseni nevydrzej) jsou od Tabora po Veseli benzinky do par km od kazdyho sjezdu (na stary E55)
Cesky odpocivadla jsou fakt tragicky. Kdyz jsem jezdil zajezdy, ve vsech zemich byly restaurace obchody a adekvatni hajzliky + opodal pumpa s kramkem. Pak se prejede do vychodniho bloku a padesat lidi musi chcat do toytoyek a do rosti jako nekde v Bangladesi. Pak si vystoji frontu na zluklou bagetu. Jaka infrastruktura, takove sluzby…
Byl jste někdy v jižní Francii ? Svrab a neštovice :-(.
Hlavně aby nezapomněli na hajzliky aby to nebylo posra.. a posca..vsude dokola. Pochybuju že všichni budou udělat na benzinku
Je to dulezity. Uz aby to bylo.
Dotaz na osobu znalou:
Odpočívky se projektují podle aktuálně postavených tras a nejsou součástí návrhu celé sítě?
Děkuji za případnou relevantní odpověď.
Ještě by tam ale měli vysázet nějaké stromy. V létě při pauze člověk ocení možnost pobýt v přírodním stínu…
Zajímalo by mne z jakého důvodu byla obec proti větší odpočívce. To jako že by chodili náměsíční kamioňáci v noci krást slepice?
Nedivím se jim. Příbuzní z Miličína by mohli vyprávět, co se dělo na „odpočívce“ a co všechno jim dělníci motoru ekonomiky byli schopni naházet na zahradu.
Pokud bude odpočívka oplocena, stejně jako je zbytek dálnice, nevidím důvod obav o bordel na zahradách.
Tak zas v Miličíně ta odpočívka je přímo v obci, tady bude kus za vesnicí u dálnice – pochybuju, že někdo z ní jen tak půjde až k zahradám. A i kdyby, pochybuju, že takového člověka odradí zmenšení odpočívky na středně velkou…
Technická: Nemá být ta 1 pumpa na druhé fotce v galerii blíž k odpojení toho sjezdu z dálnice? Protože takhle to zabije možnost to v budoucnu rozšířít pouze přistavěním parkovacích míst na druhém konci, což třeba v protisměru půjde.
Nákladní vozidla zaparkovana kabinou k vozovce. Proč to neotočit s o.auty? Ať můžeme vklidu spát.
Protože na to ještě nepřišli;-)
Protože jim je to úplně u pr..
Nedavno jsem jel z CB do Tabora a kdyz jsem vyjizdel z CB svitila mi kontrolka tak jsem si rikal, ze zastavim na odpocivadle a natankuju. Nestacil jsemse divit! Ani jedna benzinka u dalnice za celych 55km! Nastesti jsem se do Tabora doplazil……
V Německu nic neobvyklého. Nejbližší pumpa 72km.
kazdej exit je Autopark s pumpou… asi tak. a Diesel je 0 3 czk levnejsi nez v cechaj
V Plané nad Lužnicí je jen malý kousek do sjezdu Tank Ono, není co řešit 🙂
Proč jste z té dálnice nesjel na starou silnici ? Proč riskovat prázdnou nádrž a zavzdušnění palivové soustavy ?
Me jen dostava to, ze se jedna o novou stavbu a nikdo s tim nepocita uz pri jeji vystavbe, kdyz jsou v tom useku vsechny stroje a vybaveni… A s prominutim, jedno odpocidlo od Chotovin az do CB? 😆 😆 😆
S odpocivadlem je počítáno už od projektu. Všechny sítě byly už v rámci stavby realizované.
Moc nechápu obce, které jsou proti odpočívkám. Jsou to pracovní příležitosti pro místní lidi, kteří pak nemusí dojíždět za prací do města. Pro malou obec i těch 10 – 20 pracovních míst může být přínosem.
no ale pohoda klid chlast cigaro. pracak davky. kdo tam chce makat?
a jeste nova dalnice a kolem ni nelegalni Billboards, a co na to Matl? hlavne ceska pohoda neboli v prekladu lenost
80 mist a to jeste 40a40 to si delaji kozy???to je velke parkoviste???vysmech.
Moje řeč.
vetsi by vyzadovalo dalsi a dalsi studie. a 200 let papirovani. vis?
Nevím proč to redakce pojmenovala jako velkou odpočívku, když jde dle ŘSD o střední. Skutečně velkou odpočívku co vím nechtěla obec.
