První odhad: Tornádo způsobilo na koridoru škodu 100 milionů, zničilo i protihlukové stěny
II. koridor a následky tornáda z 24. 6. 2021. Pramen: Správa železnic
Obnovení elektrického provozu na koridoru bude podle Správy železnic otázkou týdnů.
Na Slovensko do Kút se lze dostat přes Holíč, záleží na stavu TV na této trati, ale tam si lze pomoci nezávislou lok na přípřeží do/z Holíče .
K těm odklonům: Proč nepoužijí Vláru? Na to nemají tolik dieselových lokomotiv? Vlára sice není elektrifiková ale je nejkratší a je dvoukolejná 🤔
Nejkratší to je přes Mutěnice 🙂
Jo, Čejč mne taky napadla. Dokonce si myslím, že tam ještě ani není „zoptimalizováno“, ale tomu asi bude odpovídat únosnost.
Ale vlaky tam jezdí sviňským krokem.
Proč jsou brány trakčního vedení vyrobené na míru? Zrovna u těchto utilitárních prvků bych očekával standardizované řešení.
Například oblouk …. a hlavně neleží na skladě ….
Holt….just in time má své nevýhody…. viz také teď automotive….
Husté, že to povysavalo i protihlukové stěny směrem nahoru.
Tak ty vytrhaný PHS by se asi daly klasifikovat jako jedinej přínos té katastrofy…
Že by si rozmysleli, jestli tam či onam mají smysl?
Deelektifikace trati během 10 minut. Přírodní živly ukázaly kdo je tu pánem.
Teď by se hodilo, kdyby byla zadrátovaná vlárská trať. Kdyby. Dost by to pomohlo.
A při té příležitosti udělat menší škatulata hejbejte se… (přeložku)
Už by bylo načase.
Nejhorší na tom je, že už částečně zadrátovaná je.
Jen do Blažovic. Víme. To je jak když prdne do tunelu. Když už se tam dělala rekonstrukce až po Nesovice, tedy mimo stanice Blažovice, Slavkov a Bučovice, už to měli udělat komplet.
Připravuje se….
Na tuhle trať nikdo 20 let ani nesáhl. Ano, připravuje se, ale k čemu je 20 letým, kteří musí denně na této trase trpět, že pojedou pořádným vlakem rozumnou rychlostí až v 50?
Snad se podaří to rozklíčovat a připravit na další tornádu líp. Snad je to pokyn pro nás – pozor, neporučíte větru ani dešti. Snad se národ semkne a pomůže postiženým !
Tak lidi je momentálně spíš potřeba krotit aby víc nepřekáželi než pomáhali (ale za pár dní určitě uplatnění najdou) a na sbírkách už jsou desítky miliónů….
Na tohle se nepřipravíte. Můžete maximálně odklízet škody a počítat mrtvé a zraněné.
Na tohle se dá připravit jedině tak, že budou v záloze připraveny náhradní brány, sloupy a vůbec vše, co může tornádo zničit, aby se se nemuselo čekat na výrobu a dodání nových. Ale to je tak všechno, pokud byste chtěl mít trakční vedení a další infrastrukturu tak odolné, aby odolaly tornádu, musely by to být extrémně robustní konstrukce, který by stály mnohanásobně větší peníze.
V záloze můžete mít třeba 10 v obvodu OŘ / EÚ pro situaci, kdy „nějaký ….“ zapomene stáhnout sběrač …. apod. ale ne na cca 20 km tratě … Pokud máte stožár TV po nějakých 60-70 metrech, někdy i míň, tak jich potřebujete na 20 km přes 600 ….
V tomhle případě tornádo přesně kopírovalo dlouhé kilometry trasy trati, proto je toho rozsekaného tolik. Mnohem pravděpodobnější ale příště bude, že projde přes trať napříč nebo šikmo. A pak by mohlo stačit opravit ze zásob desítky nebo nízké stovky metrů trati, protože stopa tornáda je celkem úzká a mimo ni jsou škody minimální. Samozřejmě v praxi se nebudou dělat zásoby žádné, jelikož vedeme akademickou diskuzi o přípravě na něco, o čem nevíme ani kde se objeví, ani kdy, ani v jaké síle. 🙂
A nestačilo by mít v záloze diesel, a spadnuté TV opravovat stylem „odstranit překážku a naplánovat výluku“
Mě by zajímaly nějaké záběry nebo fotky, co se tak strašného děje na té D2, proč je to zavřené? Nemáte někdo nějaký zdroj?
zkuste si jeste jednou precist ten clanek.
