První pražský novodobý trolejbus vyjel s cestujícími. Postupně se budou testovat další dva

Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPP

Na trati Palmovka – Čakovice – Miškovice se objevil první bateriový trolejbus SOR TNS 18 s pasažéry.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

Je to detail, ale neměl nedávno Ropid strašný problém s třímístnými evidenčními čísly autobusů u subdodavatelů? Byl z toho nějaký menší skandál.

Osamělý Vlk

U pětimístných, a to kvůli tomu, že čtyřmístné splňují požadavky Ropidu, pětimístné už nemusí, a jde hlavně o náhradu za vlaky.(vyjma ČSAD Liberec, které to snad mají kvůli tomu, že se přejíždí mezi systémy, stejně jako DÚK vozy, tam se snad i přečíslovávalo, ale tady to bude asi kvůli vyhrazení pro trolejbusy. Přece jen, v celém systému jsou ta čísla obvykle jednoznačná, snad výjimkou jsou historické karosy B 951-E)
S třímístnými je problém dualita s bezba vozy, ale to by snad neměl být takový problém, protože jde o jiné služby.

Antonín

Také mě to překvapuje, Praha má čtyř místná a navíc se i tady psalo, že budou nová a u zkušebních trolejů dodržovalo, navazovat na původní z před 50 lety 95xx, takže DPP opouští?

Osamělý Vlk

Ano, je to kvůli tomu, že 95xx nyní patří Arrivě. Měli bychom tedy tady 2 busy se stejným evidenčním číslem.

platamond

Ona jsou oficiálně čtyřmístná, začínají nulou, která se nemusí nalepovat.

Jenik

Dotaz nezasvěceného: Jsou na dnešních trolejbusech nějaké technologické zajímavosti (kromě akumulátorů)? Třeba nasazují se sběrače na troleje nějak automaticky nebo tak něco?

Juraj

Nasazuje se to „samo“ v tom smyslu, že oproti dobám 14Tr už nemusí řidič vyjít ven a manipulovat ručně se sběračem. Jinak je to ale relativně jednoduché mechanické řešení, k vidění např. v Prosecké nebo v Čakovicích.
Tady je to vidět na fotce: https://www.bmhd.cz/aktuality/aktualita.php?1490

Anonym ze severu

Dnešní trolejbusy jsou tak nadupané softwarem, že skoro s každou poruchou musíte do dílny na diagnostiku. Nedávno u jednoho parciálu si SW řekl, že odmítá brát šťávu z baterií a vůz tak musel být odstaven před nezadratovaným úsekem a odtažen do vozovny (na diagnostiku). Pohrálo se chvilku se SW a po chvilce jel vesele dál. Jsou tam všechny možný asistenty (mrtvý úhel, ABS, EBS, ASR, …), čidla ojetí brzdových kotoučů, čidla ojetí pneumatik, … Kamery všude možně. Většinou je ve výbavě vodní topení – jako v baráku (už ne elektrické – jako u 9/15/22 Tr – prý kvůli bezpečnosti). EDB+vzduchová… Číst vice »

oklahoman

Čirou náhodou to přijelo jako první spoj z Globusu do Letňan, tak jsem to zkusil… viděl jsem nasazování tykadel, zajímavý, ani to tak moc netrvá, uvnitř je to prostorný, možná až příliš, sedačky jsou ovšem rozmístěny velmi nehezky, hodně proti směru, za mně bych místo jedněch dveří přidal dvě řady posměrných sedaček. Ono je to ale móda, všechny tyhle místa pro kočárky a invalidy zabírají spoustu místa… a to tu není hajzlík, který zabíra ve vlaku půlku vagonu…

SYN

Protisměrný sedačky nejsou absoletně žádný problém…

Druid

..ten kdo jezdi mhd bude jinaciho nazoru 👀 sedacky proti smeru jizdy jsou pocitove neprijemne..

Osamělý Vlk

Na Design se jezdí, že?
Důležité jsou jiné věci, než design. A některé socky v autech budou vždy VHD vnímat jako socku, ať bude design a komfort sebelepší.

P73

Nojo, ale když to je hnusný jako Sor (T)NS, tak je to zbytečná škoda.

Twix

Jiné věci jsou důležitější než design ale taky to něco stojí. Zato vyrobit něco pěkné a ošklivé vyjde zpravidla nastejno, zvlášť pokud jde jen o barvy.