Vypadá to dobře, ale to je tak vše.
Taková parkoviště, by měla býti určena primárně pro kamiony, které musejí dělat zákonem dány bezpečnostní přestávky. Proč je tam tolik nesmyslných míst pro osobáky??? Proč hned čtyři místa pro bus??? Bus bude v noci asi těžko dělat pausu devět, či jedenáct hodin na parkovišti i s lidmi. Proč travnaté ostrůvky mezi stáními??? Tam všude by mohly stát kamiony, neb každé místo se počítá.
Přesně tak, když člověk vidí velikost nových odpočívek v Polsku nebo i na Slovensku, tak těch 80 pro kamiony je málo
Jakože řidič osobáku nepotřebuje odpočívat? Autobus vozí lidi a ti mají zase nějaké potřeby.
Pro odpočinek TIR má sloužit především placený autonomní, ne odpocivka placená z veřejných peněz.
Autohof, ne autonomní.
Už vidím ty východoevropské kamiony jak celý žhavý parkují na placeném Autohofu.
Mimochodem TIR participují poplatkem za využití DC nejvíce ze všech uživatelů, tak nevím proč by za to neměli mít odpovídající možnost parkování na dálnici.
Když jinde nebude místo zdarma a při parkování na krajnici je třikrát za noc zkontroluje a osoli policie tak na ten autohof rádi zajedou a zaplatí i Turci a Balkanci.Nevím proč bychom si měli nechat dělat že své země Balkán a ještě k tomu zadarmo.
Co se týče Policie , tak ta u nás moc nefunguje, obzvláště při kontrolách TIR. O kontrolách co provádějí Němci (BAG) nebo Poláci (ITD) si tak Policie ČR může jenom nechat zdát. To je také jeden z důvodů proč pro tranzit využívají Balkánci (především RO, BG a SRB) právě ČR. Levné mýto a málo kontrol právě Balkánských ale i Polských kamiónů udělalo z naší země stoku pro tyto laciné a nekvalitní dopravce. Takový Holanďan či Angličan když už jede na Balkán radši použije Rakouský transit i když je mnohem dražší. V Rakousku jsou však mnohem lepší jak parkoviště tak služby… Číst vice »
Platí za jízdu, ne za stání.
Aha, na placené dálnici??? Tak ať tedy platí také ostatní. A co vím, tak řidič osobáku nemá žádnou zákonem danou přestávku.
Placena odpocivka by mela doplnit system placeny z verejnych penez, ktery by mel poskytnout alespon nejakou minimalni sluzbu, vsechno navic necht je na placeny odpocivce, ale nechtejte vyhanet kohokoliv na placenou odpocivku, kdyz neexistuji ani poradne ty z verejnych penez. Myslim, ze vsichni jedouci na dalnici plati nejaky ten prispevek na provoz, tak by si zaslouzili nejaky slusny mista na odpocinek.
A parkoviště pro zcela zbytečné osobáky, mohou býti zbudována z veřejných zdrojů??? Jak zajímavé.
Je celkem rozdíl, jestli jde o pár minut až hodinku na protažení, případně záchod nebo jídlo. Tam jsem jednoznačně pro to, aby odpočívky u dálnic byly zdarma, respektive v ceně dálnice, protože to je prostě na dálnici při dlouhých cestách potřeba řešit. (A pro tyhle účely by aktuální kapacita stačila nejspíš i kamionům). A něco dost jinýho jsou přestávky na celou noc (celej víkend). Tam mi přijde zpoplatnění nebo dokonce nutnost sjet na placený parkoviště kousek od dálnice daleko víc v pohodě, už to není běžný využívání dálnice. Ostatně s osobákem, když potřebuju noční pauzu, taky musím většinou do nějakýho… Číst vice »
A víte o tom, že Zákonné bezpečnostní přestávky platí i pro řidiče autobusů?
Jakožto bývalý řidič autobusu o tom něco vím, to ano. A už jste někdy viděl, dělat dlouhou pausu i s cestujícími??? Taky to víte více, než já.
jako malej kluk jsem jel autobusem po finsku rusku estonsku lotyssku… pani ridici byli dva i pres to potrebovali s plnym busem lidi v Petrohrade osm hodin prestavku…oba dva…moc kilometru…
A cestující v autobusu na záchod nepotřebují? Projít se, protáhnout nohy, za 20 minut se jede dál.
Slušné autobusy záchod už mají.