3 odstavec od konce a 2 odstavec od konce
Zkuste si ještě jednou jednou přečíst můj příspěvek. Ptám se na fotky nebo video. Děkuji.
bez fotky spadlych dratu nebudete spat? a chcete tam dve mrtvoly, nebo tri?
Nikoliv. Čistě z technického hlediska by mě zajímalo, co způsobilo uzavření důležité dálnice na tak dlouhou dobu. A proč ty dráty začali odstraňovat až za 15 hodin po té, co to na tu dálnici spadlo.
Protože mezitím část dálnice sloužila jako parkoviště pro záchranné týmy a přistávací plocha pro vrtulníky. Spadlé dráty jsou až na posledním místě. Prvně se musely odizolovat na obou stranách a zabezpečit i proti náhodnému úderu blesku. Nebo si snad myslíte že naběhne parta UKaček s pilkou a za 10 minut jsou dráty bokem ?
tak znovu… 2 a 3 odstavec od konce v clanku
dalnice byla pouzivana pro najezd techniky a izs
byla pouzivana pro pristani vrtulniku zachranky (litali sem krystofove z rakouska)
atd atd
muzete jim zavolat a zacit jim radit jak ti maj delat….
A technika a IZS jezdily přes ty spadlý dráty? To asi ne, že.
eh …? proc by jezdili pres spadle draty?
no že prej kvůli tomu to nešlo odklízet?
V té době měli elektrikáři spíš za úkol stabilizovat síť. Odpojit poškozený úseky, zprovoznit co půjde, aby záchranáři měli aspoň nějakou energii. A VN vedení se musí odpojovat a likvidovat úplně jinak. Minimálně tady kvůli délce hrozí náhodnej úder blesku do zbylýho vedení, díky větru statickej náboj.
aha… trol. ok.
Tady jich je…
https://www.google.com/search?q=m%C3%A1rnice&sxsrf=ALeKk005tdsTp_o7ehRog2PiQO9IfKzB4g:1624632666480&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi86OanhLPxAhUS16QKHVM8Br4Q_AUoAXoECAIQAw&biw=1366&bih=657
Provoz na dálnici D2 je po noční bouřce u Břeclavi obnoven. Odklízelo se elektrické vedení.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/kvuli-extremne-silnym-bourkam-stoji-14-zeleznicnich-trati-na-dalnice-d2-vyrazil.A210624_224015_ln_domov_lihem
Matka Zeme se zlobi. Trest a jasny dukaz globalniho oteplovani. Dalnici a koridor uz nesmime zprovoznit. Jinak budeme trestani jeste vice. Kajme se!
Jasně. Ještěby to chtělo nějakej frk o očkování a je to komplet… 🤪
A nebyli to zlí ještírci ?
Lidi už nepoznaji ani nadsázku:).
Tak ono je to nadsázka jen z části. Extrémní počasí v našich končinách je důsledek globálního oteplování
To mi vysvětlete nápisy na tzv. hladových kamenech.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/g4B8QULQfiKgevCeyMH9q_NQA5R9DxVjEnGqDNEqICPSQbe7Eq6gk9i_mqrLTZ3Vu1QPkBMU3UROv7Fl9Rv0s7p0Yd1HhN2kYaHvw0jcTSSdDbs1Qk88DA
A co teprve zamrznutý oceány na rovníku, nebo zeleň na pólech. To všechno už tahle planeta zažila. Jenom se to nesmí moc říkat, protože se na tom nedá vydělat. Naproti tomu oxid uhličitý vypoušějí do ovzduší bohatí, tak to je o dost lukrativnější story.
Oxid uhlicity ve skutecnosti vypousti nejvic stredni vrstva, takze je to idealni plyn k vydelku a soucasnemu elitarskemu povysovani.
