První pražský novodobý trolejbus vyjel s cestujícími. Postupně se budou testovat další dva

Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPP

Na trati Palmovka – Čakovice – Miškovice se objevil první bateriový trolejbus SOR TNS 18 s pasažéry.

Ve čtvrtek dopoledne začali řidiči pražského dopravního podniku (DPP) pro výrobce testovat vozidlo ev. č. 112 ve zkušebním provozu s cestujícími.

Podle mluvčího DPP Daniela Šabíka bude zatím jedno vozidlo jezdit na lince 58 jako vložený spoj, tj. nad rámec jízdního řádu autobusů na lince 140 mezi Palmovkou, Čakovicemi a Miškovicemi.

V následujících dnech by se podle DPP měly v rámci homologace a zkušebního provozu s cestujícími na trati objevit ještě další dvě vozidla (ev. č. 107 a 110), opět jako vložené spoje.

Trolejbusy by měly jezdit „plné denní vypravení“, tj. od ranního výjezdu v 4:18 z Letňan do 0:37, kdy budou končit opět v Letňanech. „Vzhledem k tomu, že se jedná o zkušební provoz, nejsou tyto vložené spoje garantovány,“ upozornil Šabík.

Dodal, že pokud na trolejbusech vznikne technická závada, budou z provozu staženy a po odstranění závad výrobcem se opět nasadí do zkušebního provozu.

V rámci této fáze homologace ve zkušebním provozu s cestujícími musí vozidla dohromady najezdit 20 tisíc kilometrů. „Případné technické problémy budeme řešit s výrobcem, aby se trolejbusy odladily a homologace mohla pokračovat,“ uzavřel Šabík.

Měsíce zpoždění

Už od září se trolejbus testoval na stejné trati bez cestujících. Jezdil v režimu, 24/7, denně ujel 500 kilometrů. Celkem musel první stroj pro splnění podmínek Drážního úřadu 10 tisíc kilometrů.

Dodávka trolejbusů nabrala několik měsíců zpoždění. Důvodem byla především dodavatelská krize u společnosti Cegelec, která dodává elektrickou výzbroj. Původně mělo být dodáno všech 15 do 16. dubna letošního roku.

Do Čakovic vyjel nový trolejbus SOR TNS 18, čeká ho testování v režimu 24/7

DPP uplatní podle Šabíka veškeré sankce ze smlouvy. Celková hodnota zakázky je 220,4 milionu korun, o 80 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena.

DPP vysoutěžil 15 nových kloubových bateriových trolejbusů SOR TNS 18 ve veřejné zakázce na začátku loňského roku. DPP v tendru obdržel celkem tři nabídky, od společností SOR Libchavy, Carrosserie HESS a Škoda Electric.

 

Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu. Foto: DPP
Tagy Palmovka - Čakovice SOR TNS 18 Trolejbusy v Praze
37 komentářů