Frantík

Akorát si nejsem jistý, jestli ten interval odpovídá plnému provozu jednoho autobusu (trolejbusu). Škoda taky že všechny spoje nejezdí do Miškovic, když tam pořád jezdí 140.

Michal M

Co takhle si článek přečíst?

Osamělý Vlk

Myslím, že je to na 1-2 pořadí. Dnes TNS 18 ev.č. 112 na l. 58 měla pořadí 2. Celkem mne to překvapilo.

Vesper

Kolik km musí najezdit nový typ autobusu nebo elektrobusu (myšleno po tom, co vyjede hotový z fabriky) aby byl schválen do provozu s cestujícími? Přijde mi to jako zhovadilost.

Frantík

10 tisíc kilometrů, jak je napsáno.

Škrpál

Je tam nový typ elektrovýzbroje. Vzhledem k tomu, že ta zajišťuje provozní brzdění, je pár desítek tisíc zkušebních kilometrů v tomto případě opravdu na místě.

Poskok

Aby bylo silniční vozidlo homologováno, tak toho musí absolvovat opravdu dost.

Frantík

A tohle je navíc drážní.

Karl vB.

Naprostý souhlas.
Ten upíří mezikus mezi světly, pokud je barevně zvýrazněný, působí docela mimoběžně a hodil by se spíš na nějakou atrakci do Prátru
Pro porovnání:
– „zcivilisovaná přední maska busu SOR v designmanuálu DP Bratislava bez „upíra“:
https://www.busportal.cz/clanek/obyvatele-bratislavy-si-dnes-prohledli-nove-autobusy-sor-ns-12-18675

Martin

Vice mi vadi to cerne celo nad skly, zakryvajici stresni vyzbroj, cekal bych tam jinou barvy aby to nesplyvalo s celem vozu… Je to jako vyholena hlava…

Jan Kavan

Podepisuju a taky jsem byl rád, že pochopili, jak blbý a komplikovaný ten design Upírů je.

Ondros

Souhlas. Černé rámečky světel vpředu i vzadu a středová lišta pod sklem a bylo by to hned o level lepší. Jinak nezám snad kromě vozů metra od Kotase nic, co by komplikované nebylo (Střízkov, zastávky na trati Barrandov, Škod1a 5T, Sor NS).

vlachjan

Jednoduché jsou i vestavby ve vestibulu Hlavního nádraží, ale to prý bylo do značné míry dáno velmi nízkou tolerancí soukromého investora k drahým nápadům architekta. I tak se jedná o slušný kvalitativní standart, například použití bezrámového spárovaného skla nelze než hodnotit kladně (Srovnejte napříkald s tvarově podobnou, ale olištovanou konstrukcí na benátském nádraží Santa Lucia)

P73

21Tr, i ty křivý čelní skla přežily hodně.

Honza R.

trochu off-topic:
Vážená redakce, když už máme možnost číst zdopravy.cz „bez reklam“, šlo by zavést i variantu „bez jazykových chyb“? Třeba zpoplatněnou, ať máte z čeho živit korektora. Když čtyři odborní redaktoři stojí cca po desetikoruně měsíčně, klidně ještě jednu připlatím.

Martin

Když už se píše redakci. Chápu, že reklamy potřebujete, ale proč je nastavená reklama přes zobrazené obrázky v galerii nechápu. Nedělá to nikde jinde. Jenom tady

Michal M

Dělá, reklamní prvky v galerii používá myslím Deník.

Jan Sůra

Je to naprosto standardní reklamní formát.

Eso363

A proto jsem rád, že jsem si ten rok u vás zaplatil. Protože kdykoliv otevřu stránku a nejsem přihlášen, tak na mě ze všech stran vyjedou tři reklamy plus tabulka, že bych měl zaplatit přes půl obrazovky. Je to nesnesitelné a rozhodně jsem vás radši podpořil napřímo finančně, než trpět toto.

Jan Sůra

Děkujeme.

SYN

Asi je to šílený nápad, ale nemohli byste zavést ještě variantu „zaplatím si trochu, budu mít reklamu ale ne úplně všude“? Já proti reklamě až tak moc nemám, ale když už třeba aktivně vyskakuje a citelně kazí čitelnost… 🙁
Zatím jsem si zaplatil ale přecejen, bohužel předpokládám zdražení.

a8n

Spíš mi přijde na palici, že překrývá ovládací prvky nebo popisky. Kdyby byl popisek a křížek nahoře, tak ať si reklama klidně dole je.

Ivan_pha

Přijde mi, že tohle je fakt už skoro všude, bohužel.