Jo jo, a v obou případech by byla česká kotlinka stejně obyvatelná jako teď, že?
Doufám, že jak jste svůj příspěvek dopsal, že jste se zase vrátil do jeskynního příbytku, zhasl louči a šel spát.
Je mi líto všech, co přišli o střechu nad hlavou včetně lidí jezdící z Brna do Starého města.
Ex4 přes Brno. Těm cestujícím nezávidím.
Nejde ani tak o Brno, jako následnou štreku do Ostravy. 70 až 90 km/h, místy sto(p). Křižování v každé stanici, průměrná rychlost jako na lokálce.
Jo jo. Při jakémkoliv problému se ukáže dopad dvacetiletého přešlapování na místě ohledně zdvojkolejnění Brno-Přerov!:-(
Jo, to furt někdo vymýšlí pseudoVRT, aby náhodou neměly regionální a dálková doprava samostatné koleje, přičemž nakonec vedle VRT stejně malují, ale s druhou kolejí a vyšší rychlostí se už musí počkat na naplánované bastlení.
A proč ne 30 nebo 50 let?
Tím pádem je o to větší zátěž směřována na trať Brno – Břeclav. Jestlipak přesto Dobrá správa od pondělí 28. 6. začne s výlukou jedné koleje v úseku Modřice – Hrušovany? 🙂
A co trať přes Hodonín a Holíč? Tu nejde využít?
ne protoze by se muselo uvratovat v kutoch
A stejně tak v Břeclavi. No nevim, ale furt mi to přijde lepší, než se snažit procpat po přetížené jednokolejce přes Vyškov.
A stejně se musí myslím úvraťovat v Brně, ne? (Dělají to na Hlavním, nebo v Židenicích?) Nicméně se to přece ještě dá tak že by se vlaky ze Slovenska z Kútů poslaly do Holíča a tam jim připřahli diesel do Starého města, nebo to udělali už v Kútech a vlaky od Vídně přetahli do Kútů a udělalo se to stejné.
No A …. ? Tak by TO je jelo na úvrať … Holt se tam dá laminátka a ta to z/do Lundenburgu stáhne … je na dopravcích, jak se finančně vyrovnají ….
Taky by mě to zajímalo, víte někdo, proč se nevyužila? Je taky poškozená nebo nějaký jiný důvod?
NAD je až do Rohatce, tak je otázka jaký je stav v úseku Hodonín-Rohatec. A pokud si dobře pamatuju tak hlavní problém na trati Hodonín-Holíč je špatný stav mostu.
Hodonín-Rohatec je v provozu a osobní doprava tam jezdí. NAD je až do Rohatce, protože Hodonín je po silnicích neprůjezdný.
Aktuálně tam na slovenské straně chybí kus troleje a pokud se nic nezměnilo, tak most v Hodoníně neunese víc než žehličku.
Jo, to je ta péče o kolejovou síť… Nějaký místní problém, a musí se už jen po silnici. Dost možná už tak zacpané.
Kde chybí kus troleje? Který most?
Udává se že Stara Morava má problémy.
Tak odvolávám, buď se situace změnila, nebo si to blbě pamatuju. Trať je elektricky sjízdná a třída zatížení je C3.
Tak skutečně bylo období, kdy třída zatížení B2 nic většího nepustila, zde je odkaz na zdroj: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=946
S tou trolejí mám silný pocit, že jsem někde viděl fotky, kde jí kus chybí, ale nemůžu to nikde najít.
Možno by šlo vlaky z Rakúska na Poľsko posielať cez Bratislavu na Žilinu a Ostravu. Problém sú výluky medzi Púchovom a Považskou Bystricou a modernizácia žilinského uzla, kde je to už teraz na hrane. Z Púchova by mohli na Vsetín, tam si myslím je kapacita i keď by to bola úvrať. Všade je to vo výstavbe, takže asi bude hodne problémov.
Ono by možná stačilo je dostat z Kút do St. Města. Teď by se celkem hodil ten triangl v Devínské Nové Vsi.
Obávám se že jih Gödingu může být poničený taky. A co se pamatuju, tak není v nejlepším stavu.