Ale za jízdy se na něj nesmí.
100 stání pro osobní auta ? Není to zbytečně moc ? Raději bych viděl 100 míst pro náklaďáky a 80 míst pro auta. Ono i počet 120 ku 60 by byl v pohodě. Osobní auto nemusí trávit celý víkend na pumpě, jako řidiči nákladních aut.
Zdejší neználci Vás za tento názor ukamenují, jako mne. Oni totiž netuší, co je to za stres, když člověk nemá s takovou stodolou, jako je kamion, kde zaparkovat…
No na plochu jednoho stani pro osobak kamion nenacpete, takze ta volba (na stejne plose) neni 100/80 versus 80/100, ale spis 100/80 versus 80/82, jestli vubec.
V německu jsem zažil (!!!) jak se kamiony večer cpaly i na parkoviště pro osobáky. Stál jsem tam poctivě v chlívku a okolo mne přijížděly na odpočinek a stavěly podél kraje přes chlívky. Takže jsem jim tam trochu zavazel.
Tak kamiony přes chlívky nalajnovaný pro osobáky myslím zažil už každej, kdo se občas na dálnici vyskytne. A právě proto píšu, že na jedno stání pro kamiony by určitě nepadlo jen jedno stání pro osobák, ale mnohem víc – včetně například toho, že by se možná musela (kdyby to mělo být oficiálně) změnit i „osobáková“ část odpočívky mimo stání.
Na 1 kamion padlo cca 6 šikmých stání osobáků. Dokonce tam na ortofoto jeden stojí.
To ale není jen v Německu, to je každodenní realita všude v evropě (ve F mají vjezd do míst pro osobáky s bránou proti průjezdu vysokých vozidel), i u nás, zejména na D1. Stačí se zastavit po 17h na Střechově nebo na Pávově. D3 tak divoká naštěstí není.
No slava, nicmene i na ten usek mezi by bylo dobry doplnit aspon nejaky mensi odpocivky ve stylu Nemecko. Fakt nechapu, proc se tohle neudela uz rovnou kdyz se to stavi, pak akorat dalsich 10 let resime, ze to chybi a tak dale.
Raději ať se staví dálnice samotná. Rozhodně je lepší mít 100 km dálnice v kuse bez odpočívek, než mít ve dvou kusech dohromady 30 km, ale se třemi odpočívkami.
Ale dálnice bez odpočívek není dálnicí.
Nevim jestli je vhodny mit 100km dalnice a pak cekat desitky let, az se doplni nejaka odpocivka. Podivejte se na prazsky okruh, kolik let tam ta dalnice je a neni tam jediny misto, kde si zastavit. Problem je v tom, ze my porad dalnici vnimame jenom jako rychlejsi silnici na cestu do vedlejsi dediny, ale je potreba myslet na to, ze dalnice primarne slouzi tem co jedou vetsi vzdalenost a ti si obcas potrebuji na chvilku odpocinout, jenze jaksi nemaji kde. Chapu sice, ze kdyz jedete jednou za tyden Praha – CB, tak ze se to da dat bez zastaveni,… Číst vice »
Obecne je to pravda (ze na dalnici jsou odpocivky treba) ale zrovna okruh kolem hlavniho mesta, kde budou nejspis nejdrazsi pozemky a nejvetsi provoz z cely dalnicni site, plus i bez odpocivek velka hustota sjezdu, bych jako priklad nepouzival. Kdyz bude dostatek odpocivek na dalnicich na okruh usticich, nemusi klidne byt primo na okruhu zadna a bude to v pohode.
Ale jistě, pokud dálnice je dlouhá a/nebo někde na ní navazuje další, odpočívky tam smysl dávají. Na 70 km kousku odnikud nikam, jakým je D3, to ale rozhodně nepředstavuje nikterak palčivý problém. A pokud někdo chce i tak zastavit, vždy může někde sjet.
Pravdu to má být zde? Při jízdě na sever je to ve stoupání a mírně pravotočivé zatáčce. Je pravda, že je tam MÚK, což by mohlo mít pozitivní vliv na nájezdy, případně i „otočení“ se to opačného směru.
Mě by přišlo, na první pohled, logičtější postavit to někde u Dynína 🤔
Vždyť v galerii máš i obrázek s přesný staničením, tak co to plácáš něco o MÚK a zatáčce.
Dokonce na mapy.cz už je odpočívka zakreslena.