První odhad: Tornádo způsobilo na koridoru škodu 100 milionů, zničilo i protihlukové stěny

II. koridor a následky tornáda z 24. 6. 2021. Pramen: Správa železnicII. koridor a následky tornáda z 24. 6. 2021. Pramen: Správa železnic

Obnovení elektrického provozu na koridoru bude podle Správy železnic otázkou týdnů.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

Na Slovensko do Kút se lze dostat přes Holíč, záleží na stavu TV na této trati, ale tam si lze pomoci nezávislou lok na přípřeží do/z Holíče .

Tukan

K těm odklonům: Proč nepoužijí Vláru? Na to nemají tolik dieselových lokomotiv? Vlára sice není elektrifiková ale je nejkratší a je dvoukolejná 🤔

MildaIV

Nejkratší to je přes Mutěnice 🙂

Jaaa

Jo, Čejč mne taky napadla. Dokonce si myslím, že tam ještě ani není „zoptimalizováno“, ale tomu asi bude odpovídat únosnost.

Michal

Ale vlaky tam jezdí sviňským krokem.

David

Proč jsou brány trakčního vedení vyrobené na míru? Zrovna u těchto utilitárních prvků bych očekával standardizované řešení.

Miroslav Zikmund

Například oblouk …. a hlavně neleží na skladě ….

666

Holt….just in time má své nevýhody…. viz také teď automotive….

jan

Husté, že to povysavalo i protihlukové stěny směrem nahoru.

Facepalm

Tak ty vytrhaný PHS by se asi daly klasifikovat jako jedinej přínos té katastrofy…

medical examiner

Že by si rozmysleli, jestli tam či onam mají smysl?

kuna

Deelektifikace trati během 10 minut. Přírodní živly ukázaly kdo je tu pánem.

Martin Toman

Teď by se hodilo, kdyby byla zadrátovaná vlárská trať. Kdyby. Dost by to pomohlo.

medical examiner

A při té příležitosti udělat menší škatulata hejbejte se… (přeložku)

Michal

Už by bylo načase.

Michal

Nejhorší na tom je, že už částečně zadrátovaná je.

Martin Toman

Jen do Blažovic. Víme. To je jak když prdne do tunelu. Když už se tam dělala rekonstrukce až po Nesovice, tedy mimo stanice Blažovice, Slavkov a Bučovice, už to měli udělat komplet.

Roman

Připravuje se….

michal

Na tuhle trať nikdo 20 let ani nesáhl. Ano, připravuje se, ale k čemu je 20 letým, kteří musí denně na této trase trpět, že pojedou pořádným vlakem rozumnou rychlostí až v 50?

medvěd

Snad se podaří to rozklíčovat a připravit na další tornádu líp. Snad je to pokyn pro nás – pozor, neporučíte větru ani dešti. Snad se národ semkne a pomůže postiženým !

ABC

Tak lidi je momentálně spíš potřeba krotit aby víc nepřekáželi než pomáhali (ale za pár dní určitě uplatnění najdou) a na sbírkách už jsou desítky miliónů….

Jaaa

Na tohle se nepřipravíte. Můžete maximálně odklízet škody a počítat mrtvé a zraněné.

Surio Mario

Na tohle se dá připravit jedině tak, že budou v záloze připraveny náhradní brány, sloupy a vůbec vše, co může tornádo zničit, aby se se nemuselo čekat na výrobu a dodání nových. Ale to je tak všechno, pokud byste chtěl mít trakční vedení a další infrastrukturu tak odolné, aby odolaly tornádu, musely by to být extrémně robustní konstrukce, který by stály mnohanásobně větší peníze.

Miroslav Zikmund

V záloze můžete mít třeba 10 v obvodu OŘ / EÚ pro situaci, kdy „nějaký ….“ zapomene stáhnout sběrač …. apod. ale ne na cca 20 km tratě … Pokud máte stožár TV po nějakých 60-70 metrech, někdy i míň, tak jich potřebujete na 20 km přes 600 ….

Šejdr

V tomhle případě tornádo přesně kopírovalo dlouhé kilometry trasy trati, proto je toho rozsekaného tolik. Mnohem pravděpodobnější ale příště bude, že projde přes trať napříč nebo šikmo. A pak by mohlo stačit opravit ze zásob desítky nebo nízké stovky metrů trati, protože stopa tornáda je celkem úzká a mimo ni jsou škody minimální. Samozřejmě v praxi se nebudou dělat zásoby žádné, jelikož vedeme akademickou diskuzi o přípravě na něco, o čem nevíme ani kde se objeví, ani kdy, ani v jaké síle. 🙂

Leinad

A nestačilo by mít v záloze diesel, a spadnuté TV opravovat stylem „odstranit překážku a naplánovat výluku“

Vladimír Bílý

Mě by zajímaly nějaké záběry nebo fotky, co se tak strašného děje na té D2, proč je to zavřené? Nemáte někdo nějaký zdroj?

Tomas

zkuste si jeste jednou precist ten clanek.

3 odstavec od konce a 2 odstavec od konce

Vladimír Bílý

Zkuste si ještě jednou jednou přečíst můj příspěvek. Ptám se na fotky nebo video. Děkuji.

Tomas

bez fotky spadlych dratu nebudete spat? a chcete tam dve mrtvoly, nebo tri?

Vladimír Bílý

Nikoliv. Čistě z technického hlediska by mě zajímalo, co způsobilo uzavření důležité dálnice na tak dlouhou dobu. A proč ty dráty začali odstraňovat až za 15 hodin po té, co to na tu dálnici spadlo.

PvvS

Protože mezitím část dálnice sloužila jako parkoviště pro záchranné týmy a přistávací plocha pro vrtulníky. Spadlé dráty jsou až na posledním místě. Prvně se musely odizolovat na obou stranách a zabezpečit i proti náhodnému úderu blesku. Nebo si snad myslíte že naběhne parta UKaček s pilkou a za 10 minut jsou dráty bokem ?

Tomas

tak znovu… 2 a 3 odstavec od konce v clanku

dalnice byla pouzivana pro najezd techniky a izs
byla pouzivana pro pristani vrtulniku zachranky (litali sem krystofove z rakouska)
atd atd

muzete jim zavolat a zacit jim radit jak ti maj delat….

ABC

A technika a IZS jezdily přes ty spadlý dráty? To asi ne, že.

Tomas

eh …? proc by jezdili pres spadle draty?

ABC

no že prej kvůli tomu to nešlo odklízet?

PvvS

V té době měli elektrikáři spíš za úkol stabilizovat síť. Odpojit poškozený úseky, zprovoznit co půjde, aby záchranáři měli aspoň nějakou energii. A VN vedení se musí odpojovat a likvidovat úplně jinak. Minimálně tady kvůli délce hrozí náhodnej úder blesku do zbylýho vedení, díky větru statickej náboj.

Tomas

aha… trol. ok.

Pavel Bláha

Provoz na dálnici D2 je po noční bouřce u Břeclavi obnoven. Odklízelo se elektrické vedení.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/kvuli-extremne-silnym-bourkam-stoji-14-zeleznicnich-trati-na-dalnice-d2-vyrazil.A210624_224015_ln_domov_lihem

Jura

Matka Zeme se zlobi. Trest a jasny dukaz globalniho oteplovani. Dalnici a koridor uz nesmime zprovoznit. Jinak budeme trestani jeste vice. Kajme se!

Martin Toman

Jasně. Ještěby to chtělo nějakej frk o očkování a je to komplet… 🤪

PvvS

A nebyli to zlí ještírci ?

Jan T

Lidi už nepoznaji ani nadsázku:).

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Tak ono je to nadsázka jen z části. Extrémní počasí v našich končinách je důsledek globálního oteplování

MildaIV

A co teprve zamrznutý oceány na rovníku, nebo zeleň na pólech. To všechno už tahle planeta zažila. Jenom se to nesmí moc říkat, protože se na tom nedá vydělat. Naproti tomu oxid uhličitý vypoušějí do ovzduší bohatí, tak to je o dost lukrativnější story.

Pravdepodobnost

Oxid uhlicity ve skutecnosti vypousti nejvic stredni vrstva, takze je to idealni plyn k vydelku a soucasnemu elitarskemu povysovani.

Jaaaa

Jo jo, a v obou případech by byla česká kotlinka stejně obyvatelná jako teď, že?

mgr.pavel

Doufám, že jak jste svůj příspěvek dopsal, že jste se zase vrátil do jeskynního příbytku, zhasl louči a šel spát.

Michal

Je mi líto všech, co přišli o střechu nad hlavou včetně lidí jezdící z Brna do Starého města.

Jedine vlaky

Ex4 přes Brno. Těm cestujícím nezávidím.

Jiří Kocurek

Nejde ani tak o Brno, jako následnou štreku do Ostravy. 70 až 90 km/h, místy sto(p). Křižování v každé stanici, průměrná rychlost jako na lokálce.

Vladimír Bílý

Jo jo. Při jakémkoliv problému se ukáže dopad dvacetiletého přešlapování na místě ohledně zdvojkolejnění Brno-Přerov!:-(

Frantisek

Jo, to furt někdo vymýšlí pseudoVRT, aby náhodou neměly regionální a dálková doprava samostatné koleje, přičemž nakonec vedle VRT stejně malují, ale s druhou kolejí a vyšší rychlostí se už musí počkat na naplánované bastlení.

Miroslav Zikmund

A proč ne 30 nebo 50 let?

xyz

Tím pádem je o to větší zátěž směřována na trať Brno – Břeclav. Jestlipak přesto Dobrá správa od pondělí 28. 6. začne s výlukou jedné koleje v úseku Modřice – Hrušovany? 🙂

Jaaa

A co trať přes Hodonín a Holíč? Tu nejde využít?

já sám

ne protoze by se muselo uvratovat v kutoch

Jaaa

A stejně tak v Břeclavi. No nevim, ale furt mi to přijde lepší, než se snažit procpat po přetížené jednokolejce přes Vyškov.

K.S.

A stejně se musí myslím úvraťovat v Brně, ne? (Dělají to na Hlavním, nebo v Židenicích?) Nicméně se to přece ještě dá tak že by se vlaky ze Slovenska z Kútů poslaly do Holíča a tam jim připřahli diesel do Starého města, nebo to udělali už v Kútech a vlaky od Vídně přetahli do Kútů a udělalo se to stejné.

Miroslav Zikmund

No A …. ? Tak by TO je jelo na úvrať … Holt se tam dá laminátka a ta to z/do Lundenburgu stáhne … je na dopravcích, jak se finančně vyrovnají ….

Lech Malý

Taky by mě to zajímalo, víte někdo, proč se nevyužila? Je taky poškozená nebo nějaký jiný důvod?

MildaIV

NAD je až do Rohatce, tak je otázka jaký je stav v úseku Hodonín-Rohatec. A pokud si dobře pamatuju tak hlavní problém na trati Hodonín-Holíč je špatný stav mostu.

Surio Mario

Hodonín-Rohatec je v provozu a osobní doprava tam jezdí. NAD je až do Rohatce, protože Hodonín je po silnicích neprůjezdný.

Kuba

Aktuálně tam na slovenské straně chybí kus troleje a pokud se nic nezměnilo, tak most v Hodoníně neunese víc než žehličku.

Frantisek

Jo, to je ta péče o kolejovou síť… Nějaký místní problém, a musí se už jen po silnici. Dost možná už tak zacpané.

Jaaa

Kde chybí kus troleje? Který most?

K.S.

Udává se že Stara Morava má problémy.

Kuba

Tak odvolávám, buď se situace změnila, nebo si to blbě pamatuju. Trať je elektricky sjízdná a třída zatížení je C3.

Kuba

Tak skutečně bylo období, kdy třída zatížení B2 nic většího nepustila, zde je odkaz na zdroj: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=946
S tou trolejí mám silný pocit, že jsem někde viděl fotky, kde jí kus chybí, ale nemůžu to nikde najít.

julio

Možno by šlo vlaky z Rakúska na Poľsko posielať cez Bratislavu na Žilinu a Ostravu. Problém sú výluky medzi Púchovom a Považskou Bystricou a modernizácia žilinského uzla, kde je to už teraz na hrane. Z Púchova by mohli na Vsetín, tam si myslím je kapacita i keď by to bola úvrať. Všade je to vo výstavbe, takže asi bude hodne problémov.

K.S.

Ono by možná stačilo je dostat z Kút do St. Města. Teď by se celkem hodil ten triangl v Devínské Nové Vsi.

K.S.

Obávám se že jih Gödingu může být poničený taky. A co se pamatuju, tak není v nejlepším stavu.